Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kokeilitko vähähiilihydraattista?

+4
Poutapilvi
Kimby
sartsukka
Matamella
8 posters

Siirry alas

Kokeilitko vähähiilihydraattista? Empty Kokeilitko vähähiilihydraattista?

Viesti kirjoittaja Matamella Pe Tammi 21, 2011 10:32 pm

Heipskukkuu kullanmurut!

Kokeiliko kukaan tuommoisia karppaus-ruokavalioita siis vähähiilihydraattisista? Niitähän on toki monenmoista..

Kuinka kauan kokeilit ja miksei se sitten toiminutkaan? Minulla tämä oli kokeilematta ja päätin tuossa hiukkasen ennen joulua vielä antaa yhden mahdolllisuuden.. vasta alussa toki enkä osaa sanoa tästä juuta enkä jaata, mutta kiinnostaa minkälaisia kokemuksia teillä on ollut?

Matamella

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 42
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kokeilitko vähähiilihydraattista? Empty Vs: Kokeilitko vähähiilihydraattista?

Viesti kirjoittaja sartsukka Pe Tammi 21, 2011 10:37 pm

Kokeiltu on.. 3kk -16kg..toimii Very Happy
sartsukka
sartsukka

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 04.01.2010

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Tammi 21, 2011 11:59 pm

Jos leikkauksen jälkeen noudattaa proteiinisuosituksia, niin dietti on melkein pakostakin jonkinasteista karppausta. Nimittäin kun protskua pitäisi saada vähintään 80g päivässä ja ruokaa ei varsinkaan alkuaikoina mene useimmilla paljon alas on lopputulos hyvin vähän hiilareita. Kai minä nyt sitten olen ollut 13 kk vähähiilarisella dietteillä. En mitenkään tietoisesti vaan siihen se on pakostakin mennyt. Esim. tänään on toistaiseksi kasassa n. 900 kcal ja 126g protskuja (salaattia, raejuustoa, broileria, kalkkunaa, yksi ruisleipä ja treenien jälkeen protskupirtelö). Mä pidän tuota 110g protskuja itselleni miniminä päivässä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Tammi 22, 2011 12:06 am

Mies on parhaillaan ja on ollut nyt 3 vk ja tulosta tullut 6 kg. Vierestä, kun katsoo niin en voi oikein ymmärtää miten se ihan toimisi sillä tavalla, kun hän tekee useimmiten eli syö valtavasti kaloreita. Itse luulisin, että kohtuus kaikessa olisi paras. Mieheni kohdalla uskoisin painon pudotuksen olevan enemmänkin kiinni siitä, ettei syö enää karkkia joka päivä kuten aikaisemmin sekä hän juo vettä tätä nykyään. En usko karppauksen olevan hirveästi laihtumisen takana.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Tammi 22, 2011 1:46 am

Mä olin ennen leikkausta 4 kk vähähiilihydraattisella (joka mulla tarkoitti että leipä, makaroni, riisi ja peruna minimiin), lähti pelkästään tuolla 4 kiloa. Siis muuta herkkua (keksit, pullat, suklaat) söin silloin tällöin.

Mikä tahansa kuuri voi toimia, mutta sitä ei jaksa noudattaa mun luonteenlujuudella niin kauaa että 50 kiloa olisi lähtenyt. Mutta minusta tämä vähähiilarinen on hyvä lähestymistapa elämään, kun saisin vielä mieheni uskomaan asian. Ja aivan varmaan 5 vuoden sisään ravintosuosituksetkin tulee muuttumaan siihen suuntaan, viime aikaisissa tutkimuksissa on saatu niin selviä näyttöjä sen terveys- ja painonhallintavaikutuksista.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Maria La Tammi 22, 2011 3:11 am

Täällä on menty alusta asti karppityylillä leikkauksen jälkeen ihan siitä syystä että maha kestää huonosti hiilareita. eli huomenna maksan kalliin hinnan tän päivän kolmes vaaleasta leipäpalasta,banaanileivästä ja riisistä.
Ja kyllä karppaus toimii mutta se riippuu hirveesti ihmisestä, mun mies kans rutisi aluks kun on niin vähän pastaa ja riisiä, mutta nyt menee heittäen päiviä että ei sekään enään noita kaipaa, sillä on sivutuotteena kans muutama kilo hävinnyt Razz Kyllä silti täällä välillä on pasta päiviä kun mies saa kaipuun tai minä. Ja karppaustakin on niin monen lajista, itse rajoitan lähinnä valkoista viljaa, en suostu näistä vähistä vihanneksista ja hedelmistä luopumaan Evil or Very Mad

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Kokeilitko vähähiilihydraattista? Empty Hiilarit kohtuudella kannattaa

Viesti kirjoittaja rutturuusu Ma Tammi 24, 2011 5:25 pm

Näin alkuvuodesta kun lehdet pullistelee laihdutusvinkkejä ja eri aiheita lihavuudesta oli maininta; että joku voikin olla tietämättään tavallaan allerginen mm. perunalle ja se voi sitä kautta aiheuttaa lihomista.
Jos nyt joku söisi vain perunoita (kohtuudella) ei varmaan nyt lihoisi. Anemian kyllä saisi.

Mutta niin monet kerrat olen laihduttanut, että tiedän heti mitä pitää alkaa välttämään ja ne on ehdottomasti EI TUOTTEILLE: "peruna, porkkana, pasta, riisi, banaani, valkoinen leipä".

Tummaa leipää jossa paljon kuitua Real tai Jälkiuunileipä on päinvastoin suositeltavia (tietenkin kohtuudella). Ja niihinkin joskus sain vinkin, että paahtamalla leivän, siitä saa paremmin B-vitamiinin käyttöönsä. Eli Real siivut paahtimeen ja päälle sipaus esim. Evolus rasvaa niin avot! kun maistuu hyvälle ja vatsakin tykkää.

Kalaa, lihaa tai maksaa esim. jos syö niin lisäkkeeksi vain kasviksia. Ei toista ns. raskasta mukaan.

rutturuusu
rutturuusu

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 57
Registration date : 10.09.2010

Viesti kirjoittaja Maria Ke Tammi 26, 2011 3:35 am

Juu, jokaisella on ihan oma tapansa syödä ja mikä sopii omalle kropalle. Kaikille ei vaan runsaskuituiset sovi, itse olin jo suomessa asuessani joutunut rajoittamaan ruisleivän syöntiä, ei vaan maha kestänyt. mutta ku maistui niin hyvälle niin välillä tuli syötyä..
Mutta lähinnä yritän pitäytyä aidoissa tuotteissa, eli lisäaineetonta, ei makeutusaineita. Välillä tulee sorruttua mutta se on vaan elämää.
Ei tätä kannata ylivaikeeksi tehdä itselleen, luottaa vaan et kroppa tietää mitä haluaa.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Pe Tammi 28, 2011 4:22 am

Leikkauksen jälkeen (nyt reilut 2 viikkoa leikkauksesta) niin pikkuhiljaa olen siirtymässä yhä vähähiilarisempaan ja itsestäni olen huomannut sen, että mieliteot on kadonneet toki osittain leikkauksen ansiosta, mutta osaltaan myös karppauksen ansiosta ja viimesetkin nälän rippeet on poissa. Ja maistuu paljon paremmin mulle ja masukin tuntuu pitävän.
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa