Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Voi Vaasan jono, minkä teit!

+5
Lovely
kuunsisar
Möhköfantti
Maryannele08
Lyllertäjä
9 posters

Siirry alas

Voi Vaasan jono, minkä teit! Empty Voi Vaasan jono, minkä teit!

Viesti kirjoittaja Lyllertäjä Ma Tammi 31, 2011 10:39 pm

Kyllä on niin hatutus päällä, kun olin orientoitunut pääseväni leikkaukseen Vaasaan vielä tässä keväällä. Jopa kirurgi vielä sanoi Seinäjoella minut leikkausjonoon laitettuaan 21.1., että jono vetää hyvin, olet pöydällä 2-3 kk:ssa. Tänään sitten olin yhteydessä Vaasan jonohoitajaan ja totuus valkeni. Vielä joulukuussa tosin oli jonon pituus 2-3kk mutta nyt puoli vuotta. Syynä on kuulemma se, että Seinäjoki oli pantannut lähetteitä, kun olivat aikoneet alottaa leikkaukset itse. Mutta nyt kun selvisi, ettei heillä olekaan lääkäriä, laittoivat toistakymmentä lähetettä kerralla tulemaan ja ruuhka iski. Maaliskuuna ajat on jo jaettu, seuraavaksi jaetaan huhtikuuta ja siinä on 70 potilasta jonossa. Oma lähetteeni ei vielä ollut edes laitettu jonoon ( kirurgilla siis 21.1.) ja siitä puoli vuotta niin ollaan kesässä ja lääkärit alottavat juhannukselta lomat ja palaavat sitten syksyn tullen taas töihin... joten lyhyelläkin matikalla voi laskea, että nyt meni kauas. Kyllähän se päivä sieltä toki joskus koittaa ja pohjanmaan jono on ollutkin muuta maata paremmin vetävä, mutta kun se odottavan aika on NIIIIN pitkä! :cry:
Lyllertäjä
Lyllertäjä

Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Voi Vaasan jono, minkä teit! Empty Vs: Voi Vaasan jono, minkä teit!

Viesti kirjoittaja Maryannele08 Ma Tammi 31, 2011 10:51 pm

Hei Lyllertäjä
Opa ikävä juttu. Sitä kun odottaa jotain niin aika on pitkä. Mutta kyllä se aika sieltä tulee. Ja jälkeenpäin tuntuu että jopa nopeasti.
Alla käy ilmi oma todella pitkä taipaleeni, mutta tiesin jo leikkiin lähtiessä että pitkä on.
Ei muuta kuin tsemppiä. Täältä saat vertaistukea aina kun siltä tuntuu. sunny
Maryannele08
Maryannele08

Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 30.12.2009

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ti Helmi 01, 2011 12:42 am

lainaan Maryannele08:n kirjoitusta tuosta jonottamisesta. Itse soittelin tammikuun alussa oyssin jonon hoitajalle ja se sano suoraan et varautua jonottamaan vielä ainakin kaksi vuotta, ja lähetteen lähettämisestä on jo kulunu kaksi vuotta. Et odottavan aika on pitkä mut kyllä se leikkaus meillekki joskus koittaa. Very Happy
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja kuunsisar Pe Helmi 04, 2011 12:31 am

Hei Lyllertäjä ja muut Vaasaan menevät!

Jälkiviisaus ei ole viisautta, mutta omaa tekstiäni lainatakseni epäilin jo syksyllä, että Seinäjoki viivyttää Vaasaan laittamista eli lokakuussa kirjoitin näin:

"Tänään soitin keskussairaalan vatsatautien osastolle ja sieltä annettiin ymmärtää, että gastroon on jopa vuoden jonot ja että laihdutusleikkauksista päättävä kirurgi on harvoin paikalla. Sanoivat myös, että yksityiselle gastroon meneminen ei nopeuta asiaa. Kovalla tinkaamisella sain ajan ylävatsan ultraan joulukuun alkuun. Kuulin myös taustalta tympääntyneen äänen sanovan toiselle monesko laihdutusleikkauksesta kysyvä jo soittaa. OK, kyselyt varmaan vie työaikaa ja hermostuttaa, mutta sitähän varten poliklinikkojen ajanvarausajat ovat, että saa kysyä! "Mikäli teillä on kysyttävää, pyydämme teitä ottamaan yhteyttä jne. + soittoaika" lukee sairaalasta tulleessa kirjeessä!

Eli - väitän edelleen, että Seinäjoki yrittää viivyttää leikkaukseen menijöitä, jotta heitä ei tarvitsisi lähettää Vaasaan vaan jäisivät odottamaan sitä, että Seinäjoki alkaa leikata! Ja koska se tapahtuu, niin maakuntalehdessä olleen uutisen mukaan "ensi vuonna". "

Luin jo aikaisemmin täältä, että Vaasaan on puolen vuoden jono ja olen jo ehtinyt sopeutua ajatukseen, että en pääse keväällä leikkaukseen vaan se menee syksyyn. Toukokuussa tulee vuosi, kun olen tämän prosessin alkuun laittanut, joten kait se yksi puoli vuotta vielä menee. Onhan tässä jo eleltty vuosikausia näillä kiloilla. Kunhan vain kroppa muuten kestäisi.

Silti harmittaa. Omasta ja muiden puolesta. Mutta ehkä ne Vaasan ovet vielä aukenee meillekin ja päästään aloittamaan se kauan haaveissa ollut uusi elämä! Voimia!
kuunsisar
kuunsisar

Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 59
Registration date : 24.05.2010

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Helmi 04, 2011 1:10 am

Hyvin kirjuutettu Kuunsisar, noin määkin kirjuuttaasin jos osaasin I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Pe Helmi 04, 2011 4:24 am

Mua harmittaa ihan hirmusti teidän puolesta! Mulla kävi itselläni ihan hurjan hyvä tuuri koko prosessin suhteen. Sain lähetteen työterveydestä 22.4. ja leikkuupöydällä olin 21.10. Eli melkein päivälleen puolessa vuodessa. Toki olin aktiivinen ja soittelin perään, ensin tänne polille. Sitten kun alkoi oman pään tutkimukset olla valmiina, päätin soittaa Vaasaan. Tokikin olisin soitellut, että osaisiko sanoa suurin piirtein aikaa milloin leikkaus olisi, mutta sainkin samantien ajan neljän viikon päähän. Eli käytännössä vielä tuolloin syyskuussa jonoa ei ollut lainkaan. Joten mulla on oikeasti ollut vain uskomaton tuuri, ei voi muuta sanoa.
Ja nyt harmittaa teidän odottavien puolesta kovasti Sad. Mutta kyllä se teidänkin vuoro vielä tulee, pian huomaatte olevanne parikymmentä kiloa kevyempiä ja syövänne vain pieniä annoksia ruokaa Very Happy. Vaikka odotusaika etukäteen tuntuu pitkältä, jälkikäteen ajateltuna se onkin sitten kulunut nopeasti Smile

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Helmi 22, 2011 6:30 pm

Kuulin helmikuun alussa Sjoella käydessäni, että Sjoki aloittaa leikkaukset syksyllä. Uutta painonkestävää pöytää tilauksessa.
Onneksi sain lähetteen Vaasaan, mutta en tiedä milloin sinne pääsen. Saanen unohtaa toiveeni toukokuulta. Ehkä se odotusaika on se 6 kk. Näkee sitten. Odotellaan. Onhan siinä toivottavasti kaunis kesä välissä. Nauttikaamme siitä.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja mimio Ti Helmi 22, 2011 11:51 pm

Nyt vaan reippaasti vaasaan soittamaan jonohoitajalle! Silloin tällöin on peruutuspaikkoja, jotka menee aktiiville soittajille. Itse kuulun tällaisiin...mut laitettiin jonoon ja pari viikkoa siitä, mulla oli leikkausaika taskussa!! Very Happy Nyt enää 2 viikkoa eneä jäljellä ja sitten 10.3 leikkaus Vaasassa!
mimio
mimio

Viestien lukumäärä : 79
Registration date : 29.09.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Helmi 26, 2011 6:37 am

Se ON 6 kk! Samassa jamassa Lyllertäjä ollaan. No
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja Lyllertäjä Ti Maalis 01, 2011 11:17 pm

Olemme Sateenkaarenpäässä aivan samassa jamassa, molemmat pöydällä syyskuussa. Toisaalta olen siitä iloinen, että pääsin vielä Vaasan kovaan ammattitaitoon. Jotenki hirvittäis olla ensimmäisiä Seinäjoella leikattavia... mun tuurilla kävis varmaan jotenki ihan muuten ku pitäis, yhdistäisivät vähät suoleni suoraan keuhkopusseihin Laughing No vitsi vitsi, kylläpä nuo varmaan asiansa osaisivat hekin. Toisaalta tulee erilainen syksy! Kesän loppuminen ja syyssateet aina niin tympäisevät mutta nyt tapahtuu edes jotain! Pitäkäämme lippu korkealla, joka iikka Smile
Lyllertäjä
Lyllertäjä

Registration date : 01.11.2010

Viesti kirjoittaja Lovely Ke Maalis 02, 2011 3:28 am

Lyllertäjä ja Sateenkaarenpäässä, ONNEE leikkausajasta!
Teillä on vielä muutama kuukausi aikaa kevennellä ja sisäistää asioita I love you
Lovely
Lovely

Viesti kirjoittaja Sennisofia Ti Heinä 26, 2011 2:25 pm

Nostanpas tätä vähäsen. Onko kenelläkään tämänhetkistä tietoa Vaasan jonosta ? Entä Oulun? Kun lääkärin mukaan voin itse vaikuttaa siihen kumpaan leikkauslähete laitetaan niin tietenkin sinne missä jono on lyhyempi.

Sennisofia

Registration date : 19.11.2010

Viesti kirjoittaja Lovely Ti Heinä 26, 2011 7:59 pm

Jonohoitajalta taidat saada varmimman vastauksen soittamalla I love you
Lovely
Lovely

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa