Valkosormisuus, kipuja ranteissa
+3
pirskatti
Lyltsy
dunbar
7 posters
Sivu 1 / 1
Valkosormisuus, kipuja ranteissa
Joku teistä kirjoitti, että leikkauksen jälkeen on puhjennut valkosormisuus... Yritin etsiä kirjoitusta, mutten löytänyt. Mulla on noin kuukauden ajan sormet menneet valkoisiksi kylmässä ja ranteita sekä kyynärpäitä pakottaa. Vetoa ei saisi olla lainkaan. Samalla kun ranteet kipeytyy, menee puristusvoima heikoksi ja tavarat tippuu käsistä. Oireet on pahimmillaan iltaisin. Yhdistin asian liian vähäiseen kalkkiin, mutta ei se ole korjautunut, vaikka kalkkia olen popsinut säännöllisesti.
Oisko kellään vinkkiä mistä nämä kiputilat voivat johtua? Sisätautilääkärille aika vajaan kuukauden päästä, mutta haluaisin jo jotain valoa tunnelin päähän. Kipu ei ole mitenkään sietämätöntä, mutta rasittavaa. En ole sen takia joutunut esim syömään särkylääkkeitä.
Oisko kellään vinkkiä mistä nämä kiputilat voivat johtua? Sisätautilääkärille aika vajaan kuukauden päästä, mutta haluaisin jo jotain valoa tunnelin päähän. Kipu ei ole mitenkään sietämätöntä, mutta rasittavaa. En ole sen takia joutunut esim syömään särkylääkkeitä.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Vs: Valkosormisuus, kipuja ranteissa
Mulla kanssa isoissa nivelissä oli kipuja jossain vaiheessa, paikallaan ollessa nivelet ikäänkuin jähmettyi, säännölliset vitamiinit, kalkki, omega3:t ja d-vitamiini on auttaneet ja nykyään on harvemmin mitään särkyjä.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Minulla on ollut myös kaikenlaisia outoja kipuja.
Selkä, ja jalkasärkyjä tosi pahojakin. Nyt on yläselkä juntturassa ollut, ja olkapäät tuhottoman kipeänä.
Samoten on rannetta särkenyt, toisinaan on kämmenet niin arkana, ja kipeänä, ettei taho töistä tulla oikein mitään.
Nukkuma asentoa ei taho löytää. Selän vuoksi ei voi nukkua selällään, eikä mahallaan. Olkapään takia ei ole pystynyt makaamaan, kuin toisella kyljellä.
Mutta nyt ei meinaa kärsiä enää silläkään kyljellä maata.
Mikä avuksi?
Pitääkö minun ruveta nukkumaan seisaaltani kengät jalassa, niinko hevoinen.
Mutta entäs jos unissani kävelen, niinko nuorempana. Nyt kun on kengät jalassa, niin sehän vaan vauhtia parantaa. Ja pian on mummu hukassa...
Selkä, ja jalkasärkyjä tosi pahojakin. Nyt on yläselkä juntturassa ollut, ja olkapäät tuhottoman kipeänä.
Samoten on rannetta särkenyt, toisinaan on kämmenet niin arkana, ja kipeänä, ettei taho töistä tulla oikein mitään.
Nukkuma asentoa ei taho löytää. Selän vuoksi ei voi nukkua selällään, eikä mahallaan. Olkapään takia ei ole pystynyt makaamaan, kuin toisella kyljellä.
Mutta nyt ei meinaa kärsiä enää silläkään kyljellä maata.
Mikä avuksi?
Pitääkö minun ruveta nukkumaan seisaaltani kengät jalassa, niinko hevoinen.
Mutta entäs jos unissani kävelen, niinko nuorempana. Nyt kun on kengät jalassa, niin sehän vaan vauhtia parantaa. Ja pian on mummu hukassa...
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Pirskatti- mulla alkaa kanssa olkapäitä kolottaa, jos nukun liian pitkään sen päällä. Joskus ovat niin arkoina, että pitää nukkua selällään. Taitaa se laihtuminen tuoda kaikennäköisiä vaivoja mukanaan... Mulla paino jumittaa taas vaihteeksi, joten kysymys kuuluu; mikä laihtuminen?
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Kyllä oli viimeyönä taas hauskat hukassa, kun yritin nukkua. Ei passannut mikään.Mulla kun särki kovasti olkapäitä, ja käsivarsia muutaman päivän, niin sitten ilmestyikin mustelmat. Aivan tyhyjästä.
Mikäköhän merkitys silläkin on?
Mulla tuo toinen olkapää leikattu jokunen vuosi sitten, eikä käynyt niinkö Strömsöössä. Siksi sen päällä on aina nukuttava,että on puristuksessa, muuten ei hyvät hyrise.
En oo kyllä tiennyt, miten monesta kohti voi kolottaakkaan ruppia.
Eläpä dunbar hättäile sen laihtumisen kanssa, kyllä se siitä rytkähtää alaspäin, kunhan nyt vähän enste huilaa.
Itellä ollut flunssaa, ja kaikki ällöttää. Pakolla jotakin olen tukkinut ääntä kohti.Eii ole vaakan viisari heilahtanut ei.
Ja ei tarvi tällä menolla haaveilla pukeutuvansa uimapukuun tänäkään kesänä.. Ei ainakaan ihimisten ilimoilla.
Vaikka Jaska laulaa, että "siinä kylän pojille on vasta silmän ruokaa, tuon jos pääsis pelastammaan, moni heistä huokaa..." Niin rajansa se on rakkauvellakin, ja pitäs olla melekonen herra voimanpatti
Taitaa tämä olla nyt kuulkaa sitä asemasottaa. Näin kait se on nähtävä.
Mikäköhän merkitys silläkin on?
Mulla tuo toinen olkapää leikattu jokunen vuosi sitten, eikä käynyt niinkö Strömsöössä. Siksi sen päällä on aina nukuttava,että on puristuksessa, muuten ei hyvät hyrise.
En oo kyllä tiennyt, miten monesta kohti voi kolottaakkaan ruppia.
Eläpä dunbar hättäile sen laihtumisen kanssa, kyllä se siitä rytkähtää alaspäin, kunhan nyt vähän enste huilaa.
Itellä ollut flunssaa, ja kaikki ällöttää. Pakolla jotakin olen tukkinut ääntä kohti.Eii ole vaakan viisari heilahtanut ei.
Ja ei tarvi tällä menolla haaveilla pukeutuvansa uimapukuun tänäkään kesänä.. Ei ainakaan ihimisten ilimoilla.
Vaikka Jaska laulaa, että "siinä kylän pojille on vasta silmän ruokaa, tuon jos pääsis pelastammaan, moni heistä huokaa..." Niin rajansa se on rakkauvellakin, ja pitäs olla melekonen herra voimanpatti
Taitaa tämä olla nyt kuulkaa sitä asemasottaa. Näin kait se on nähtävä.
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Joku kirjoitti aiemmin että sattuu kun laihtuu, ja esim. jalat painaa toisiaan nukkuessa, lihavampana ei ollut tuollaisia ongelmia. Outoja kokemuksia.
Lisäksi laihtuessa painopiste muuttuu, vähän kuin raskaan ollessa ja siitä voi tulla selkäkipuja ym.
Lisäksi laihtuessa painopiste muuttuu, vähän kuin raskaan ollessa ja siitä voi tulla selkäkipuja ym.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
hehe.. no omalta kohdalta voin sanoa, että pers-kannikan luut alkaa ikävähkösti painamaan, jos istuu liian kauan kovalla..
piti laittaa keittiön jakkaraan pehmike, kun oli hankalaa..
mitään muuta kipuilua ei toistaiseksi ole ollut havaittavissa.. eneilyn aikaan tosin palelti iltaisin, mutta nyt ei ole ollut siitäkään harmia..
piti laittaa keittiön jakkaraan pehmike, kun oli hankalaa..
mitään muuta kipuilua ei toistaiseksi ole ollut havaittavissa.. eneilyn aikaan tosin palelti iltaisin, mutta nyt ei ole ollut siitäkään harmia..
Inkku- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 19.02.2011
mul ollu kans selkä kipuja ja kolotuksia mut, niin mul on ollu aina kun oon laihduttannu kait se on niin et läski on ollu se pehmuste ja nyt luut vaan pukkaa painamaan.
Jonsku- Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 05.01.2011
Mulla alkoi enen jälkeen juimimaan luita, ihan kuin lapsena kasvukivuissa. Öisin juimiminen oli pahinta. Lääkäri otti jos jonkinmoista koetta, mutta mistään ei löytynyt mitään, päätin sitten että kasvan vaan
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Mulla on ollut ENE-dieetin loppupuolelta saakka outoja lonkkakipuja, jotka näyttäisivät olevan menossa ohitse. Liittynee siis asennon muuttumiseen. Ei vaapu enää kävellessä kun on läskiä vähemmän. Painoa on lähtenyt 38 kg.
Mulla on myös psykosomaattisia selkä- ja hartiakipuja. Ainakin mun kroppa reagoi kivulla muutokseen. Ja laihtuminen on todella iso muutos, vaikka onkin positiivinen sellainen.
Kamro
Mulla on myös psykosomaattisia selkä- ja hartiakipuja. Ainakin mun kroppa reagoi kivulla muutokseen. Ja laihtuminen on todella iso muutos, vaikka onkin positiivinen sellainen.
Kamro
kamro- Viestien lukumäärä : 32
Registration date : 21.09.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa