Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Operaation jälkeinen väsymys

+2
simri
Poppamies
6 posters

Siirry alas

Operaation jälkeinen väsymys Empty Operaation jälkeinen väsymys

Viesti kirjoittaja Poppamies To Maalis 10, 2011 11:06 pm

Morjensta pöytään, elikkäs niiku jo jotkut tiedättekin että mut leikattiin, 1.3.11 elikkäs leikkauksesta on aikaa pääl viikko.
Kotiuduin viimeviiko perjantain ja kaikki sujunut hyvin. Paitsi että nyt on ilmentynyt useempan päivän iha nälytöntä väsymistä.
Kaikki menee nii kaua hyvi ku oon liikkees, mut jos istahdan pariks minuutiks ni alkaa väsyttää nii tajuttomasti ettei koskaa.
Mitää muuta en tekis ku vaa nukkuis, mikä mahtaa ol vialla, soittelin osastollekki eikä ne oikee osannut sanoo muut ettei
tollast enää kuulus ilmaantuu ja et omal lääkäil jos se ottas jotai veri kokeit. Onko kenelläkää muul samaa ja onko siihe
löytynyt selvyyttä...

-JV
Poppamies
Poppamies

Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 39
Registration date : 13.02.2011

https://www.youtube.com/maahantuoja

Takaisin alkuun Siirry alas

Operaation jälkeinen väsymys Empty Vs: Operaation jälkeinen väsymys

Viesti kirjoittaja simri To Maalis 10, 2011 11:12 pm

Mulla leikkauksesta aikaa pian 12 viikkoa, ja älytön väsymys on elämässä läsnä joka päivä. Mulla syynä on todennäköisesti elimistön kuivuminen, koska en juo tarpeeksi. Näin ainakin kirurgi ja ravitsemusterapeutti sanoivat. Voimia sinulle! Tää väsymys on aivan kamalaa!

simri

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 05.06.2010

Viesti kirjoittaja Virvaliekki To Maalis 10, 2011 11:18 pm

Mua kyllä myös väsytti, etenkin eka viikolla, mutta yhteensä melkein pari viikkoa leikkauksen jälkeen ja vieläkin (kolme ja puoli viikkoa leikkurista) välillä väsyttelee.
Ja kauhia kun alussa etenkin paleli! Oli villasukkaa ja lisäpeittoa jne. Nyt on vähän helpottanut

Luulen että molemmat johtui ainakin osittain energiamäärän vähäisyydestä, iso ihminen on tottunut touhuamaan enemmällä energiansaannilla. Tuo nestemäinen ruoka eka viikkoina leikkauksen jälkeen ei sisältänyt niin paljoa kaloreita (laskin että noin 700-800 kcal), kun ei saattanut niitä makeita proteiinijuomiakaan juoda...
Virvaliekki
Virvaliekki

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 27.02.2011

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Maalis 10, 2011 11:31 pm

Hiilarien syönti ainakin väsyttää.

Mä söin melkein pelkkää proteiinia ja olin kaks ekaa viikkoo leikkauksen jälkeen tosi pirteä.

Mutta olen samaa mieltä että liian vähäinen juominen väsyttää helposti iltapäivisin. 2-3 tunnin välein syöminen myös auttaa.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja susanna68 Pe Maalis 11, 2011 3:45 am

Hei Lyltsy huomasin vastauksesi haluaisinkin kysyä mitä tarkoitit että söit pelkää proteiinia? siis mitä se tarkoittaa eli mitä siis söit luettelisitko? itse kun en osaa oikein päättää mistä saisi eniten pelkkää proteiinia?lihan jne. syöminenhän voi alkuu olla vaikeaa?

susanna68

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 30.01.2011

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Maalis 11, 2011 4:21 am

No korjaan lausuntoani kuin pääministeri Smile en sentään ihan pelkkää proteiinia mutta paljon proteiinia sisältäviä ruokia kuten juustoja erimuodoissaan (rae, tuore, feta, home), kananmunaa, tonnikalaa, kalaa yleensä, rahkaa, jugurttia(kreikkalaista, turkkilaista), piimää, leikkeleitä(ohuen ohut) jne. Proteiinijuomia (apteekin, kaupan sokerittomia urheilujuomia) ja lisäproteiinia (maustamaton Hera 80) otin myös vähän, jos muuten ei meinannut alussa protskut riittää. Hyvin vähän söin leipaa, kasviksia enkä lainkaan huonoja hiilareita. Noudatan mahdollisuuksien mukaan edelleen noita samoja periaatteita.

Mutta mä siis sain ohjeet että 1-3 päivää leikkauksesta nestettä/sosetta, sen jälkeen pehmeää ruokaa viikosta kahteen. Käytännössä söin 7.n päivänä leikkauksesta grillattua possunlihaa hyvin pureskeltuna. Tämä ei ole ohje kenellekään, noudattakaa lääkäriltä/ravitsemusterapeutilta saamianne ohjeita.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Rovatar Pe Maalis 11, 2011 4:35 am

Muistakaa juoda paljon nestettä.Vähän väliä hörppiä jotain ,laimeaa mehua,teetä,vettä...
"Vesi vanhin voitehista " Very Happy
Itse huomaan heti sen että jos on useita tunteja juomisesta,iskee sellanen "veto pois olo".
Vesipullo mukaan joka paikkaan...hörpin kaupassakin Very Happy
Proteini pitoista juuri niinkuin Lylstsykin suosittelee.Kananmunaa,lihahyytelöä,kanaa,kinkkusiivuja,juustoa,maksamakkaraa,piimää ,jugorttia,rahkaa ...tietenkin kannattaa valita sitä vähärasvaista kaikesta.

Näillä eväillä ainakin minulta on paino pudonnut hyvin ja olo on hyvä.
Söin jo 5 päviän kuluttua leikkauksesta tälläistä.
Sopivasti 6-8 kertaa päivässä.
Tietenkin pitää ottaa huomioon ettei kaikille sovi näin nopeasti normaalirakentainen ruoka.
Mutta kaikilla meillä on tavoitteena sama.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009

Viesti kirjoittaja Poppamies Pe Maalis 11, 2011 4:44 am

No itse viime perjantaista lähtien ku kotiuduin, oon syönyt tavallista ruokkaa, eikä minkää kanssa ollut ongelmia, juominen o sellanen asia missä tarttis tsempat lisää.
Poppamies
Poppamies

Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 39
Registration date : 13.02.2011

https://www.youtube.com/maahantuoja

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun