Mikä koodi sairauslomatodistukseen?
+3
Kelsius
Adele
654321
7 posters
Mikä koodi sairauslomatodistukseen?
Osaako joku jo GBP leikkauksessa olleista vastata, mitä lukee työnantajalle menevässä todistuksessa diagnoosin kohdalla? Luin toiselta palstalta, että jollain leikatulla olisi ollut koodi E66.8. Onko jollain teillä ollut joku muu koodi?
654321- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 19.04.2010
Vs: Mikä koodi sairauslomatodistukseen?
Mulla oli ihan vaan E66.
Adele- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.05.2010
Mulla on lääkärintodistuksessa: E66.8 Obesitas morbida Z54.0 (=Leikkauksen jälkeinen toipumisaika)
Kelsius- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011
Paljonko olette saaneet keskimäärin saikkaria? Mites nostokieltojen kanssa? Mä olen hoitovapaalla tuon leikkauksen aikaan, mutta tuo nostelukieto kiinnosta, koska nuorin lapsista on silloin reilu puolitoista vuotias.
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Kolme viikkoa. Nostoista sanottiin vähän epämääräisesti. Ihan leikkauksen jälkeen joku sanoi rajaksi 5 kg, toinen n. maitopurkki. Raskaita hommia esim. lumitöitä ei ainakaan pariin viikkoon.
Kelsius- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011
Peijaksen kirurgi sanoi nostelusta, että ne haavat eivät repeä mihinkään nosteluun, mutta hän antaa 4 viikkoa sairaslomaa, jotta ehtii oppia syömään. Mulla oli muksut kipeinä leikkauksen jälkeen ja jouduin nuorimman kanssa sairaalaan yhdeksi yöksi. Jouduin siis "hallitusti" nostamaan 16kg lasta 3. päivä leikkauksen jälkeen. Ei sattunut mitään. Eli huolella ja rauhassa kun liikkuu ja keksii erilaisia keinoja välttääkseen nostelun, kaiken pitäisi mennä hyvin. Hankalampaa mulla oli kuopuksen sektion jälkeen muiden lasten nostelun kanssa kuin nyt.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Meikäläisellä samat koodit kuin Kelsiuksella ja sairausloman aikana kuulemma saa nostaa maitotölkin kokoisia juttuja ja jälkitarkastuksen (minulla noin kuusi viikkoa leikkauksen jälkeen) jälkeen saa rempoa kunnolla, jos kaikki on vatsassa ok. Tällaista ohjeistusta antoivat hoitajat, lääkärin kanssa unohtui jutella koko asiasta .
Zaidak- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 07.02.2010
Jos en ihan väärin muista, mun paperissa myös tuo E66.8, MUTTA se mistä en pitänyt oli se, että koodin perässä luki "Lihavuus" ja lisätiedoissa vielä "Lihavuusleikkaus"..
En ole töissä sen enempää mainostanut mihin nimenomaiseen leikkaukseen olen menossa, vaan olen vaan puhunut vatsaleikkauksesta ja yhdistävät varmaan pitkään jatkuneisiin vatsavaivoihin.. Ei tuntunut hyvältä, että "pomo" lukee nuo syyt sairauslomalapusta.. OK! Lihava olen, mutten ainoastaan sen vuoksi ollut leikkauksessa vaan liitännäissairauksien vuoksi.. Olisi siis voinut lukea vaikkapa "Lihavuuden" alla :diabetes tai nivelrikko.. Enkä ollut työkyvytön lihavuuteni vuoksi!!!
-Piipi 70-
En ole töissä sen enempää mainostanut mihin nimenomaiseen leikkaukseen olen menossa, vaan olen vaan puhunut vatsaleikkauksesta ja yhdistävät varmaan pitkään jatkuneisiin vatsavaivoihin.. Ei tuntunut hyvältä, että "pomo" lukee nuo syyt sairauslomalapusta.. OK! Lihava olen, mutten ainoastaan sen vuoksi ollut leikkauksessa vaan liitännäissairauksien vuoksi.. Olisi siis voinut lukea vaikkapa "Lihavuuden" alla :diabetes tai nivelrikko.. Enkä ollut työkyvytön lihavuuteni vuoksi!!!
-Piipi 70-
Piipi 70- Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 03.03.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa