Oulun tilanne selvillä...
4 posters
Oulun tilanne selvillä...
Soitin eilen OYS:aan laihdutusleikkaus-jonosta. Minulle on puhuttu viime pitkään, että leikkaus voitaisiin tehdä luultavasti toukokuulla tai kesäkuun eka viikolla. Valitettavasti venähtää kuitenkin elo-syyskuulle, kun leikkausajat tälle keväälle oli annettu Enkä nyt halua tässä kenenkään muun piikkiin mitään laittaa, varmasti kaikki ovat paikkansa "ansainneet". Kaikki suunnitelmani menivät vain aivan plöröksi. Olen opiskelija ja nyt jäi kesätyötkin hakematta, kun luulin pääseväni siihen leikkaukseen. Täytyy jotain kehitellä. Opiskelu-jutut täytyy sumplia syksyä ajatellen johonkin järjestykseen; miten leikkaus opiskelujen etenemiseen sitten vaikuttaneekin. Harmillisen pitkiä ovat vain nämä jonot ainakin täällä OYS:ssa. Mutta eiköhän maltti ja odottaminen joskus vielä palkita. Tsemppiä ja vappumieltä kaikille!
Tinttamari- Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 09.02.2009
Vs: Oulun tilanne selvillä...
Ikävää että leikkaus siirtyy syksyyn mutta näissä asioissa ei kannata uskoa leikausaikaan ennenkuin kirje tupsahtaa luukusta ja senkin jälkeen asia varma sitten vasta kun on leikkuupöydällä kun voivat perua leikkauksen vielä viimmemetreillä jos kiireellisiä leikkauksia tulee kun eihän tämä leikkaus varsinaisesti henkeä pelasta eikä tauti pahene jos siirtyy muutaman kuukauden kauemmaksi. Toivottavasti saat jotain kesätöitä näinkin myöhäisellä ajankohdalla.
Siitähuolimatta nenä kohti aurinkoa ja mieli iloiseksi ja HYVÄÄ VAPPUA.
Siitähuolimatta nenä kohti aurinkoa ja mieli iloiseksi ja HYVÄÄ VAPPUA.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Oulu odottaa
Minullekin koitti viimein aika jolloin lähete Ouluun on lähtenyt, nyt vain taas odotellaan. Tähän astinen prosessi kaikkine kokeineen ja tutkimuksineen on kestänyt lähes kahdeksan kuukautta joten tuttua on tämä odottaminen.
Mites teillä muilla onko lähettävä sairaala ottanut teistä jo kaikki tarvittavat kokeet vai tehdäänkö ne vasta kun leikkaus on lähellä. Minua hiukkasen ihmetyttää jos odotusajat ovat vuodenkin mittaisia eivätkö tutkimukset ole silloin jo vanhetuneet. Ainakin tähystys oli minulle niin karvasta kalkkia, että en kovin mieluusti sitä uusisi.
Mites teillä muilla onko lähettävä sairaala ottanut teistä jo kaikki tarvittavat kokeet vai tehdäänkö ne vasta kun leikkaus on lähellä. Minua hiukkasen ihmetyttää jos odotusajat ovat vuodenkin mittaisia eivätkö tutkimukset ole silloin jo vanhetuneet. Ainakin tähystys oli minulle niin karvasta kalkkia, että en kovin mieluusti sitä uusisi.
perhonen- Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009
jonoista...
Minulla alkoi tämä "touhu" 3/2008 jolloin kävin sisätautilääkärillä. 5/2008 kävin sitten lääkärillä, joka minut laittoi laihdutusleikkausjonoon. Elokuussa pääsin ravitsemusterapeutin luo. Helmikuussa 2009 sitten tähystykset ja ultrat. Mutta tuota leikkaukseen pääsyn venymistä olen minäkin pohtinyt. Muistaakseni kirurgi sanoi, että 6 kk on enimmäisaika, joka viimeisten tutkimusten jälkeen voidaan odottaa. Minulla tuo kuusi kuukautta täyttyy elokuussa. Täytynee kai luottaa siihen, että pitävät kirjanpitoa yllä ja huomioivat sen, milloin ns. viimset tutkimukset on tehty. Minulle tuskastuttavinta on ollut se, ettei mistää ole saanut oikein tietoa, että missä vaiheessa nyt ollaan. Vastaukset jonon pituudesta ja tutkimusten etenemisistä ovat summittaisia. Vaikka onhan sekin ymmärrettävää; tilanne kun elää kokoajan. Mutta jaksamista sinulle Perhonen!
Mikä tähystys?
Odottelen kirurgin arviontiin pääsyä (odotellut jo 3kk...) enkä ole kuullutkaan mistään tulevasta tähystyksestä. Mikä se on? Tietääkö joku tarkemmin Oysin jonotilannetta? Mulle proffa lupaili, ett "syksyyn" menee, mutta en ees kirurgille ole vielä päässyt, eikä kuulemma näy vielä edes heidän listoilla, milloin olisin sinne pääsemässä...
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Vs: Oulun tilanne selvillä...
"Odottelen kirurgin arviontiin pääsyä (odotellut jo 3kk...) enkä ole kuullutkaan mistään tulevasta tähystyksestä. Mikä se on? Tietääkö joku tarkemmin Oysin jonotilannetta? Mulle proffa lupaili, ett "syksyyn" menee, mutta en ees kirurgille ole vielä päässyt, eikä kuulemma näy vielä edes heidän listoilla, milloin olisin sinne pääsemässä..."
Hieman myöhässä vastaukseni tulee, olet varmaan löytänyt vastauksen kysymykseesi muualta... Tähystys on yksi tutkimus, joka suoritetaan ennen mahdollista leikkausta. Mahalaukku/suolet tähystetään ja katsellaan, onko leikkaukselle mitään estettä. Käsittääkseni tämä on niitä viimeisempiä toimenpiteitä, jotka ratkaisevat lopullisesti leikkauksen. Hoitotakuun mukaan ja muutenkin leikkauksen olisi tapahduttava viimeistään kuusi kuukautta tähystyksen ja vatsanalueen ultran jälkeen. Ettei näillä alueilla ehdi suuria muutoksia tapahtua. Ainakin omalla kohdallani venyy hieman tuon ajan yli.
Minulle lupailtiin leikkausaikaa talven ajan toukokuulle. Toukokuussa alettiin puhua elokuun loppuviikosta/syyskuun ekaviikosta. Nyt on viimein päivä varmistunut: 21.9. Menee ENE-dieetin takia noin pitkälle. Aloitin eilen tämän 3 kuukautta kestävän eneilyn. Aiemmin on ongelmana ollut se, että jaksan "hörspiä" ne vaaditut 5 pussia päivässä. Olen siinä toistaiseksi onnistunutkin, kun olen tarkan "päiväohjelman" suunnitellut Helpottanee myös se, että nousen näin kesällä normaalia aiemmin, jolloin vuorokausi venyy hieman ja saan lisätunteja 5 pussin syömiseen.
Mutta nyt on siis levollinen mieli leikkauksen suhteen. Jossain vaiheessa iskee varmaan jännityskin, - kaikki ajallaan. Onko kellään tiedossa, milloin OYS:ssa on elokuussa se ravitsemusterapeutin ryhmä (joka on vissiin yleensä ennen leikkausta)? Mutta voimia teille kaikille
Hieman myöhässä vastaukseni tulee, olet varmaan löytänyt vastauksen kysymykseesi muualta... Tähystys on yksi tutkimus, joka suoritetaan ennen mahdollista leikkausta. Mahalaukku/suolet tähystetään ja katsellaan, onko leikkaukselle mitään estettä. Käsittääkseni tämä on niitä viimeisempiä toimenpiteitä, jotka ratkaisevat lopullisesti leikkauksen. Hoitotakuun mukaan ja muutenkin leikkauksen olisi tapahduttava viimeistään kuusi kuukautta tähystyksen ja vatsanalueen ultran jälkeen. Ettei näillä alueilla ehdi suuria muutoksia tapahtua. Ainakin omalla kohdallani venyy hieman tuon ajan yli.
Minulle lupailtiin leikkausaikaa talven ajan toukokuulle. Toukokuussa alettiin puhua elokuun loppuviikosta/syyskuun ekaviikosta. Nyt on viimein päivä varmistunut: 21.9. Menee ENE-dieetin takia noin pitkälle. Aloitin eilen tämän 3 kuukautta kestävän eneilyn. Aiemmin on ongelmana ollut se, että jaksan "hörspiä" ne vaaditut 5 pussia päivässä. Olen siinä toistaiseksi onnistunutkin, kun olen tarkan "päiväohjelman" suunnitellut Helpottanee myös se, että nousen näin kesällä normaalia aiemmin, jolloin vuorokausi venyy hieman ja saan lisätunteja 5 pussin syömiseen.
Mutta nyt on siis levollinen mieli leikkauksen suhteen. Jossain vaiheessa iskee varmaan jännityskin, - kaikki ajallaan. Onko kellään tiedossa, milloin OYS:ssa on elokuussa se ravitsemusterapeutin ryhmä (joka on vissiin yleensä ennen leikkausta)? Mutta voimia teille kaikille
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa