olo 2vkoa sleeve-leikkauksen jälkeen? mitä kaikkea voi tehdä? saako ottaa alkoa?
+9
Bulla65
Elämä edessä
2FatToFly
Piuku
Sun
Poutapilvi
dunbar
Jonsku
anska
13 posters
Sivu 1 / 1
olo 2vkoa sleeve-leikkauksen jälkeen? mitä kaikkea voi tehdä? saako ottaa alkoa?
Mulla on nyt tasan 2 viikkoa sleeve-leikkauksesta. Ruokamäärät on pienempiä ja arvet vatsanahassa, mutta muuten kyllä ei ole leikattu olo! Ruokamäärätkään ei ole niin pieniä kuin mitä luulin ja etukäteen käsitin niiden olevan.. onko jäljelle jääneen vatsalaukun koossa eroa leikkaustavasta riippuen?
Syön uskaliaasti lähes kaikkea, hyvin pureskeltuna. Muutaman kerran on tullut epämukava olo vatsaan, mutta ei mitään ihmeellisempää. Olo ei ole yhtään sellanen, että tarttis mitään varoa ja siksi tulee vahingossa tehtyä kiellettyjä asioita. Nousen ylös ilman kyljen kautta vehkoamista ja liikun muutenkin normisti. Pitääkö mun rauhoittua väkisin?? Voiko olla että joku menee vielä pieleen kun en huomaa mitään ongelmaa??
Nyt mietin, että viikonloppuna olisi juhlat minne minut on kutsuttu, kosteat sellaiset.. Miten on, kestääkö vatsa alkoholia? Hiilihapollisia juomia en ole leikkauksen jälkeen juonut, mutta en kyllä ole ennenkään sellaisia lipitellyt.. Onko vahvat juomat pahempia vatsalle kuin miedommat, esim viini?
Syön uskaliaasti lähes kaikkea, hyvin pureskeltuna. Muutaman kerran on tullut epämukava olo vatsaan, mutta ei mitään ihmeellisempää. Olo ei ole yhtään sellanen, että tarttis mitään varoa ja siksi tulee vahingossa tehtyä kiellettyjä asioita. Nousen ylös ilman kyljen kautta vehkoamista ja liikun muutenkin normisti. Pitääkö mun rauhoittua väkisin?? Voiko olla että joku menee vielä pieleen kun en huomaa mitään ongelmaa??
Nyt mietin, että viikonloppuna olisi juhlat minne minut on kutsuttu, kosteat sellaiset.. Miten on, kestääkö vatsa alkoholia? Hiilihapollisia juomia en ole leikkauksen jälkeen juonut, mutta en kyllä ole ennenkään sellaisia lipitellyt.. Onko vahvat juomat pahempia vatsalle kuin miedommat, esim viini?
anska- Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 42
Registration date : 06.06.2009
Vs: olo 2vkoa sleeve-leikkauksen jälkeen? mitä kaikkea voi tehdä? saako ottaa alkoa?
eiköhän se itseään kuuntelemalla selvii? Mul kans se 2 viikkoa takana ja suht helposti menny. Ja ei mullakaan missään enään tunnu.Ruuan kuulen ku menee alas ja vatsa älämölöö..mut muuten ok olo.Sinuna kokeilisin varovasti sen alkonkaa, se taitaa olla yksilöllistä!
Jonsku- Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 05.01.2011
Vs: olo 2vkoa sleeve-leikkauksen jälkeen? mitä kaikkea voi tehdä? saako ottaa alkoa?
Onnea nopeasta toipumisesta. Mä välttelin vatsalihasten käyttöä esim ylösnoustessa aika pitkään, vaikka mitään kipuja ei ollutkaan.
Jos tyhjään mahaan väsyneenä ottaa alkoholia, voit yllättyä seurauksista. Tosin mulla on tehty vatsalaukun ohitus, joten muulla se alkoholi menee melkein suoraan suolistoon. Olen juonut korkeintaan kaksi pientä lonkeroa illassa silloin tällöin. En juo viiniä tms, joten hiilihapolliset on melkein ainoa vaihtoehto. Hiilihapolliset menee niin hitaasti alas, että vauhti pakostakin hidas. Teräviä en ole ollenkaan vielä kokeillut.
Jos tyhjään mahaan väsyneenä ottaa alkoholia, voit yllättyä seurauksista. Tosin mulla on tehty vatsalaukun ohitus, joten muulla se alkoholi menee melkein suoraan suolistoon. Olen juonut korkeintaan kaksi pientä lonkeroa illassa silloin tällöin. En juo viiniä tms, joten hiilihapolliset on melkein ainoa vaihtoehto. Hiilihapolliset menee niin hitaasti alas, että vauhti pakostakin hidas. Teräviä en ole ollenkaan vielä kokeillut.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Anska mulle ainakin sen ainoan kerran, kun join tilkan viiniä leikkauksen jälkeen (muutama kk sen jälkeen) nousi päähän ja pahasti. Siis ihan huikasta olin kunnon huppelissa. Eihän se olo kauaa kestänyt, ehkä 20 min. mutta kyllä jaksoi ihmetellä miten maailma heittelee kuin laivalla myrskyssä ois ollut niin pienestä määrästä
Jos juot, niin juo varovasti ja vähäsen. Laimenna mikäli mahdollista vedellä/mehulla/ runsaalla määrällä jääpaloja.
Jos juot, niin juo varovasti ja vähäsen. Laimenna mikäli mahdollista vedellä/mehulla/ runsaalla määrällä jääpaloja.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Minä mietin, eikö se alkoholi vaikuta niihin saumoihin, kun eivät ole vielä kunnolla parantuneet? Poltteleehan se terveessäkin vatsassa, etenkin nuo väkevät siis.
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Mulla leikkauksesta runsas pari viikkoa. Toissa iltana varovaisesti kokeilin kotona punaviiniä ottaa. Illan aikana otin 3 x 12cl. Se mitä huomasin että mulle tapahtui, oli se että rupes laulattamaan hirveesti ja piti laittaa karaoket pyörimään. Lisäksi huomasin sen, että kun söin välissä, niin oli sellainen tunne että olis voinu syödä enemmänkin. En kuitenkaan syöny. Joten sehnä se vaaran paikka onkin. Oli ihan "pakko" kokeella, kun ens viikolla alkaa tangomarkkinat eikä siellä aivan kuivin suin viitti pörrätä. Pitää vaan muistaa syödä välillä.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Mikä ihmeen kiire teillä on läträtä sen viunan kanssa?! Antakaa nyt hyvät ihmiset sen mahan toipua rauhassa. Kerkeää sitä sitten mylhemminkin.
Mua ei kyllä vielä ole edes leikattu jtoten enhän mä mistään mitään tiedä, mutta jotenkin tuntuu omituiselta tuo ajatus rasittaa uutta vasta leikattua mahaa alkoholin kanssa.
Mua ei kyllä vielä ole edes leikattu jtoten enhän mä mistään mitään tiedä, mutta jotenkin tuntuu omituiselta tuo ajatus rasittaa uutta vasta leikattua mahaa alkoholin kanssa.
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Hei kaikille!
Olisi kiva tietää, miten Anskalla menee nyt, kun leikkauksesta on useampi kuukausi!
Olisi kiva tietää, miten Anskalla menee nyt, kun leikkauksesta on useampi kuukausi!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Komppaan 2FatToFlytä...ihmetyttää, että joku on valmis nauttimaan alkoholia vaikka vain pieniäkin määriä jo parin viikon kuluttua leikkauksesta, se ei todellakaan ole fiksua. Muistakaa, että alkoholi on liuotinaine, myrkky siinä missä mikä tahansa liuotinaine ja tekee tuhojaan elimistössä joka ikinen kerta kun sitä juo.
Ja älkää käsittäkö väärin, en ole mikään uskovainen raittiusintoilija, itsekin juon joskus jotakin, tosin en nyt vielä tässä vaiheessa kun leikkauksesta on kulunut vasta pari viikkoa yli kuukausi, mutta jos on sairauslomalla ja käynyt läpi ison leikkauksen, en voi kyllä käsittää, että olisi valmis kaatamaan sinne vasta parantuvaan mahaa viinaa, edes pieniä määriä.
Mulle sanottiin sairaalassa kotiutumispuheessa, että alkoholia ei saa nauttia ainakaan viiteen viikkoon, sen verran kestää, että kaikki saumat alkavat olla parantuneet. Muistakaa myös, että alkoholissa on paljon turhia kaloreita ja niitä meidän laihduttavien tulee edelleenkin välttää. Kyllä niitä kosteita juhlia tulee elämän aikana myöhemminkin, se on varma se.
Ja älkää käsittäkö väärin, en ole mikään uskovainen raittiusintoilija, itsekin juon joskus jotakin, tosin en nyt vielä tässä vaiheessa kun leikkauksesta on kulunut vasta pari viikkoa yli kuukausi, mutta jos on sairauslomalla ja käynyt läpi ison leikkauksen, en voi kyllä käsittää, että olisi valmis kaatamaan sinne vasta parantuvaan mahaa viinaa, edes pieniä määriä.
Mulle sanottiin sairaalassa kotiutumispuheessa, että alkoholia ei saa nauttia ainakaan viiteen viikkoon, sen verran kestää, että kaikki saumat alkavat olla parantuneet. Muistakaa myös, että alkoholissa on paljon turhia kaloreita ja niitä meidän laihduttavien tulee edelleenkin välttää. Kyllä niitä kosteita juhlia tulee elämän aikana myöhemminkin, se on varma se.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Komppaan edellisiä ja lisään sen mitä ravterapeutti kertoi sairaalassa monet ottavat yhden riippuvuuden tilalle toisen ja heistä tulee ihan alkoholisteja eli myös varovaisuutta kehiin viinan kanssa. Minä en kyllä edes pysty juomaan, se ei kertaa kaikkiaan käy... Tulee vaan niin huono olo...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Samaa mieltä että miksi pitää heti leikkauksen jälkeen viinaa tunkea sinne mahaan kerkeehän tuota myöhemmi, en moralisoi ketään ja otan viinaa itse ja toisinaan reippaastikkin mutta leikosta meni useampi kuukausi että en ottanut olleskaan ja nyt kunnon ryyppäämisen aikana kyllä tuntuu kun viina menee mahaan aiheuttaa nipistelyä, leikosta 1v8kk,
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Mulle ravitsemusterapeutti sanoi että leikkauksen jälkeen vain 1 annos, koska imeytyy eritavalla, tosin jätän senkin väliin sitten joskus.
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Tsemppiii kaikille!
Tosiaankin ei kannata kiirehtii tässä troppi asiassa!!!Ja sit kun koittaa niin maltilla ja pikku ryyppyjä kerrallaan!!
Itselläni nyt kun jouluna tulee kaksi vuotta leikkuusta niin ei oo mitään eroo edelliseen naukkailuun nyt ehkä ei tee mieli niin paljoo kun ennen!!
Saa olla hiilihappoo ei tunnu missään varmuuden vuoksi kyl purskutan suussa muutaman kerran ennen kun nielasen! Me ollaan kyl kaikki niin erilaisii että varovasti kaikkee uutta kokeillaan ettei tuu ikävii ylläreitä!!
ps. mulle tehtiin GBP
Tosiaankin ei kannata kiirehtii tässä troppi asiassa!!!Ja sit kun koittaa niin maltilla ja pikku ryyppyjä kerrallaan!!
Itselläni nyt kun jouluna tulee kaksi vuotta leikkuusta niin ei oo mitään eroo edelliseen naukkailuun nyt ehkä ei tee mieli niin paljoo kun ennen!!
Saa olla hiilihappoo ei tunnu missään varmuuden vuoksi kyl purskutan suussa muutaman kerran ennen kun nielasen! Me ollaan kyl kaikki niin erilaisii että varovasti kaikkee uutta kokeillaan ettei tuu ikävii ylläreitä!!
ps. mulle tehtiin GBP
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa