Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mikä koodi sairauslomatodistukseen?

+3
Kelsius
Adele
654321
7 posters

Siirry alas

Mikä koodi sairauslomatodistukseen? Empty Mikä koodi sairauslomatodistukseen?

Viesti kirjoittaja 654321 Ke Maalis 02, 2011 9:47 pm

Osaako joku jo GBP leikkauksessa olleista vastata, mitä lukee työnantajalle menevässä todistuksessa diagnoosin kohdalla? Luin toiselta palstalta, että jollain leikatulla olisi ollut koodi E66.8. Onko jollain teillä ollut joku muu koodi?

654321

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 19.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä koodi sairauslomatodistukseen? Empty Vs: Mikä koodi sairauslomatodistukseen?

Viesti kirjoittaja Adele Ke Maalis 02, 2011 10:39 pm

Mulla oli ihan vaan E66.

Adele

Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.05.2010

Mikä koodi sairauslomatodistukseen? Empty Vs: Mikä koodi sairauslomatodistukseen?

Viesti kirjoittaja Kelsius To Maalis 03, 2011 12:49 am

Mulla on lääkärintodistuksessa: E66.8 Obesitas morbida Z54.0 (=Leikkauksen jälkeinen toipumisaika)

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011

Viesti kirjoittaja 2FatToFly To Maalis 03, 2011 9:37 pm

Paljonko olette saaneet keskimäärin saikkaria? Mites nostokieltojen kanssa? Mä olen hoitovapaalla tuon leikkauksen aikaan, mutta tuo nostelukieto kiinnosta, koska nuorin lapsista on silloin reilu puolitoista vuotias.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja Kelsius To Maalis 03, 2011 10:47 pm

Kolme viikkoa. Nostoista sanottiin vähän epämääräisesti. Ihan leikkauksen jälkeen joku sanoi rajaksi 5 kg, toinen n. maitopurkki. Raskaita hommia esim. lumitöitä ei ainakaan pariin viikkoon.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Maalis 04, 2011 5:54 am

Peijaksen kirurgi sanoi nostelusta, että ne haavat eivät repeä mihinkään nosteluun, mutta hän antaa 4 viikkoa sairaslomaa, jotta ehtii oppia syömään. Mulla oli muksut kipeinä leikkauksen jälkeen ja jouduin nuorimman kanssa sairaalaan yhdeksi yöksi. Jouduin siis "hallitusti" nostamaan 16kg lasta 3. päivä leikkauksen jälkeen. Ei sattunut mitään. Eli huolella ja rauhassa kun liikkuu ja keksii erilaisia keinoja välttääkseen nostelun, kaiken pitäisi mennä hyvin. Hankalampaa mulla oli kuopuksen sektion jälkeen muiden lasten nostelun kanssa kuin nyt.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Zaidak La Maalis 05, 2011 12:58 am

Meikäläisellä samat koodit kuin Kelsiuksella ja sairausloman aikana kuulemma saa nostaa maitotölkin kokoisia juttuja ja jälkitarkastuksen (minulla noin kuusi viikkoa leikkauksen jälkeen) jälkeen saa rempoa kunnolla, jos kaikki on vatsassa ok. Tällaista ohjeistusta antoivat hoitajat, lääkärin kanssa unohtui jutella koko asiasta Embarassed .

Zaidak

Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 07.02.2010

Viesti kirjoittaja Piipi 70 Su Huhti 24, 2011 10:45 pm

Jos en ihan väärin muista, mun paperissa myös tuo E66.8, MUTTA se mistä en pitänyt oli se, että koodin perässä luki "Lihavuus" ja lisätiedoissa vielä "Lihavuusleikkaus"..
En ole töissä sen enempää mainostanut mihin nimenomaiseen leikkaukseen olen menossa, vaan olen vaan puhunut vatsaleikkauksesta ja yhdistävät varmaan pitkään jatkuneisiin vatsavaivoihin.. Ei tuntunut hyvältä, että "pomo" lukee nuo syyt sairauslomalapusta.. OK! Lihava olen, mutten ainoastaan sen vuoksi ollut leikkauksessa vaan liitännäissairauksien vuoksi.. Olisi siis voinut lukea vaikkapa "Lihavuuden" alla :diabetes tai nivelrikko.. Enkä ollut työkyvytön lihavuuteni vuoksi!!!

-Piipi 70-

Piipi 70

Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 03.03.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa