Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tayssin leikkausjono

+5
BLOCCO
Piitu
peikkomuori
MRA123
Ranskis
9 posters

Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja Ranskis La Helmi 05, 2011 3:53 pm

Moikka! Olen tässä ihmetellyt, onko kukaan tietoinen Tayssin jonojen liikkuvuudesta? Ainakaan siitä ei ole ollut keskustelua täällä pitkään aikaan... Olen jo joulukuussa käynyt viimeisetkin kokeet ja tutkimukset ja mitään estettä ei ollut. Ylävatsan ultrassakin sanoivat, ettei ole lainkaan rasvaa maksassa. En ole silti vielä saanut soittoa edes ravintoneuvojalta Tayssista eneilyn aloituksesta tai ilmotusta leikkausajasta. Muistelen, että jotkut teistä ovat soitelleet jononhoitajalle ja kyselleet aikaansa, mutta että siitä ei ollut ollenkaan pidetty sairaalassa. Uskallanko itsekin alkaa soitella? Voisiko joku asian tietävä olla niin kultainen, että kertoisi, kelle soittaisin ja mahd. puhelinnumeroa olisin myös vailla...? :bounce:
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja MRA123 La Helmi 05, 2011 5:21 pm

Moikka Ranskis,

Mulle kerrottiin arvioitu leikkausaika samalla kun letkua kävin nielemässä. Jonohommassa voisit pirauttaa gastroenterologian polille, sieltä ainakin näkevät mitä tähystyksen yhteydessä on lääkäri sanellut paperiin. Sisätautipolin puolelle voi kans kääntyä (tosi ystävällisiä ihmisiä) he kyl neuvovat mihin soittaa jos eivät voi auttaa. Kannattaa soittaa!

Jaa niin piti laittamani vielä et kilauta niihin numeroihin mitä niissä kutsuissa on ollu, toivottavasti sulla tallessa?!
tai sit soita rav.terapeutille tai laita s-postia, aina olen nopeasti vastauksen sieltä saanut. osoite on muotoa etunimi.sukunimi@pshp.fi

MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja Ranskis Su Helmi 06, 2011 4:31 pm

Moikka! Kiitos vastauksestasi, taidan soitella huomenna antamiisi paikkoihin. Olet oikeassa, sain kyllä arvioita leikkausajasta jo ge-polilla käydessäni, mutta heitto oli niin suuri, etten oikeen uskonu. Tähystyksen tekijä nimittäin sano, että heti tammikuun alussa leikattaisiin, mutta hoitsu juoksi perääni ja sano, että huhtikuun alussa olis leikkaus...Eipä ole viä leikattu, eikä ole kuulunut sitte mitään muuta kuin rav.terap. soitto, että kaikki oli ok ja soittaa sitten kun tärttee taas alottaa eneily. Olisin niin kaivannu jotain vähän kongreettisempaa tietoa leikkausajasta. Olen sairaalassa työharjoittelussa ja vaikka se on kiellettyä, kannan kännyä koko ajan taskussa, ettei SE soitto vaan menisi ohi.
Toivottavasti saan huomenna jotain tarkennusta asiaan, alkaa huolestuttaa ja on niin malttamaton olo...
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja peikkomuori Ma Helmi 07, 2011 4:32 am

Heippa Ranskis! Itse kävin viime torstaina kirurgin juttusilla ja hän sanoi jonon olevan tällä hetkellä n. puoli vuotta. Mulle lupaili leikkausaikaa mahdollisesti keväälle. Toivottavasti saat pian ajan. Samaa toivon itsellenikin Smile

peikkomuori

Viestien lukumäärä : 43
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 09.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja Piitu Ke Helmi 09, 2011 5:20 am

Meneekö kuinka kauan ekasta RT- ja lekurikäynneistä letkun nielentään? Entäs toiseen lekurikäyntiin?

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 14.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ke Helmi 16, 2011 8:33 am

Tammikuun puolivälissä 2011 mahantähystyksessä arvelivat leikkauksen tapahtuvan aikaisintaan syksyllä 2011 - kun kesällä eivät TAYSissa leikkauksia tee. Että kovin on vaihtelevia nuo arviot.
minulla TAYS käynnit tässä asiassa ovat olleet tähän asti:
kesäkuussa 2010 lääkäri suositti leikkausta ja
syyskuussa 2010 oli eka lääkärikäynti TAYS sisät.polilla ja
lokakuussa 2010 oli eka RT-käynti
marraskuussa 2010 toinen lääkärikäynti TAYS sisät. poli
tammikuun puolivälissä 2011 kirurgin tapaaminen ja gastropoli (mahan tähystys, jonka tuloksista ei ole kuulunut mitään)
maaliskuussa pitäisi mennä spirometriaan
syksylle 2011/ talveen 2011/2012 taitaa mennä leikkaus - ainakin kirurgin mukaan!?
Leikkausjonon hoitajalle saa ruveta soittelemaan sitten syksyllä jos ei mitään ala kuulua. (toisaalta ei kielletty soittamasta vaikka huomenna)
Leikkausjonon hoitajan numero annettiin tuon maahantähystyskäynnin yhteydessä, mutta soita Ranskis sinne gastropolille tai sisätautipolille jos et ole saanut numeroa tai olet hukannut sen - rohkeasti vaan
Ei siellä mitään tapahdu jos ei perään soittele!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja Piitu Pe Helmi 18, 2011 12:33 am

On kyllä niin malttamaton mieli taas kuin vaan voi olla!!Vielä toista viikkoa tuohon ekaan TAYS-käyntiin Sad Eli aika epätodennäköistä, että leikkaus olisi tämän vuoden puolella Sad

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 14.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja Mii Pe Helmi 18, 2011 1:56 am

Olen VSSHP:sta mutta samoja mietteitä kun Piitulla. Että ei IHAN oikeasti jaksa odottaa. Kuitenkin jo ennen tk-lääkäri käyntiä oli pari vuotta asiaa vatvonut ja 15 vuotta ylipainosta kärsinyt. Mitä jos en kestä sinne asti??
Mii
Mii

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : Länsi-Suomi
Registration date : 25.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja AnnikaK Su Helmi 20, 2011 9:04 am

Mii...

Kyllä sä kestät koska sen jälkeen alkaa uusi elämä ja se on odottamisen arvoista, minäkään en malttais odottaa ja mulla on vasta eka rv taysissa 15.3 ja eka lekuriaika 22.3 että näin alussa ollaan täälläkin. Itsekin VUOSIA kamppaillu läskieni kanssa ja nyt alkaa riittää. Jaksan sillä odottaa että saan elämäni takaisin leikkauksen avulla!

AnnikaK

Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 36
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja Lellukka La Helmi 14, 2015 7:02 pm

apua kun menee hermot...onko kenelläkään mitään tietoa kuinka kauan ne taysin leikkausjonot nyt on? Sain tietoa siitä kyllä mutta olen ihan täysin nyt unohtanut että mistä lähtien se puolivuotta lasketaan? Siitä kun sen enekuurin saa läpi (eli siinä tapauksessa pääsisin leikkaukseen syksyllä) vai siitä kun on käynyt letkua nielemässä? (siinä tapauksessa taas pääsisin leikkaukseen vasta marraskuussa)
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja tuidetuinen Ma Helmi 16, 2015 2:54 pm

Lellukka Very Happy ,minulla meni himpun verran vajaa vuosi siitä kun lähete omasta terveyskeskuksesta lähetettiin Taysiin. Nythän minut on juuri leikattu ja koko prosessi alkoi 3/14. Ja juuri ennen leikkausta alkavasta enestä tulee tieto vain muutama päivä ennen kuin se pitää aloittaa,eli sitten on leikkaukseen enää ne muutama viikko. Minustakin oli tuskastuttavan pitkä aika tuosta ekasta enestä siihen kun taas alkoi tapahtua jotain Mad ,mutta kyllä se aika kuitenkin menee suht nopeesti.Mutta hyvää kannattaa odottaa Very Happy .
tuidetuinen
tuidetuinen

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 16.05.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tayssin leikkausjono Empty Vs: Tayssin leikkausjono

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa