LauraL kohti pienempää elämää
+3
Tepa43
Haisuli
LauraL
7 posters
LauraL kohti pienempää elämää
Tänään oli yksi iso H-hetki, kun oli gastrokirurgin tapaaminen ja ta daa.....
Leikkaukselle näytettiin vihreää valoa. Aika tulee olemaan syksyllä 2011. Jippia Jee
Mä oon täällä ihan täpinöissä. Painoa saa tiputtaa niin paljon kun vaan lähtee, eneilystä ei tosin puhuttu vielä mitään. Tähystys nyt ainakin tehdään, enkä edes tiedä mahtoiko se puhua siitä ylävatsan ultraamisesta, mut so what, pääasia että jonossa ollaan..
Huomenna alan suunnittelemaan operaatiota painonpudotus.
Mukavaa puuhaa näin kesää vasten, mutta "ei haittaa vaikka tekee kipeää"
Leikkaukselle näytettiin vihreää valoa. Aika tulee olemaan syksyllä 2011. Jippia Jee
Mä oon täällä ihan täpinöissä. Painoa saa tiputtaa niin paljon kun vaan lähtee, eneilystä ei tosin puhuttu vielä mitään. Tähystys nyt ainakin tehdään, enkä edes tiedä mahtoiko se puhua siitä ylävatsan ultraamisesta, mut so what, pääasia että jonossa ollaan..
Huomenna alan suunnittelemaan operaatiota painonpudotus.
Mukavaa puuhaa näin kesää vasten, mutta "ei haittaa vaikka tekee kipeää"
LauraL- Viestien lukumäärä : 61
Registration date : 10.03.2011
Vs: LauraL kohti pienempää elämää
Noniin! Ihanaa!
Mun projekti eteni tänään sen verran, että sain lähetteen johdosta jonotusajaksi n. 3kk:tta. Mutta se on kai kärsittävä, että saisi elämänsä järjestykseen.
Mun projekti eteni tänään sen verran, että sain lähetteen johdosta jonotusajaksi n. 3kk:tta. Mutta se on kai kärsittävä, että saisi elämänsä järjestykseen.
Haisuli- Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 47
Registration date : 24.04.2011
No heissuli vei!!
Löysimpäs sut täältä......Oli kiva päivä eilen!!
Täytyy ottaa uuusiksi joskus niin menee tää odotus nopeemmin!
Se Lahden kiinteytys tapaaminen olisi 11.6. lauantai!!
Mä en tiedä vielä työvuorostani mut kovasti kiinnostaisi tempaista itsensä Lahteen!!
Tsemppii kaikille!!!!!!
Löysimpäs sut täältä......Oli kiva päivä eilen!!
Täytyy ottaa uuusiksi joskus niin menee tää odotus nopeemmin!
Se Lahden kiinteytys tapaaminen olisi 11.6. lauantai!!
Mä en tiedä vielä työvuorostani mut kovasti kiinnostaisi tempaista itsensä Lahteen!!
Tsemppii kaikille!!!!!!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Oikein hienoa LautaL!!!
Haisuli, sinullahan on hirmuisen nopea vauhti! Pysyykö pää mukana--- minulla pää tarvitsi tämän 1,5 vuotta käsitelläkseen tätä asiaa. Mutta olethan sinä voinut aloittaa oman prosessisi vaikka kuinka kauan sitten!! Onnea!!!
Haisuli, sinullahan on hirmuisen nopea vauhti! Pysyykö pää mukana--- minulla pää tarvitsi tämän 1,5 vuotta käsitelläkseen tätä asiaa. Mutta olethan sinä voinut aloittaa oman prosessisi vaikka kuinka kauan sitten!! Onnea!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
pää on vielä pysynyt mukana, oikeastaan tuntuu siltä, että tämä odotus on ollut riipaisevaa! Tämä kolme viikkoakin, mitä lähetteen kirjoittamisen jälkeen oli, tuntui vuosilta! Olin jo monesti puhelimessa kiinni, että soittelen lähetteen perään! Kärsimättömänä odottelen, että joku lääkäri ottais mut vastaan... Onneksi on kesä edessä, ja odottelu menee sutjakammin!
LauraL, millainen painonpudotus suunnitelmasi on?
LauraL, millainen painonpudotus suunnitelmasi on?
Haisuli- Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 47
Registration date : 24.04.2011
No voi hemmetti mua... en mä tiä...
Oon saanut alkuvuodesta pois sellasen 8-9 kg. Ja nyt ei oo minkään maailman motivaatiota laihduttaa vaikka leikkaus on tulossa ja luulis sen antavan tsemppiä. Mut kun ei.. Ja arvatkaas oonko pettyny nyt itteeni.
Mä oon nyt lomalla ja odotan ku hullu puuroo, että pääsis töihin. Siellä pystyn eneilemään viikot. Ajattelin, että jos voi edes osan viikosta eneillä pikkuhiljaa. Ja sit se toinen vaihtoehto on kiskoo sisuksiinsa pelkkiä kasviksia/vihanneksia. Potkikaa nyt mua persuksille ja tsempatkaa..Pliis
Mulle tuli jo kirurgin epikriisi tänään, jossa lukee hauskasti: Tehdään mahalaukun ohitusleikkaus ja sen jälkeen asetetaan potilas leikkausjonoon ja lähinnä gastric bypass. Motivoidaan potilasta laihduttamaan.
Oliskohan tuo eka juttu kuitenkin se tähystys..
Siis käytännössä vasta sen jälkeen jonoon. Lupas kuitenkin leikkauksen syksyyn 2011.
Mä oon nyt vähän hakusessa koko projektiss, kun tosiaan siitä enestä ei puhuttu mulle mitään ainakaan tässä vaiheessa. Luulisin, että mulle tulee vielä toinen aika ravintoterapeutille joka käskee alottaa sen enen. Pää kyllä käskee nyt laihduttamaan niin paljon kuin mahdollista mutta vatsa on ihan toista mieltä, tai olisko ne kuitenkin ne mieliteot??
Onks täällä ketään joka alottais mun kanssa ihan lähiaikoina tai olis just aloittanut "tän viimeisen kuurin ennen leikkausta"?? Nyt tosissaan tarvittais vertaistukea...
Oon saanut alkuvuodesta pois sellasen 8-9 kg. Ja nyt ei oo minkään maailman motivaatiota laihduttaa vaikka leikkaus on tulossa ja luulis sen antavan tsemppiä. Mut kun ei.. Ja arvatkaas oonko pettyny nyt itteeni.
Mä oon nyt lomalla ja odotan ku hullu puuroo, että pääsis töihin. Siellä pystyn eneilemään viikot. Ajattelin, että jos voi edes osan viikosta eneillä pikkuhiljaa. Ja sit se toinen vaihtoehto on kiskoo sisuksiinsa pelkkiä kasviksia/vihanneksia. Potkikaa nyt mua persuksille ja tsempatkaa..Pliis
Mulle tuli jo kirurgin epikriisi tänään, jossa lukee hauskasti: Tehdään mahalaukun ohitusleikkaus ja sen jälkeen asetetaan potilas leikkausjonoon ja lähinnä gastric bypass. Motivoidaan potilasta laihduttamaan.
Oliskohan tuo eka juttu kuitenkin se tähystys..
Siis käytännössä vasta sen jälkeen jonoon. Lupas kuitenkin leikkauksen syksyyn 2011.
Mä oon nyt vähän hakusessa koko projektiss, kun tosiaan siitä enestä ei puhuttu mulle mitään ainakaan tässä vaiheessa. Luulisin, että mulle tulee vielä toinen aika ravintoterapeutille joka käskee alottaa sen enen. Pää kyllä käskee nyt laihduttamaan niin paljon kuin mahdollista mutta vatsa on ihan toista mieltä, tai olisko ne kuitenkin ne mieliteot??
Onks täällä ketään joka alottais mun kanssa ihan lähiaikoina tai olis just aloittanut "tän viimeisen kuurin ennen leikkausta"?? Nyt tosissaan tarvittais vertaistukea...
Ai niin,
Mulla on tapahtunu kaikki asiat 2 kk välein (kts. allekirjoitus). Eli tosi nopeeta kuitenkin. Porissa ei vissiin oo kovasti jonoa.
Tää kesä voi hidastaa kyllä Haisuli sun etenemistä, mutta sitten kun ne etenee, niin taitaa mennä vauhdilla...
Tää odottavan aika on silti aivan käsittämättömän pitkää.
Mulla on tapahtunu kaikki asiat 2 kk välein (kts. allekirjoitus). Eli tosi nopeeta kuitenkin. Porissa ei vissiin oo kovasti jonoa.
Tää kesä voi hidastaa kyllä Haisuli sun etenemistä, mutta sitten kun ne etenee, niin taitaa mennä vauhdilla...
Tää odottavan aika on silti aivan käsittämättömän pitkää.
Laura!
Minun ehdotukseni on tämä= pidät nyt tuon painon, et päästä nousemaan. Kun saat leikkausajan tietoosi, otat sen loppurutistuksen KUNNOLLA! Etkä rupea kiduttamaan itseäsi nyt millään kasvisdietillä. Ole mieluummin osittaisella ruokaenellä tai proteiinilla täydennetyllä paastolla! Tsemppiä!!
Minun ehdotukseni on tämä= pidät nyt tuon painon, et päästä nousemaan. Kun saat leikkausajan tietoosi, otat sen loppurutistuksen KUNNOLLA! Etkä rupea kiduttamaan itseäsi nyt millään kasvisdietillä. Ole mieluummin osittaisella ruokaenellä tai proteiinilla täydennetyllä paastolla! Tsemppiä!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Toi kuulostas kyllä ihan järkevältä.. Se tässä varmaan kyllä on yks asia, kun ei vielä tiedä tuota leikkauspäivää.
Silloin ennen lapsia 9-10 vuotta sitten kun olin enellä, sain 1 kk ja 5 päivässä pois 15,2 kg. 10 viikossa 26 kg... Ei paha, mutta se olis silloin..
Nimimerk. Vielä on kesää jäljellä....kunnei se ole vielä oikein alkanutkaan..
Silloin ennen lapsia 9-10 vuotta sitten kun olin enellä, sain 1 kk ja 5 päivässä pois 15,2 kg. 10 viikossa 26 kg... Ei paha, mutta se olis silloin..
Nimimerk. Vielä on kesää jäljellä....kunnei se ole vielä oikein alkanutkaan..
Mulla nyt sama ajatus..koitan syödä mahdollisemman järkevästi(onnistuu ja ei) ja se viimeinen kuukausi ennen leikkausta olen tiukasti sillä enellä.Mahtaako se auttaa kunhan vaan pystyy sen viimeisen kuukauden olemaan pusseilla???meinaan sitä maksan koko juttua
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Huhuuuuuuuuu!!!
Täältä tuleeeee niitä tsemppi potkuja....poks....poks!!
Täältä tuleeeee niitä tsemppi potkuja....poks....poks!!
Tepa tulee laittamaan mut sänkyyn käsiraudoilla kiinni, vie vaan välillä ulos pissalle ja lenkille. Tai mä voisin tulla kesäks asustaan teille. Leikkisin yhtä hauvelia..Eikös se siittä sit lähtis..
Tigertytto: Mä en jokseenkaan kanna isoa muretta tuosta maksasta vaikka suuri asia onkin leikkauksen osalta. Se kirurgi sanoi mulle jotenkin näin että miehet kärsivät vaivasta huomattavasti enemmän kuin naiset. ??
Mä kävin juuri sellaisessa kohonkoostumusmittauksessa ja mun sisäelinrasvaprosentti oli yllätyksekseni normaali. Joten, eiköhän tuo sitten loppueneilyllä onnistu.
Toki, nyt täytyis saada näitä helppoja kiloja pois ihan itse ennen leikkausta. Silloin leikkaus auttaisi niihin vaikeimpiin kiloihin.. No, ens viikolla töihin takas ja katotaas miten käy. Nyt juhlitaan esikoisen synttärit viikonloppuna ja maanantaina sitten tsemppi päälle...
Tigertytto: Mä en jokseenkaan kanna isoa muretta tuosta maksasta vaikka suuri asia onkin leikkauksen osalta. Se kirurgi sanoi mulle jotenkin näin että miehet kärsivät vaivasta huomattavasti enemmän kuin naiset. ??
Mä kävin juuri sellaisessa kohonkoostumusmittauksessa ja mun sisäelinrasvaprosentti oli yllätyksekseni normaali. Joten, eiköhän tuo sitten loppueneilyllä onnistu.
Toki, nyt täytyis saada näitä helppoja kiloja pois ihan itse ennen leikkausta. Silloin leikkaus auttaisi niihin vaikeimpiin kiloihin.. No, ens viikolla töihin takas ja katotaas miten käy. Nyt juhlitaan esikoisen synttärit viikonloppuna ja maanantaina sitten tsemppi päälle...
No juuuuuu sää sen keksit.......tuu tänne vaan elätän sua koiran raksuilla syksyyn!
......aloita nyt sillai kevyesti viikot enellä ja viikon loppuna naatiskelet voi olla ettet haluakkaan sortua kun on lupa sortua siis viikonloppuna! kantsii koittaa....
nimimerkillä kokemusta on!
......aloita nyt sillai kevyesti viikot enellä ja viikon loppuna naatiskelet voi olla ettet haluakkaan sortua kun on lupa sortua siis viikonloppuna! kantsii koittaa....
nimimerkillä kokemusta on!
En olekaan aikoihin päivitellyt omaa matkaani, vaikka muiden kuulumisia luen päivittäin. Ravintoterapeutilla ja vatsan ultrassa käyty tässä kuussa.
Ravintoterapeutti antoi vinon pinon papereita ja ohjeita luettavaksi ennen ja jälkeen leikkauksen. Ei tää todellakaan ole mikään oikotie onneen. Kovaa saa tehdä töitä onnistumisen eteen. Mulla varmaan kaikista hankalin juttu tulee olemaan tuo hitaasti syöminen ja se pureskelu. Mulla kun on aina kiire syödä ja pureskelut jää puolitiehen. Se on varmasti kaikista vaikein asia.
Ultran tulokset luvattiin kertoa vasta gastrossa, mutta lääkäri sanoi lopuksi, ettei estettä leikkaukselle ole. Joten, iloisilla mielin mennään eteenpäin.
Aika on käsittämättömän pitkää tämän odottamisen suhteeen.
Mulle lupailtiin leikkausta syksyksi, mutta mutta..
Olen saanut kuulla, että jo lokakuun leikkausajat ovat varattuina, ja kun gastroon on aikaa 4 viikkoa, on siis syyskuun lopulla niin silloin on marraskuun ajat jo annettu ja mun leikkaus menee todennäköisesti joulukuulle/tammikuulle aikaisintaan. Leikkausjonoon asetetaan tosiaan vasta sen jälkeen kun gastro on tehty.
Ravintoterapeutti antoi vinon pinon papereita ja ohjeita luettavaksi ennen ja jälkeen leikkauksen. Ei tää todellakaan ole mikään oikotie onneen. Kovaa saa tehdä töitä onnistumisen eteen. Mulla varmaan kaikista hankalin juttu tulee olemaan tuo hitaasti syöminen ja se pureskelu. Mulla kun on aina kiire syödä ja pureskelut jää puolitiehen. Se on varmasti kaikista vaikein asia.
Ultran tulokset luvattiin kertoa vasta gastrossa, mutta lääkäri sanoi lopuksi, ettei estettä leikkaukselle ole. Joten, iloisilla mielin mennään eteenpäin.
Aika on käsittämättömän pitkää tämän odottamisen suhteeen.
Mulle lupailtiin leikkausta syksyksi, mutta mutta..
Olen saanut kuulla, että jo lokakuun leikkausajat ovat varattuina, ja kun gastroon on aikaa 4 viikkoa, on siis syyskuun lopulla niin silloin on marraskuun ajat jo annettu ja mun leikkaus menee todennäköisesti joulukuulle/tammikuulle aikaisintaan. Leikkausjonoon asetetaan tosiaan vasta sen jälkeen kun gastro on tehty.
LauraL -Viimeisiä viedään..
Moi,
Toiseksi viimeistä enepäivää vietellään. Tiistaina siis leikataan.
Enellä olen saanut todella hyvin lähtemään kiloja, -16,5 kg.
Jännittää, mietityttää vähän ehkä pelottaakin tuleva.
Sekavat on siis tunteet. Matka on ollut pitkä ja pian se siis palkitaan.
-Näillä siis mennään-
Toiseksi viimeistä enepäivää vietellään. Tiistaina siis leikataan.
Enellä olen saanut todella hyvin lähtemään kiloja, -16,5 kg.
Jännittää, mietityttää vähän ehkä pelottaakin tuleva.
Sekavat on siis tunteet. Matka on ollut pitkä ja pian se siis palkitaan.
-Näillä siis mennään-
Onnea matkaan vain! (: Varmasti kaikki menee hyvin ja tuut pikkumasuisena sitten kertoilemaan meille miten meni ja mitkä fiilikset! (: Tsemppiä!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Tsemppiä LauraL! Hyvin muistissa sinullakin nyt oleva mielen myllerrys (ke leikattiin). Itse odotin leikkurissa vielä kysymystä: "haluatko vieläkin leikkaukseen?" Olisin varmaan siinä paniikkitilanteessa vastannut, että en! Ja sitten heti perään katunut.
Onnea sulle kovasti leikkaukseen; osaaviin käsiin varmasti menet. Muista, että ole helpottuu päivä päivältä!
Onnea sulle kovasti leikkaukseen; osaaviin käsiin varmasti menet. Muista, että ole helpottuu päivä päivältä!
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa