mahapussin poistoleikkaus? 6kk kontrollikäynti
+8
susanna68
Kimby
Lyltsy
anemo
kissus nytkö jo
2FatToFly
Sun
muuminmamman4
12 posters
Sivu 1 / 1
mahapussin poistoleikkaus? 6kk kontrollikäynti
Elikkä koin tänään aikamoisen yllärin kun kävin 6kk kontrollissa! (leikkauksesta on kuitenkin 7kk) Lääkäri laitto jo nyt paperit plastiikkakirurgille tosta roikusta koska minulla on sen verran iso ja hankala roikku! Se meinas että vielä tämän vuoden aikana se poistetaan?!!
Siis kysyn nyt että onko kenelläkään täällä kokemusta tästä roikun poistoleikkauksesta? Ja kuinka paljon teillä on ollut painoa roikkuleikkauksen aikana? Kontrolli meni muuten ihan hyvin mutta joudun lisämään d vitamiinin käyttöä ja sain "valitusta" minun hemoglobiinista koska se oli niin korkee? (147) jouduin siis uudestaan verikokeisiin ..... Paino on tippunut hyvin.... Syön vain kuulemma liian huonosti vieläkin samoin juon liian vähän! Että tämmöstä!
Siis kysyn nyt että onko kenelläkään täällä kokemusta tästä roikun poistoleikkauksesta? Ja kuinka paljon teillä on ollut painoa roikkuleikkauksen aikana? Kontrolli meni muuten ihan hyvin mutta joudun lisämään d vitamiinin käyttöä ja sain "valitusta" minun hemoglobiinista koska se oli niin korkee? (147) jouduin siis uudestaan verikokeisiin ..... Paino on tippunut hyvin.... Syön vain kuulemma liian huonosti vieläkin samoin juon liian vähän! Että tämmöstä!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Vs: mahapussin poistoleikkaus? 6kk kontrollikäynti
Minulla on hemoglobiini alvariinsa siellä 150 paikkeilla, vaikka luovutan vertakin säännöllisesti. Viimeksi kun mitattiin oli 152, eikä lääkäri siihen puuttunut millään tavalla. Onko joku syy, miksi se ei saisi nousta nimenomaan leikkauksen jälkeen? Miten se lääkäri meinasi, että omasi saat laskemaan?
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
Onne roikkoleikkausajasta!
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
No herranjestas olkaa onnellisia et hemoglobiinit on hyvät mulla menee jatkuvasti 2 tablettia rautaa kun ei imeydy tarpeeksi hyvin..
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Onneksi olkoon Muuminmamman, kun pääset jo näin alkuvaiheessa roikkoleikkauksiin!!
Minulla olisi myös kysyttävää noista kontrollikäynneistä. Eli kuinka monta kertaa olette leikkauksen jälkeen käyneet tapaamassa lääkäriä, ravitsemusterapeuttia tai ylipäänsä labrakokeissa?
Minut leikattiin 7.6.2010 ja kontrollikäynnillä kävin n. 3 kk kuluttua. Sen jälkeen en ole lääkäreitä tai verikokeen ottajia ym. nähnytkään. Alkaa hieman ihmetyttää ja huolestuttaa nuo veriarvot. Ovatkohan ne kunnossa? Multivitaa ja kalkki+ d-vitamiinpillereitä syön, mutta miten voin olla varma, että kaikki on kunnossa!?
Minulla olisi myös kysyttävää noista kontrollikäynneistä. Eli kuinka monta kertaa olette leikkauksen jälkeen käyneet tapaamassa lääkäriä, ravitsemusterapeuttia tai ylipäänsä labrakokeissa?
Minut leikattiin 7.6.2010 ja kontrollikäynnillä kävin n. 3 kk kuluttua. Sen jälkeen en ole lääkäreitä tai verikokeen ottajia ym. nähnytkään. Alkaa hieman ihmetyttää ja huolestuttaa nuo veriarvot. Ovatkohan ne kunnossa? Multivitaa ja kalkki+ d-vitamiinpillereitä syön, mutta miten voin olla varma, että kaikki on kunnossa!?
anemo- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 24.09.2010
Työterveydessä tai omalääkärillä veriarvojen seuranta on tarkoitus tehdä.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Kunnallisella puolella ainakin HUSsissa kuuluu pakettiin 1kk, 6kk, ja 1v kontrollit leikkaavassa tai/ja lähettävässä sairaalassa. Itse käyn sekä Meilahdessa että Peijaksessa kontrolleissa. Itse kun olen mukana tutkimuksessa niin nyt tulee ylimääräinen 1,5 v kontrolli Peijaksessa, ja ne jatkuu sitten vielä joka vuosi 15 vuoden ajan. Normaalisti kontrollit loppuu kai 2 v leikkuaksen jälkeen.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Moikka! Kiitos vastauksista =) EI mulla vielä ole aikaa roikkuleikkaukseen tullut vaan odotan nyt plastiikkakirurgille aikaa koska noi roikot estää minun liikunan harjotusta =(
Joo Kissus nytkö jo! En minä tykkää että nuo hemoglobiinit ovat huonot vasan minä sain VALITUSTA siitä !! Kuulemma ovat LIIAN hyvät näin leikatulla ihmisellä?! Sen takia tuumasin siitä! Ja se vaan sano että ei leikatuilla ruukaa olla noin hyvät hb-t! No kävin uudestaan verikokeissa ja ne oli siinä 143... Että eipäs tuosta sen enempää.....
Keväänjatkoja ja kuulostellaan =) <3
Joo Kissus nytkö jo! En minä tykkää että nuo hemoglobiinit ovat huonot vasan minä sain VALITUSTA siitä !! Kuulemma ovat LIIAN hyvät näin leikatulla ihmisellä?! Sen takia tuumasin siitä! Ja se vaan sano että ei leikatuilla ruukaa olla noin hyvät hb-t! No kävin uudestaan verikokeissa ja ne oli siinä 143... Että eipäs tuosta sen enempää.....
Keväänjatkoja ja kuulostellaan =) <3
Ja nyt sitten jännittää! Aika tuli plastiikkakirurgille!!?Aika on 12/5 ja pelkään että saan hylkäävän vastauksen..
Hei voisitko laittaa esimerkin syömisestäsi todella hienosti on painosi mennyt alaspäin,onko jotain ruokaa mitä et voi syödä? miten paljon olet liikkunut oletko lisännyt liikuntaa leikkauksen jälkeen?liikutko nyt eritavoin kuin ennen? miten olet saanut hoidettua syömiset töissä ?
susanna68- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 30.01.2011
Heippa susanna68!
Voi mun syöminen on kyllä aika sekaista, syön mitä sattuu ja silloin kun muistan ! Minulla ei ole ollut nälkä ollenkaan sen jälkeen kun minut on leikattu joten on kauheen vaikee muistaa syödä JA juoda... PAino jynnää välillä paikoillaan ja sitten se tippuu ja välillä tulee nesteitä kroppaan että jopa paino nousee ! Mutta kyllä se tästä ! Liikun joka päivä aika paljon! Vien lapset tarhaan pyörällä ja sitten polkasen vielä pyörällä töihin ja niin sitten taas kotiin, missä onkin kotityöt lasten hoidon oheessa =) ENnen laihtumista istuin vain kaiket päivät ja asunto olikin aika sotkunen, lapset leikki ja sotki aika lailla yksin! Nyt olen heidän kanssa melkeinpä koko ajan, olen heidän kanssa ulkona ja käydään päivittäin jossain pikkupuistoissa! Että energiaa riittää =) Töihin otan muuten eväät mukaan =)! Ihanaa kevään jatkoa sinulla
Voi mun syöminen on kyllä aika sekaista, syön mitä sattuu ja silloin kun muistan ! Minulla ei ole ollut nälkä ollenkaan sen jälkeen kun minut on leikattu joten on kauheen vaikee muistaa syödä JA juoda... PAino jynnää välillä paikoillaan ja sitten se tippuu ja välillä tulee nesteitä kroppaan että jopa paino nousee ! Mutta kyllä se tästä ! Liikun joka päivä aika paljon! Vien lapset tarhaan pyörällä ja sitten polkasen vielä pyörällä töihin ja niin sitten taas kotiin, missä onkin kotityöt lasten hoidon oheessa =) ENnen laihtumista istuin vain kaiket päivät ja asunto olikin aika sotkunen, lapset leikki ja sotki aika lailla yksin! Nyt olen heidän kanssa melkeinpä koko ajan, olen heidän kanssa ulkona ja käydään päivittäin jossain pikkupuistoissa! Että energiaa riittää =) Töihin otan muuten eväät mukaan =)! Ihanaa kevään jatkoa sinulla
Hyvältä kuulostaa. Tsemppiä sinne doktorille, hyvin se menee
Maiski- Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011
Kiitos Maiski, ja täytyy sanoa etä kerrankin meni hyvin! Minulle tehdään se leikkaus jo tämän vuoden puolella =) Syyskuussa sovitaan milloin =) En vois olla onnellisempi =)
Onnittelut muuminmamman ihanaa että elämäsi hymyilee...voi kumpa itselle kävisi pian samoin
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Onnittelut myöntävästä leikkausjutskasta!
millaida- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011
Onnea.
Tosi ihana uutinen.
Tosi ihana uutinen.
pingu70- Viestien lukumäärä : 116
Registration date : 15.06.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa