Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Jatkuva jano

+2
Kimby
Pallokala
6 posters

Siirry alas

Jatkuva jano Empty Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Kesä 20, 2011 10:45 pm

Neuvokaas viisaammat miten menee oikein. Rt lomalla, ei voi kysyä. Nyt pystyn jo joitain ruokia syömään ja juon aina kun voin, mutta kärsin jatkuvasta janosta. Ymmärsin että puolta tuntia ennen ja puol tuntia jälkeen ruuan ei saa juoda. Ja jos syö 2 tunnin välein jää tunti aikaa juoda. Mitä määriä tossa ajassa pystyy juomaan? Jos ei kulauta kerralla vaan hitaasti juo? Taivas ku janottaa!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Kesä 20, 2011 11:01 pm

Siis tuo ohjeistus perustuu vain ja ainoastaan siihen että jos juo samaan aikaan kun koittaa syödä niin se juoma täyttää sen vatsalaukun ja suolen ja sitten ei pysty syömään. Juot kun sulla on jano ja syöt sen mitä suosiolla pystyt, mutta valikoivasti niin että proteiinit ensin ja muut tyhjät hiilarimössöt jätät lautaselle. Ei tuosta nyt kannata stressiä ottaa. Juominen on tärkeämpää kuin syöminen, joten jos pitää valita niin juo jos jano on.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Kesä 20, 2011 11:17 pm

Mä voin juoda nykyään aivan hyvin juuri vähän ennen ruokaa, mutta pidän tauon ruuan jälkeen. Vähintään 1.5 litraa vettä pitäisi saada menemään päivässä, mielummin 2 litraa. Sen kun jaat tasaisesti päivään, niin kyllä sitä pitää mennä 3-4 tunnin jaksoon puoli litraa.

Olen Kimbyn kanssa samaa mieltä, keskity protskuihin ( oletettavasti poikkeaa aiemmasta).
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Kesä 20, 2011 11:43 pm

Mä niin pelkään että saan juomalla sen dumpingin. Vanhasta elämästä tällä hetkellä kaipaan, et vois ottaa vissy tai limupullon ja kluk-kluk antaa juoman valua kurkusta alas. En osaa vielä tunnistaa milloin vatsa on täysi. Nyt ruokailusta tunti ja edessä 2 lasia, vettä 1dl ja piimää 1dl. Helposti menis kurkusta alas molemmat heti, mut koitan malttaa käyttää juomiseen 30-40 minuuttia. Sit taas juomattomuus ennen ruokaa. Toiminko jotenkin väärin? Paino putoo kauheeta vauhtia, ennen leikkausta 112,4 ja nyt 105,6.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Kesä 21, 2011 12:04 am

Dumpingilta ei voi pidemmän päälle välttyä. Se ei ole mielestäni nesteellä kovin todennäköistä, ellei jotain makeaa limpsaa vedä. Ei sellaista "täysi"- oloa enää ikinä tulekkaan, tai jos tulee niin on todella saanut dumpingin aikaiseksi. Jos käy niin että menee jotain liikaa, se tulee sitten ylös ja olo helpottaa.

Desin kerrallaan pystyi juomaan jo aika aikaisin leikkauksen jälkeen, 2 desiä oli pitkään maksimi. Nykyään mene 4 desiäkin viidessä minuutissa.

Mulla toimi puolen litran pullot hyvin, sellainen aina näkösällä/käsilaukussa ja hörppyjä jatkuvasti päivän mittaan ruokailujen välillä.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ti Kesä 21, 2011 12:30 am

Pallokala: onko sulla jotenkin vaikeaa se juominen, eli tekeekö pahaa tms.? Ei kai vesi ainakaan voi tehdä dumpingia.Itse olen kova juomaan ollut aina, lääkitys janottaa ja kova hikoilu (vaihtarit), pelkään juuri tuota samaa etten pysty juomaan tarpeeksi, aina janottaa. Ja kauhulla ajattelen jo leikk. jälkeistä aikaa, koska saa vettä! Miten teilllä muilla on ollut käytäntö? Annostellaanko teelusikalla?
Ja onko kellään leikk. jälkeistä pahoinvointia? Annetaanko automaattisesti antibioottia suoneen kaikille?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Kesä 21, 2011 12:40 am

Juominen/nielaisu oli vaikeaa vielä muutama päivä leikkauksen jälkeen, nyt vois juoda "normaalisti" jos uskaltais. Oikeestaan eilinen aloitti ton janon ja kyvyn juoda kunnolla. Ihan lasista ja pullosta siemailen maltilla. Kipuja ei ole. Luulisin et antibiootti on varotoimenpide varsinkin jos kuumetta. Taitaa aika moni lämpöillä vähän leikkauksen jälkeen?
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Kesä 21, 2011 3:52 pm

Leikkauspäivänä ja sitä seuraavana päivänä en saanut muuta kuin imeskellä jääpaloja ja kostuttaa suuta veteen kastetulla pumpulipuikolla. Aamupäivällä sain sitten yhden lasin vettä, joka piti riittää koko päiväksi. Kolmantena päivänä nestettä sain kaksi lasia, yhden lasin vettä ja yhden lasin laimeaa mehua, niitä taas piti sitten säännöstellä että riittivät koko päiväksi. Neljäntenä päivänä sitten sain ekan kerran sapuskaa.

Antibioottia ei annettu missään vaiheessa. Mulla oli kolme päivää lievää lämpöä, 37,4-37,9, mutta ei siihenkään reagoitu sen kummemmin, on kuulemma normaalia leikkauksen jälkeen. Kipupiikkejä ei myöskään annettu missään vaiheessa, kahtena eka päivänä mulla oli kipupumppu, josta sai itse annostella lääkettä tarpeen mukaan. Lisäksi annettiin suussa imeskeltävää Panadol -särkylääkettä, aivan hirveän makuista, sellaista mustaviinimarjaesanssia...yök!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Kesä 24, 2011 3:30 pm

Sain juoda heti leikkauksen jälkeen kulauksia vettä ja laimeaa mehua, seuraavana päivänä ruokaa ja sitten kotiin I love you
Ravinto terppa sanoi että ruuan jälkeen puoli tuntia ja sitten juomaa, tai ainakin 15min syömisestä ennen kuin juo Very Happy
Ajan kanssa sen oppii Very Happy
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jatkuva jano Empty Vs: Jatkuva jano

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa