Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Punaruusu esittäytyy

+2
Rullukka
punaruusu
6 posters

Siirry alas

Punaruusu esittäytyy Empty Punaruusu esittäytyy

Viesti kirjoittaja punaruusu Ma Tammi 10, 2011 2:41 pm

Hei kaikille ylipainon kanssa kamppailijoille ja oikein Hyvää Uutta Vuotta.
On hienoa, että löysin tälläisen vertaissivuston netistä.
Olen kamppaillut ylipainon kanssa paljon. Normaalipainoinen olin 20-vuotiaaksi,mutta lapsiemme syntymän jälkeen ylipainoa alkoi kertyä. Hyviä laihdutuksia on matkan varrella ollut useita-painoa pudonnut laihduttaessa aina hyvin ,jopa 17-20 kg--mutta,mutta kilot ovat aina tulleet lisän kanssa takaisin. Olenkin aina ollut sitä mieltä,että laihduttaminen ei ole vaikeaa, vaan painon hallinta/painon pitäminen laihdutuksen jälkeen on ollut minun ongelmani. 50 ikävuoden jälkeen päätin lopettaa jojottelun ja tyytyä ylipainoisena elämään....Kunnes lääkärini ehdotti tätä laihdutusleikkautta kun sairaudet alkoivat olla uhkana terveydelle ( Verenpainelääkkeitä jouduttiin vahvistamaan, sokeritauti oli aluillaan,polvi oireili,lisänä sukurasitteet ym.)
Olen nyt ollut laihdutusleikkauksessa joulukuussa 2010 (gastric by-pass). Lääkärin ehdotuksesta leikkaukseen kesti 8kk- sinä aikana ennen leikkausta laihdutin 14 kg ja nyt on painoni pudonnut yht. 19 kg.
Mutta tämä toipuminen leikkauksesta on ollut yllättävän hidasta.Itse olin kuvitellut ,että tämä leikkaus on "pikku juttu" ja parissa viikossa olisin takaisin työssä. Mutta kun väsyttää ja voimavarat ovat vähissä.Tiedän, että tämä uuden ruokailun opettelu on osasyyllinen jaksamattomuuteeni ja olen yrittänytkin tarkasti noudattaa saamiani ravitsemusterapeutin ohjeita. Toisaalta en ole enää nuori , 57- vuotias toipuu ehkä hitaammin kuin 20-30v. Miten teillä toisilla elämä on normalisoitunut leikkauksen jälkeen? Toisaalta on ollut ilo availla aikaisemmin pieneksi jääneiden vaatteiden laatikoita, ja voi sitä upeaa tunnetta kun vetoketju ja napit meneväkin kiinni.Tunnen onnistuneeni nyt pysyvästi,kunhan voimavarat vaan palautuisivat takaisin. Odotan pääseväni entisten harrastusteni pariin pian (vesijumppa,kuntosali,kuorolaulu..)
Mottoni elämässäni on, että asioilla on tapana järjestyä ja positiivisten asioiden ajattelu auttaa jaksamaan, sekä haaveilla on tapana toteutua ajan kanssa. Näillä ajatuksilla mennään yhdessä eteenpäin, missä vaiheessa laihtumisprosessia oletkin. Terv. Punaruusu

punaruusu

Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 02.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Punaruusu esittäytyy Empty Vs: Punaruusu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Rullukka Ma Tammi 10, 2011 2:55 pm

Tervetuloa Punaruusu mukaan! Very Happy

Minulla on tänään kuusi viikkoa leikkauksesta ja voin sanoa omasta puolestani, että vieläkin välillä väsyttää tosi paljon ja välillä taas olen kuin lentoon lähdössä. Tänään olisi tarkoitus aloittaa kuntosalilla ja huomenna vesijuoksussa käynnit. Päivittäin olen käynyt kävelylenkillä, aloitin jo leikkausviikolla torstaina, kun maanantaina leikattiin. Tuntuu, että on pakko saada happea.

Hyvää matkaa myös sinulle, paremmaksi tämä vain muuttuu!

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Tammi 10, 2011 6:20 pm

Heipähei Punaruusu!
Sinutko siis leikattiin Joensuussa? Voitko kertoa minulle kokemuksesi, sillä minä olen sinne vasta menossa!
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Piitu Ti Tammi 11, 2011 1:26 am

Voimia toipumiseen!

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja dooris Ti Tammi 11, 2011 2:57 am

Punaruusu... minäkin mielelläni kuulisin kommenttejasi Joensuun leikkauksesta. Tulen ensi ma tapaamaan kirurgianne... silloin varmaan selviää paljon asioita minulle Smile
dooris
dooris

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Tammi 11, 2011 3:19 am

Tervetuloa mukaan Punaruusu ja tsemppiä toipumiseen. Minulla kesti kanssa pitkään väsymys, osasyynä oli varmasti aneemisuuteni. Tarkastuta hemoglobiini ja lisää rautaa tarvittaessa tai vaikka vaan varmuuden vuoksi.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: