Jälleen kerran, TYKSin jonotilanne??
+7
dunbar
Seres
lisbet
tigertytto
sartsukka
Bulla65
2FatToFly
11 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Jälleen kerran, TYKSin jonotilanne??
Rienaan itseäni ja Teitä arvon kanssa sisaret ja veljet.
Kyselen taas siitä TYKSin jonotilanteesta, josko jollakulla olisi asiasta ajankohtaista tietoa?
Mun oma tilanteeni siis on se, että obesiteettihoitajan vastaanotto ja mittaukset on varattu 5.5 -11 ja leikkausajan olen myöskin saanut. Se olisi 6.9. -11, MUTTA joillakin onnekkailla on leikkausaika aikaistunut parilla(?) kuukaudella? Ovaskan tavatessani gastrontutkimuksen yhteydessä hän kertoi heidän lisänneen yhden leikkauksen lisää viikko saldoon. Kolme leikkausta viikossa, se on kuulemma totaalinen maksimi mitä he pystyvät suorittamaan. Uskon sen kyllä.
Eli, minkälaista vauhtia nuo jonot vetävät? Onko mahdollista, että minunkin leikkaukseni tulisi ennen kesälomia? *toivoorukoileepolkeejalkaa*
P.s. Mikäli kenelläkään ei nyt varsinaista ensikäden tietoa asiasta olisikaan voimmehan me "TYKSiläiset" keskustella ja jännittää tämän otsikon alla muuten siitä miten ja missä vaiheessa kukainenkin on ja menee? Ja tokihan tänne saa muupaikkakuntalaisetkin tulla
Kyselen taas siitä TYKSin jonotilanteesta, josko jollakulla olisi asiasta ajankohtaista tietoa?
Mun oma tilanteeni siis on se, että obesiteettihoitajan vastaanotto ja mittaukset on varattu 5.5 -11 ja leikkausajan olen myöskin saanut. Se olisi 6.9. -11, MUTTA joillakin onnekkailla on leikkausaika aikaistunut parilla(?) kuukaudella? Ovaskan tavatessani gastrontutkimuksen yhteydessä hän kertoi heidän lisänneen yhden leikkauksen lisää viikko saldoon. Kolme leikkausta viikossa, se on kuulemma totaalinen maksimi mitä he pystyvät suorittamaan. Uskon sen kyllä.
Eli, minkälaista vauhtia nuo jonot vetävät? Onko mahdollista, että minunkin leikkaukseni tulisi ennen kesälomia? *toivoorukoileepolkeejalkaa*
P.s. Mikäli kenelläkään ei nyt varsinaista ensikäden tietoa asiasta olisikaan voimmehan me "TYKSiläiset" keskustella ja jännittää tämän otsikon alla muuten siitä miten ja missä vaiheessa kukainenkin on ja menee? Ja tokihan tänne saa muupaikkakuntalaisetkin tulla
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Vs: Jälleen kerran, TYKSin jonotilanne??
No mä en osaa muuta sanoa kun sen, että sain eilen leikkausajan TYKSiin ja se on 24.5.2011. Maanantaina kirurgi Salminen vielä arveli, että saan ajan huhtikuulle, mutta se menikin sitten toukokuun lopulle.
Juu toki voidaan keskustella tässä ketjussa ja varmasti kerron jos kuulen jotakin "uutta" jostakin päin. Toivotaan nyt, että voisit saada jonkun peruutusajan, uskon, että on tylsää odottaa syksyyn asti.
Juu toki voidaan keskustella tässä ketjussa ja varmasti kerron jos kuulen jotakin "uutta" jostakin päin. Toivotaan nyt, että voisit saada jonkun peruutusajan, uskon, että on tylsää odottaa syksyyn asti.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Sitähän mä olen mielessäni kuule "kironnut", kun mä kärsin sua ennen gastron jo ja sulla on leikkuriaika ennen minuu Pitäisköhän alkaa hiillostamaan niitä tyrkkäämään mua johonkin väliin peruutuspaikalle??
Onks meitä muita Turkulaisia täällä?
Kyllä mä niin menisin jo keväällä/kesällä sinne kursittavaksi!!
Onks meitä muita Turkulaisia täällä?
Kyllä mä niin menisin jo keväällä/kesällä sinne kursittavaksi!!
Mulle sanottiin elokuussa, että mahdollinen leikkaus olisi helmikuussa.Joulukuussa tuli aika, joka oli 16.5.Tammikuussa tuli kirje että leikkuuaika onkin jo 15.3.
Kovin tunttuu Tyksin jono vetävän
Kovin tunttuu Tyksin jono vetävän
sartsukka- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 04.01.2010
REALLY?!? Toivottavasti mäkin saisin noin loistavia kirjeitä sieltä eikä aina vaan niitä laskuja!!
Tiedättekö muuten onko siinä joku "aikaraja" kuinka pienen ajan sisällä voidaan nukuttaa uudelleen jollei ole mitään akuuttia? Mulla on tässä kuussa toinen operaatio jossa joudun kanveesiin, mietin vain onko tuo syynä siihen, että mun leikkuriaika on vasta syksyllä? Ensin suunniteltiin lääkäreiden kanssa, että "suolirusetti" tehtäisiin ensin ja sitten vasta tämä toinen operaatio. Nyt kuitenkin tämä toinen veti pidemmän korren, kunto on sellaista luokkaa, että vedetään tämä kiirreellisenä alta pois.
Tiedättekö muuten onko siinä joku "aikaraja" kuinka pienen ajan sisällä voidaan nukuttaa uudelleen jollei ole mitään akuuttia? Mulla on tässä kuussa toinen operaatio jossa joudun kanveesiin, mietin vain onko tuo syynä siihen, että mun leikkuriaika on vasta syksyllä? Ensin suunniteltiin lääkäreiden kanssa, että "suolirusetti" tehtäisiin ensin ja sitten vasta tämä toinen operaatio. Nyt kuitenkin tämä toinen veti pidemmän korren, kunto on sellaista luokkaa, että vedetään tämä kiirreellisenä alta pois.
Mulla on aika tyksiin maaliskuussa muistaakseni 8.3 ja myös minua jännittää minne asti mun leikkuu aikani mahtaa mennä..mulla kun on vähän sekava tilanne sen viime leikkuu ajan peruuntumisen takia...mutta kyselen kyllä lääkäriltä teitä muitakin varten sitten maaliskuisella käynnilläni jonoista
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
2FatToFly - oletan, että sain leikkausajan ennen sinua siksi, kun mun lähetteeni taisi mennä TYKSiin ennen kuin sinun, kai ne katsoo tuota leikkausjärjestystä siitä, milloin homma on alkanut eikä siitä, milloin joku yksittäinen tutkimus on tehty. Mun lähete lähti siis heti huhtikuun 2010 alussa.
Onnea sulle tuohon toiseen operaatioon, on varmaan hyvä, että se on alta pois ja olet toipunut siitä täysin ennen lihavuusleikkausta.
Onnea sulle tuohon toiseen operaatioon, on varmaan hyvä, että se on alta pois ja olet toipunut siitä täysin ennen lihavuusleikkausta.
Huhtikuussa mullakin taisi lähete TYKSissä olla perillä, en muista niin tarkkaan. Sisätautilääkärin ja revitsemusterapeutin vastaanotolla olin _muistaakseni_ toukokuussa. Psykologin vastaanotto oli kuitenkin kesäkuussa.
No anyway, kunhan kiukuttelen täällä puolella näppistä. Mä olen sellainen 'hetitänneäkkiämullekanssa' -ihminen
Pääasia, että leikkuriin mennään, molemmat.
Mä luulen, että tuo toinen operaatio hidastaa tätä polkua. Se oli kuitenkin suunniteltu toisinpäin hoidettavaksi?
No anyway, kunhan kiukuttelen täällä puolella näppistä. Mä olen sellainen 'hetitänneäkkiämullekanssa' -ihminen
Pääasia, että leikkuriin mennään, molemmat.
Mä luulen, että tuo toinen operaatio hidastaa tätä polkua. Se oli kuitenkin suunniteltu toisinpäin hoidettavaksi?
'Kyllästyinpä sitten pohtimaan ja kääntämäänvääntämään tätä päässäni. Soitin gastroenterologian osastosihteerille ja kyselin tyhmiä.
Se mun aikani on luultavasti sen takia vasta syksyllä ettei TYKSissä tehdä kuin akuutteja leikkauksia kesä-, heinä- ja elokuun aikana.
Täti laittoi tietoa mun papereihin, että olen valmis hetimiten ensimmäiseen peruutusaikaan, kun vain vapautuu. Kirjasi myös henkilökohtaisen tilanteeni ylös eli mun toipumiseni kannalta olisi paras ajankohta ennen kesää niin mieheni voisi olla kotona/ottaa lomaa ensimmäisiksi viikoiksi. Syksyllä olisin täysin yksin lasten ja eläimiemme kanssa joka on kyllä näin ajateltuna aika mahdoton ajatus todellisuudessa.
Se mun aikani on luultavasti sen takia vasta syksyllä ettei TYKSissä tehdä kuin akuutteja leikkauksia kesä-, heinä- ja elokuun aikana.
Täti laittoi tietoa mun papereihin, että olen valmis hetimiten ensimmäiseen peruutusaikaan, kun vain vapautuu. Kirjasi myös henkilökohtaisen tilanteeni ylös eli mun toipumiseni kannalta olisi paras ajankohta ennen kesää niin mieheni voisi olla kotona/ottaa lomaa ensimmäisiksi viikoiksi. Syksyllä olisin täysin yksin lasten ja eläimiemme kanssa joka on kyllä näin ajateltuna aika mahdoton ajatus todellisuudessa.
Heissan!
Täällä kanssa yksi TYKSiin menijä, joka on vielä niin alkuvaiheessa polullaan, että lähete lähtee työterveydestä TYKSiin ensi viikolla...nyt ihan kamalan malttamaton olo, kun haluis että prosessi saataisiin alkuun ja tiedon siitä, kelpuutetaanko minua edes leikkaukseen!
BMI on päälle 50 (!!!!!!!), mutta mitään (muita) sairauksia ei vielä ole, ainakaan tietääkseni, työterveydestä laittoi viime viikolla labraan ja nyt alkavalla viikolla pitäis mennä kuulemaan tuloksia. Ai niin, verenpaine oli vähän koholla, mutta jännitinkin kyllä jotenkin ihan sairaasti... Toivottavasti kelpuuttavat minut leikkausjonoon, tämä on minulle viimeinen toivo. kaikki mahdolliset vinkit, neuvot ja toimintaohjeet otan kiitollisuudella vastaan, jos jollain on jotain vinkata! Jostain ketjusta muistaakseni luin, että painon putoaminen jo ennen ekaa TYKSi käyntiä olis plussaa, olenko hakoteillä?
Onnea teille jo leikkausajan saaneille, mielenkiinnolla täällä seurailen kuulumisianne ja tietenkin TYKSin tilannetta, sinne kun olisi itselläkin toive joskus päästä
Täällä kanssa yksi TYKSiin menijä, joka on vielä niin alkuvaiheessa polullaan, että lähete lähtee työterveydestä TYKSiin ensi viikolla...nyt ihan kamalan malttamaton olo, kun haluis että prosessi saataisiin alkuun ja tiedon siitä, kelpuutetaanko minua edes leikkaukseen!
BMI on päälle 50 (!!!!!!!), mutta mitään (muita) sairauksia ei vielä ole, ainakaan tietääkseni, työterveydestä laittoi viime viikolla labraan ja nyt alkavalla viikolla pitäis mennä kuulemaan tuloksia. Ai niin, verenpaine oli vähän koholla, mutta jännitinkin kyllä jotenkin ihan sairaasti... Toivottavasti kelpuuttavat minut leikkausjonoon, tämä on minulle viimeinen toivo. kaikki mahdolliset vinkit, neuvot ja toimintaohjeet otan kiitollisuudella vastaan, jos jollain on jotain vinkata! Jostain ketjusta muistaakseni luin, että painon putoaminen jo ennen ekaa TYKSi käyntiä olis plussaa, olenko hakoteillä?
Onnea teille jo leikkausajan saaneille, mielenkiinnolla täällä seurailen kuulumisianne ja tietenkin TYKSin tilannetta, sinne kun olisi itselläkin toive joskus päästä
lisbet- Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011
Olin tänään ensimmäisessä kirurgitapaamisessa TYKSissä ja sain seuraavan kirurgiajan kuukauden päähän, jolloin tehdään myös mahalaukun tähystys ja päätetään, kumpi leikkaus tehdään.
Tänään kirurgi arveli, että leikkaus menee elo-syyskuulle. Että kyllä se jono näyttää ihan hyvin vetävän
Tänään kirurgi arveli, että leikkaus menee elo-syyskuulle. Että kyllä se jono näyttää ihan hyvin vetävän
Seres- Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 04.01.2011
Kiitos ensinnäkin seres että kirjoitit tähän ketjuu..etsin tätä tänään enkä löytänyt..mutta sinä ilmoititkin jo saman asian kuin mitä minä tänne tulin kertomaan että mulle sanottiin tänään tyksissä että mut leikataan heti kesän jälkeen eli joskus siinä elo syyskuussa kaikki kevään ajat ovat kuulemma menneet.
Luojan kiitos että pääsin vielä leikkaukseen
Luojan kiitos että pääsin vielä leikkaukseen
Onnittelut tigertyttö!! Ihanaa, että asiat selviävät!
Kiitos lisbet Olenkin niin onnellinen että vielä sain tämän mahdollisuuden.
Nyt vaan niskasta TAAS kiinni itseään ja painoa pudottamaan,enäää ei taaskaan saa tulla grammaakaan lisää..nyt oli tullut viime käynnistä..tänään painoin 116 kg ja viimeksi olin kuulemma painanut 109kg tosi jännää miten se paino lähtee hitaasti mutta tosi nopeeta tulee kyllä takaisin.
Nyt vaan niskasta TAAS kiinni itseään ja painoa pudottamaan,enäää ei taaskaan saa tulla grammaakaan lisää..nyt oli tullut viime käynnistä..tänään painoin 116 kg ja viimeksi olin kuulemma painanut 109kg tosi jännää miten se paino lähtee hitaasti mutta tosi nopeeta tulee kyllä takaisin.
Tigertyttö- leikkauksen jälkeen saat vain miinusmerkkisiä tuloksia... Sitä odotellessa
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Nyt vaan niskasta TAAS kiinni itseään ja painoa pudottamaan,enäää ei taaskaan saa tulla grammaakaan lisää..nyt oli tullut viime käynnistä..tänään painoin 116 kg ja viimeksi olin kuulemma painanut 109kg Mad tosi jännää miten se paino lähtee hitaasti mutta tosi nopeeta tulee kyllä takaisin.
Tigertyttö, kirjoitit muuten ihan kuin mun näppikseltäni! Mulla paino oli jo 108 kgja nyt mennään taas 111kg... Masentaa!
5.5. olisi tuo obesiteettihoitajan vo ja siihen mennessä pitäisi saada paino takaisin tuonne alle 108kgn Tuntuu vain, että aika loppuisi kesken. niin hitaasti taas lähtee.
Tsemppiä ja onnea ja ihanaa kevätpäivää kaikille, täällä ainakin aurinko paistaa täydeltä taivalta!
Mulla on 9.6 samalle hoitajalle aika punnitukseen ym
Gyl me onnistutaan uso pois ku oikke kovast koitetaan
Gyl me onnistutaan uso pois ku oikke kovast koitetaan
Mä en vielä jaksa aloittaa omaa topiccia mun taipaleen kululle, joten jatkan kertoilemista tämän otsikon alle.
Sain tänään kuoren vaihteeksi TYKSistä.
Siellä oli aika keuhkokuville, labraan ja kirurgin vastaanotolle. Kaikki nuo 25.8. JEE!!
Mitä tuossa keuhkokuvassa tutkitaan? Miksi se otetaan? Ilmeisesti syy, ainakin yksi on siinä, että on sen verran suuri operaatio kyseessä eli liittyy siihen ja pitkään nukutukseen? Mitä sieltä saattaa löytyä? Vähän mietityttää ihmistä joka on onnellisesti pilannut itseään 17 vuoden tupakoinnilla .... _Ei hyvä!_
Ajatus lopettamisesta käy mielessä joka ainoa kerta, kun sätkän käärin. Yrityksiä lopettaa on lukuisia, mutta eihän mulla ole siihen tarvittavaa itsekuria, ehei!!
Ai niin!? On mulla ilon aiheita muitakin. Paino tänä aamuna 110,1 joka oli maanantai aamuna vielä 111,1 JEI!! Suunta oikea! Olen pienentänyt taas annoskokoa parempaan suuntaan ja yrittänyt muistaa syödä useammin kuin sen kerralla puolikkaan rekkalastillisen verran.... Ollut kiireitä ja repsahduksia joten annoskoot on ollut valtavia ja lautasella oleva ruoka _ei niin laihduttavaa_... olen syönyt tuohon kiireeseen vedoten kerran päivässä... Tuhmaa, tiedän!
Kai se kevät tulee sittenkin?!?
Sain tänään kuoren vaihteeksi TYKSistä.
Siellä oli aika keuhkokuville, labraan ja kirurgin vastaanotolle. Kaikki nuo 25.8. JEE!!
Mitä tuossa keuhkokuvassa tutkitaan? Miksi se otetaan? Ilmeisesti syy, ainakin yksi on siinä, että on sen verran suuri operaatio kyseessä eli liittyy siihen ja pitkään nukutukseen? Mitä sieltä saattaa löytyä? Vähän mietityttää ihmistä joka on onnellisesti pilannut itseään 17 vuoden tupakoinnilla .... _Ei hyvä!_
Ajatus lopettamisesta käy mielessä joka ainoa kerta, kun sätkän käärin. Yrityksiä lopettaa on lukuisia, mutta eihän mulla ole siihen tarvittavaa itsekuria, ehei!!
Ai niin!? On mulla ilon aiheita muitakin. Paino tänä aamuna 110,1 joka oli maanantai aamuna vielä 111,1 JEI!! Suunta oikea! Olen pienentänyt taas annoskokoa parempaan suuntaan ja yrittänyt muistaa syödä useammin kuin sen kerralla puolikkaan rekkalastillisen verran.... Ollut kiireitä ja repsahduksia joten annoskoot on ollut valtavia ja lautasella oleva ruoka _ei niin laihduttavaa_... olen syönyt tuohon kiireeseen vedoten kerran päivässä... Tuhmaa, tiedän!
Kai se kevät tulee sittenkin?!?
Mä niiiiin odotan postia TYKSistä...ja tiedän, että saan odottaa vielä pitkään, lähete lähti vasta reipas viikko sitten. En vaan millään malttais, vaan kovin toivois että edes jtn tietoa jstn tulis, edes sellanen olemme saaneet lähetteen-tyyppinen ilmoitus
Odotellessa sitten lueskelen täällä juttuja ja eneilen työterkan valvovan silmän alla. Nyt olis nutrilettia melkeen kaks vkoa takana ja pudotettuja kiloja 6,8
Aurinkoisia ja keveitä kevätpäiviä kaikille!
Lisbet
Odotellessa sitten lueskelen täällä juttuja ja eneilen työterkan valvovan silmän alla. Nyt olis nutrilettia melkeen kaks vkoa takana ja pudotettuja kiloja 6,8
Aurinkoisia ja keveitä kevätpäiviä kaikille!
Lisbet
Minäkin sain samanmoisen kutsun kuin 2FatToFly eli keuhkokuvalle olen menossa minäkin. Eiköhän tuo keuhkokuva oteta juuri sen nukutuksen vuoksi. Itse en edes polta ja työpaikalla tehtyjen puhalluskokeiden perusteella ja muutenkin uskoisin keuhkojeni olevan ihan kunnossa, mutta hyvähän se on että tutkivat. Kamalan myöhäseen vaan menee tuo mun keuhkokuvaus, se on 19.5 torstaina ja heti seuraavana tiistaina 24.5 on mun leikkaus...
Sain tänään oikein paksun kirjeen TYKSistä!!!!! JEE!
Siellä oli ajat sisätautilääkärille ja ravitsemusterapeutille, toukokuun alkuun sekä ohjeet ja ajat labroihin, kahdelle eri päivälle ennen noita tapaamisia!
Ihan mahtavaa, nyt on matka kohti leikkausta todenteolla alkanut! Tosin mitä vaan voi esteeksi leikkuulle vielä tulla, mutta ainakin nyt vaikuttaa siltä että homma etenee
Iloisin terveisin,
Lisbet
Siellä oli ajat sisätautilääkärille ja ravitsemusterapeutille, toukokuun alkuun sekä ohjeet ja ajat labroihin, kahdelle eri päivälle ennen noita tapaamisia!
Ihan mahtavaa, nyt on matka kohti leikkausta todenteolla alkanut! Tosin mitä vaan voi esteeksi leikkuulle vielä tulla, mutta ainakin nyt vaikuttaa siltä että homma etenee
Iloisin terveisin,
Lisbet
Onnittelut Sinulle.
Kuinka nopeasti saitkaan vastauksen?....!
Kuinka nopeasti saitkaan vastauksen?....!
Maiski- Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011
Maiski, pari viikkoa lähetteen menosta tuli kirje ja tosiaan toukokuulle sisät.lääkäri ja RT!
Lisbet, sä saitkin nopeasti nuo ajat, onnittelut! Mulla meni tasan 2 kk lähetteen lähettämisestä kun sain vastaavan "paksun kuoren" kuin sinä . Muistan hyvin tuon onnentunteen, siinä se asia konkretisoitui ekan kerran ja tuli tosiaan tunne, että nyt se on sitten totta!
Leikkaus aika tuli jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
elokuussa leikataan
elokuussa leikataan
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa