Voikohan sairasvakuutus kattaa??
+2
Aurora
pillipulla
6 posters
Voikohan sairasvakuutus kattaa??
Tulipahan mieleen onkohan palstalaisia joille olisi vakuutus korvannut leikkauksen? Itelläni on sairasvakuutus ollut lapsesta asti ja yritän vakuutuksen kautta päästä yksityiselle puolelle leikkaukseen.Tokihan on kovin varmasti henk kohtaista miten vakuutusyhtiöt asian käsittelevät mutta kiinnostaisi onko yritys silkka "mahdottomuus"..
pillipulla- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 18.03.2011
Vs: Voikohan sairasvakuutus kattaa??
Jollakin oli en nyt muista nimeä.
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
If olisi kai mulla korvannut. Menin kuitenkin yksityistä kautta. Korvaa kyllä lihavuusleikkaukseen liittyviä lääkärikäyntejä ja matkakuluja tällä hetkellä. Kuitenkin kun ensin hain korvausta tuli kieltävä päätös. Kannattaa olla tarkkana vakuutusehtojen kanssa. Esim. If:llä eivät enää korvaa lihavuusleikkauksia uusista vakuutuksista.
Katrina- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 04.05.2010
Joo mä soittelin tänään Eiraan ja terveystalolle ja kyselin niiden kokemusta ja olivat posittivisia sen suhteen että mulla on vakuutus ollut lapsesta asti, eli kauan. Mulla myös vakuutus iffissä. Nyt vaan mietiskelen että onko vakuutuksen kannalta merkitystä kumpaan päädyn sitten itseäni hoidattamaan? Ja miten noin muutenkin kumpikohan olisi parempi vaihto ehto Eira vai Terveystalo? Jos saa udella niin missäs päin on sut operoitu?
Äsh, siis äsken piti kirjoittaa, että yleistä puolta käytin lopulta.
Vaasan keskussairaalassa leikattiin vuosi sitten. Kyselin noin vuosi ennen leikkausta If:n kantaa, että korvaako leikkauksen yksityisellä puolella. Vastaukseksi tuli ympäripyöresti tyyliin, että korvaa jos on lääkärin sairaudeksi määrittelemä tms. ja että yleensä lihavuus ei ole sairaus. Ja käsketiin hakemaan kirjallisena päätös. Jätin silloin asian siihen kun lähti etenemään julkisella puolella.
Leikkauksen jälkeen hain sairaalapäivämaksut, poliklinikkamaksut, matkakulut, lääkekulut If:stä ja ensin vastaus oli etteivät korvaa ollenkaan kun ei kuulu vakuutukseen.
Laitoin sinne vastineen, että vakuutusehdot muuttuneet vasta kuluneen vuoden aikana ja mun vakuutus ollut voimassa syntymästä + että aiemman kyselyni mukaan korvaus olisi ollut mahdollinen. En saanut mitään oikaisua, mutta niin vain tupsahti tilille korvaukset.
Vaasan keskussairaalassa leikattiin vuosi sitten. Kyselin noin vuosi ennen leikkausta If:n kantaa, että korvaako leikkauksen yksityisellä puolella. Vastaukseksi tuli ympäripyöresti tyyliin, että korvaa jos on lääkärin sairaudeksi määrittelemä tms. ja että yleensä lihavuus ei ole sairaus. Ja käsketiin hakemaan kirjallisena päätös. Jätin silloin asian siihen kun lähti etenemään julkisella puolella.
Leikkauksen jälkeen hain sairaalapäivämaksut, poliklinikkamaksut, matkakulut, lääkekulut If:stä ja ensin vastaus oli etteivät korvaa ollenkaan kun ei kuulu vakuutukseen.
Laitoin sinne vastineen, että vakuutusehdot muuttuneet vasta kuluneen vuoden aikana ja mun vakuutus ollut voimassa syntymästä + että aiemman kyselyni mukaan korvaus olisi ollut mahdollinen. En saanut mitään oikaisua, mutta niin vain tupsahti tilille korvaukset.
Mun vakuutusehdoissa lukee näin:
” Hoitokulukorvausta ei makseta (ehtokohdat 3.1 ja 3.3.1)
- lihavuuden hoidosta ja leikkauksesta eikä niiden aiheuttamista komplikaatioista. Tämä rajoitus koskee 1.1.2010 ja sen jälkeen myönnettyjä vakuutusturvia.”
Eli vahoilla vakuutuksilla pitäis olla mahdollisuuksia korvaukseen
” Hoitokulukorvausta ei makseta (ehtokohdat 3.1 ja 3.3.1)
- lihavuuden hoidosta ja leikkauksesta eikä niiden aiheuttamista komplikaatioista. Tämä rajoitus koskee 1.1.2010 ja sen jälkeen myönnettyjä vakuutusturvia.”
Eli vahoilla vakuutuksilla pitäis olla mahdollisuuksia korvaukseen
Tässä IF:n alukuperäinen vastaus korvauskyselyyn:
Hei,
Vakuutuksen perusteella korvataan sairauden hoitokuluja ehtojen mukaisessa laajuudessa.
Vakuutusehtojen mukaisesti hoitokulujen korvaamisen edellytyksenä on, että tutkimus ja hoito ovat lääkärin määräämiä ja terveydenhuoltoalan ammattihenkilön antamia. Lisäksi niiden tulee olla yleisesti hyväksytyn lääketieteellisen käsityksen mukaisia ja kysymyksessä olevan sairauden hoidon kannalta välttämättömiä.
Lihavuus ei yleensä ole sairaus.
Mikäli haluat asiasta kirjallisen päätöksen, pyydämme tekemään vahinkoilmoituksen osoitteessa www.if.fi tai soittamalla numeroon 010 19 18 18
Hei,
Vakuutuksen perusteella korvataan sairauden hoitokuluja ehtojen mukaisessa laajuudessa.
Vakuutusehtojen mukaisesti hoitokulujen korvaamisen edellytyksenä on, että tutkimus ja hoito ovat lääkärin määräämiä ja terveydenhuoltoalan ammattihenkilön antamia. Lisäksi niiden tulee olla yleisesti hyväksytyn lääketieteellisen käsityksen mukaisia ja kysymyksessä olevan sairauden hoidon kannalta välttämättömiä.
Lihavuus ei yleensä ole sairaus.
Mikäli haluat asiasta kirjallisen päätöksen, pyydämme tekemään vahinkoilmoituksen osoitteessa www.if.fi tai soittamalla numeroon 010 19 18 18
Kiitos vastauksesta, eli siis kyllä mun kannnattaa sitkeästi yrittää sitä iffistä kun vakuutus otettu vissiin 80-luvulla ja hyvin ovat ainakin tähän asti korvanneet mitä oon hakenut. Tosin en mitään näin isoa summaa aikaisemmin. Mulla kun on vielä noita oheissairauksia niin saattais onnistuakin. Yrittää ainakin kannattaa
Mä odottelen parhaillaan vastausta vakuutusyhtiöstä maksusitoumuspyyntöön ja vastauksen pitäisi tulla ihan lähipäivinä. Ilmoittelen, miten kävi!
Viimeinen muokkaaja, Bullero pvm Ma Kesä 13, 2011 3:12 am, muokattu 1 kertaa
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Pidän peukkuja et bullero onnistut Odotan mielenkiinnolla miten käy..
Heipähei!
Vakuutusyhtiöstä tuli myönteinen päätös, eli korvaavat leikkauksen yksityisellä
Vakuutusyhtiöstä tuli myönteinen päätös, eli korvaavat leikkauksen yksityisellä
Voi että Onnea Onnea Todella hienoa. Jokos tiedät aika taulua tulevaan? Mä niin toivon kanssa ettei tarvis alkaa vakuutus yhtiön kanssa vänkäämään. Toivon että vaikuttaa kun liki 30-vuotta vakuutusta maksellut että olisivat myönteisiä..
Sorry olisinpa lukenut tarkemmin , jo selvis tilevaisuuden suunnitelmat
Jos sulla on ollut se vakuutus jo pitkään, eikä ehdoissa ole rajattu tätä operaatiota pois, niin olisin optimistisin mielin! Mulla oli melko tuore vakuutus ja päätös meni vakuutusyhtiön lääkärin kautta. Pidän sinulle peukkuja!
Bullero, eikö sun ole tarvinut täyttää terveysselvitystä tuota vakuutusta ottaessasi? Mietin vain, että usein runsas ylipaino on esteenä, että voi ylipäätään saada sairaskuluvakuutusta. Jopa henkivakuutuksessa se saattaa rajata vakuutuksen myöntämistä.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun alalla työskentelen
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun alalla työskentelen
Bullero, oliko sinulla mitään sairauksia minkä takia hait leikkaukseen vai oliko kyseessä vain ylipaino? Mietin että itselläniki on If:ssä vakuutus ollut iät ja ajat, vauvasta lähtien eli 80-luvun lopulla otettu. Puhelimessa sanoi että korvais kun ei ole rajattu pois silloin sitä.
Nyt on terveystalo laittanut maksusitoumuspyynnön ja odottelen vastausta. Ne olivat kyselleet jo terveystalolta hintaerittelyä, mutta itse päätöstä ei ole vielä tehty korvaako vai ei. mietin vain sitä, koska itselläni ei ole mitään sairauksia, raskausaikana ollut ekan kohdalla raskausdiabetes, toisen kohdalla verenpaineet korkealla ja suvussa paljon diabetesta sekä verenpainetautia ja aivoinfarkteja ja kaikkea mahdollista.
sitä vain hain takaa, että mitenköhän itselleni käy kun ei ole tosiaan tällä hetkellä vielä mitään sairautta muutakun tää sairaalloinen lihavuus. toivon syvästi että If korvaa tän, ettei ihan turhaa oo tullut vuosikaudet maksettua.
Nyt on terveystalo laittanut maksusitoumuspyynnön ja odottelen vastausta. Ne olivat kyselleet jo terveystalolta hintaerittelyä, mutta itse päätöstä ei ole vielä tehty korvaako vai ei. mietin vain sitä, koska itselläni ei ole mitään sairauksia, raskausaikana ollut ekan kohdalla raskausdiabetes, toisen kohdalla verenpaineet korkealla ja suvussa paljon diabetesta sekä verenpainetautia ja aivoinfarkteja ja kaikkea mahdollista.
sitä vain hain takaa, että mitenköhän itselleni käy kun ei ole tosiaan tällä hetkellä vielä mitään sairautta muutakun tää sairaalloinen lihavuus. toivon syvästi että If korvaa tän, ettei ihan turhaa oo tullut vuosikaudet maksettua.
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Hei
Mulla if korvasi leikkauksen vuosi takaperin mutta ei suinkaan helpolla vaan jouduin niiden kanssa siitä vääntämään mutta niillä ei ollut perusteita evätä multa leikkausta kun kriteerit täyttyi niin maksoivat sen myös.ä
Mulla if korvasi leikkauksen vuosi takaperin mutta ei suinkaan helpolla vaan jouduin niiden kanssa siitä vääntämään mutta niillä ei ollut perusteita evätä multa leikkausta kun kriteerit täyttyi niin maksoivat sen myös.ä
If korvaa minun leikkauksen, jippii! )
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa