Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ruokahalu täysin kateissa...

+5
kissus nytkö jo
turkutuulia
dunbar
Lyltsy
Ranskis
9 posters

Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja Ranskis Su Toukokuu 29, 2011 2:15 am

Hei, auttakaa mäessä! Leikkauksen jälkeen ruoka vielä jotenkin meni, mutta mitä enemmän aikaa kuluu, sen vähemmän ruokaa kuluu. Kävin tällä viikolla gastron polilla lääkärin tarkastuksessa ja kaikki on kunnossa veriarvoja myöten. Onko teillä muilla ollut samanlaisia ongelmia ja kuinka olette päässeet eteenpäin? Painonputoaminenkin on pysähtynyt, vaikka vaatteet on mennykkin vaihtoon, pienempiin. Yritän kyllä syödä koko ajan jotain, mutta kun ei maita eikä mene alas...Kaupassakin vaeltelen vaan edestakas ja koetan löytää jotain, mitä tekis mieli syödä. JELP JELP!!!
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Toukokuu 29, 2011 2:52 am

Toi menee kyllä ohi. Tai ei kokonaan, mutta helpottaa. Tärkeintä on syödä riittävän usein "kellon kanssa" (parin tunnin välien) jotain mielellään proteiinipitoista. mutta tärkeintä on että syö jotain. Eikä niinkään mielitekojen perusteella vaan hengen pitimiksi.

Hedelmät, proteiini-juomat voi auttaa. JOskus riittää välipalaksi pelkkä leikkeleet/juusto.

Ja kannattaa huomioida että useinkaan ei samaa juttua tee mieli usein. Mulla esim. paahdettu ruisleipä tuorejuustolla, juustolla, kinkulla ja tomaatilla jonka päälle vähän suolaa ja pippuria on sellainen joka uppoaa helposti. Hapankorppu erilaisine lisukkeineen on myös aika hyvä.

Suolainen menee paljon paremmin kuin rahkat tai jugurtit tms.

Tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja dunbar Su Toukokuu 29, 2011 2:57 am

Oon samaa mieltä Lyltsyn kanssa. Syö vähän aikaa kellon kanssa, jolloin huomaat, että ruoka alkaa taas maistumaan. Tee ruoan kanssa salaatteja, vaikka niitä meneekin vain vähän alas. Salaatit saa ruuan kuitenkin maistumaan paremmalta. Ja sekin on totta, että paino ei putoa, jo menee säästöliekille.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja turkutuulia Su Toukokuu 29, 2011 5:53 pm

Kuulostaa liiankin tutulta.... Toi kaupassa kiertelykin on ihan samaan mitä oon tehnyt. Mulla oli samanlaista bypassin jälkeen. Ekat kolmisen viikkoa meni "hyvin" mutta sit katos ruokahalut täysin. Eli noilla edelläolevilla neuvoilla vaan eteenpäin, vaikka ei nälkä olisikaan. Kauan jouduin ongelman kanssa painimaan eli varaudu parin kuukauden taisteluun. Itsellä on taas ollut vastaava tilanne (olin KAHDESSA vatsaleikkauksessa nyt maaliskuun vika päivä ja 13.4 ja suoli on taas/edelleen aivan sekaisin) ja väkisin olen syönyt. Sairaalassa annettiin Nutridrink ja Calogen -juomia joissa on pienessä määrässä paljon energiaa ja proteiineja; niillä mäkin pysyin hengissä kun mikään ei maistunut liki 4n viikon tiputuksen jälkeen. Apteekista löytyy noita ravintolisiä ja ainakin vanilja+mokka+kaakao oli hyvän makuisia. Siis EI mitään nutrilettiällöjä.... Sitruunaa en voi suositella; se maistui aivan pyyhekumille.
Salaatteihin voi muuten lisätä pähkinöitä; maistuu tosi hyvälle. Eilen laitoin "paremman" puutteessa ihan tavallisia suolapähkinöitä fetasalaattiin ja voin suositella kaikille Very Happy

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Toukokuu 29, 2011 8:14 pm

No mulla on kokemusta tuosta kellon kanssa ja väkisin syömään ja pidä huoli et menee proteiinit maito ja rasvat sitten muut tuotteet kuten hiilarit ja salaatti. Mä oon saanut myös syödä samalle syönnille useaan kertaan alku taipaleella kun oksentelu vei ruoan ulos väärää kautta. Taistelutahtoa ja tsemppiä täältä!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Su Toukokuu 29, 2011 9:45 pm

APua! Onko tuo siis by pass-leikattujen ongelm? Onko vastaavaa sleevessä? Kuinka paljon oksentelua esiintyy sleeve-leikatuilla? Entä närästystä ja muita mahavaivoja? Miten suoli toimii,jos nautittu ruokamäärä on hyvin pieni, ja kuituköyhä?
Kysyisin myös kaikita sleeve-leikatuilta mitä lisäravinteita, vitamiineja ym. pitää käyttää leikk. jälkeen? Korvaako Kela mitään?Onko kellään samalla kertaa sappi poistettu? Ja mitä se aiheuttaa? Infoa pliis, vaikka yksärillä.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Toukokuu 30, 2011 2:40 am

Heips vaan! Kiitos kaunis kaikille vihjeitä antaneille, on helpottavaa kuulla, että tää vaihe on vain väliaikaista. Töissä onneksi onnistuu melko säännöllinen syöminen, tarttee vaan mussuttaa jotain proteiinipitosta ja antaa muitten vetää pullakahveeta. Ne määrät vaan tuntuu edelleenkin niin onnettoman pieniltä, mutta hyvä jos ne oikeesti silti riittää.
Kiitos!
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja teisku Su Kesä 05, 2011 6:55 pm

Mulla on ihan sama ongelma. Mitään muuta ei tee mieli kuin vettä.
Puoliväkisin yritän ahtaa jotain suuhuni. Salaatteja sain luvan nyt kuukauden jälkeen alkaa syömään, mutta ne pyörii vain suussa. Samoin porkkanaraaste.
Joskus tulee sellainen olo, että tekis mieli JOTAIN. Kun sitten menen jääkaapille, en löydä sieltä mitään, mitä voisin edes kuvitella syöväni.
Hyvä olo tulee ainoastaan maustamattomasta rahkasta johon on sekoitettu hieman Kesoa ja ihan ripaus sokeria. Ei maistu makealle, sillä makeaa en saa alas millään. Tai alas menee, mutta suuhun jää ällö maku.
Kellon kanssa melkein joudun syömään, mutta en toisaalta ole pitänyt tätä suurena ongelmana, sillä parempi tämä kuin se entinen elämä, jolloin söin koko ajan ja ihan mitä vaan.
teisku
teisku

Viestien lukumäärä : 110
Ikä : 63
Paikkakunta : Jämsä
Registration date : 28.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja teisku Su Kesä 05, 2011 7:01 pm

Hei, Saimaannorppa.
Minä en ainakaan ole oksentanut yhtään kertaa.
Vatsan toimimisen kanssa on ongelmia, mutta lääkäri kehotii käyttämään Levolacia päivittäin. Katsotaan onko siitä apua. Monivitammineja, esim Multitabs, ja kalkki+D, pitää käyttää päivittäin loppuelämä.
Näitä Kela ei korvaa, vaikka lääkäri sanoi että ovat yrittäneet saada niitä korvattaviksi.
Tosin minä en ole sleeve-leikattu....
teisku
teisku

Viestien lukumäärä : 110
Ikä : 63
Paikkakunta : Jämsä
Registration date : 28.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Kesä 05, 2011 8:30 pm

Mulla on vaihtelevasti ollut ruokahaluttomuutta. Kyllä se siitä helpottaa, kun kello kädessä syö jotain. Leikkeleet ja pelkkä pari palaa juustoa on hyvä välipala vaikka parin tunnin välein. Itse söin aina keittiön ohi kulkiessani pari palaa kinkkua/ juustoa ja se helpotti. Nykyään teen aika usein hapankorpun matkaevääksi ja napostelen sitä kävelemään mennessäni tai otan porkkanaa mukaan autoon. Myös keittojen, kylmien vihanneskeittojen/ makeiden keittojen laittaminen juomapulloon veden sijaan toimii hyvin. Saat nesten lisäksi sentään vähän ruokaa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Su Kesä 05, 2011 11:26 pm

Mulla on nyt sama ongelma. Saan jotain alas vasta iltapäivällä. Tosin on ihan hirveä stressi ja masennus päällä joten sekin varmaan vaikuttaa.

Tänäänkin söin vasta 17:30 kolme tonnikalatortillaa. Sit menikin ihan kiitettävästi näköjään...
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 47
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokahalu täysin kateissa... Empty Vs: Ruokahalu täysin kateissa...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa