Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Painonpudotuksen tasaantumisvaihe

+2
dunbar
Lyltsy
6 posters

Siirry alas

Painonpudotuksen tasaantumisvaihe Empty Painonpudotuksen tasaantumisvaihe

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Maalis 02, 2011 2:30 am

Mulla on vissiin nyt menossa sellainen, ja vähän olen ollut huolestunut asiasta, vaikka toisaalta tilanne on tosi hyvä. Painoindeksi on siis 27 ja paino 82 kiloa, pudonnut yhteensä 36 kiloa, vaatekoko 174 cm:llä on nyt 42. Mittanauhatuloksia leikkauksen jälkeen: Vyötäröltä on lähtenyt 20 senttiä, lahtiolta 25 senttiä ja rinnan alta ja reidestä 15 senttiä, käsivarresta 6 senttiä.

Onneksi olen pitänyt exceliä painon kehityksestä, muuten on tuntunut että pari kuukautta on paino jumittanut. Excel kuitenkin kertoo että pudotusta on kahtena viime kuukautena ollut tammikuussa 2 kg ja helmikuussa 1.5 kg. Mikä sekin on siis vielä ihan pitkäaikaisessa keskiarvossa, eli ei pitäisi olla mitään syytä huoleen. Mutta kun siis tottui 8 kuukautta siihen tahtiin kilo viikossa, niin nyt tuntuu että paino junnaa ja alkaa etsiä syitä syömisistä ja juomisista.

Kuinka huolestuneita te olette olleet kun painonpudotus alkaa hiipua? Mun mielikuvatavoite oli kuitenkin normaalipainon yläraja joka olisi siis noin 75 kiloa. Riittävän juomisen ja toisaalta napostelun kanssa on ollut vähän haasteita viime aikoina. Tällä viikolla yritän pitää tiukempaa linjaa ja kieltäytyä karkeista.

Tsemppiä kevääseen!

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painonpudotuksen tasaantumisvaihe Empty Vs: Painonpudotuksen tasaantumisvaihe

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Maalis 02, 2011 5:13 am

Mulle kirurgi ennusti tutkimustulosten valossa BMI 28. Mulle se tarkoittais 80kg ja jäisi 8kg normaalipainon ylärajasta. Muusta en tiedä, mutta tutkimustulostenkin perusteella paino ei laskisi ihan normaalipainoon... Sinne kuitenkin yritän ja toivotan kovasti tsemppiä sinullekin... Very Happy

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Piijju Ke Maalis 02, 2011 6:31 pm

Minä tein itselleni tavoitteen 90 kg, leikkaava lääkäri ja rav.ter. olivat erittäin tyytyväisiä kuulema hyvin realistiseen ja hallittuun painoon joka suht. helppo pitää! Tietysti ajattelin sen niin ettei mulle jää roikkuvia nahkoja eli lihasta pitää tehdä joka taas painoa "nostaa" koska on painavempaa ku läski...
Piijju
Piijju

Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 42
Registration date : 04.02.2011

Viesti kirjoittaja bulleriina To Maalis 03, 2011 1:45 am

Moi!

Mulla on paino pysynyt 78-80 kg:ssa nyt jo lähes 3 kk. Painoindeksi on tuossa alemmassa lukemassa 26 ja ylemmässä 26,8. Leikkauksesta on hiukan yli vuosi ja paino on kaiken kaikkiaan pudonnut n.48 kg. Olen tähän tilanteeseen jo tosi tyytyväinen. Minullakin tuo normaalin yläraja on 74,9 kg, mutta olkoon. Minulle kelpaa tämäkin tosi hyvin, pääasia että ei lähde nousuun affraid

Nautin täysillä uudesta olemuksestani ja olen muuttunut suorastaan turhamaiseksi Embarassed

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Maalis 03, 2011 4:25 pm

No nin mulla ei ole painotavoitetta mutta Jaksuja kyllä se lähtee!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja 2FatToFly To Maalis 03, 2011 9:20 pm

Kertokaas miten nuo painotavoitteet lasketaan? Onko lääkäreillä joku 'kaavio' mistä ne kattoo pituuden, painon, bmin ja muiden perusteella jonkun luvun mihin suunnillen on realistista päästä?
Saako sitä painoa vielä tuon jälkeen pois 'laihduttamalla'?
Kyllähän mä sen ymmärrän ettei loputtomiin voi laihtua, mutta miten sen voi arvioidan kuinka paljon niitä kiloja suunnilleen tulee lähtemään?

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Maalis 04, 2011 12:19 am

Ei kai niitä kukaan laske toisen puolesta. Itse mä ainakin oon sen miettinyt ja tavoite oli siis normaalipainon yläraja (BMI 25), jossa painossa joskus n. 25:n ikäisenä pysyin kauan (vuoden tai pari). Ja siis lähdin BMI 39:stä. 43 kg tuo tarkoittaa siis mun pituisella ihmisellä.

On paljon itsestä kiinni paljonko putoaa. Meillä on täällä listalla esimerkkejä ihan uskomattomista laihtumisista melkein 100 kg pudotuksista ja toisaalta BMI 23:eenkin päässeitä. Realistista on varmaan laittaa BMI-tavoite johonkin 25-30 välille. Sitähän voi matkalla sitten tiukentaa, jos haluaa.

Ja osalla jää roikkunahkoja paljo, joten se leikkaus voi vielä pudottaa paljonkin painoa, olisko jollain ollut jopa 8 kg. Mulla on se onnellinen tilanne että ei tarvi miettiä vatsanahan leikkausta, nahkat on vetäytyneet niin hyvin.

Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Maalis 04, 2011 4:42 am

Mulle kirurgi ennusti tutkimustulosten valossa BMI 28. Mulle se tarkoittais 80kg ja jäisi 8kg normaalipainon ylärajasta. Muusta en tiedä, mutta tutkimustulostenkin perusteella paino ei laskisi ihan normaalipainoon... Sinne kuitenkin yritän ja toivotan kovasti tsemppiä sinullekin...

Tuosta Dunbarin kommentista siis tuo oma pähkäilyni lähti. Vai ymmärsinkö sen nyt jotenkin väärin?

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Maalis 04, 2011 6:00 am

Peijaksessa kirurgi laski, että paino voi pudota tietyn BMI pykälien verran leikkauksen jälkeen. Hän pohjasi laskutavan ruotsalaisten tutkimuksiin. Muistaakseni leikkauksen aikaisesta BMIstä vähennettiin 14.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Maalis 04, 2011 6:52 pm

Pitkäaikaistutkimuksesta GBP:stä oon saanut sellaisia lukuja että kahden vuoden jälkeen keskimäärin 80% ylipainosta on poissa, ja 10 vuoden jälkeen 60% ylipainosta on poissa.

Mulla oli siis ylipainoa 43 kg, josta 80% on siis n. 35 kg. Se on siis nyt mennyt 9 kuukaudessa, ja tasaantuminen on alkanut.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Maalis 04, 2011 11:18 pm

Mulla on ollu liikaa painoa leikkaus aamuna 30kg siitä 20kg on nyt poissa? Missäkähän mun paino on sitten kun laihtuminen loppuu? Suspect
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Maalis 04, 2011 11:34 pm

Niin kauan kuin syö alle kulutuksen, kai pitäisi laihtua.

Eli pituudesta riippuen se päivittäinen kalorimäärä pitäis olla naisella siellä 1800-2000, energynetistä voi tarkistaa oman perusaineenvaihdunnan kulutuksensa.

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl ja Energiantarve.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: