Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

GoodEnough esittäytyy

+4
Inka
Kimby
Elämä edessä
GoodEnough
8 posters

Siirry alas

GoodEnough esittäytyy Empty GoodEnough esittäytyy

Viesti kirjoittaja GoodEnough Ke Kesä 22, 2011 7:48 pm

Ajattelin liittyä joukkoon, kun kerran lihavuusleikkaukseen olen hakeutumassa. Olen 33-vuotias nainen, viimeisen 10 vuoden aikana paino on noussut lähemmäs 40kg ja yli sadan lukemissa mennään. BMI on "vain" 35, mutta liitännäissairauteni kuulemma riittävät leikkaukseen. Kärsin pahoista selkäongelmista, tuki- ja liikuntaelinongelmista, vatsaongelmista, närästyksestä ja molempien vanhempien puolelta on kovat sukurasitteet sydän- ja verisuonitaudeista, diabeteksesta jne. Silti tunnen ajoittain syyllisyyttä siitä, että olen etsinyt "helpon tien" onneen.

Prosessi on ollut nopea, 19.5. kävin tiedotustilaisuudessa ja maanantaina sain sisätautilääkäriltä viimeisen aamenen - leikkauspäivä on 8.9. - tulen siis juhlimaan uutta alkua oikein ilotulituksen voimin Smile

Mielialat on todella ristiriitaiset. Olen päätökseni tehnyt ja leikkaukseen menen, mutta silti välillä nämä syyllisyyden tunteet tuntuu ylivoimaisilta. Tulen perheestä, jossa heikkouksia ja virheitä ei tunnusteta/hyväksytä. Saan kuulla painostani läheisiltäni lähestulkoon päivittäin, eikä kritiikki ole aina positiivisimmasta päästä. Viimeisin niitti taisi olla kesäkadulla kuultu: "Hei läski, menepäs peittämästä näkymää kauniimpiin naisiin."

En tarvitse tyhjiä vakuutteluja siitä, että kaikki kääntyy parhain päin jne jne. Haluaisin vain rehellisiä kommentteja - paraneeko elämä leikkauksella?

Kiitos ja anteeksi Smile

GoodEnough

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GoodEnough esittäytyy Empty Vs: GoodEnough esittäytyy

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Kesä 22, 2011 10:46 pm

Heipä ja tervetuloa palstalle!
Kerron oman kokemukseni. Leikkauksestani on 5 viikkoa. Painoa on pudonnut 6,2 kg, veren sokeri-, kolesteroli- ja rasva-arvot ovat jo alkaneet pienentyä. Verenpaine pysyy hyvänä ilman verenpainelääkkeitä. Minulla ei siis ole enää ko. lääkitystä. Tunnen liikkumisen keveämmäksi, eikä ruoka enää hallitse minua. Mielitekoja joskus on, mutta ei ylitsepääsemättömiä. Nälkää en tunne ja syön ohjeiden mukaan. Mielestäni tämän on aiheuttanut mahalaukunohitusleikkaukseni. Kun ajattelen elämääni eteenpäin, voin vain hymyillä. Tulevaisuuteni näyttää leikkauksen ansiosta aina vain paremmalta. Edellä olevien asioiden ansiosta mielialani on toiveikas ja luottavainen. Minä voin siis sanoa, että elämänlaatuni on todellakin parantunut leikkauksen myötä. Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Kimby To Kesä 23, 2011 12:42 am

En tarvitse tyhjiä vakuutteluja siitä, että kaikki kääntyy parhain päin jne jne. Haluaisin vain rehellisiä kommentteja - paraneeko elämä leikkauksella?
Kun kerta totuus kelpaa niin sanon että sitä ei voi kukaan tietää. Homma on leikkauksesta riippumatta kuitenkin itsestäsi kiinni. Elämänmuutos on toki paljon helpompi tehdä leikkauksen myötä, mutta sun pitää itse tehdä päätös muuttaa elämäsi. Ja se ei aina ole niin helppoa kun meillä kaikilla on tuo kukkakaali olkapäiden välissä...
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Inka To Kesä 23, 2011 5:05 am

Tervetuloa GoodEnough. Minulla prosessi on mennyt vielä nopeammin, kävin tiedotustilaisuudessa suht samoihin aikoihin kuin sinäkin. Minulla leikkaus on heti juhannuksen jälkeen 27.6. Minua ei pelota enkä tunne syyllisyyttä mistään. Päinvastoin, olen iloinen, että saan mahdollisuuden palata normaalipainoisten joukkoon. BMI 35 minullakin.

Tiedän, että leikkauksen jälkeen on hankaluuksia tottua uuteen ruokailutapaan, mutta sekään ei pelota, kun minulla on ystävä, joka on käynyt leikkauksessa. Vertaistuki auttaa.

Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011

Viesti kirjoittaja Bullero To Kesä 23, 2011 2:41 pm

Heippa GoodEnough Smile

Tervetuloa joukkoon mukaan! Leikataanko sinutkin Eirassa 8.9., niinkuin minut? ja myös minä kävin siellä sisätautilääkärillä maanantaina. Toivottavasti löysin nyt leikkaustoverin itselleni! Tsemppiä kovasti matkaan, olen täysin vakuuttunut, että olet tehnyt oikean ratkaisun I love you
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011

Viesti kirjoittaja GoodEnough To Kesä 23, 2011 4:09 pm

Kyllä, Eirassa leikataan 8.9. Tarkempi aika selviää myöhemmin. Tässä sulle siis leikkaustoveri, ehdottomasti! Smile

GoodEnough

Viesti kirjoittaja Bullero To Kesä 23, 2011 5:04 pm

Ihan huippua!! ollaan kutakuinkin saman ikäisiä (minä 32), mutta minulla tuo bmi on vähän yli 50.. Onpa kivaa "tavata" leikkaustoveri näin etukäteen! Olkaamme yhteyksissä!
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja GoodEnough To Kesä 23, 2011 7:08 pm

Jee, yhteyksissä ollaan!

GoodEnough

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Kesä 24, 2011 4:13 pm

Onnee Teille molemmille I love you Ottakkaa kaikki ilo irti vertaistuestanne I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja GoodEnough Ti Syys 06, 2011 4:14 pm

Ylihuomenna se sitten on - JÄNNITTÄÄ! Kesä meni todella nopeasti ja viimeisten viikkojen ENE:ily on ollu hermoja raastavaa. Paino ei ole ihan tippunut suunnitelmien mukaan, mutta siitä ei kuulemma tarvitse "ressata". Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja tästä alkaa se kuuluisa uusi ja ihana elämä Smile

GoodEnough

Viesti kirjoittaja Bullero Ti Syys 06, 2011 5:14 pm

Jee, ylihuomenna nähdään Smile Toivottavasti päästään kämppiksiksi!
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Syys 06, 2011 5:48 pm

Tervetuloa minunkin puolestani palstalle ja tervemenoa molemmille leikkuuseen menijöille Wink

Omasta leikkuusta nyt kolme viikkoa ja rapiat ja kunto on hyvä, syötyä saa , juomisen kanssa pitää oikeesti tehdä "töitä".

Täällä ainakin sanottiin, että juuri vertaistuen vuoksi pyritään samassa leikkauksessa olleet laittamaan samaan huoneeseen, joten toivokaa parasta Wink

Tsemppiä

-minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010

Viesti kirjoittaja Lyllertäjä Ti Syys 06, 2011 9:21 pm

Itselläkin leikkaus edessä huomenna! Koitetaan saada unen päästä kiinni Sleep
Lyllertäjä
Lyllertäjä