Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vuositarkastus

2 posters

Siirry alas

Vuositarkastus Empty Vuositarkastus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Kesä 16, 2011 8:57 pm

Vuositarkastuksessa kävin ja B12-vitamiini taso oli laskenut, niin että lisävitamiinit tuli. Valkuaisainevarastotkin olivat huonolla jamalla, joten sain käskyn tankata niitäkin. D-vitamiinitaso oli edelleen hyvä kuten muutkin. Aika suuri heilahdus oli 5 kk tapahtunut huonompaan suuntaan ja olen kyllä unohtanut vitamiinit ottaa useammin kuin muistanut ottaa ne, joten syy on toki itsessänikin. Elokuussa kontrolli sitten.

Roikkoleikkaukseen oli sovittu lähete laitettavaksi nyt, mutta raskauden takia ei voitu laittaa. Joudun vielä odottelemaan vuoden Sad No ehkäpä raskauden jälkeen otan puhelimen käteeni ja soitan ja pyydän lähetettä tai sitten käytän väliin jäävät 7kk painon pudotuksen viimeistelyyn. Ne ei onneksi haittaa elämää, ainoastaan kurjan näköistä jos vaatteet tiukemmat/ uikkareissa olen.

Painoa tullut pari kiloa raskauden myötä takas, mutta lääkäri totesi, että maltillisesti on tullut ja 10kg painon nousu on ihan ok eli onhan tässä vielä pelivaraa Smile

Hyvää kesää ja tsemppiä teille leikkaukseen aikoville!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vuositarkastus Empty Vs: Vuositarkastus

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 16, 2011 9:53 pm

Pannaanko b12 vit. aina pistoksena vaiko miten? Kalkki ja d-vit. on ensiarvoisen tärkeitä, kun vähentynyt bmi ja huono syöminen voi aiheuttaa osteoporoosia, onko kaikille tästä infottu lääkärien taholta? Minua tästä varoitti endokrinologi.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Kesä 16, 2011 10:02 pm

Sain reseptin B12 tabuihin. Kalkki ja D-vitamiiniarvot on ok, mutta niitä olenkin kiltisti syönyt. Tämä vaan todistaa, että vitamiinit ovat tärkeitä muistaa leikkauksen jälkeen sekä ennen kaikkea sitä saa katsoa todella mitä suuhunsa pistää. Nyt, kun on lorvinyt syömisten kanssa ja syönyt mitä mieli tekee (enemmän menisi makeaa kaloreissa mitattuna kuin ruokaa), niin selvästi kärsii kroppa. Hemoglobiini oli ikävän matala 108, ennen raskauden puoliväliä oli 116 (ollut vuosia tuonkin verran huono), mutta nyt on olo kieltämättä ihan vetämätön ja rauta-annostus tuplattiin.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 16, 2011 10:08 pm

Minkä nimistä rautaa ja tuleeko siitä vatsavaivoja? mulla aina rauta aiheuttanut pahoja mahavaivoja, ainut mikä meni, oli fexin-rauta, poretabl,.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Kesä 16, 2011 11:32 pm

Obsidan fe++ on sopinut mulle hyvin samoin nestemäiset, joista Iron Vital F on helposti imeytyvässä muodossa. Olen nestemäisiä kokeillut vaikka mitä ja ne eivät ole aina imeytyneet toivotusti. Tätä kuitenkin suositeltiin kovasti "uudensukupolven" vitamiinina, joka imeytyy hyvin.

Tietääkö kukaan mitä B12- vitamiini pistokset maksaa? Ainakin tabletit ovat kovan hintaisia 27€/ 100 kpl HUH HUH!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa