Tampereen jonotustilanne??
+19
Hansu46
Bulla65
HyeeNa!
BLOCCO
OLH
peikkomuori
Möhköfantti
Aurora
Elämä edessä
Sokerihiiri
pillipulla
Katriikka
Sarppa
saimaannorppa
toukka79
Tertsukka
Minni67
Piitu
haicu
23 posters
Sivu 3 / 4
Sivu 3 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Tampereen jonotustilanne??
Hiphei... gastrosta selvitty hengissä... ei ollu niin paha kun oletin. Koepalat otettiin ja parisen viikkoa vastauksessa maksimissaan kestää. Näytti hyvältä, ainoastaan pienen pieni palleatyrä löytyi, mutta tekijän mielestä ei mikään este leikkaukselle. Onko kellään löydetty gastron yhteydessä tuota palleatyrää? mitään oireita ym. ei ole pientä närästystä lukuunottamatta välillä ollut... Taitaa olla aika yleinen, vai? Eli nyt vaan vastauksia odottelen sekä aikaa lääkärille jossa sitten ilmeisesti se vihonviimeinen leikkauspäätös tehdään =)
haicu- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 31.05.2011
Hei Haicu! Multa löytyi myös tähystyksessä palleatyrä, joka on ollut aina täysin oireeton. Tähystyksen tehnyt kirurgi totesi, että sille ei tarvitse tehdä mitään, etenkin koska se on täysin oireeton. Se on voinut kuulemma ollut mulla syntymästä asti, ei vaan ole tullut ilmi aiemmin. Kirurgi totesi myös, että palleatyrän löytyminen ratkaisi leikkausmenetelmän lopullisesti, sillä he eivät tee sleeve-leikkauksia henkilöille, joilla on palleatyrä, koska se lisää närästystaipumusta, ainut vaihtoehto on tehdä GBP -leikkaus, joka mulle sitten tehtiinkin.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Hei,mut leikattiin 7.9.11 Taysissa.Jonossa olin yli 1,5 v.Tosin siinä välissä oli yksi henk.koht.jarru,joka vähän pitkitti odotusaikaa.Psykologilla en käynyt ennen leikkausta.Gastroskopia tehtiin jo vuosi ennen leikkausta!Uä:ssä ja keuhkokuvassa olin viikkoa ennen leikkausta.Myös keuhkojen tilavuusmittaus oli jo vuosi ennen leikkausta.Enellä sain lähtemään 12 kg,silti maksani oli suurikokoinen ja vaikeutti leikkausta,mutta onneksi pystyttiin silti tähystyksessä tekemään.Nyt on leikkuusta 2 viikkoa ja oloni on hyvä.Sosemaisella ruualla päivä kerrallaan eteenpäin.Vielä on haasteita edessä,mutta kadu en pätkääkään.Tsemppiä menijöille ja niille,jotka ovat olleet.
Hansu46- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 24.07.2011
Näyttää olevan tosiaan eri pituisia nuo Tampeeen jonot.
Minä kävin ravitsemusterapeutilla TAYS:ssa 9.6.11, tässä välissä labra kokeita iso määrä, sisätautilääkärillä 23.09.11 ja seuraava aika on 10.11.11 gastroenterologian poliklinikalle, ilmeisesti kirurgin vastaanotolle.
Jossakin vaiheessa minulle sanottiin, että tällä marraskuun kännillä tehtäisiin vatsan tähystys, mutta kutsussa siitä ei puhuttu mitään. Saa nähdä joudunko siihenkin jonottamaan pari kuukautta. Vai onkohan se pakko tehdä kaikille? Osaako joku sanoa?
Leikkausajaksi on alustavasti arvioitu kevät 2012. Kyllä tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa...
Minä kävin ravitsemusterapeutilla TAYS:ssa 9.6.11, tässä välissä labra kokeita iso määrä, sisätautilääkärillä 23.09.11 ja seuraava aika on 10.11.11 gastroenterologian poliklinikalle, ilmeisesti kirurgin vastaanotolle.
Jossakin vaiheessa minulle sanottiin, että tällä marraskuun kännillä tehtäisiin vatsan tähystys, mutta kutsussa siitä ei puhuttu mitään. Saa nähdä joudunko siihenkin jonottamaan pari kuukautta. Vai onkohan se pakko tehdä kaikille? Osaako joku sanoa?
Leikkausajaksi on alustavasti arvioitu kevät 2012. Kyllä tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa...
Rapu -60- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 07.09.2011
Kyllä minun tietääkseni vatsantähystys tehdään kaikille,koska pitää tarkistaa helicobakteerin mahdollisuus ja hoitaa se pois ja jos löytyy joku muu este leikkaukselle tähystyksessä.Jonotin vatsantähystykseen yli puoli vuotta Taysissa.Odottavan aika on pitkä,mutta jaksaa,jaksaa!!!
Hansu46, mun on pakko kysyä tyhmä kysymys, mutta miks sut on Tamperelaisena leikattu TAYS.ssa, eikä HASA:ssa?
Tää ketju on muutenkin nimeltään hiukan "harhaanjohtava", koska puhutaan Tampereen jonotilanteesta. Toinen sitten saattaa tarkoittaa TAYS:ia ja seuraava puheessaan taas HASA:a Enpä oo ennen kiinnittäny huomiota moiseen, miksi lie nyt sitten
Tää ketju on muutenkin nimeltään hiukan "harhaanjohtava", koska puhutaan Tampereen jonotilanteesta. Toinen sitten saattaa tarkoittaa TAYS:ia ja seuraava puheessaan taas HASA:a Enpä oo ennen kiinnittäny huomiota moiseen, miksi lie nyt sitten
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Asun muutama kilometri Tampereelta,mutta henk.kohtaisista syistä haluan pitää paikkakuntani Tampereena,se johtaa tässä tapauksessa harhaan,mutta sori.
"Hansu46" "harhaanjohtamisesi" ei ole tavatonta - pikemminkin arkipäivää. Meiltäkin on vain reilu 10 km Särkänniemeen ja asutaan Tampereen ulkopuolella, joten tamperelaisina meitäkin pidetään, vaikka toki tässä asiassa olen TAYSin asiakas. Ja kiitos tsempin toivotuksesta - sitä tarvitaan, kun meno on nyt TOSI.
...hyvä havainto "Minni67" - sinulla meni sisätautilääkärin vastaanotolta leikkaukseen puoli vuotta - mutta minulla TAYSissa kokonainen vuosi.
Kun tästä Tampereen aikataulusta keskusteltiin tällä palstalla edellisen kerran, oli tilanne se, että vasta oli käynnistymässä tämä jako TAYS/Hatanpää.
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t707-tietoa-tampereen-alueelta
Siksi varmaan me jonotuskonkarit puhutaan edelleen Tampereen jonosta. Varmaan olisi parempi puhua Pirkanmaan/TAYSin jonosta ja Tampereen/HASA:n jonosta.
"haicu":lle kiitos toivotuksista - hienoa, että gastro meni hyvin - se vaan kuuluu kokemuksiin, jotka on koettava, jotta projekti etenee...tsemppiä!
"Rapu -60":lle Luulen että tuo marraskuun käyntisi on juuri tuo mahantähystys ja samalla reissulla keskustelu kirurgin kanssa - toivon mukaan tuo kevät pitää paikkansa - ettei käy niinkuin minulle että kevät 2011 vaihtui syksyksi...aikataulusta kannattaa kysyä kirurgiltakin.
Hirmu määrä verikokeita otettiin muuten myös nyt leikkausta edeltävällä viikolla, mutta onneksi kotikylässäkin oli tuo saman firman labra...Ja nyt perjantaina menen tapaamaan TAYSin kirurgia ja anestesialääkäriä sekä hoitajaa - alkaa tuo keskiviikko 28.9. lähestyä - kyllä isoa miestäkin alkaa pikkusen nyt jännittämään
- niin ainakin muu perhe väittää;-)
...hyvä havainto "Minni67" - sinulla meni sisätautilääkärin vastaanotolta leikkaukseen puoli vuotta - mutta minulla TAYSissa kokonainen vuosi.
Kun tästä Tampereen aikataulusta keskusteltiin tällä palstalla edellisen kerran, oli tilanne se, että vasta oli käynnistymässä tämä jako TAYS/Hatanpää.
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t707-tietoa-tampereen-alueelta
Siksi varmaan me jonotuskonkarit puhutaan edelleen Tampereen jonosta. Varmaan olisi parempi puhua Pirkanmaan/TAYSin jonosta ja Tampereen/HASA:n jonosta.
"haicu":lle kiitos toivotuksista - hienoa, että gastro meni hyvin - se vaan kuuluu kokemuksiin, jotka on koettava, jotta projekti etenee...tsemppiä!
"Rapu -60":lle Luulen että tuo marraskuun käyntisi on juuri tuo mahantähystys ja samalla reissulla keskustelu kirurgin kanssa - toivon mukaan tuo kevät pitää paikkansa - ettei käy niinkuin minulle että kevät 2011 vaihtui syksyksi...aikataulusta kannattaa kysyä kirurgiltakin.
Hirmu määrä verikokeita otettiin muuten myös nyt leikkausta edeltävällä viikolla, mutta onneksi kotikylässäkin oli tuo saman firman labra...Ja nyt perjantaina menen tapaamaan TAYSin kirurgia ja anestesialääkäriä sekä hoitajaa - alkaa tuo keskiviikko 28.9. lähestyä - kyllä isoa miestäkin alkaa pikkusen nyt jännittämään
- niin ainakin muu perhe väittää;-)
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Hiphei hurraa! Lausunto kastroskopiasta tuli ja hyvältä näyttää, ei helikoa tai estettä leikkaukselle! Taas yks etappi ohitettu
Nyt vaan odotellaan kutsua gastron puolelle lääkärin vastaanotolle...
BLOCCO, onnittelut sujuneesta leikkauksesta, lueskelin jo toiselta aihealueelta tuota sinun leikkaustasi =)
Tietääkö kukaan kenelle Tayssissa voisi soitella ja tiedustella omaa jonotustilannettaan / lähetteen käsittelytilannetta? Tuntuu niin haastavalta yrittää hakea oikeaa henkilöä langanpäähän kun aina yhdistävät eteenpäin siitä numerosta johon soittaa... Miksi ei voi vaan antaa numeroa josta tiedustella kohtaloaan et missä mennään?? Noh, eiköhän tuokin asia selviä odottamalla!
Minni67 ja kaikki muutkin, sori tuo harhaanjohtava otsikko... Alussa kun en tiennyt miten Tamperelaisia ja naapurikuntalaisia leikellään niin siksi kait tuon laitoin... Mutta onhan se kiva vertailla näin viestiketjussa Tamperelaisia sekä naapurikuntalaisia että miten jonot etenee ja mitkä käytönnöt on samoja riippumatta leikkauspaikasta.
Nyt vaan odotellaan kutsua gastron puolelle lääkärin vastaanotolle...
BLOCCO, onnittelut sujuneesta leikkauksesta, lueskelin jo toiselta aihealueelta tuota sinun leikkaustasi =)
Tietääkö kukaan kenelle Tayssissa voisi soitella ja tiedustella omaa jonotustilannettaan / lähetteen käsittelytilannetta? Tuntuu niin haastavalta yrittää hakea oikeaa henkilöä langanpäähän kun aina yhdistävät eteenpäin siitä numerosta johon soittaa... Miksi ei voi vaan antaa numeroa josta tiedustella kohtaloaan et missä mennään?? Noh, eiköhän tuokin asia selviä odottamalla!
Minni67 ja kaikki muutkin, sori tuo harhaanjohtava otsikko... Alussa kun en tiennyt miten Tamperelaisia ja naapurikuntalaisia leikellään niin siksi kait tuon laitoin... Mutta onhan se kiva vertailla näin viestiketjussa Tamperelaisia sekä naapurikuntalaisia että miten jonot etenee ja mitkä käytönnöt on samoja riippumatta leikkauspaikasta.
Pirkanmaan/TAYSin jono on nytkähtänyt ilmeisesti rivakasti eteenpäin. Käsitin, että nyt leikataan tiheempään tahtiin - meitä oli kolme samana päivänä - eli ainakin keskiviikko on leikkauspäivä.
Haicu, kiitos onnitteluista. Silloin, kun kävin mahantähystyksessä ja samalla kirurgia tapaamassa, sain vihkosen nimeltään:
"tervetuloa vuodeosastolle taysin keskussairaalaan" sen vihkosen etusivulle oli liimattu lappu, jossa oli jonohoitajan puhelinnumero ja aika milloin sinne voi soittaa. muihin numeroihin on turha soitella. Ja minäkin soitin sinne vain kerran keväällä, kun halusin tietää että pääsenkö lleikkuuseen ennen kesää. Kun sitä ei voitu varmasti luvata, niin pyysinkin, sitten, että rauhoittaa kesän ja kutsuu vasta syksyllä. En sitten enää löytänyt k.o. opusta loppukesästä, kun olisin soittanut uudelleen. Kun soitto sitten tuli 7.9. niin minulle tuli vaikutelma, että minulle tarjottiin jonkun peruuttaneen paikkaa...
Haicu, kiitos onnitteluista. Silloin, kun kävin mahantähystyksessä ja samalla kirurgia tapaamassa, sain vihkosen nimeltään:
"tervetuloa vuodeosastolle taysin keskussairaalaan" sen vihkosen etusivulle oli liimattu lappu, jossa oli jonohoitajan puhelinnumero ja aika milloin sinne voi soittaa. muihin numeroihin on turha soitella. Ja minäkin soitin sinne vain kerran keväällä, kun halusin tietää että pääsenkö lleikkuuseen ennen kesää. Kun sitä ei voitu varmasti luvata, niin pyysinkin, sitten, että rauhoittaa kesän ja kutsuu vasta syksyllä. En sitten enää löytänyt k.o. opusta loppukesästä, kun olisin soittanut uudelleen. Kun soitto sitten tuli 7.9. niin minulle tuli vaikutelma, että minulle tarjottiin jonkun peruuttaneen paikkaa...
Haiculle iso käsi eteenpäin menosta ja BLOCCOlle onnistuneesta leikkuusta
Ei ollu tarkoitukseni mitenkään negatiivisesti kommentoida ketjun nimeä, lähinnä ajattelin ääneen. Meillähän on täällä tavallaan erikoinen systeemi, kun kahdessa paikassa leikataan. Mikäli oikeen olen käsittäny tuolla pääkaupunkiseudulla operoidaan "vaan" Peijaksessa julkinen puoli.
Mulla on tästä paikkojen sekoamisesta hyvä esimerkki. Asuin ennen Tammelassa, joka on siis paikkakunta tuolla hämeessä, mutta jos nyt täällä asuessani sanon jollekulle siellä asuneeni, vastapuoli automaattisesti olettaa minun asuneen Tampereen kaupunginosassa, joka on myös Tammela, siksi sanonkin asuneeni aiemmin Forssassa
Mutta ennen kuin sekoan täysin omiin sanoihini, lienee syytä mennä kuitenkin uinahtelemaan, jotta taas aamusta pääsee ylös sängystä
Ei ollu tarkoitukseni mitenkään negatiivisesti kommentoida ketjun nimeä, lähinnä ajattelin ääneen. Meillähän on täällä tavallaan erikoinen systeemi, kun kahdessa paikassa leikataan. Mikäli oikeen olen käsittäny tuolla pääkaupunkiseudulla operoidaan "vaan" Peijaksessa julkinen puoli.
Mulla on tästä paikkojen sekoamisesta hyvä esimerkki. Asuin ennen Tammelassa, joka on siis paikkakunta tuolla hämeessä, mutta jos nyt täällä asuessani sanon jollekulle siellä asuneeni, vastapuoli automaattisesti olettaa minun asuneen Tampereen kaupunginosassa, joka on myös Tammela, siksi sanonkin asuneeni aiemmin Forssassa
Mutta ennen kuin sekoan täysin omiin sanoihini, lienee syytä mennä kuitenkin uinahtelemaan, jotta taas aamusta pääsee ylös sängystä
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
hiphei hurraa, taas askel eteenpäin. Tayssista soitto ja aika gastron puolelle leikkaavan kirurgin vastaanotolle 14.11.2011. Tää on niin riemuissaan että ei meinaa paikoillaan pysyä Joskos sitten jonoon asti pääsis tän käynnin jälkeen, voi alkaa todella "odottamaan" (mitä muutakaan tässä on nyt tehtykään) mut pääsis tosiodotukseen
Mitähän sielä kirurgin vastaanotolla tehdään? Muuta kun että päättää että pääseekö leikkuu jonoon? Siis gastro tehty jo yksityisellä puolella ja tulokset lähetetty leikkaavalle lääkärille. Kuinkahan kauan tästä vielä on matkaa puukkoon?
Mitähän sielä kirurgin vastaanotolla tehdään? Muuta kun että päättää että pääseekö leikkuu jonoon? Siis gastro tehty jo yksityisellä puolella ja tulokset lähetetty leikkaavalle lääkärille. Kuinkahan kauan tästä vielä on matkaa puukkoon?
onnittelut asian etenemisestä (ja kiitos myös Minnni67 "big handista")
historiastani näet, että minulla meni tuosta kirurgitapaamisesta 8,5 kk leikkauspäivään - siis nyt puhutaan Pirkanmaan/TAYSin jonosta-
Kun menet sinne gastropolille, niin siellä tapaat hoitajan, joka hoitaa leikkausjonoa. Tai ainakin saat hänen puhelinnumeronsa. Kirurgilta toki kannattaa kysyä arvioitua leikkausajankohtaa (kysy vaikka siksi, että voisit arvioida sen, että leikkausta ennen oleva ENE osuisi muun elämäsi ja toimintojesi kannalta otollisimpaan ajankohtaan - tämä puree parhaiten;-). Mutta kirurgien arviot ovat yleensä ylioptimistisia, sillä vain jonohoitaja on henkilö, joka järjestelee leikkausjonosta leikattavat saamiinsa leikkauspäiviin.
historiastani näet, että minulla meni tuosta kirurgitapaamisesta 8,5 kk leikkauspäivään - siis nyt puhutaan Pirkanmaan/TAYSin jonosta-
Kun menet sinne gastropolille, niin siellä tapaat hoitajan, joka hoitaa leikkausjonoa. Tai ainakin saat hänen puhelinnumeronsa. Kirurgilta toki kannattaa kysyä arvioitua leikkausajankohtaa (kysy vaikka siksi, että voisit arvioida sen, että leikkausta ennen oleva ENE osuisi muun elämäsi ja toimintojesi kannalta otollisimpaan ajankohtaan - tämä puree parhaiten;-). Mutta kirurgien arviot ovat yleensä ylioptimistisia, sillä vain jonohoitaja on henkilö, joka järjestelee leikkausjonosta leikattavat saamiinsa leikkauspäiviin.
kiitos BLOCCO, täytyykin pitää mielessä Noh, eipä muuta kun odottelemaan tulevaa.
Minut leikattiin n vuosi sitten hasassa. Peromaa oli leikkaava lääkäri. Haastattelusta leikkaukseen ei kylläkään mennyt kahta kuukauttakaan. Joten tahti hasassa on todellakin nopeampaa kuin tays:ssa.
Leikkurin väki oli aivan upea samoin kuin tarkkailuosaston. Niissä todellakin pidettiin hyvää huolta. Selitettiin mitä tehtiin ja otettiin kivut tosissaan. Osaavat todellakin hommansa siellä.
Pipsa Peromaa myös lääkärinä aivan upea ja osaa tämän työn erinomaisesti. Luottavaisin mielin voi mennä hoidettavaksi.
Elämä muuttunut todella paljon, painoindeksi nyt 24.6. Roikkoleikkausarvioon olen jonossa, katsotaan miten tampereella nämä asiat hoituvat. Kerron lisää kun pääsen plastiikkakirurgin juttusille ensin.
Näin me onnistutaan toinen toisiamme tukien. Lisätietoja saa aina kysellä.
Ihanaa talven odotusta kaikille.
Leikkurin väki oli aivan upea samoin kuin tarkkailuosaston. Niissä todellakin pidettiin hyvää huolta. Selitettiin mitä tehtiin ja otettiin kivut tosissaan. Osaavat todellakin hommansa siellä.
Pipsa Peromaa myös lääkärinä aivan upea ja osaa tämän työn erinomaisesti. Luottavaisin mielin voi mennä hoidettavaksi.
Elämä muuttunut todella paljon, painoindeksi nyt 24.6. Roikkoleikkausarvioon olen jonossa, katsotaan miten tampereella nämä asiat hoituvat. Kerron lisää kun pääsen plastiikkakirurgin juttusille ensin.
Näin me onnistutaan toinen toisiamme tukien. Lisätietoja saa aina kysellä.
Ihanaa talven odotusta kaikille.
ihanainen- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 24.02.2010
Mulla oli gastro 5.10, Pipsa soitti samalla jonohoitajalle ja mun leikkauksen sanottiin olevan viikolla 48. Torstaina tuli soitto ja enen aloitus, 17.11 vatsanultra ja Kirurgi, nukkumatti ja hoitaja samana päivänä, leikkaus 28.11.
Mulla ainakin tää nopeus yllättänyt, lähetteestä hieman päälle 6kk leikkaukseen.
Mulla ainakin tää nopeus yllättänyt, lähetteestä hieman päälle 6kk leikkaukseen.
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
hienoa Aurora, menet vauhdilla eteenpäin. Teillä Hasassa tuntuu olevan nopeeta palvelua jonotuksen ym. kanssa... Hieman kateellinen täälä kyllä olen toiminnasta mutta ei auta muu kuin odottaa tuonne Tayssiin pääsyä... Kait sinne hitaasti mutta varmasti pääsee...
Hui, tässähän on vaan 28 (tai 27) miten sen nyt ajattelee kun pääset puukon alle! Wau! Tsemppiä Eneilyyn.
Hui, tässähän on vaan 28 (tai 27) miten sen nyt ajattelee kun pääset puukon alle! Wau! Tsemppiä Eneilyyn.
Mä olen ammatti eneilijä Ainakin siltä tuntuu, ei tässä enää kun 8kg pois ennen leikkausta.
Jotenkin huimaa ollut tuo vauhti ettei meinaa perässä pysyä
Soitteles Haicu jonohoitajalle
Jotenkin huimaa ollut tuo vauhti ettei meinaa perässä pysyä
Soitteles Haicu jonohoitajalle
...ei minulla kyllä mitään valittamista ole tästä TAYS/Pirkanmaa puolenkaan asiain hoitamisesta. Turvallinen olo siellä oli leikkauskäynninkin aikana ja asiansa osaava henkilöstö sielläkin meitä hoitaa. Ehkä tämä pidempi jonotusaika sopi ainakin minulle oikeastaan sikäli paremmin, että ehdin kunnolla sisäistää asian, johon olin ryhtynyt! Vaikka kyllä välillä odotusajan epätietoisuus hieman rassasi.
Se eka ENE syksyllä oli jo aika testi, mutta kovempi testi oli mielestäni se, kun piti varoa ettei paino nouse, kun joutuu ilman tarkkaa aikataulua odottamaan tietoa milloin sitten pääseekään leikkaukseen ja milloin pitää aloittaa se leikkausta edeltävä ENE. Mulla tuo aika oli 9 kk ja se alkoi olla vähän jo "Löysässä hirressä roikkumista". Mutta toivottavasti tuo aikataulutus tarkentuu TAYSinkin puolella.
Tsemppiä Auroralle eneilyyn ja leikkuuseen. Haicu tapaa varmaan jononhoitajan tuolla 14.11. käynnillään, mutta mikään ei toki estä soittamasta hänelle ja kysymästä aikataulusta tarkemmin.
Se eka ENE syksyllä oli jo aika testi, mutta kovempi testi oli mielestäni se, kun piti varoa ettei paino nouse, kun joutuu ilman tarkkaa aikataulua odottamaan tietoa milloin sitten pääseekään leikkaukseen ja milloin pitää aloittaa se leikkausta edeltävä ENE. Mulla tuo aika oli 9 kk ja se alkoi olla vähän jo "Löysässä hirressä roikkumista". Mutta toivottavasti tuo aikataulutus tarkentuu TAYSinkin puolella.
Tsemppiä Auroralle eneilyyn ja leikkuuseen. Haicu tapaa varmaan jononhoitajan tuolla 14.11. käynnillään, mutta mikään ei toki estä soittamasta hänelle ja kysymästä aikataulusta tarkemmin.
Aurora: Tuun samana päivänä tapaamaan kirurgia ekaa kertaa. Pidäthän hänet hyvällä tuulella
- Mili -
- Mili -
Mili- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 21.09.2011
Mulla on varmaan aika myöhemmin kun sulla,ensin on vatsan ultra, sit nuo muut Eiköhän se Pipsa ole hyvällä päällä, tosi mukava on ja ei tarvi jännittää.
Tietoa Tayssin päästä: Leikkaavat ainakin loppuvuoden ajan 2-3 henkilöä joka keskiviikko kun aikaisemmin oli vain joka toinen keskiviikko 2 henkilöä. Jonoa on, jota yrittävät purkaa parhaansa mukaan. Ensivuoden lisäleikkausajoista ei jonohoitaja osannut mitään sanoa, eli pidetäänhän peukkua että saisivat lisää leikkausvuoroja jotta jono ei kokonaan tyssää! Halukkaita on kuulemma lisääntyvässä määrin tullut jonoon, tiedä sitten mistä johtuu. Onko ihmiset herännyt tähän mahdollisuuteen vai mitä?
Tänään kirurgin tapaaminen meni hyvin. Jonoon laitettiin ja karkea arvio annettiin eli 2012 huhtikuu oli tavoite aika ja mahdollisesti jopa ennen sitä pääsis puukon alle. Noh, odottavan aika on pitkä, mutta nyt vasta toisaalta pääsi kunnolla odottamaan kun laitettiin jonotukseen!
Sitäpaitsi onneks tässä on joulu ym välissä, joka rikkoo tätä odotusta kivasti.
Tänään kirurgin tapaaminen meni hyvin. Jonoon laitettiin ja karkea arvio annettiin eli 2012 huhtikuu oli tavoite aika ja mahdollisesti jopa ennen sitä pääsis puukon alle. Noh, odottavan aika on pitkä, mutta nyt vasta toisaalta pääsi kunnolla odottamaan kun laitettiin jonotukseen!
Sitäpaitsi onneks tässä on joulu ym välissä, joka rikkoo tätä odotusta kivasti.
Saman suuntaisia puheli minut syyskuussa leikannut kirurgi, kun kävin kuutisen viikkoa leikkuun jälkeen (marraskuun toisella viikolla 2011) gastropolilla jälkitarkastuksessa. Kaikki oli hyvin - haavat hyvin parantuneet, veriarvot kaikki okei ja reilu kymmenen kiloa leikkauksen jälkeen pudonnut painoa. Diabeteslääkitys on poistettu kokonaan ja verenpainelääkitystäkin vähennetty jo nyt, vaikka lopulliset lääkearviot tehdään sitten joulun alla, kun minulla on TAYS sisätautipolilla lääkärit...
Eli mulla meni pirkanmaalaisten TAYS-jonossa ekan ENE:n aloituksesta noin vuosi ja 14.1. suoritetusta gastroscopiasta sekä kirurgin tapaamiskäynnistä 8,5 kk, ennenkuin pääsin leikkaukseen - ja ilmeisesti pääsin peruutuspaikalle, kun en ehtinyt ENEillä ennen leikkuuta kuin 20 pv.
Jälkikontrollista jäi sellainen kutina, jotta olin omalta osaltani onnistunut noudattamaan saamiani ohjeita ja olin ollut "helppo tapaus".
Minulle jäi vaikutelma, että lisääntynyt lihavuusleikkaukseen pyrkivien määrä tullee merkitsemään jatkossa julkisella puolella kriteerien aaiempaa tarkempaa noudattamista. Eli sekä ekassa ENE:ssä että leikkausta edeltävässä ENE:ssä kuten myös niiden välisenä (pitkänäkin?) aikana tulee osoittaa oma sitoutumisensa siten, että onnistuu painon pudottamisessa sekä pystyy osoittamaan, että pystyy omaksumaan ruokavalion (ja juomavalion?) radikaalit muutokset.
Toivotaan TAYSissa lisääntyvää leikkausten määrää, jotta meitä pirkanmaalaisia kutistujia saadaan yhä lisää
Eli mulla meni pirkanmaalaisten TAYS-jonossa ekan ENE:n aloituksesta noin vuosi ja 14.1. suoritetusta gastroscopiasta sekä kirurgin tapaamiskäynnistä 8,5 kk, ennenkuin pääsin leikkaukseen - ja ilmeisesti pääsin peruutuspaikalle, kun en ehtinyt ENEillä ennen leikkuuta kuin 20 pv.
Jälkikontrollista jäi sellainen kutina, jotta olin omalta osaltani onnistunut noudattamaan saamiani ohjeita ja olin ollut "helppo tapaus".
Minulle jäi vaikutelma, että lisääntynyt lihavuusleikkaukseen pyrkivien määrä tullee merkitsemään jatkossa julkisella puolella kriteerien aaiempaa tarkempaa noudattamista. Eli sekä ekassa ENE:ssä että leikkausta edeltävässä ENE:ssä kuten myös niiden välisenä (pitkänäkin?) aikana tulee osoittaa oma sitoutumisensa siten, että onnistuu painon pudottamisessa sekä pystyy osoittamaan, että pystyy omaksumaan ruokavalion (ja juomavalion?) radikaalit muutokset.
Toivotaan TAYSissa lisääntyvää leikkausten määrää, jotta meitä pirkanmaalaisia kutistujia saadaan yhä lisää
Tampereen HaSan puolella jono ainakin tuntuu vetävän jo niin hyvin ettei sielu meinaa mukana pysyä. Syksyllä kävin omalääkärillä ja helmikuun lopulla on jo leikkaus (jos ei tule mitään esteitä). Melkein tässä paniikki tulee kun en ole koskaan ennen leikkauksessa ollut.
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Hiphei, leikkausaika tulla tupsahti. 14.03.2012 pitäisi olla Tayssissa puukonalla jos vaan kaikki menee suunnitellusti.
Eli itselläni tuo lähete lähti toukokuun lopussa 2011, ensimmänen rt käynti 7/2011, sisätautilääkärin vastaanotto 9/2011 ja 11/2011 kirurgin vastaanotto, leikkaus 3/2012. Ilmeisesti ovat Tayssissa myös lisänneet leikkauspäiviä tai jotain kun näinkin pian kutsu kävi
Täälä myös paniikki nostaa päätään huomisen enen aloituksen myötä... ikänä ei leikkauksia ole tehty ja kyllähän sitä tiesi että leikkausaika tulee mutta toisaalta jotenkin ajatteli että sitten joskus keväällä/kesällä... Noh, kai tämä sitten enteilee kevään tuloa
Eli itselläni tuo lähete lähti toukokuun lopussa 2011, ensimmänen rt käynti 7/2011, sisätautilääkärin vastaanotto 9/2011 ja 11/2011 kirurgin vastaanotto, leikkaus 3/2012. Ilmeisesti ovat Tayssissa myös lisänneet leikkauspäiviä tai jotain kun näinkin pian kutsu kävi
Täälä myös paniikki nostaa päätään huomisen enen aloituksen myötä... ikänä ei leikkauksia ole tehty ja kyllähän sitä tiesi että leikkausaika tulee mutta toisaalta jotenkin ajatteli että sitten joskus keväällä/kesällä... Noh, kai tämä sitten enteilee kevään tuloa
Sivu 3 / 4 • 1, 2, 3, 4
Sivu 3 / 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa