Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Huono omatunto

+4
2FatToFly
Minttu33
Lyltsy
Hepsuli
8 posters

Siirry alas

Huono omatunto Empty Huono omatunto

Viesti kirjoittaja Hepsuli To Maalis 31, 2011 6:44 pm

Mulla on kauhea olo. Olen siis vasta alkumetreillä, parin viikon päästä menossa ravintoterapeutille. Ystävät ja sukulaiset kannustavat ja ovat tukena...kaikki paitsi yksi. Oma puolisoni ei halua minun menevän leikkaukseen, vaan laihduttavan "normaalisti". Olen yrittänyt tuota normaalia laihdutusta nyt kohta 13 vuotta, mutta hän ei tunnu ymmärtävän etten onnistu siinä. Tiedän hänen pelkäävän terveyteni puolesta ja että jokin menee vikaan leikkauksessa. Nyt poden huonoa omatuntoa, enkä enää tiedä voinko mennä leikkaukseen sen vuoksi. Kun aloitin tämän rumban, tuntui mahtavalta, että voisin saada oikeasti apua, mutta nyt vain ahdistaa. =(

Kuinka paljon te olette kuuleet epäonnistuneista leikkauksista? Oma kohtasia kokemuksia? Olen muuten perusterve ihminen, ainoastaan lihava, joten en koe että kauheaa riskiä itselläni olisi. Entä miten vastustuskyky leikkauksen jälkeen? Onko eroa?

Hepsuli

Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 44
Registration date : 03.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Huono omatunto Empty Vs: Huono omatunto

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Maalis 31, 2011 10:40 pm

Mä olen ollut tosi terve leikkauksen jälkeen, ei oo juuri tarttuneet edes tavanomaiset flunssat.

Kyllä todennäköisempi on että saat ikäviä lihavuussairauksia jotka on sulle hengenvaarallisia ainakin pidemmällä juoksulla kuin että kuolet leikkkauspöydälle. Lihavien ihmisten nukutus on aina riski, mutta riskit ei tässä taida olla sappikivi - tai umpisuolileikkausta suuremmat.

Muutokset pelottavat, tuolla on toinen keskustelu Leikkauksen vaikutuksesta parisuhteeseen, voisiko kyse olla pelosta että jos vaimo laihtuu, kestääkö suhde.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Minttu33 Pe Huhti 01, 2011 4:27 pm

Kyllä sinä saat vielä puolisosi myönteiseksi leikkausta kohtaan kun kerrot mistä on kyse oikeesti ja kuinka paljon hyötyä siitä on sinulle. Jos häån ei sitä ymmärrä niin hän ei kai ole oikeasti arvoisesi.
Sinun elämästä tässä on kyse ensisijaisesti. Ja haluaako hän katsoa sinunn epätoivoasi jos perut leikkauseen menon?
Kyllä mä uskon että olet jo yrttänyt tarpeeksi omin avuin.
Minttu33
Minttu33

Viestien lukumäärä : 125
Registration date : 08.06.2010

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Huhti 01, 2011 5:10 pm

Oletko sä keskustellut puolisosi kanssa MIKSI hän ei halua sun menevän leikkaukseen? Voihan olla, että hän sisimmässään on kauhuissaan miten näin suuressa operaatiossa voi käydä.
Minä suosittelisin kyllä istumaan alas ja keskustelemaan rauhassa syistä.
Mikset pyydä häntä tänne lukemaan jo leikattujen tarinoita?

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja Ulde Pe Huhti 01, 2011 5:35 pm

Kyllä oma terveys nyt on kaikkein tärkein. Jos et itse ole kunnossa ja jaksa, niin miten ihmeessä jaksat sit huolehtia muistakaan. Joten jos mahdollista mene leikkaukseen.

Toisaalta ei se kirurgin veitsikään autuaaksi tee, helpottaa kylläkin. Mutta omaa sinnikkyyttä silti tarvitaan edelleen painonpudotuksessa ja sen hallinnassa.

Itselläni leikkauksesta kulunut runsaat 5 kk ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti. Kirurgi onnistui poistamaan sappirakonkin samassa leikkauksessa.
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Huhti 01, 2011 9:32 pm

Hepsuli- mä päätin heti alkumetreillä, että tämä on mun asiani ja mun päätökseni. Olin laihduttanut ja laihduttanut ja lihonut ja laihduttanut. Olin kertakaikkiaan kypsä ja tarvitsin tämän keinon käyttööni. Mies oli asiasta epäröivällä kannalla, mutta kun näki, että päätökseni pysyy hän alkoi olla ihan myötämielinen. Mun mies on sellainen muutosvastarinta ihminen. Hänen mielestään kaikki ois hyvin, jos muutosta ei tapahdu. Ja parisuhteessa vaikuttaa tosiaankin monet asiat tällaiseen päätökseen. Mahdollinen mustasukkaisuus, menettämisen pelko jne.

Olen perusterve ja minulla leikkaus sujui todella hyvin. Pääsin kotiin jo seuraavana päivänä. Viikon päästä olin jo suhteellisen hyvässä kunnossa.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Wee2be La Huhti 02, 2011 4:23 am

Mun mies oli pari vuotta sitten melkein kauhuissaan, kun puhuin ekan kerran tästä leikkauksesta sille.. itsekin vielä mietin ja asia jäi muhimaan. Mutta kun päätöksen tein, se piti ja miehellä oli paljon positiivista tietoa jo siinä vaiheessa, ja oli joutunut seuraamaan jo pidemmänkin aikaa mun kamppailua painon kanssa. Nyt ollaan molemmat oltu erittäin tyytyväisiä ja onnellisia siitä, että mun terveys paranee ja voin paremmin kaikinpuolin. Mikään ulkonäkö kysymyshän tää ei ollut meidän perheessä ainakaan. Smile

Itse se on jokaisen päätöksensä tehtävä ja jos sinä olet varma siitä, mitä haluat, niin saat miehesi näkemään sen myös. Keskustelua ja lisää keskustelua Smile Tsemppiä!!
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Huhti 02, 2011 11:50 pm

Mun äiti oli ihan ehdottomasti vastaan tätä leikkausta vaikka itse onkin sairalloisen lihava. Hänellekkin leikkausta on ehdotettu, mutta ei ole halunnut siihen mennä.

Hän "pelotteli" minua roikuilla, niiden leikkauksilla yms. Ja siitä syystä venytin leikkausasiaa 3v. Nyt, kun hän on vierestä seurannut taivaltani on hän muuttanut mieltään ja todennut, että erinomainen asiahan tämä on ollut ja sanoikin itsekkin hakevansa lähetteen.

Kyllä se vaan niin on, että ylipaino on suuri rasite niin henkisesti kuin fyysisestikkin ja juuri luin jenkkiläisen tutkimuksen, jonka mukaan leikatuiden riski sairastua syöpään on 30-70% pienempi (gynekologisiin ja rintasyöpiin). Se jo yksistään on minusta uskomattoman suuri motivaatio.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: