Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sormi paniikkinappulalla!

+3
Lyltsy
matami
dooris
7 posters

Siirry alas

Sormi paniikkinappulalla! Empty Sormi paniikkinappulalla!

Viesti kirjoittaja dooris Ma Tammi 17, 2011 11:09 pm

Käyntini Joensuussa tänään oli tuloksekas. Leikkauspäivämäärä helmikuun lopulle on nyt asetettu. Kirurgi oli aikas tehokas leikkauskomplikaatio-osuudessaan (tottakai kuuluu hänen toimenkuvaansa). Epäilys nosti vahvasti päätään. Koko kotimatkan ajan löysin miljoona aihetta epäilylle leikkausta kohtaan.... ja piti ihan rauhoitella itseään auton ratissa. Pidän elämästäni :D , mutta haluan elää sitä mahdollisimman pitkään... Onko tätä "leikkauspaniikkia" tullut kenellekkään muulle?
dooris
dooris

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sormi paniikkinappulalla! Empty Vs: Sormi paniikkinappulalla!

Viesti kirjoittaja matami Ma Tammi 17, 2011 11:16 pm

veikkaan että jokainen leikkaukseen menevä käy läpi myös ne hurjimmat ja kurjimmat vaihtoehdot ennemmin tai myöhemmin. Itse jossain vaiheessa olin varma että pitkällä kaavalla muutamalla korjausleikkauksella vedetään sairaalareissu ja mietin sitäkin mahollisuutta että viimeinen reissu on tuo KYSsin keikka.

Ilman ongelmia kuitenkin kaikki meni ja opettelu uuteenkin on sujunut mukavasti Smile

Itseä lohutti ajatus että hyvissä käsissä kuitenkin sairaalassa on ja apu on ne ensimmäiset päivät todella lähellä.

matami

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Tammi 17, 2011 11:50 pm

Paljon todennäköisempää on kuolla lihavuuden mukanaan tuomiin sairauksiin kuin leikkaukseen, mutta toki jokainen nukutusta vaativa leikkaus on sairaalloisen ylipainoiselle riski. Myös elämänlaatu kärsii kun paikat alkaa ylipainosta johtuen pettää (polvet ym.).

Tätä leikkausta voinee kuitenkin verrata umpisuoli- tai sappikivileikkaukseen, ja jos sul olis umpisuoli tulehtunut tai sappikivioireita, tuskin miettisit että leikataanko.

Jos ei pelaa, ei voi voittaa!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja dooris Ti Tammi 18, 2011 1:40 am

Tiedän tasan tarkkaan laskevan elämänkaareni näiden läskien kanssa... Nyt on muutoksen aika! Kiitos kommenteistanne queen
dooris
dooris

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Tammi 18, 2011 3:31 pm

Dooris itse olin 3v. harkinnankin jälkeen epävarma leikkaukseen menosta, mutta todella onnellinen olen siitä, että menin. Vaikka olisi komplikaatioita tullutkin, niin täytyy sanoa ettei elämä läskinä niin ihanaa ollut ettenkö olisi kipua ja vaivoja sietänyt päästäkseni eroo siitä.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja epävarma Ti Tammi 18, 2011 8:34 pm

Hei!
Minäkin vuosi sitten ajattelin että voi itku, en jaksa odottaa niin pitkään, tulisi se leikkaus jo. Mutta sitten kun leikkausaika tuli niin epävarmuus voimistui, alkoi tulla mieleen kaikenlaisia tarkempia kysymyksiä ja miltei paniikkikin. Nyt kuitenkin olen jo rauhoittunut aika paljon ja olen päättänyt mennä GBP-leikkaukseen joka on ensi keskiviikkona. Kun vain ei tulisi mitään esteitä enää, olen nyt asennoitunut siihen mielessäni. Arrow Tsemppiä sinulle ja kysele aktiivisesti ammatti-ihmisiltä mieltäsi askarruttavista asioista-ja tietysti näiltä ihanilta kanssasisarilta ja -veljiltä kokemuksia, niin ehkä se paniikki siitä lievenee...
epävarma
epävarma

Viestien lukumäärä : 32
Ikä : 58
Registration date : 04.03.2010

Viesti kirjoittaja tiikos Ti Tammi 18, 2011 8:44 pm

Minut on leikattu 8.11. ja tiesin toki myös mahdollisista komplikaatioista leikkauksen jälkeen. Sellaisen sitten sainkin,kun valtimo mahassa alkoi vuotaa. Uusintaleikkaushan siitä tuli.
Alkuun mietin koko homman mielekkyyttä, mutta tänä päivänä menisin viivana uudestaan. On tämä niin ihanaa,kun voi syödä elääkseen, ei tartte elää syödäkseen(=:

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Tammi 18, 2011 9:40 pm

Hei dooris!
Onnittelut leikkausajan saamisesta!
Menitkö Joensuuhun omalla autolla? Pitääkö itse maksaa kirurgilla käynti ja sitten leikkauskeikka menisi yhteiskunnan piikkiin? scratch
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa