Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko kellään ollut isoja ongelmia uudem mahansa kanssa???

+11
mimosa
Mertsi
Bulla65
Maryannele08
ritu
Laihduttava
Luisfigo
kissus nytkö jo
Poutapilvi
Lyltsy
Harkonen6
15 posters

Siirry alas

Onko kellään ollut isoja ongelmia uudem mahansa kanssa??? Empty Onko kellään ollut isoja ongelmia uudem mahansa kanssa???

Viesti kirjoittaja Harkonen6 Pe Helmi 04, 2011 5:59 am

Moi kaikille!! Mut leikattiin 19.1-11
Mulla on ollut leikkauksesta asti aika rajuja kiputiloja ja mahan möyryämisiä...eli aina kun olen syönyt tai juonut jotain. Ihoittavinta on se kun ei oikeen voi juodakkaan mitään..n.ruokalusikallinen vettä tms. alkaa pulista ja kurista mahassa ja suolissa ihan törkeellä volyymilla--ja aina kun erehtyy syömään jotain (1-3 rkl.) alkaa armoton kipu.
Nyt löysin edes jokinlaisen ravinnon mitä voi syödä(latkia)...nimittäin nuudeliliemi jossa muutama nuudelirihma muassa..sitä sitten litkin kun en muuta oikeen voi..näkkileipä tai hapankorppu liotettuna liemeen toimii jotenkuten..

-herkkuja joita olen kokeillut:

* kukkakaalikeitto(itsetehty)
* peruna/pataatti muhennos (tämä on i-h-a-n-a-a kun muistaa syödä niiiiiiiiiiiiiiiiin vähän niiiiiiin varoen)
* maissi ja riisivelli (ei heti aiheuttanut huonoa oloa..myöhemmällä kerralla aiheutti)
* kala/pinaatti pihvi (kylmänä välipalana) 1/4 osaa todella hyvin pureskeltuna (tästä ei seurannut huonoa oloa)
* juustomunakas siis ihan 1-3rkl.
* kasviksia höyrytettynä juustokastikkeella(taaskin ihan pieni annos vaan)
* maissikorppu tuorejuustolevitteellä....>>> hyvää ja sulaa jo kielellä ihan pehmeäksi...kunhan malttaa ottaa vain yhden

* Ilman kuorta Keitettyä siskonmakkaraa ihan vaan kolme pientä palloa ja pieni pala perunaa tippa kastiketta( ihanaa oli mut tuli huono olo noin 1/2tuntia ruokailusta) Eli tod.näk se makkara????

Huom...kaikki nämä ovat olleet soseutettuja ja ohkaisia ruokia...paitsi se kala/pinaatti pihvi...mutta pureskelin ja pureskelin..jne.

Tänään söin:

Aamupala: 2 hapankorppua ohuella oivariinilla
hetkenpäästä teetä mukillinen hitaasti hörpittynä 4dl (aikaa meni tunti juod tuo tee)

Välipala: appelsiinia ilman niitä kalvoja ja muita tukeaineita---- määrä alle puolikas norm.kok.appelsiin

Lounas: nuudelilientä + ihan 2-3 nuudelin palasta yht.n.1 dl koko soppaa
+ Vettä hitaasti hörppien

Välipala: Hedelmärahkaa alle 1dl

Päivällinen: Kukkakaalta/parsakaalta/porkkanaa tuorejuustolla ja parmesaanilla...alle 1dl

Iltapala: kevytolo sitruuna-mehujuomaa hörppien ei sit muuta

Tänään mulle tuli taas hulvaton kipu-olo---> tein tosin neljä 15min lenkkiä(päivän aikana) koirien kanssa mut kipu tuli vasta illalla ton rahkan jälkeen...ihan sikana kipuili maha ja oli pakko mennä pötkötille...ukko meinas jo soittaa sairaalaan
mut kielsin ettei turhaa hätäilisi...kohtaus kesti noin 1/2 tuntia mut ei ole mennyt kokonaan ohi vieläkään...en mielestäni syö liikaa...mielumminki liian vähän...mut kipuilujen takia en uskalla syödä enenpää..

Eli siis kysyn viellä...onko/oliko teillä muilla noita kipuja kaikenaikaa..ja teenkö mielestänne jotain ihan hullusti väärin..kertokaa mitä te syötte/söitte pian leikkurin jälkeen..
Itsehän en oikein saanut mitään syödyksi siellä sairaalassakaan...eivät päästäneet pois ennenku aloin syödä noin litran päivässä---tosin hoitsut merkkaili mun nauttimat ruuat ihan hitosti yläkanttiin...jos otin 2,5dl annoksesta yhden vajaan lusikallisen he merkkasivat listaan mun syöneen 1,5dl samoin kikki juomat ym.

Painoa tipahti ekoina kotonaolo päivinä sellaiset 4kg. nyt en ole käynyt vaakassa..mut luulen olevan jumitusen päällä.

Harkonen6

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut isoja ongelmia uudem mahansa kanssa??? Empty Vs: Onko kellään ollut isoja ongelmia uudem mahansa kanssa???

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Helmi 04, 2011 6:35 am

Yksi desi voi olla liikaa vielä noin vähän aikaa leikkauksesta. Voisit syödä vieläkin useammin, 8 ateriaa päivässä. Älä juo ja syö samalla aterialla, puoli tuntia väliä on suositus.

Ja kuten itsekin kerroit, proteiinista ei tule huono olo, eli kannattaa miettiä noita ruokia ja jättää hiilarit vähemmälle. Ne menee suoleen "raakana" ja saa helposti huonon olon. Esim. kananmuna eri muodoissaan, pelkkä juusto(näitä on paljon erilaisia) tai lihaleikkele, tonnikala ja kala yleensä, rahka, pavut, jugurtti, viili jne.

Mulla ei kyllä ollut kipuja paitsi jos erehdyin syömään liikaa tai liian hiilaripitoista, tuli huono olo.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Onko kellään ollut isoja ongelmia uudem mahansa kanssa??? Empty Vs: Onko kellään ollut isoja ongelmia uudem mahansa kanssa???

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Helmi 04, 2011 11:42 am

Suosituksena monissa paikoissa on 2 vk nestemäisellä, 2 vk sosemaisella ja sen jälkeen pikkuhiljaan varoen siirtyminen normiruokaan. Ota askel taaksepäin ja kokeile syödä, jos et nyt sosemaista viitsi niin ainakin pehmeäksi pureskeltua ruokaa.

Mulla maha murisi kolmisen kuukautta ja pulputti, niin etten kehdannut syödä tuttujen seurassa ja omakin perhe nosteli hyväntahtoisesti kulmiaan mun äänekkäälle mahalle. Oli kyllä todella noloa, ei voi muuta sanoa! Mutta meni onneksi ohitse!

Juominen ja syöminen oli alussa hyvin hankalaa, koska määrät olivat ihan minimaallisia. Pieni hörppy vettä kerrallaan ja sitten paussi ja 15-20min. kuluttua toinen. Sama oli ruuan kanssa, että pari lusikallista oli ihan max.

Sinuna söisin ja joisin koko ajan taukoja pitäen. Eli vesipullo kulkee mukana koko ajan tai joku gefilus/muu mehukeitto. Alussa, kun menee tosi vähän ruokaa kannattaa juomisetkin valikoida niin, että saat energiaa sitä kautta. Veden sijaan voit siis kokeilla piimää, maitoa, mehuja, mehukeittoja (ei siemenellisiä), jäätelöä yms. Niistä tulee energiaa ja nestettä ja sitten proteiinia vaan mukaan.

Minulle suosikki on ollut kananmunan valkuainen. Kumma miten entinen suursyöppö voi tulla täyteen 1 valkuaisesta Very Happy Viili ja jugurtit ovat kanssa tosi hyviä. Suosittelen myös Valion makurahkoja, kuningatar on mun suosikki tällä hetkellä (sesonki maku ja aivan ihana laskiaispullan täytteenä kermavaahdon kanssa sekoitettuna, korvaa siis hillon ja kermiksen. Tätä en sulle kuitenkaan vielä suosittele vaan muille vinkiksi Wink )
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Helmi 04, 2011 1:54 pm

Moi mulla on jatkuvasti kipuja mahani kanssa. Palautin itseni välillä nestemäiselle ruoalle ja aloitin alusta. Nyt on hieman helpompaa ja kun muistaa syödä sen 6krt ja parin tunnin välein, jos väli liian pitkä pakki ei ota mitään vastaan kivutta.
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Luisfigo Su Helmi 06, 2011 1:56 am

Ota maito juomaksi, ei kaasusia eikä kahvia (kylmä, rasvaton), juo niin paljon, että nesteen määrä tulee sopivaksi. Jos ei ruoka maistu, tulee paha olo, älä syö. Kylmä maistuu parhaiten:hajuton, mauton. Annoskoko toisaankin vain 3-5 teelusikallista kerrallaan ja taas vartin päästä lisää. Otan osaa, itse taistelen jo 1v 3kk, samat ongelmat jatkuu. Juu, painoa on poissa ja barbilta näytän, mutta aika kallis hinta! Toivottavasti pääset kuntoon! Epäonnistumiset harvinnaisia, mutta olisi todellakin lohduttavaa, että ne joilla kaikki ei ole hyvin USKALTASIVAT enemmän kirjoittaa!! Ei kaikilla ole ruusulla tanssimista. Joo, tiedän, että mua pidetään tällä kanavalla ,,ilon pilaajana,, mutta tosi on, ei kaikille men hyvin, vaikka läskit onkin tipotiessään!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Helmi 06, 2011 2:24 am

En mä koe, että se olisi ilon pilaamista, jos kertoo rehellisesti vaikeuksistaan. Toisaalta suurimmalla osalla leikkaus menee hyvin ja seurauksetkin on pelkästään positiivisia, joten saa kai niistäkin ihan samalla tavalla hehkuttaa?

Monesti saa lukea sitä, että kun täällä ei kerrota vaikeuksista ja hyssytellään niitä. Mä en usko, että asia on niin etteikö niistä kerrottaisi tai että niitä hyssyteltäisiin. Ennemmin se minusta kertoo siitä, että suurimmalla osalla leikatuista ei suuria vaikeuksia tule. Vaan että oikeasti kaikki sujuu kuin ruusuilla tanssien, kuten on esim. omalla kohdallani sujunut. Totta kai mä silloin hehkutan sitä!

Mä olen Luisfigo pahoillani, että sun osalta leikkaus ei tuonutkaan yhtä onnistuneita seurauksia kuin usealle muulle on tuonut. Mutta varmasti silti me onnistuneet saadaan asioista täällä kirjoitella yhtä lailla. Hullultahan sekin tuntuisi. jos meidän pitäisi alkaa hyssyttelemään omia kokemuksiamme siksi, että kaikilla kokemukset eivät olekaan positiivisia.

Harkoselle toivon malttia ja opettelua. Toivotaan, että ajan kanssa alkaa ruokailut sujua paremmin. Toivoa ei varmaan ihan vielä kannata menettää, kun leikkauksesta on vielä niin vähän aikaa. Palaa tosiaan nyt lähtöruutuun ja aloittele sieltä uudelleen, eiköhän se syöminen ala vielä sujua Smile

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Harkonen6 Su Helmi 06, 2011 8:00 am

Moi taas kaikki ja kiitos vastauksistanne..

Mulle noi makeat mehukeitot,mehut ja jogurtit on niin vaikeita...en tykkää makeasta ja mehukeitoista tulee päänsärkykin kaupanpäälle...
Mut eilen keksin mikä on mulle sopivaa ruokaa...kalaa ja kananmunaa,raejuustoa,..ne tuntuu menevän eikä ole kipuja koska maltan olla hidas ja syödä pieniä määriä...tää päivä on ollut suht kivuton...vesi mulle tekee pahaa...sen oon nyt korvannut itsetehdyllä mustaherukkamehulla...ilman lisättyä makeutta..yritän alkaa juoda maitoa tai piimää..pakko tän on onnistua... Eli se proteiini taitaa olla se juttu mikä on tehokkain tapa onnistua ... Mad Razz cyclops

Harkonen6

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Helmi 06, 2011 1:59 pm

Hieno homma! Alku todella on opettelua ja Peijaksessa sanoivatkin, että antavat 4vk sairasloman ei kipujen takia vaan syömään opettelun takia. Se todella vaatii totuttelua ja itselleen sopivien määrien ja tuotteiden hakua. Kokeileppa viiliä ja maidoksi valitse Valion Maito+ jossa proteiinia puolet enemmän kuin norm. ja vitamiineja kanssa. Kalliimpaa, mutta toisaalta ei tarvitse juoda niin paljoa.

Ostin Valion Olo uutuus jugurttia, kun oli 14 päivän rahat takaisin kokeilu. Se mustikka on aivan taivaallisen makuinen! On paksua ja kokonaisia mustikoitakin löytyy. Ja sai muuten mahan toimimaan. Mulla oli ollut liki viikon tauko ja olo sen mukainen. Eka jugurtti ei vielä auttanut aamulla, joten söin toisen lounaaksi ja johan helpotti! Kilo lähti sillä istunnolla Wink
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja ritu Su Helmi 06, 2011 2:16 pm

Mulla oli isoja ongelmia tuon uuden mahan kanssa (oli henki mennä) ja oon niistä täälläkin kirjoitellut.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Maryannele08 Su Helmi 06, 2011 2:54 pm

Huh... Kyllä nyt alkaa pelottaa. Minulla leikkaukseen aikaa pari viikkoa ja nyt alkaa hirvittää todella kun lukee noita mahdollisia tulevia ongelmia. On sitäkin mielipidettä ettei olisi mennyt koko leikkaukseen jos olisi tiennyt.
Onko leikkaus paras vaihtoehto vai lisääntyvien kilojen kanssa loppuelämä tappellessa?
Shocked
Maryannele08
Maryannele08

Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 30.12.2009

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Helmi 07, 2011 5:48 am

Lisäisin tuohon Maryannelen kysymykseen, että onko leikkaus paras vaihtoehto vai lisääntyvien kilojen JA SAIRAUKSIEN kanssa loppuelämä tapellessa? Ennen tappelen loppuelämäni normaalipainosena mahdollisia sairauksia vastaan kuin sairaalloisen lihavana - siinä on mulle se oikea vastaus. Jotenkin uskon, että sairaudet ja tuleva vanhuus (jos sellainen suodaan) on helpompi kestää kun ei kanna jatkuvasti mukanaan toisen ihmisen painoa...
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Helmi 07, 2011 2:11 pm

Bulla komppaan. Kyllä jokainen ylipainoinen saa maksaa painostaan enemmin tai myöhemmin. Mulla ei ole motivaatioita painonpudotukseen aikaisemmin, kun ei ollut mitään terveysongelmia. Sitten olimme 4 vk reissussa ja vuokraamassamme talossa oli jyrkät portaat makkariin. Viikon jälkeen rupesi polvet nikottelemaan ja vika viikko olikin jo ihan tuskaa. Sen jälkeen ei tarttenut paljoa tehdä, niin polvet rupes heti kipeytymään.

Siitä sain oman motivaationi leikkauksen hakeutumiseen, mutta ensisijaisesti ajattelin, että se on se pään päällä heiluva uhka, jos en itse saa pudotettua painoa. Oma motivaatio lisääntyi ja sainkin ihan kivasti painoa alas, mutta niin kuin aina siihenhän se sitten jäi. Joten onneksi olin leikkausjonossa vaikka sieltä meinasin moneen kertaan hypätä pois.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Helmi 07, 2011 4:51 pm

No mulla on koko ajan jotain ongelmaa mutta leikkaus on parasta mitä olen itselleni tehnyt. Sain uuden elämän mahdollisuuden enkä vähiten siksi että sinne jäi insuliinit pöydälle ja olen mennyt vapaehtoistöihin oltuani melkein 9v kotona... mielummin hoikka hyvällä ololla ja ehkä hieman sairas, kuin lihanva ja norsuntappo lääkityksellä oleva, tämä on miun kokemukseni asiasta..
Eihän tämä oikotie onneen ole työmaa muuttuu erillaiseksi leikkuun jälkeen ja painon kanssa saa kamppailla samalla tavalla LOPPU ELÄMÄNSÄ! affraid
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Mertsi Ma Helmi 07, 2011 11:26 pm

Alla on ohjetta syömiseen.

Nautitaan päivittäin:
Kalsium, D-vitamiini, B12-vitamiini, monivitamiinivalmiste, (rauta).
Varmista päivittäin: hiilihapoton, sokeriton, kofeiiniton juoma, vähintään 1-1½ litraa päivässä.
Liikuntaa jossain muodossa.

Erityisen suositeltavia 4-6 annosta päivässä:
Vähärasvainen liha 60 g: nauta, lammas, possu, kana, kalkkuna
Kala: rasvainen 60 g, muut 80 g
Vähärasvaiset maitotuotteet: kova juusto 50 g, pehmeä juusto 80 g, maito 140 g,
jugurtti/viili 115 g
Palkokasvit: linssit, herneet, pavut, soija 80 g (kypsänä)
Kananmuna 1 iso

Erityisen suositeltavia 2-3 annosta jokaisesta ryhmästä:
Hedelmät: melonit, mansikka, greippi, omena, appelsiini jne. 140 g sekä hyvin makeat hedelmät viinirypäleet, banaani, kirsikka, nektariini, litsi jne. 70 g
Kasvisöljyt: rypsi- tai oliiviöljy 1 tl
Kasvikset: mitkä tahansa n. 80 g

Suositeltavia 2 annosta päivässä:
Viljatuotteet: riisi, pasta 90 g (kypsänä), aamiaismurot, leipä 30 g
Palkokasvit: linssit, herneet, pavut, soija 80 g (kypsänä)
Juurekset: peruna, bataatti 85 g (kypsänä)

Kontrolloitavia, vältettäviä, harvoin nautittavia tai ei ollenkaan:
Hiilihapolliset tai alkoholia sisältävät juomat
Hyvin makeat syötävät
Einekset suurissa määrin
Transrasvat, eläinrasvat

Mertsi

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 04.02.2011

Viesti kirjoittaja mimosa Ti Helmi 08, 2011 12:49 am

2,5 vuotta leikkauksesta,ja olen tuolla toisella foorumissa paljonkin kirjoitellu ensimmäisen vuoden aikana olleista vaikeuksista.Mulla on nyt edelleen se tilanne että jos tällä tietämyksellä nyt pitäisi päättää annanko leikata,joutuisin miettimään pitkään,ja luultavimmin jättäisin väliin.
Olin "pieni"leikattavaksi,eikä mulla oo ollu sellaisia takapakkeja että ois ollu henki mennä,mutta saamarin hankala tie jokatapauksessa.
Vaikka tiesin paljon,olin lukenut hurjasti ja "tiesin" mihin ryhdyin,on meidän jokaisen polku kuitenkin niin erinlainen.
Tottakai onnistuneista on kiva lukea ja ne luo uskoa tulevaan,mutta se että leikkauksen jälkeinen aika ei olekkaan vaan helppoa "uuteen mahaan"totuttelua on joillakin todellisuutta.
Itselläni on ollut vaikeaa niin todellapahan ummetuksen kanssa-jees,kaikkia on kokeiltu,sekä todella vaikean ripuloinnin.Jossain vaiheessa energiatasot oli niin alhaalla että vapinat olivat ihan hirveitä.Lihasheikkoutta jaloissa.Ja erinäisiä vatsakipuja.Se on kaikille jo selvää että syöminen opetellaan uudelleen,mutta kroppa ei silti välttämättä "suostu" siihen kaikkeen ihan noin vain.
Nää foorumit on kyllä niiiiiin jumalattoman tärkeitä,kaikessa rehellisyydessä,hyvissä ja huonoissa tarinoissa.Yhtä tärkeitä kaikki.
Minä opettelen edelleen,Välillä itken ja huudan.Silti,tuli tehtyä,nyt mennään tällä.
Pudotusta mulla on tähän mennessä ollut max 15kg,joista osa on sahannut jo takaisinkin.
Ne on kuitenkin nekin kilot pois kivuistani.Ja siitähän täytyy olla vaan iloinen.Ilman leikkausta en päässyt edes näihin tuloksiin.

Leikkaukseen menijät:imekää täältä kaikki arvokkaat kertomukset mitä tuleman pitää,lukekaa kuin romaania,sillä miten sitten itsenne kohdalla menee, on taas uusi luku tänne.Tsemppiä kaikille!

flower
mimosa
mimosa

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 03.05.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Helmi 08, 2011 2:18 am

No niin...mulla se on juuri tätä..luen täältä pääsääntöisesti teidän muiden hyviä leikkaus kokemuksia ja sen jälkeistä elämää...silloin olen onneni kukkuloilla että ihanaa minäkin pääsen tuohon samaan jossain vaiheessa Very Happy

Sitten luen muutamien näitä ei niin kivoja juttuja(ja on todella hyvä että näistäkin kerrotaan)ja taas alan empimään..uskallanko..uskallanko...ei tästä taida tulla lasta ei paskaa mun kohdallani Crying or Very sad Sad Mad *huokaus*
Onneksi on ensikuussa lääkärille meno..aion jutella juurta jaksain ajatuksiani hänelle(kun vaan aika riittäis lääkärillä) Shocked
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Helmi 08, 2011 3:03 am

Muistutaan taas jälleen kerran että minä en ole tietoinen Sleeveleikatusta jolla olisi esim. vuosi leikkauksen jälkeen ongelmia syömisen tai ruuansulatusjärjestelmänsä kanssa. Kaikki nämä ongelmatapaukset jotka ovat mun silmiin kantautuneet ovat olleet muilla tekniikoilla tehtyjä leikkauksia. Myönnetään että Sleevejä varmasti tehdään Suomessa vielä toistaiseksi vähemmän koska se on niin uusi tekniikka. Mutta sekä kirurgit (Juuti 05/2010) että kaupunkilaisjärki sanoo sen että jos ei kajota suolistoon lainkaan on myös pitkän ajan komplikaatiot vähäisemmät.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Harkonen6 Pe Huhti 01, 2011 5:50 am

Moi! Ei ole tullut kirjoitettua vähään aikaan tänne..
Kuulumisia sen verra et 19.1-11 tehdyn leikkauksen jälkeen painoa on menetetty 11,5kg...
Siirryn vähitellen raaka ravinnon kuluttajaksi ja se onkin parasta mitä itse osaan ajatella kehoni hyväksi tekeväni.
Isommat ongelmat ruokaiun suhteen on ohi..mutta totesin ettei liha ja kala olekkaan mun juttu vaan kasvikset ja mahdollisman käsittelemättöminä...ja sit niitä ihania ituja...naminami...uskon että tällä lähtee myrkyt kehosta..sokeriarvot on laskeneet hienosti ja koirien kanssa lenkkeily on niin ihanaa....kiitos kaikille jotka olette tietämättänne tukeneet minua tällä matkalla tämän palstan kautta...matka on vielä pitkä..mut en aio väsyä siihen

Harkonen6

Viesti kirjoittaja susanna68 Su Huhti 03, 2011 12:45 am

Itse en vaihtaisi paikkaani leikkausjonossa olen tätä asiaa vuoden ajan miettinyt olen tullut tulokseen että ennen leikkausta täytyy laihduttaa niin paljon kuin mahdollista keinolla millä hyvänsä , leikkaus laihduttaa noin 40 kiloa, itse olen laihtunut hieman ja tuo 40 kiloa tulee toivottavasti leikkaus päivänä siten että tukee oman unelma painon saavuttamiseen ja siihen pääsyyn ei löydy enää syytä en luovu leikkauksesta vaikka leikkauksen jälkeenkin saa olla syömisessään tarkkaja lihomisen riski on olemassa palamalla vanhoihin tapoihin lol!

susanna68

Registration date : 30.01.2011

Viesti kirjoittaja susanna68 Su Huhti 03, 2011 12:59 am

henkilö kohtaisesti toivoin lääkäriltä gbp leikkausta koska olen kuullut kertomuksia että sleeve on leikattu uudestaan ja muutetu gbp leikkaukseksi, itse toivon että selviäisin yhdellä leikkauksella ja että tulokset olisivat varmemman oloisia koska toivoisin että jatkossa en jojo laihduttaisi niin paljon.. scratch flower

susanna68

Registration date : 30.01.2011

Viesti kirjoittaja mila Pe Huhti 08, 2011 5:24 pm

hei!
mulla leikkauksesta kuusi viikkoa ja maha pitäää hievetä mölinää mutta se on mielestöni pieni ongelma..maha on koko suoliston mitalta vieläkin kipeä, ihan peräsuoleen saakka, jokainen töyssy tuntuu esim autossa..olen oksentanut viisi viikkoa aina välillä...lapaluihin asti sattuiu jos syön väärin....paino ei ole pudonnut kolmeen viikkon mihinkään eli syönkö sitten liikaa kun saan uomista ja ruuista n 1000 kalorii tai vähän alle...käyn kerran viikossa salilla ja jumpassa ja joskus kävelyllä, siivoilen ja muuta... mulla oli uusintaleikkaus kun sauma alkoi vuotaa ja vatsakalvontulehdus ja olo oli tosi heikko anemiankin takia pari viikkoa...

mila

Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 22.03.2011

Viesti kirjoittaja Harkonen6 Ma Marras 28, 2011 7:12 am

Basketball Moi..leikkauksesta tulee tammikuussa vuosi ja paino on tippunut 40 kiloa...välillä on mennyt hyvin..sitten huonosti ja taas hyvin..mutta kamala röllivatsa roiskeläppä alkaa vaivata samoin rintojen riippumalli on jo lähes koominen Razz Embarassed ...röllimaha aiheuttaa hieman intiiminkin kanssakäymisen kanssa ongelmaa bounce lol! ,,löysä nahka on valahduttanut alapäänkin ihon niin löysäksi ettei mikään tunnu oikein miltään enää Sad Sleep joten onko kellään kokemusta saako korjausleikkausta terveyskeskuslähetteellä.. en tahtoisi kuitenkaan luopua vielä ihan kaikista elämän iloisista asioista affraid No Wink

Harkonen6

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Marras 28, 2011 3:35 pm

Lähetteen saat parhaiten vuositarkastuksen yhteydessä. Siellä et törmää tyhmiin ennakkoluuloihin mihin saatat terkkarissa törmätä. Mulle olisi kanssa jo kirjoitettu 1v. tarkastuksessa, mutta olin raskaana. Nyt pitäisi odotella 2v. tarkastusta. Mulla on soittoaika ensi kuussa ja meinaa jo pyytää lähetettä, kun en toukokuuhun välitä odotella.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Marras 30, 2011 3:03 am

Mä syön nyt säännöllisesti somakkia ja vatsa ongelmia ei ole...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa