Operaation jälkeinen väsymys
+2
simri
Poppamies
6 posters
Operaation jälkeinen väsymys
Morjensta pöytään, elikkäs niiku jo jotkut tiedättekin että mut leikattiin, 1.3.11 elikkäs leikkauksesta on aikaa pääl viikko.
Kotiuduin viimeviiko perjantain ja kaikki sujunut hyvin. Paitsi että nyt on ilmentynyt useempan päivän iha nälytöntä väsymistä.
Kaikki menee nii kaua hyvi ku oon liikkees, mut jos istahdan pariks minuutiks ni alkaa väsyttää nii tajuttomasti ettei koskaa.
Mitää muuta en tekis ku vaa nukkuis, mikä mahtaa ol vialla, soittelin osastollekki eikä ne oikee osannut sanoo muut ettei
tollast enää kuulus ilmaantuu ja et omal lääkäil jos se ottas jotai veri kokeit. Onko kenelläkää muul samaa ja onko siihe
löytynyt selvyyttä...
-JV
Kotiuduin viimeviiko perjantain ja kaikki sujunut hyvin. Paitsi että nyt on ilmentynyt useempan päivän iha nälytöntä väsymistä.
Kaikki menee nii kaua hyvi ku oon liikkees, mut jos istahdan pariks minuutiks ni alkaa väsyttää nii tajuttomasti ettei koskaa.
Mitää muuta en tekis ku vaa nukkuis, mikä mahtaa ol vialla, soittelin osastollekki eikä ne oikee osannut sanoo muut ettei
tollast enää kuulus ilmaantuu ja et omal lääkäil jos se ottas jotai veri kokeit. Onko kenelläkää muul samaa ja onko siihe
löytynyt selvyyttä...
-JV
Vs: Operaation jälkeinen väsymys
Mulla leikkauksesta aikaa pian 12 viikkoa, ja älytön väsymys on elämässä läsnä joka päivä. Mulla syynä on todennäköisesti elimistön kuivuminen, koska en juo tarpeeksi. Näin ainakin kirurgi ja ravitsemusterapeutti sanoivat. Voimia sinulle! Tää väsymys on aivan kamalaa!
simri- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 05.06.2010
Mua kyllä myös väsytti, etenkin eka viikolla, mutta yhteensä melkein pari viikkoa leikkauksen jälkeen ja vieläkin (kolme ja puoli viikkoa leikkurista) välillä väsyttelee.
Ja kauhia kun alussa etenkin paleli! Oli villasukkaa ja lisäpeittoa jne. Nyt on vähän helpottanut
Luulen että molemmat johtui ainakin osittain energiamäärän vähäisyydestä, iso ihminen on tottunut touhuamaan enemmällä energiansaannilla. Tuo nestemäinen ruoka eka viikkoina leikkauksen jälkeen ei sisältänyt niin paljoa kaloreita (laskin että noin 700-800 kcal), kun ei saattanut niitä makeita proteiinijuomiakaan juoda...
Ja kauhia kun alussa etenkin paleli! Oli villasukkaa ja lisäpeittoa jne. Nyt on vähän helpottanut
Luulen että molemmat johtui ainakin osittain energiamäärän vähäisyydestä, iso ihminen on tottunut touhuamaan enemmällä energiansaannilla. Tuo nestemäinen ruoka eka viikkoina leikkauksen jälkeen ei sisältänyt niin paljoa kaloreita (laskin että noin 700-800 kcal), kun ei saattanut niitä makeita proteiinijuomiakaan juoda...
Virvaliekki- Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 27.02.2011
Hiilarien syönti ainakin väsyttää.
Mä söin melkein pelkkää proteiinia ja olin kaks ekaa viikkoo leikkauksen jälkeen tosi pirteä.
Mutta olen samaa mieltä että liian vähäinen juominen väsyttää helposti iltapäivisin. 2-3 tunnin välein syöminen myös auttaa.
Mä söin melkein pelkkää proteiinia ja olin kaks ekaa viikkoo leikkauksen jälkeen tosi pirteä.
Mutta olen samaa mieltä että liian vähäinen juominen väsyttää helposti iltapäivisin. 2-3 tunnin välein syöminen myös auttaa.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Hei Lyltsy huomasin vastauksesi haluaisinkin kysyä mitä tarkoitit että söit pelkää proteiinia? siis mitä se tarkoittaa eli mitä siis söit luettelisitko? itse kun en osaa oikein päättää mistä saisi eniten pelkkää proteiinia?lihan jne. syöminenhän voi alkuu olla vaikeaa?
susanna68- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 30.01.2011
No korjaan lausuntoani kuin pääministeri en sentään ihan pelkkää proteiinia mutta paljon proteiinia sisältäviä ruokia kuten juustoja erimuodoissaan (rae, tuore, feta, home), kananmunaa, tonnikalaa, kalaa yleensä, rahkaa, jugurttia(kreikkalaista, turkkilaista), piimää, leikkeleitä(ohuen ohut) jne. Proteiinijuomia (apteekin, kaupan sokerittomia urheilujuomia) ja lisäproteiinia (maustamaton Hera 80) otin myös vähän, jos muuten ei meinannut alussa protskut riittää. Hyvin vähän söin leipaa, kasviksia enkä lainkaan huonoja hiilareita. Noudatan mahdollisuuksien mukaan edelleen noita samoja periaatteita.
Mutta mä siis sain ohjeet että 1-3 päivää leikkauksesta nestettä/sosetta, sen jälkeen pehmeää ruokaa viikosta kahteen. Käytännössä söin 7.n päivänä leikkauksesta grillattua possunlihaa hyvin pureskeltuna. Tämä ei ole ohje kenellekään, noudattakaa lääkäriltä/ravitsemusterapeutilta saamianne ohjeita.
Mutta mä siis sain ohjeet että 1-3 päivää leikkauksesta nestettä/sosetta, sen jälkeen pehmeää ruokaa viikosta kahteen. Käytännössä söin 7.n päivänä leikkauksesta grillattua possunlihaa hyvin pureskeltuna. Tämä ei ole ohje kenellekään, noudattakaa lääkäriltä/ravitsemusterapeutilta saamianne ohjeita.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Muistakaa juoda paljon nestettä.Vähän väliä hörppiä jotain ,laimeaa mehua,teetä,vettä...
"Vesi vanhin voitehista "
Itse huomaan heti sen että jos on useita tunteja juomisesta,iskee sellanen "veto pois olo".
Vesipullo mukaan joka paikkaan...hörpin kaupassakin
Proteini pitoista juuri niinkuin Lylstsykin suosittelee.Kananmunaa,lihahyytelöä,kanaa,kinkkusiivuja,juustoa,maksamakkaraa,piimää ,jugorttia,rahkaa ...tietenkin kannattaa valita sitä vähärasvaista kaikesta.
Näillä eväillä ainakin minulta on paino pudonnut hyvin ja olo on hyvä.
Söin jo 5 päviän kuluttua leikkauksesta tälläistä.
Sopivasti 6-8 kertaa päivässä.
Tietenkin pitää ottaa huomioon ettei kaikille sovi näin nopeasti normaalirakentainen ruoka.
Mutta kaikilla meillä on tavoitteena sama.
"Vesi vanhin voitehista "
Itse huomaan heti sen että jos on useita tunteja juomisesta,iskee sellanen "veto pois olo".
Vesipullo mukaan joka paikkaan...hörpin kaupassakin
Proteini pitoista juuri niinkuin Lylstsykin suosittelee.Kananmunaa,lihahyytelöä,kanaa,kinkkusiivuja,juustoa,maksamakkaraa,piimää ,jugorttia,rahkaa ...tietenkin kannattaa valita sitä vähärasvaista kaikesta.
Näillä eväillä ainakin minulta on paino pudonnut hyvin ja olo on hyvä.
Söin jo 5 päviän kuluttua leikkauksesta tälläistä.
Sopivasti 6-8 kertaa päivässä.
Tietenkin pitää ottaa huomioon ettei kaikille sovi näin nopeasti normaalirakentainen ruoka.
Mutta kaikilla meillä on tavoitteena sama.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
No itse viime perjantaista lähtien ku kotiuduin, oon syönyt tavallista ruokkaa, eikä minkää kanssa ollut ongelmia, juominen o sellanen asia missä tarttis tsempat lisää.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa