Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ammu5 esittäytyy + odottaa leikkausta 2011...

+4
Sun
Ann
eräpena
ammu5
8 posters

Siirry alas

ammu5 esittäytyy + odottaa leikkausta 2011... Empty ammu5 esittäytyy + odottaa leikkausta 2011...

Viesti kirjoittaja ammu5 Pe Helmi 04, 2011 12:04 am

Hei,

Päätin minäkin vihdoin kertoa itsestäni jotain, kun tänään se konkretisoitui, että lihavuusleikkausta kohti mennään. Arvioinnista Meikusta tulossa ja mietteet raksuttaa päässä.

Olen kolmekymppinen nainen Helsingistä, ylipainoinen olen ollut koko ikäni. Lukiossa vielä olin liikunnallinen ja ylipainoa oli "vain" kymmenisen kiloa, mutta 18 vuotta täytettyäni painoa humpsahti nopeasti 20 kiloa lisää. Opiskeluaikana sitä tuli vielä 10 lisää, ja työelämään siirtyessä seuraava 10. Ja masennus: +10. Seitsemässä vuodessa lihoin siis 50 kiloa, vaikka olin jo valmiiksi hiukan pyöreä! Miettikää, kuin kantaisin yhtä missin kokoista naista koko ajan mukanani.. ei jaksa enää..

Painonvartijoissa pudotin parikymppisenä 15 kiloa, mutta kaikki tulivat takaisin ja lisää. Olin myös ENE-ryhmässä, jossa sain toistakymmentäkiloa painoa pois, mutta omilleen jäätyä palasin samaan kaavaan: liikaa ruokaa, liian vähän liikuntaa. Olen laskenut pisteitä, kaloreita, ollut sairaaladieetillä, paastonnut, nutrannut... kokeillut kaikkea. Painolasti on alkanut vaikuttaa jo yleiseen jaksamiseeni. Olen väsynyt, en jaksa olla sosiaalisesti yhtä aktiivinen kuin ennen ja kaikenlainen liikkuminen tuntuu ponnistelulta. Selkä kipeytyy ja oma olo harmittaa. Olen lukenut tätä palstaa innokkaasti ja päätin nyt ruveta kirjoittelemaan itsekin ahkerasti.

Ei muuta kuin kevättä kohti, leuka pystyyn ja voimia kaikille! sunny

Viimeinen muokkaaja, ammu5 pvm Ti Huhti 19, 2011 12:09 am, muokattu 1 kertaa
ammu5
ammu5

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 20.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ammu5 esittäytyy + odottaa leikkausta 2011... Empty Vs: ammu5 esittäytyy + odottaa leikkausta 2011...

Viesti kirjoittaja eräpena Pe Helmi 04, 2011 12:26 am

Tervetuloa kirjailemaan. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

ammu5 esittäytyy + odottaa leikkausta 2011... Empty Vs: ammu5 esittäytyy + odottaa leikkausta 2011...

Viesti kirjoittaja Ann Pe Helmi 04, 2011 12:33 am

Tutun kuuloinen tarina... Toivottavasti pääset leikkaukseen ja saat toivotun apuvälineen painonpudotukseen ja elämänmuutokseen!

Oman kokemukseni perusteella en voi muuta kuin lämpimästi suositella Smile
Omasta leikkauksestani on noin puoli vuotta aikaa ja painoa -33 kg vähemmin. Elämä alkaa maistua jo ihan toisella tavalla sunny

Tsemppiä!
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja ammu5 Pe Helmi 04, 2011 1:02 am

Kiitoksia, kiitoksia eräpena ja Ann. Ja vau - onnea Ann, mahtaa tuntua arki ja elo erilaiselta -33 kg kevyempänä!

Edessä on kovia juttuja - mutta tahto on luja. Nyt ruvettava kiinnittämään huomiota todella joka suupalaan, ateriarytmiin ja hilattava painoa alas.. menen tiistaina kilpirauhasjuttuja varten antamaan näytettä labraan, ja sitten alkaa gastroskopiakutsun odottelu.

Kysymys Meikun arvioinnista; pääsikö kukaan muu tekemään kyykkyjä? Smile minua haastateltiin siellä tiukasti, ja vieressä kuunteli toinen lääkäri. Verenpaine katottiin, sydän ja keuhkot kuunneltiin. Kyykkyjä tein, ja lääkäri tutki vatsan raskausarpia.. Embarassed Noh - ihan positiivinen olo siitä jäi. Ystävällisiä olivat kaikki.
ammu5
ammu5

Viesti kirjoittaja Sun Pe Helmi 04, 2011 1:10 am

Tervetuloa tänne kirjoittelemaan!
Odotellaan yhdessä, mitä ne lääkärit sanoo meille...

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011

Viesti kirjoittaja ammu5 Pe Helmi 04, 2011 1:38 am

Kiitos, Sun! sunny Toivotaan, että toivomiamme asioita.. Smile
ammu5
ammu5

Viesti kirjoittaja ammu5 Pe Helmi 04, 2011 2:01 am

Oletteko muuten katsoneet Youtubesta Gastric Bypass Before & After -videoita? Osa käyttäjistä on pitänyt videopäiväkirjaa koko taipaleensa ajan. Siellä väännetään itkua, kärsitään kipua, menetetään hermoja - mutta lopulta, kaikkien taistelujen jälkeen kevyemmän elämän myötä fiilis alkaa olla positiivisempi. Hyviä tarinoita, suosittelen!
ammu5
ammu5

Viesti kirjoittaja Ann Pe Helmi 04, 2011 2:16 am

Mä oon myös seurannut jotain blogeja. Yksi, josta kovasti tykkään on https://www.youtube.com/user/faithkp#p/u

Tämä neitonen on samaa ikäluokkaa ja tuntuu fiksulta, mukavalta ja postiiviselta ihmiseltä. Nyt on jatkanut vielä blogin pitoa leikkauksen jälkeisestä raskaudestaan. Välillä on mukava käydä vilkaisemassa mitä mietteitä toisilla on ollut samassa ajankohdassa matkaansa. Usein löytääkin hyvin samankaltaisia ajatuksia, murheita ja ilonaiheita Smile
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Helmi 04, 2011 3:13 am

Tervetuloa
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Tuikku68 Pe Helmi 04, 2011 2:20 pm

Tervetuloa joukkoon mukaan!

Tuikku68

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 56
Registration date : 02.12.2010

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Helmi 04, 2011 3:32 pm

Tervetuloa mukaan Ammu ja kiva että päätit alkaa kirjoittelemaan kanssamme Smile. Minä en ole tehnyt tutkimuksissa kyykkyjä, kuntotestissä tosin olen, eikä mun raskausarpiani ole kukaan katsonut saati koskenut, tosin niitä ei paljon olekaan. Miksi niitä sitten katsellaan, voiko niistä olla jotakin haittaa leikkausta tehdessä? Eikös ne ole vaan ihon pintakerrosten repeämiä vai olenko ymmärtänyt väärin?
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja ammu5 Ma Huhti 18, 2011 11:28 pm

Hei taas kaikki!! Tänään sain kirjeen Meikusta, että minut leikataan!! Leikkaus on kesällä 2011 Peijaksessa. Nyt odottelen kutsua Peijakseen, minulle pitää tehdä vielä joku ruokatorven painetutkimus, sillä ruokatorveni peristaltiikka eli se supistelu ei toimi kuulemma kuten pitää. Minulla on siis laiska ruokatorvi! Kummallista. Gastroskopia oli 30.3. ja siellä tuo laiskanpulskea peristaltiikka havaittiin.. samoin vatsalaukussa pieni eroosio - selittääkö pieni limakalvonirhauma oksettavan huonon olon kun vatsa on ihan tyhjä ja satunnaiset ruoanjälkeiset vatsakivut? Gastro ei ollut miellyttävä kokemus.. olisi pitänyt pyytää rauhoittavaa, sillä itkin ja tärisin ja koin, että tukehdun siihen kakomiseen ja ajatus putkesta vatsassa ei auttanut.. Reippaasti sen kuitenkin kärvistelin.

Haluaisin laittaa oman taipaleeni tuohon viestin allekirjoitukseen, mutta teenköhän jotain väärin, kun se ei onnaa..?? Mitens muilla mennyt?

t. Kutsua Peijakseen odotteleva ja kilojen kanssa kamppaileva..
ammu5
ammu5

Viesti kirjoittaja ammu5 Ma Huhti 18, 2011 11:28 pm

Haa! Nyt se tulikin!!!
ammu5
ammu5

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Huhti 19, 2011 2:11 am

Hienoa ammu5! Siitä se vaan leikkuri lähenee!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa