Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kävelevä lääketieteen romaani

+9
ritu
Gilraen84
Elämä edessä
saimaannorppa
muuminmamman4
anne.heide
eräpena
Piitu
hemppi-mummi
13 posters

Siirry alas

Kävelevä lääketieteen romaani Empty Kävelevä lääketieteen romaani

Viesti kirjoittaja hemppi-mummi Ke Tammi 05, 2011 10:57 pm

Olen rekisteröitynyt tänään, 55 vuotias mummi joka on laihduttanut itseään edes sun takas 30 vuotta. Olen menossa ko. leikkaukseen maalis-huhtikuussa Tampereelle.

Sairastan monen erilaisen reuman sekoitusta ja lisäksi minulla on ainakin kymmenessä eri paikassa nivelrikkoa. Minulla on vasemassa jalassa polvessa tekonivel - jossa on usein vettä, mikä ei pitäisi olla edes mahdollista. Minulla on myös verenpainetta, 2-tyypin diabetes, refluksiivitauti sekä kuivat silmä, suu ja muutkin limakalvot + kaupanpäälle allergiaa.
Minut on jopa tutkittu olenko allerginen itselleni - en muuten ole.

Minä otan aamulla lääkkeitä lähes pienen murokulhollisen - eihän vatsaani mahdu sen jälkeen mitään! ??

Asiaan, löytyykö joukostanne henkilöitä jotka sairastaisi jotakin edellä mainituista sairauksista?
Kuinka olette pärjännyt leikkauksen jälkeen yleensä erilaisten sairuksienne kanssa?

Hemppi-mummi: läskit pois sylistä, että lapsen lapset mahtuvat syliin - ja pysyvät siinä

hemppi-mummi

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 69
Registration date : 05.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kävelevä lääketieteen romaani Empty Vs: Kävelevä lääketieteen romaani

Viesti kirjoittaja Piitu To Tammi 06, 2011 12:07 am

Tervetuloa hemppi-mummi!

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja eräpena To Tammi 06, 2011 12:12 am

Tervetuloa. Minullakin pientä kremppaa, mutta ootan vielä aikaa KYS.iin.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja anne.heide To Tammi 06, 2011 12:16 am

Tervetuloa mukaan!Mulla on diapetes 2 myös mut mua ei oo vielä leikattu joten en voi auttaa kysymyksissä.
anne.heide
anne.heide

Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Tammi 06, 2011 1:26 am

Moiks Hemppi-mummi =)
Minut leikattiin 7/9-2010 ja minulla oli silloin 2 tyypin diabetes, refluksitauti, astma ja allergiaa! Sain puhtaan paperit 2 tyypin diabeteksestä joulukuussa =) Refluksista en ole parantunut mutta ei se minun tietääkseni ole yksistään lihavien tauti! Koska äidilläni on sitä ja hän on laiha ja minun lapsella on myös todettu refluksitauti! Astma ja allergiaa voi olla laihoillakin Wink
Tarkkana pitää olla syömisen kanssa nyt leikkauksen jälkeen muuten verensokerit laskee liian matalalle! Mulla on välillä sokerit siinä 3 pinnassa! Hiilareita yritän välttää kokonaan, pieni määrä hiilareita vain mutta proteiiniä kunnolla! Kanamunia syön ainakin 3 päivässä! Tokihan se välillä tökkii mutta mausteita kun heittää joukkoon niin menee alas helpommin! Elikkä sanotaanko että "ongelmat" (ei siis lääkärin mielestä ole) ovat matala verenpaine 100/70, huimaus, matalat verensokerit (oma vika) ja jatkuva kylmän tunne =( ja joitakin muita ongelmia! MUTTA leikkausta en kadu! Se oli paras mahdollinen vaihtoehto minulle! Kyllä sitä oppii elämään uuden mahan kanssa siten kun sen aika on!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Kävelevä lääketieteen romaani Empty saimaannorppa

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Tammi 06, 2011 2:58 am

Juuri pääsin rekisteröitymään tänne. Olen 5-kympin pinnassa oleva lyllerö, joka odottaa sleeveä. Onko joukossamme sleeve-leikattuja? Kaikki info tervetullutta, ennen leikk. ja jälkeen koskevaa. Käskettiin tiputtaa vähint. 6 kg ennen leikk., soija-allergisena en voi käyttää nutrilettia tms., mutta heraproteiini käy. Tosin ei pidä nälkää pois. BMI on 35, mutta pahat oheissairaudet, joita en jaksa edes luetella. Pahin on selkä ja polvet, jotka ei kestä ylipainoa enää.
Miten saisin kivuttomasti tuon 6 kg pois, aikaa on 1,5 kk?!! Liikuntapuoli on ok. Entä kivut leik.jälkeen? Onko ne kovia? Millä niitä lääkitään? Minä kun olen joutunut popsimaan kovia kipulääkkeitä jo vuosia, eli opiaatteja, niin pelottaa saadaanko kivut hallintaan. Ja mitä mahd. vatsavaivoja voi tulla sleeven jälkeen? Lääkäri sanoi vain, että närästys voi pahentua. Onhan sitä tähänkin asti ollut.
Olen menossa yksityiselle, Hesassa. Kuinka pian alkaa nahat lepattamaan, ja onko kellään tullut osteoporoosia? Tästä minua varoitettiin, kun on jo ennestään. Mutta eikös d-vitamiini ja kalkki imeydy kuitenkin, oli sleeve tai by pass tehty? Tähän haluisin varman vastauksen.
Mutta kiva olla joukossanne jo nyt....iltasopan aika (kesäkurmitsa--ei kun -kurpitsa- ja purjo) öyk. affraid

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Tammi 06, 2011 3:27 am

Heipä hei hemppi-mummi ja tervetuloa!
Minulla sama tavoite= saada lapsenlapset oikeasti syliini! Muistan vieläkin häpeällä muutama vuosi sitten tapahtunutta. Olin istumassa ja vanhin lapsenlapseni juoksi innoissaan kohti minua huutaen= "Minä haluan mummin syliin"! Päästyään eteeni hän jäi typertyneenä pohdiskelemaan= "Mutta missä on mummin syli"? Embarassed
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Gilraen84 To Tammi 06, 2011 5:28 am

saimaannorppa: ei mitenkään mahdoton urakka tuo 6kg 1,5kk, mulla tavotteeks laitettiin 12kg/4 viikkoa, mutta joo nyt on 3 viikkoa takana ja paino tippunut sen 10kg, eli toivoa on vielä, mut onneks tää 10kg riittää mulla leikkaukseen pääsyyn...sairaalan vaaka itseasiassa näytti mulle jo 13kg pudotusta bounce eli ei hätiä mitiä. Mun ois oikeesti kuulunut vielä eneillä tää vika viikko, mutta mut armahdettiin, kun paino tippunut niin hyvin
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010

Viesti kirjoittaja ritu To Tammi 06, 2011 2:18 pm

Saimaannorppa: miksi sulle tehdään tuo Sleeve kun on närästystä kun se yleensä vaan pahenee ja saattaa aiheuttaa tosi vakavia komplikaatioita kun sulle olisi parempi vaihtoehto GBP leikkaus ja tuosta kivun hallinnasta niin tietty vähän hankalampaa kun syöt opiattia mutta kyllä ne saavat kivut hallintaan saivat mullakin vaikka olen jo vuosia syönyt oxikodonia isona annoksena tietty vähän haasteellisempaa kuin monella muulla mutta kyllä se onnistuu älä siitä ainakaan huolta kanna.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Tammi 06, 2011 3:12 pm

Saimaannorppa mulla todetiin tyrä tähystyksessä ja lääkäri suositteli kanssa gbp, mutta halusin sleeven. Mulla ennen leikkausta satunnaisesti närästystä, mutta raskauksien aikana oli 24h/vrk ja koko odotuksen!

Leikkauksen jälkeen Somac auttoi hyvin ja jouduinkin sitä ottamaan n. 5kk leikkauksesta (2 kk joka päivä aamuin illoin, sen jälkeen joka 3. päivä riitti 1 kpl). Lopettelin sen pikkuhiljaa tai oikeastaan muistin ottaa sen aina, kun närästi ja se, kun harveni loppui Somacinkin otto. Nyt en ole enää yli 2kk ottanut ja vain 1 närästys oli. Se meni ohitse parilla Renniellä.

Toki, jos sulla paha närästys ei sleeve ehkä paras vaihtoehto, mutta jos olet valmis Somacia syömään kenties lopunkin elämän, niin närästys tuskin muodostuu enää ongelmaksi. Närästys helpottuu myös painon laskun myötä, kun ei ole läskejä painamassa sisuskaluja, joten voi käydä niinkin, että tauti paranee.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Megamisu To Tammi 06, 2011 4:04 pm

Saimaannorppa. Modifast on soijaton ja löytyy käsittääkseni vain apteekeista.

Megamisu

Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 23.11.2010

Viesti kirjoittaja hemppi-mummi Pe Tammi 07, 2011 1:03 am

kiitos kaikille!
oli hienoa saada teiltä näin useita yhteydenottoja ja semmpiä tulevaan leikkaukseen.

hemppi-mummi

Viesti kirjoittaja hemppi-mummi Pe Tammi 07, 2011 1:09 am

niin kuin normaalisti, asiat muistuvat mieleen pätkittäin.

minun kohdallani pitää vielä selvittää paria asiaa:
onko kenelläkään tullut repeämiä maksaan?
tai onko kenelläkään ollut kiinnikkeitä suolistossa?

hemppi-mummi

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Tammi 07, 2011 4:26 am

Mulla oli mahassa aikaisemmista leikkauksista paljon kiinnikkeitä. Niitä polttelivat pois tieltä kuten sektioissakin.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Tammi 07, 2011 5:14 pm

Menikö poutapilvi sun leikkaus kuitenkin hyvin?ja toipuminen siitä?
Multa on leikattu vanhaan tyyliis sappi ja se haava on tosi iso,ja jännittää kuinka paljon sieltä mahtaa löytyä kiinnikkeitä,ja kuinka paljon ne haittaavat leikkausta.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Nancy Pe Tammi 07, 2011 5:37 pm

Tigertyttö: Minulla myös sappi leikattu vanhaan malliin ja iso arpi siitä muistona. Leikkauskertomuksessa oli, että kiinnikkeitä on ollut ja ne on irroteltu, eikä mitään ongelmia. Kaverilla oli myös kiinnikkeitä ja hänelle oli jouduttu tekemään kaksi reikää enempi kuin minulle, mutta muuten leikkaus onnistui hyvin. Kaverille oli sanottu, että toipuminen voi olla vähän vaikeampaa kuin normaalisti, mutta hyvin hän on toipunut.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Tammi 07, 2011 5:40 pm

Kiitos Nancy vastauksestasi I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009