Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Janya esittäytyy

+5
eräpena
Aurora
tigertytto
Möhköfantti
Janya
9 posters

Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Janya Ma Toukokuu 30, 2011 5:39 am

Hei kaikki foorumilaiset!

Olen 29-vuotias leikkausasiaa pohtiva naisihminen Itä-Suomesta. Painoa on tällä hetkellä noin 137 kg ja pituutta 159 cm eli BMI 54. Olen ollut lapsuudesta asti ylipainoinen ja viimeisen noin 10 vuoden ajan jojoillut niin, että alimmillaan paino on käynyt noin 105kg ja nyt olen isoimmillani ikinä. On kokeiltu itsenäinen painonpudotus, Painonvartijat, EasyLife, Keventäjät... Alle kolminumeroinen paino on nähty viimeksi 17-vuotiaana tehdyssä terveystarkastuksessa. Paino pysyi pitkään 119-122 kg kohdilla ja tällöin en kokenut siitä suurta ahdistusta, liikuin paljon ja söin ihan suht järkevästi eli paino ei lähtenyt nousuun. Viime syksynä sain kuitenkin kivuliaan selkävaivan, joka pikkuhiljaa hiivutti liikuntaharrastukset, kun energiaa kipujen takia oli vain juuri ja juuri työntekoon ja pitkiin työmatkoihin. Söin paljon särkylääkkeitä ja liikaa ruokaa. Paino nousi puolessa vuodessa noin 10 kg. Nyt selkä on taas (koputtaa puuta) kunnossa, mutta en vaan saa painonpudotuksesta otetta. Liikuntainnostus hiipui pitkään flunssaan ja nyt pahasti vaivaavaan siitepölyallergiaan. Kunto rapistuu koko ajan, kun ei ole intoa ja vointia liikkua. Ruuan kanssa olen koettanut olla järkevä ja olen saanut painon nousun nyt pysäytetty. Noin 137 kg:ssä olen pysynyt jo monta kuukautta.

Olen nyt huomannut, että on pakko myöntää, etten välttämättä pysty pudottamaan painoa itsenäisesti. Haluan siihen apua ja leikkaus on yksi vahva vaihtoehto, jota olen paljon pohtinut ja josta olen täältä paljon lukenut. Tiedän, ettei se ole mikään taikasauvan heilautus ja elämä on sen jälkeen ihanaa. Olen valmis tekemään rankasti töitä sen eteen, että saan painon putoamaan.

Lääkäriaika on varattu kesäkuun loppupuolelle ja aion tiedustella mitä eri vaihtoehtoja minulle tarjotaan, katsotaan miten miun käy!. Smile

Janya

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Joensuu
Registration date : 30.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ma Toukokuu 30, 2011 12:58 pm

Tervetuloa vaan joukkoon.
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Toukokuu 30, 2011 2:05 pm

Tervetulloo mukavaan joukkooomme cheers
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Aurora Ma Toukokuu 30, 2011 2:34 pm

Tervetuloa Smile

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Janya Ma Toukokuu 30, 2011 8:09 pm

Kiitos tervetulotoivotuksista! Tämä foorumi on kyllä mahtava tietopaketti. Mitä enemmän luen teidän muiden kokemuksista, sitä enemmän alan itsekin kallistua leikkauksen tarpeellisuuden puolelle. Smile


Janya

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Joensuu
Registration date : 30.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Toukokuu 30, 2011 9:07 pm

Tervetuloa. cheers
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Toukokuu 30, 2011 9:21 pm

Hei Janya ja tervetuloa!
Suosittelen ehdottomasti leikkausta, jos vaan siihen pääset!! Minä olen vasta käynyt siellä sinun paikkakunnallasi leikkauksessa!!! Smile
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Janya Ke Kesä 22, 2011 8:25 pm

Nyt on lääkärikäynti takana ja ei mennyt ihan niin kuin unelmoin.. Lääkäri oli ilmeisesti uusi paikkakunnallamme ja hänellä ei ollut oikein mitään tietoa leikkausasioista täällä meillä. Pyysin kuitenkin lähetettä ravintoterapeutille eli uskoisin siellä olevan enemmän tietoa tästä asiasta. Lähete on laitettu ja ensi viikolla soittelen aikaa. Ajattelin pyytää ohjeet ruokaENEilyyn, josko saisin aloitettua itsenäisen pudotuksen ja kysyä miten pitäisi edetä, kun edelleen haluaisin keskustella leikkauksen mahdollisuudesta asiaan perehtyneen lääkärin kanssa. Eli homma etenee kuitenkin johonkin suuntaan. Smile

Janya

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Joensuu
Registration date : 30.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja paksuleidi Ke Kesä 22, 2011 8:51 pm

Tervetuloa joukkoon Smile
Ei kannata antaa periksi, uusi aika vaan toiselle "kokeneemmalle" lääkärille... Oma matkani on vielä vaiheessa, eikä ole vielä tietoa pääsenkö leikkaukseen vai en...Päivä päivältä se tuntuu enemmän oikealta ratkaisulta. Kaikki palstat ja jutut mitä olen lukenut, ovat pelkästään positiiviisia. Tsemppiä sinulle Smile

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Rosmariini To Kesä 23, 2011 1:18 am

Moi Janya!

Kävitkös arvauskeskuksessa lekuris? Saitko lähetteen suoraan sairaalan ravitsemusterapeutille? Toivottavast saat pian ajan sielt ja ohjeita.

Jos olis ollu fiksu lekuri niin se olis laittanut sen lähetteen sairaalan sisätautilääkärille ja sitäkautta samal olisit saanut ajan ravitsemusterapeutille.

Tsemppiä projektiin! Very Happy
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Inka To Kesä 23, 2011 4:55 am

Tervetuloa joukkoon.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Janya Su Kesä 26, 2011 11:15 pm

Juu arvauskeskuksessa kävin. Lääkäri ei kyllä todellakaan tuntunut tietävän meidän paikkakunnan käytönnöistä mitään, joten nyt mennään sitten tällä lähetteellä, minkä sain itselleni "vaadittua". Very Happy Lääkärikin oli kyllä sitä mieltä, että ravintoterapeutin luona käymisestä ja painon pudottamisesta olisi minulle hyötyä (no kidding? Very Happy). Smile Mutta katsellaan nyt miten tästä eteenpäin.

Janya

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Joensuu
Registration date : 30.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Inka Ma Kesä 27, 2011 2:16 am

Tsemppiä vain, kyllä sieltä löytyy asiantuntijoita, kun ensin löytyy yksi, sitten löytyykin jo verkosto.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Inka Ma Kesä 27, 2011 2:17 am

Tsemppiä vain, kyllä sieltä löytyy asiantuntijoita, kun ensin löytyy yksi, sitten löytyykin jo verkosto.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Janya esittäytyy Empty Vs: Janya esittäytyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa