Leikkauksesta toipumisen jälkeinen ruokailu
+5
Ranskis
Gilraen84
MRA123
Riski_iita
Sun
9 posters
Sivu 1 / 1
Leikkauksesta toipumisen jälkeinen ruokailu
Olen löytänyt täältä tietoa toipumisajan, ensimmäisen puolen vuoden ruokavaliosta ja rajoituksista. Kaipaan kuitenkin tietoa siitä, miten ruokailut sujuvat toipumisen jälkeen. Mitä voi syödä, tai lähinnä, onko rajoituksia mitä ei voi syödä. Mihin määriin ja rytmiin ruokailunne ovat asettuneet? Ovatko vatsavaivat helpottaneet niillä, joita niitä on leikkauksen jälkeen ollut? Kuinka paljon voitte juoda kerralla vettä?
Yllättäen minulle tuntuu olevan tärkeää etenkin tuo veden juominen. Minulla on aina etenkin iltaisin puolen litran tuoppi, josta juon jääkylmää vettä reilusti kerrallaan. Pidän todella paljon vedestä, ja outoa kyllä, meinaa tulla kynnyskysymykseksi se, voinko koskaan juoda normaalisti? Ei se, voinko syödä "normaalisti" (siis nykyiseen tapaan, joka ei ole normaali, ja josta olen erittäin valmis luopumaan!)
Yllättäen minulle tuntuu olevan tärkeää etenkin tuo veden juominen. Minulla on aina etenkin iltaisin puolen litran tuoppi, josta juon jääkylmää vettä reilusti kerrallaan. Pidän todella paljon vedestä, ja outoa kyllä, meinaa tulla kynnyskysymykseksi se, voinko koskaan juoda normaalisti? Ei se, voinko syödä "normaalisti" (siis nykyiseen tapaan, joka ei ole normaali, ja josta olen erittäin valmis luopumaan!)
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
Vs: Leikkauksesta toipumisen jälkeinen ruokailu
Tuo veden juonti on muakin askarruttanut, nyt kun ei saa janoa lähtemään kuin tosiaan tuolla tuopillisella vettä, joka pitää hulauttaa kerralla alas. Leikkun jälkeen sehän ei onnistu.
Noihin muihin sun kysymyksiin löytyy tuolta monesta kohtaa vastaus, ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin 2dl alkaa olee se maximi / ruokailu mutta vasta pidemmän ajan päästä. Kannattaa kahlailla muitten kokemuksia.
Noihin muihin sun kysymyksiin löytyy tuolta monesta kohtaa vastaus, ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin 2dl alkaa olee se maximi / ruokailu mutta vasta pidemmän ajan päästä. Kannattaa kahlailla muitten kokemuksia.
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Olen lukenut mahdollisimman monta ketjua jo, mutta olisi varmaan kaikkien kannalta selkeää, jos olisi tähän oikeasti tärkeään kysymykseen vastaus myös yhdessä ketjussa, jonka voi tunnistaa nimestä. Näin myös muut uudet voisivat suhteellisen helposti löytää vastauksen asiaan. Enkä ole vielä kyllä löytänytkään tähän selkeää vastausta mistään.
Leikkauksen jälkeen ei pystynyt kerralla kovin paljon juomaan, nyt leikkauksesta 4kk niin jääkylmää vettä tuopista pystyn juomaan puolet kerralla, pieni tauko ja loputkin menee. Tähän kyllä mulla vaikuttaa se et mitä on syöny viimeksi ja kauanko ruokailusta on aikaa.
Oletan että veden(kin) juonti on aika yksilöllinen juttu, niinkuin nuo erot ruokailuissakin.
Mua myös mietitytti tämä asia ennen leikkausta, olen sellainen litrahuuli ollut, nyt se on vähän muuttunut, nesteitä menee nykyään kyllä enemmän kuin esim. 2kk päästä leikkauksesta, mutta selkeästi vähemmän kuin ennen leikkausta.
Oletan että veden(kin) juonti on aika yksilöllinen juttu, niinkuin nuo erot ruokailuissakin.
Mua myös mietitytti tämä asia ennen leikkausta, olen sellainen litrahuuli ollut, nyt se on vähän muuttunut, nesteitä menee nykyään kyllä enemmän kuin esim. 2kk päästä leikkauksesta, mutta selkeästi vähemmän kuin ennen leikkausta.
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Mulla nyt melkein 1kk leikkuusta ja juomaan pystyn kerralla 3dl jos ruokailusta on kulunut reilu 1h, 30min ruokailusta menee masuun noin 1dl juomaa. Eli puoli tuoppia menee kerralla...jos "tyhjään" masuun juo...Mulla nyt onkin ollut tää toipuminen helppoa ja nopeaa, että ehkä en nyt ole malliesimerkki tästä asiasta, mutta kuitenkin. Tsemppiä leikkaukseen menijöille! Päivääkään en ole katunut
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Huojentavaa tuo tieto, että voi juoda enemmänkin kuin sen tipan kerrallaan. Minulla kun on vielä atooppinen iho, niin tulee ongelmia, jos en saa juotua sitä kahta litraa päivässä.
Siis leikkauksen jälkeen pitää juoda päivässä se 1,5-2l eli vaikka sitten joisi jatkuvasti, mut mua ei päästetty eirasta kotiin ennenkuin näkivät että saan juotua sen 1,5l
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Heips! Olen itsekin nyt leikattuna surrut tätä juomisen vaikeutta, kun ennen join vettä kuin palokunnan hevonen. Aamuisin varsinkin on tosi orpo olo keittiössä, kun ei tee todellakaan mitään mieli laittaa suuhunsa, ja lääkkeet pitäis silti ottaa nesteen kans. Kun sitten väkisin yritän nieleskellä niitä vähiä tippoja, olo on taas niin kuin maha olisikin jo täynnä. Ei siis puhettakaan kahvinjuonnista tai aamupuurosta yms.
Siivosin juuri autostanikin vajaat vissypullot pois, kun en niitä pysty juomaan enää. Ja ne oli 1,5 litran pulloja, joita join ajaessanikin.
Luulin ennen, että juotavat menevät alas leikkauksenkin jälkeen, vaikka ruokien kanssa saa opetelle uudet tavat. Ei tietenkään litraa kerralla, mutta edes 1 dl. Kuuluuko tällänen ns. kuvaan, ja helpottaako piankin?
Siivosin juuri autostanikin vajaat vissypullot pois, kun en niitä pysty juomaan enää. Ja ne oli 1,5 litran pulloja, joita join ajaessanikin.
Luulin ennen, että juotavat menevät alas leikkauksenkin jälkeen, vaikka ruokien kanssa saa opetelle uudet tavat. Ei tietenkään litraa kerralla, mutta edes 1 dl. Kuuluuko tällänen ns. kuvaan, ja helpottaako piankin?
Ranskis- Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010
Mulla on ollut juomisen kanssa enemmän haasteita kuin syömisten kanssa. Pitää oppia aluksi juomaan hitaasti, kulaus kerrallaan ja mielellään vielä niin, ettei mene samalla kamalasti ilmaa mahaan. Tällä hetkellä juomiset toki jo uppoaa paremmin. Esim tunnin salitreenien aikana juon sen puoli litraa vettä. Kerralla pystyn juomaan tyhjään mahaan 1,5dl. Aamulla vähemmän. Hiilihapot menee välillä hyvin alas ja välillä tökkää heti alkuunsa. Pillimehut oli jossain vaiheessa kova sana...
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Mites noi mehukeitot? Ne kun on vähän paksumpia kuin pelkkä vesi? Onkohan joku niitä kokeillut?
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Vesi pyörii ensin suussa ja sitten nielaisen mutta seuraava kulaus perään,vatsa ei pane hanttiin mutta nieleminen ja halu on jotenkin hukassa.Kahvi ei oo maistunut ollenkaan mutta tee menee aamuisin hyvin alas tosin on jo kylmää kun saan sen loppuun juoduksi.Vettä yritän litkiä sitkeesti joka välissä jotta 1,5-2 litraa nestettä tulee täyteen.
malluska- Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 71
Registration date : 06.01.2011
Monet sanovat että pillin läpi juoman imeskely on helpompaa, ei mene ilmaa niin paljon mukana. Samoin laimea mehu saattaa mennä helpommin, kuin pelkkä vesi. Itselläni on joskus ollut ikäänkuin pala kurkussa, ettei meinaa saada juotua. Toisina päivinä ei mitään ongelmia. Kunhan vain muistaa, ettei juo ruoan kanssa ja ainakin ½ h väliä. Sitten pystyy juomaan enemmänkin. Minulla on vesipullo koko ajan vieressä. Töissäkin. Tarkkana saa olla, että tulee juotua se pari litraa päivässä. Ennen se meni ihan helposti.
Rintasir- Viestien lukumäärä : 104
Registration date : 14.09.2008
minulla on tuon veden juonnin kanssa ongelmia ainoastaan aamulla, kun otan lääkkeen.. tapletit suuhun (somakki + vitamiini) ja heti perään vettä n.1,5dl märä tosin vaihtelee ja aina sen viimeisen kulauksen kanssa, tulee ongelmia, eli ilmakupla jää pyörimään johonkin väliin.. lääkkeen ottamisen jälkeen, en pysty syömään mitään 2-3h ja odottelun jälkeenkin, ruuan alas saaminen on hankalaa, pari suupalaa, niin jää "pala" kurkkuun, tulee pistävä olo ja hetken huonon olon jälkeen on pakko mennä yskimään pala pois.. outoa on se, että se ruoka ei ole välttämättä se, mikä sieltä tulee pois, vaan yleensä tulee reilun lusikallisen verran todella sitkeää kellertävää limaa jonka pois saamisen jälkeen taas helpottaa.. mutta sitten, vajaan tunnin odottelun jälkeen, voi jo syödäkkin jotain..
ruoka määrät on edelleen pieniä, eilen töissä, oli pakko puolittaa nuudeli paketti, mutta tulipahan ruokailu kerrankin halvaksi..
ruoka määrät on edelleen pieniä, eilen töissä, oli pakko puolittaa nuudeli paketti, mutta tulipahan ruokailu kerrankin halvaksi..
Inkku- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 19.02.2011
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa