Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Piipi70 esittäytyy..

+5
lisbet
Elämä edessä
eräpena
Tuikku68
Piipi 70
9 posters

Siirry alas

Piipi70 esittäytyy..  Empty Piipi70 esittäytyy..

Viesti kirjoittaja Piipi 70 Pe Maalis 04, 2011 1:50 pm

Kaipa minäkin sitten kerron muutamalla sanalla itsestäni ihan näin virallisessa esittelyssä..
Olen 40-vuotias 3 lapsen äiti Itä-Uusimaalta.. Ollut pyöreä aina ja aloittanut jojoilun murrosiässä.. Jonka seurauksena laihtunut moneen kertaan ja muutaman kerran -30 kg, mitkä siis aina tuli takaisin korkojen kera.. Jokaisen raskauden aikana ollut sokerit koholla, mutta olleet hallinnassa dieetin avulla. Viimeisin -30 laihtuminen n. 5 vuotta sitten, jonka jälkeen podin masennusta ja sain 1/2 vuodessa kaiken ja vähän lisääkin takaisin. Sen jälkeen "päätin" että jojoilu loppuu, enkä siksi ole oikein uskaltanut enää laihduttaa. Pieniä, muutaman kilon, tsemppauksia on ollut silti. Selkä oireilee, samoin jalat; kantapäässä usein kipua, mikä estää kävelyn ja ajoittain myös jalkapöydissä. Keväällä 2010 diagnosoitiin 2-tyypin diabetes, jolloin työterveyslääkäri otti leikkauksen ensimmäisen kerran puheeksi ja syksyllä 2010 laittoi lähetteen Porvooseen. Posvoossa kävin joulukuussa 2010 ja satuinkin saamaan ajan aivan ihanalle nuorelle naislääkärille, joka oli sympaattinen ja empaattinen, eikä syyllistänyt lihavuudesta vaan rohkaisi leikkaukseen! Sydämessä kuului kuitenkin sivuääni (ensimmäistä kertaa!!!) ja verenpaine oli aika korkea 160/100, kun se normaalisti oli viikkotarkistuksessa n. 120/65. Jännitti kyllä lääkäri IHAN HIRVEÄSTI ja tärisin ihan jännityksestä, joten varmaan se nosti paineet.. Sillä kun tein taas vuodenvaihteessa viikon seurannan, olivat paineet keskiarvoltaan loistavat 110/60!! Ymmärsin kuitenkin, ettei lähete mene eteenpäin ennen kuin on varmuuden vuoksi otettu sydämen ultra ja siksi olinkin erittäin yllättynyt, kun Peijaksesta soitettiin ma 28.2. että minulle olisi aika ke 2.3. ja että leikkaus olisi suunniteltu huhtikuulle!!
No, kävin Peijaksessa ja tapasin ihania ihmisiä, jotka saivat epäröintini leikkauksen suhteen vahvistumaan..
Eneily alkoi eilen 3.3. ja tulotarkastus on Peijaksessa 5.4. Leikkauspäivä 18.4.
Eneily hieman hanakalaa jo "nälän" vuoksi, mutta varsinkin siksi, että olen töissä päiväkodissa ja me syömme lasten kanssa.. Päätin katsoa miten ansimmäinen viikko sujuu vaikka syön töissä lasten kanssa "kevyen lounaan" ja olen muuten pusseilla.. Jos paino ei laske siirryn kokonaan pusseille! Mutta nyt on kiiruhdettava töihin!

ps. Aivan ihanaa löytää tällainen vertaistukifoorumi ja lukea kaikkien ihanien ihmisten kommentteja, neuvoja ja tuskailuja.. KIITOS!!!

Piipi 70

Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 03.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Piipi70 esittäytyy..  Empty Vs: Piipi70 esittäytyy..

Viesti kirjoittaja Tuikku68 Pe Maalis 04, 2011 2:17 pm

Tervetuloa joukkoon!
Samaan paikkaan ollaan menossa!

Tuikku68

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 56
Registration date : 02.12.2010

Viesti kirjoittaja eräpena Pe Maalis 04, 2011 3:10 pm

Tervetuloa aloittamaan uutta elämää. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Maalis 04, 2011 6:33 pm

Tervetuloa Piipi! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Piipi 70 Su Maalis 06, 2011 4:14 am

Kiitos!! sunny

Eneilyn 3.päivän ilta ja mennyt hyvin..
Aivan uskomatonta vertaistukesa saa täältä "ihan vierailta ihmisiltä", jotka jakavat saman "taakan"!!! Laughing

Kiitos että olette olemassa! Nyt tunnen ihan oikeasti etten ole yksin!!!flower

Hyvää yötä! Sleep

Piipi 70

Viesti kirjoittaja Piipi 70 Ma Maalis 07, 2011 2:01 am

Ensimmäinen punnitus eneilyn aloittamisen jälkeen!! Rolling Eyes
TIEDÄN, että nesteet lähtee ensin.. mutta silti meinas silmät pudota päästä kun vaaka näytti -5,4kg!!! sunny
Nyt jaksaa taas jatkaa.. Uusi viikko alkaa ja energiaa riittää.. Wink

Piipi 70

Viesti kirjoittaja lisbet Ma Maalis 07, 2011 2:42 am

Mahtavaa, Piipi!!!! Onnea pudotuksesta! cheers

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ma Maalis 07, 2011 1:42 pm

Loistavaa pudotusta!! Onnitteluja siitä. Minä eneilin koko ajan pelkillä ruoka-aineilla, ja paino tippui hyvin. Muistat vaan nesteet!!

Oletko sinä osallistunut siihen sairaalan laihdutusryhmään? ( jossa eneillään 10 vk)
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja Piipi 70 Ma Maalis 07, 2011 11:35 pm

Olen ollut terveyskeskuksen ened-ryhmässä muutama vuosi takaperin ja silloinkin tippui paino tosi nopsaan, mutta tuli yhtä nopeasti takaisin..
Luotan pussiruokiin, koska tiedän, että saan niistä tarpeeksi kaikki vitamiinit, kivennäisaineet, kalkin ja just esim. proteiinia, mitä oikeesti tarvitaan aika paljon!! Ja siks olen pienen "päikkärilounaan" lisäksi syönyt esim kananmunan tai tonnikalaa, vaikka sit niitä kaloreita ehkä tulisikin vähän liikaa.. ja näköjään paino silti laskee!!

Piipi 70

Viesti kirjoittaja Piipi 70 To Maalis 10, 2011 3:46 am

Eneilyn 7.päivä takana.. Ja aika hyvin on mielestäni mennyt..
Tänään tuli aika Porvoon sairaalaan sydämen ultraan!! Olen odottanut sitä tammikuusta asti ja kerran jo soitinkin sinne kysyäkseni asiasta; ei kuulemma ollut kiireellinen niin olisi joskus maalis-huhtikuussa..

no, kun tuli sitten tämä "äkkilähtö" Peijakseen ja leikkauspäiväkin jo sovittuna, piti soittaa uudestaan.. Sanoinkin sitten, että kun olisi tämä leikkaus, eivätkä voi tehdä sitä, jos ei ultraa ole otettu, niin josko saisi aikaa??? Olisi kuulemma mennyt vielä kauaksi eteenpäin, mutta että laittavat mulle jonkun ylimääräisen ajan, kun tilanne kerran sitä vaatii!!

Ultra siis tehdään, koska joulukuussa Porvoon sairaalan lääkäri kuuli sydämestä sivuäänen ja kardiologi oli sitä mieltä, että tarkistettavahan se on!! No, aika on lauantaille 2.4. joten silloinkin peukut pystyyn, että kaikki on ok!! miksei olisi??? Kukaan ei ole koskaan aiemmin kuullut mun sydämestä mitään outoa.. Silti "pelottaa", että jostain syystä tämä masuleikkaus siirtyisi hamaan tulevaisuuteen..

Piipi 70

Viesti kirjoittaja Riski_iita To Maalis 10, 2011 3:28 pm

Hyvä kun tutkivat, ole tyytyväinen. Olisi aika pelottavaa mennä näinkin isoon laikkuuseen, jos tietää että sydämessä voisi olla riskejä.

Tsemppiä eneilyyn!!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja anne.heide To Maalis 10, 2011 4:12 pm

onnea piipi,aivan mahtava alku eneilylle!!!!
anne.heide
anne.heide

Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010

Viesti kirjoittaja katariina1 La Maalis 12, 2011 12:20 am

Hei vaan, olemme varmaan monet kokeneet nuo samat ajatukset ja pelot. Ei muuta kun zemppiä vaan! Itse olen päässyt tiistaina leikkauksesta ja olen tyytyväinnen. Huomasin että olemme samaa ikäluokkaa -70 ja päiväkoidin tätejäkin, joten ymmärrän hyvin että työ voi olla jokseenkin hankalaa ,jos jalatkin reistaa.
Muista että lihavat voivat olla ns. lepposia, mutta periksi ei anneta millään ja tulevaisuus on vielä edessä. Hyviä vointeja. t.katariina1

katariina1

Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 11.03.2011

Viesti kirjoittaja eräpena La Maalis 12, 2011 12:32 am

Onnea katariina1 ja voimia uuteen alkuun. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Aallotar La Maalis 12, 2011 3:05 am

Tervetuloa minunkin puolestani. sunny

Aallotar

Registration date : 05.03.2011

Viesti kirjoittaja Piipi 70 Su Maalis 13, 2011 3:19 am

Kiitos kaikille tsempeistä ja tervetulotoivotuksista!

Kävin tänään puntarissa, kun huomenna sen verran kiireinen päivä etten varmaan muistaisi.. -2,1 kg lisää eli yhteensä - 7,5 kg (vajaassa 2 vkossa)! Jaksaa taas jatkaa!!
3 1/2 vkoa tulotarkastukseen, jolloin piti olla -9kg, joten eiköhän tuo mene??

Piipi 70

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa