Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Talvipäivä esittäytyy

4 posters

Siirry alas

Talvipäivä esittäytyy Empty Talvipäivä esittäytyy

Viesti kirjoittaja Talvipäivä Ma Helmi 21, 2011 1:17 am

Hei!

Olen käynyt lueskelemassa näiden sivujen tekstejä nyt jokusen viikon. Kävin aivan muiden syiden takia keuhkolääkärini pakeilla helmikuun alussa. Kun keuhkoasiani oli hoidettu, hän ehdotti lähetettä laihdutusleikkausta varten. Hetken (tunnustan, hyvin lyhyen hetken) mietittyäni vastasin että käyhän se. Mikä ettei. Palailin kotiseudulleni ja aloitin tietojen keräämisen, kuten tapanani on. Paljon tietoa löytyy kun sitä osaa etsiä, mutta jotenkin osa on vielä sisäistämättä.

Oli kuinka oli. Olen ollut ylipainoinen koko ikäni. Viimeksi olen ollut normaalipainoinen viisivuotiaana. Kiloja on tullut ja mennyt ja tullut sitten takaisin. Vähimmilläni olen ollut vain lievästi ylipainoinen. Nyt painan tuplasti sen, mitä painoin silloin, ja nyt ensimmäisen kerran tuntuu siltä, että kilot painavat juuri niin paljon kuin ne oikeasti painavatkin. Olen tähän ikään asti (42 v) harrastanut aktiivisesti liikkumista, kävellen ja metsässä ulkoillen lähinnä. Olen elänyt aktiivisesti, mistä johtuen paikallislääkärit eivät ilmeisesti ole katsoneet tarpeelliseksi puuttua kiloihini mitenkään. Tai sitten heitä ei vain ole huvittanut, what ever. Nyt lähete on kuitenkin mennyt ja asiat kaiketi etenevät omalla painollaan (heh).

Kuvittelin, että laihdutusleikkaukseen pääseminen on parin vuoden projekti, täällä Keski-Suomessa nyt ainakin (Jyväskylä kun ei tietääkseni leikkauksia itse tee). Sain kuitenkin alle viikossa ensimmäisen ravitsemusterapeutin ajan, joka on heti maaliskuun alussa. Yllättävän nopeaa toimintaa. Mahtaako joku osata kertoa minulle, kuinka kauan aikaa tuosta ensimmäisestä ravitsemusterapeutin ajasta menee varsinaiseen leikkaukseen pääsemiseen; vuosi, kaksi? Itse en kyllä edelleenkään usko leikkaukseen pääseväni, mutta entäs jos....

Talvipäivä

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 21.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Talvipäivä esittäytyy Empty Vs: Talvipäivä esittäytyy

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Helmi 21, 2011 1:48 am

Vuoden verran nuo minulle lupasivat, eli tänä keväänä pitäis... Saa nähdä miten käy kun leikkuut menee Lahteen, minä olen KYS.iin menossa. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Helmi 21, 2011 4:39 pm

Talvipäivälle tsemppiä asiasi etenemiseen!
Hyvin vaihtelevasti odotusajat ovat menneet, keskivertoaika varmaan juuri tuo 1-2 vuotta. Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Rullukka Ma Helmi 21, 2011 6:58 pm

Lykkyä asiasi etenemiseen! Very Happy

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63