Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

tyyntäkö myrkyn edellä?

5 posters

Siirry alas

tyyntäkö myrkyn edellä? Empty tyyntäkö myrkyn edellä?

Viesti kirjoittaja Siiri Ma Huhti 04, 2011 2:33 pm

Olin itse leikkauksessa 5 päivää sitten (30.3.) Olen aika ihmeissänikin näitä juttuja lukiessani--- iski jo epäilys, että onko mun leikkaus jotenkin mennyt pieleen... nimittäin olen välttynyt tähän mennessä ihan kokonaan minkään moisilta pahoinvoimisilta. En ole edes kipeä -- kotona en ole tarvinnut mitään kipulääkettä!

Olen juonut päivittäin kahvia( useita keroja päivässä), ja esim eilen söin perunamuusia kastikkeen kera -- lisänä vielä lihahyytelöä, viiliä, piimää tuoremehua, savukalaa. Maistoin jopa jäätelöäkin.

Paino oli tänään -2,2kg leikkausaamusta( yhteensä nyt -19,7kg)

Jos jotain hankaluutta pitää löytää, niin veden juonti --- ja siinäkin luulen, että syy on vain kertamäärässä -ei vedessä Smile

Ruoka-annokset syön todella pienissä erissä-- Kahvimuki on vaihtunut perinteiseksi pieneksi kahvikupiksi. Ruokani syön pienestä jälkisuora astiasta, valion viilipurkin söin esim eilen kolmessa eri erässä. Eli kun käytän pieniä astioita -- onnistun paremmin annostelemaan annokseni riittävän pieniksi.
Onko tämä nyt sitten vain tyyntä myrkyn edellä --- hyvin sujuvaa aikaa, ennen kun siirryn kiinteämpiin ruokiin???

Olo on mitä loistavin--- eilen jo kyläilinkin ( kyläpaikassa join kupin kahvia ja söin palan leipääjuustoa - tosi hyvin pureskellen)--- ja tänään aion tuota pikaa pestä 4 koiraa ja trimmata ja kuivata ne!

Oikeastaan ainut mikä muistuttaa viimeviikkoisesta leikkauksesta on nuo kutiavat haavaklemmarit, ja se, että aivastaminen ei tuntunut kovin mukavalta ja nauraminen muistuttaa siitä, että joku on tehnyt jotain sisuskaluille Smile

Viimeinen muokkaaja, Siiri pvm Ma Huhti 04, 2011 4:57 pm, muokattu 1 kertaa

Siiri

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 03.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

tyyntäkö myrkyn edellä? Empty Vs: tyyntäkö myrkyn edellä?

Viesti kirjoittaja Minttu33 Ma Huhti 04, 2011 2:49 pm

Etkö saanut ravitsemusterapeutilta ohjeita ruokailusta millasia määriä ja mitä voi syödä leikkauksen jälkeen?
meiilä ainakin ennen kotiutusta rav. terapeutti antoi ohjeet ruokailusta jota tulisi noudattaa nämä alkuajat. Määrät oli pieniä ja aluksi vain liemiruokaa ilman sattumia ja sen jälkeen hiljakseen sosemaisiin. Ettei tule mitään hankaluuksia.
Minttu33
Minttu33

Viestien lukumäärä : 125
Registration date : 08.06.2010

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Huhti 04, 2011 3:55 pm

Hyvä ettei ole ongelmia. Onnea. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Siiri Ma Huhti 04, 2011 4:55 pm

Juu --- sain ohjeita! Ruoka vellimäisenä eka kuukausi ja myös nämä kiellettyjen ruokaaineineden listan. Perunamuusi ja kastike --- ne kun sekoittaa kuin pienelle vauvalle --- se on nopeasti vellimäistä. Ja sitä sitten lusikoin tee lusikalla...Leipäjuuston palan pureskelin erittäin huolellisesti suussani - ennen nielemistä. Perunasosekeittoa mulle tarjoiltiin jo sairaalassa. Lihahyytelöä terapeutti itse suositteli alkuaikona erinomaiseksi proteenijutuksi.

En mä osaa kun ihmetellä --- olo on ihan loistava ... vatsa toimii normaalisti! Enkä ole hetkellisestikkään tuntenut mitään nälän tunnetta --- itseasiassa syön ja juon kellon mukaan ---

Tosin diabetekseen en ehtinyt vielä sairastua ( mikä oli ainoastaan enää ajan kysymys) enkä myöskään ole laktoosiallerginen. Tosin olen vuosia kärsinyt todella tuskaisesta hermovauriosta selässäni - eli voihan olla että nämä kaikki yhdessä auttavat -- ja että kipukynnykseni on todella korkealle treenaantunut!

Ajattelin jo, että syön aivan liian vähän - mutta nyt kun oikein kirjasin kaiken syömiseni eilispäivältä ja vertasin sitä saamiini ohjeisiin--- niin ei siitäkään voi olla kyse...

Eli ei kai tässä ihmetteleminen auta --- todella kurjaa lukea näitä tarinoita, joilla vielä viikkojenkaan jälkeen ei löydy vaihtoehtoja joita pystyisi syömään ja jotka kärvivät kovista kivuista ja syödyn ruokansa joutuvat vielä oksentamaan....se jos mikä taatusti vetää kunnon surkeaksi!

Siiri

Viesti kirjoittaja Saranna Ma Huhti 04, 2011 5:08 pm

Hei Siiri,

hienoa että sujuu noin helposti! Älä mitään myrskyjä ennustele, voi se mennä hyvin eteenpäinkin ja siitä saa nauttia ja olla tyytyväinen. Se on kovin yksilöllistä näköjään, ja olennaista kai on, että vaikeuksienkin jälkeen toivutaan ja melkein kaikki ovat tyytyväisiä leikkauspäätökseensä.

Kumpi leikkaus sulle tehtiin?

Ei silti, että uskoisin sen vaikuttavan ruokailun sujumiseen, mutta muuten kiinnostaa Smile

Mulla on eka ravitsemusterapeutti ensi viikolla ja kovasti mietityttää, kumpi leikkaustapa olisi sopivampi.

Saranna

Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 22.02.2011

Viesti kirjoittaja Jonsku Ma Huhti 04, 2011 9:01 pm

mulle kans annettiin ohjeita sose ruualla, mut aika äkkiä huomasin et mikä vaan menee alas ku pureskelee hyvin huolellisesti.Jenkkiläs kuulemma aloitetaan suoraan normi ruualla sanoivat sairaalas, et me tääl ollaan niin tarkkoja ja siks edetään hitaasti.Smile tsempii sulle siis hyvin alkaneella tiellä.
Jonsku
Jonsku

Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 05.01.2011

Viesti kirjoittaja Siiri Ti Huhti 05, 2011 12:52 am

Mulle tehtiin tämä mahalaukun ohitusleikkaus eli GBP. En ainakaan omalla kohdallani hetkeäkään itsekseni pohtinut että kumman leikkauksen mahdollisesti itse haluaisin--- ja leikkaava lääkärini ei itseasiassa edes ehdotellut mulle vaihtoehtoja. Kun kaikki muut tutkimukset oli ok - ei edes lääkärini ole maininnut vaihtoehtoja , vaan heti puhuttiin juuri tästä GBP leikkauksesta.

Sulle Jonsku kans - tsemppiä!!!! Toisaalta , jos tätä alaspäin kilojen menoa vertaa aikaan , jolloin ne on tullut itseensä kerättyä -- niin vauhtihan on päätähuimaavaa Smile

MUTTA ehdottomasti parasta tässä on se, että painokäyrän suunta on koko ajan alas päin!!!!

Siiri

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa