Näinkin voi käydä...
+11
Kimby
Elämä edessä
hansu
.tuisku.
dooris
ritu
MRA123
pingu70
eräpena
Tepa43
Nancy
15 posters
Sivu 1 / 1
Näinkin voi käydä...
Entisenä suursyömärinä luulin, että leikkauksen jälkeen venytän uuden pienen mahalaukun välittömästi entiselleen, koska en osaa säännöstellä syömisiäni. Mutta kuinkas se sitten oikeasti menikään...? Jossain ketjussa kerroin jo aikaisemmin, että paino on jumissa, kun en ole saanut syödyksi riittävästi. Sama meno on valitettavasti jatkunut, että näin sitä voi asiat mennä täysin päälaelleen.
Luulin myös, että en enää koskaan syö Nutrilettia tai muita vastaavia pahanmakuisia litkuja. Mutta niin vaan meni viime viikko pirtelöillä, kun en saanut muutakaan menemään alas. Rankaisin itseäni ihan sillä, että alkaisi se oikea ruokakin maistumaan viimein ja saisin edes jotain ravintoaineita. Syöminen on ollut minulle todella haastavaa leikkauksen jälkeen, kun mikään ei tunnu maistuvan ja on niin helppo jättää ruokailuja väliin, kun ei ole nälkä. Ensimmäiset pari viikkoa leikkauksen jälkkeen menivät ihan hyvin, mutta sittenpä olen saanut taistella. Veden kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta se syöminen on ollut todella vastenmielistä välillä.
Eikä siinä vielä kaikki.. Kävin tänään ravitsemusterapeutilla ensimmäisessä kontrollissa ja kuuntelemassa verikokeiden tulokset. Veriarvoissa oli hämminkiä johtuen juuri tuosta liian vähäisestä syömisestä. Huolestuttavinta oli alhainen kaliumin määrä, mikä on jo aiheuttanut rytmihäiriöitä. Muita oireita en ole vielä huomannut, mutta onhan tuota noissa rytmihäiriöissäkin jo riittävästi. Nyt se on sitten pikku pakko alkaa syömään kunnolla. Ravitsemusterapeutti suositteli, että jättäisin veden juontia vähän vähemmälle ja joisin tilalla rasvatonta maitoa. Laittelin tänään lihaa ja kasviksia sisältäviä ruokia ja aion myös niitä syödä vaikka väkisin.
Ateriarytmi minulla on ollut aina tosi huono. En ole syönyt aamulla mitään ja ensimmäinen ruokailu on saattanut olla vasta kolmen aikaan iltapäivällä. Ennen leikkausta sitä ehti illan mittaan tankata päivän tarvittavat kalorit ja reilusti ylikin, mutta nyt leikkauksen jälkeen sellainen ei onnistu millään. Korjattavaa siis löytyy tässäkin asiassa.
Että tällaisia ongelmia minulla. En ensin meinannut uskaltaa näistä edes kirjoittaa, mutta Lyltsyn lähettämän yksityisviestin rohkaisemana päätin kuitenkin jakaa nämä kokemukset. En yleensä tee uudenvuodenlupauksia, mutta nyt olen luvannut itselleni korjata nuo edellä mainitsemani asiat, kun ei tässä nyt muukaan auta. Paino on nyt kuitenkin menossa pikkuhiljaa alaspäin, että ei se jumitus ihan loputtomiin näköjään kestä. Ja kyllä minä vielä opin syömään oikein ja riittävästi, aivan varmasti
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Luulin myös, että en enää koskaan syö Nutrilettia tai muita vastaavia pahanmakuisia litkuja. Mutta niin vaan meni viime viikko pirtelöillä, kun en saanut muutakaan menemään alas. Rankaisin itseäni ihan sillä, että alkaisi se oikea ruokakin maistumaan viimein ja saisin edes jotain ravintoaineita. Syöminen on ollut minulle todella haastavaa leikkauksen jälkeen, kun mikään ei tunnu maistuvan ja on niin helppo jättää ruokailuja väliin, kun ei ole nälkä. Ensimmäiset pari viikkoa leikkauksen jälkkeen menivät ihan hyvin, mutta sittenpä olen saanut taistella. Veden kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta se syöminen on ollut todella vastenmielistä välillä.
Eikä siinä vielä kaikki.. Kävin tänään ravitsemusterapeutilla ensimmäisessä kontrollissa ja kuuntelemassa verikokeiden tulokset. Veriarvoissa oli hämminkiä johtuen juuri tuosta liian vähäisestä syömisestä. Huolestuttavinta oli alhainen kaliumin määrä, mikä on jo aiheuttanut rytmihäiriöitä. Muita oireita en ole vielä huomannut, mutta onhan tuota noissa rytmihäiriöissäkin jo riittävästi. Nyt se on sitten pikku pakko alkaa syömään kunnolla. Ravitsemusterapeutti suositteli, että jättäisin veden juontia vähän vähemmälle ja joisin tilalla rasvatonta maitoa. Laittelin tänään lihaa ja kasviksia sisältäviä ruokia ja aion myös niitä syödä vaikka väkisin.
Ateriarytmi minulla on ollut aina tosi huono. En ole syönyt aamulla mitään ja ensimmäinen ruokailu on saattanut olla vasta kolmen aikaan iltapäivällä. Ennen leikkausta sitä ehti illan mittaan tankata päivän tarvittavat kalorit ja reilusti ylikin, mutta nyt leikkauksen jälkeen sellainen ei onnistu millään. Korjattavaa siis löytyy tässäkin asiassa.
Että tällaisia ongelmia minulla. En ensin meinannut uskaltaa näistä edes kirjoittaa, mutta Lyltsyn lähettämän yksityisviestin rohkaisemana päätin kuitenkin jakaa nämä kokemukset. En yleensä tee uudenvuodenlupauksia, mutta nyt olen luvannut itselleni korjata nuo edellä mainitsemani asiat, kun ei tässä nyt muukaan auta. Paino on nyt kuitenkin menossa pikkuhiljaa alaspäin, että ei se jumitus ihan loputtomiin näköjään kestä. Ja kyllä minä vielä opin syömään oikein ja riittävästi, aivan varmasti
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Nancy- Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010
Vs: Näinkin voi käydä...
Tsemppiiiiiiiii Nancy!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Hyvä että tulee nämäkin asiat selviksi. Jonkun epäröivän se voi saada miettimään asioita, minun päätöstäni se vain vahvistaa.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Hei nancy.
Voin harmikseni lohduttaa sinua ettet ole ainut jolla on ongelmia tarpeeksi syömisen kanssa.
Minä en edelleenkään saa riittävästi syötyä.
Ruoka annos on 100 g kerralla. muuta ei mene, tulee huono olo.
En millään saa syötyä edes minimi suosituksia päivässä. joo ja minullakin paino jumittaa. välillä tulee mietittyä ,et jospas syönkin liikaa,kun ei paino putoa.
juomisten kanssa ei ongelmia.
Minä aloin taas pitämään ruokapäiväkirjaa kaikesta syömisestä ja juomisesta.
Minulla on kans energia vaje,kun olen kokoajan aikas väsynyt. työpäivän jälkeen pitää ottaa päiväunet,et selviää illasta.koko ajan paleltaa, varsinkin ruokailun jälkeen.
Eilen aloin lisäämään jugurtin joukkoon proteinijauhetta jos auttais.
Ei sitä täällä pidä arastella puhua mistään asiasta.
Kaikki ollaan sama käyty läpi ja muut voi antaa vinkkejä.
Voimia syömisen opetteluun.
Haleja ja terkkuja pingu70
Voin harmikseni lohduttaa sinua ettet ole ainut jolla on ongelmia tarpeeksi syömisen kanssa.
Minä en edelleenkään saa riittävästi syötyä.
Ruoka annos on 100 g kerralla. muuta ei mene, tulee huono olo.
En millään saa syötyä edes minimi suosituksia päivässä. joo ja minullakin paino jumittaa. välillä tulee mietittyä ,et jospas syönkin liikaa,kun ei paino putoa.
juomisten kanssa ei ongelmia.
Minä aloin taas pitämään ruokapäiväkirjaa kaikesta syömisestä ja juomisesta.
Minulla on kans energia vaje,kun olen kokoajan aikas väsynyt. työpäivän jälkeen pitää ottaa päiväunet,et selviää illasta.koko ajan paleltaa, varsinkin ruokailun jälkeen.
Eilen aloin lisäämään jugurtin joukkoon proteinijauhetta jos auttais.
Ei sitä täällä pidä arastella puhua mistään asiasta.
Kaikki ollaan sama käyty läpi ja muut voi antaa vinkkejä.
Voimia syömisen opetteluun.
Haleja ja terkkuja pingu70
pingu70- Viestien lukumäärä : 116
Registration date : 15.06.2010
Nancy ja Pingu70,
On todella hyvä että tuotte ongelmanne esiin, todella harmi että teidän kohdalla näin on käynyt. Toivotan sydämestäni teille parempaa alkanutta vuotta ja tsemppiä ruokailujen kanssa!
On todella hyvä että tuotte ongelmanne esiin, todella harmi että teidän kohdalla näin on käynyt. Toivotan sydämestäni teille parempaa alkanutta vuotta ja tsemppiä ruokailujen kanssa!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Ei nämä leikkaukset ole todellakaan mitään läpihuutojuttuja vaan monille tulee vaikka mitä ongelmia vaikka näilläkin sivustoilla hehkutetaan onnistumisista ja harvoin puhutaan ongelmista, mulla leikkuusta 1v2kk ja nyt vasta pystyn jotenkin syömään normaalit leikattujen ruokamäärät mutta ei se minua ole huolettanut sillä muuten tuskin olisin laihtunut tämän projektin aikana reilusta 200kg tähän nykyiseen alle 90kg onneksi mulla tuo napostelu on korvannut normaalisti syödyn kerta annoksen sillä yleensä napostelen koko hereillä olo ajan ja se sisältää niin karkit juin jäätelön sekä kermaviili ja turkkilainen jugurtti ovat olleet korvaamaton energian tuoja KANNATTAA KOKEILLA.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Leikkaukseen menevänä toivon parasta ja pelkään pahinta. Eihän tähän projektiin kevyin perustein pysty lähtemään. Kyllähän tämä on se viimeinen keino, kun kaikki muu on yritetty moneen kertaan . Ihanaa, että sinullakin alkaa helpottamaan . TSEMPPIÄ!
dooris- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2010
Ruokahaluttomuutta.
Leikkauksesta 3 viikkoa. Paino pudonnut 5 kg jo kaksiviikkoa sitten. Nyt jurraa paikoillaan. Minäkin epäilin, että syön liikkaa, vaikka kalorimäärä jäi kolmeensataan. Ajattelin, että lakkaan syömästä, kun ei ole nälkä. Juon vain activea ja vettä. No ei se paino vieläkään putoa.Olen ihan varma, jos syön parin tunnin välein desin ruokaa, olen kohta lähtökuopissa. Masentaa, itkettää...
Leikkauksesta 3 viikkoa. Paino pudonnut 5 kg jo kaksiviikkoa sitten. Nyt jurraa paikoillaan. Minäkin epäilin, että syön liikkaa, vaikka kalorimäärä jäi kolmeensataan. Ajattelin, että lakkaan syömästä, kun ei ole nälkä. Juon vain activea ja vettä. No ei se paino vieläkään putoa.Olen ihan varma, jos syön parin tunnin välein desin ruokaa, olen kohta lähtökuopissa. Masentaa, itkettää...
.tuisku.- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 03.01.2011
Kuules tuisku... Alahan syödä. Ei se paino muuten lähde alaspäin. Elimistö taistelee kynsin ja hampain painonpudotusta vastaan, jos et syö ollenkaan. Liian vähällä ruualla ajat itsesi sairaalaan!
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Hei ja kiitos, kun kerroit vaikeuksistasi! Me vielä leikkaamattomat opimme ottamaan huomioon erilaisia asioita, joita kaikkia ei välttämättä kaikille edes eteen tule. Mutta on hyvä tietää niistä!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Anteeksi jos kirjoitukseni vaikuttaa vähättelevältä, mutta mun mielestä tässä ei ole mitään epänormaalia. Se ettei ruoka maistu ekat 3 kuukautta on mun mielestä yleisempää leikkauksen jälkeen kuin että se maistuisi liian hyvin. Kyllä se ruokaa alkaa teillä maistumaan liiankin hyvälle vielä...
Ja mitä painoon tulee niin edelleenkin ne ihmiset jotka kuolevat nälkään ovat langanlaihoja. Tää uskomaton legenda ettei muka laihtuisi jos ei syö on kyllä todella sitkeässä. Ikiliikkuja ei ole vieläkään keksitty.
Ja mitä painoon tulee niin edelleenkin ne ihmiset jotka kuolevat nälkään ovat langanlaihoja. Tää uskomaton legenda ettei muka laihtuisi jos ei syö on kyllä todella sitkeässä. Ikiliikkuja ei ole vieläkään keksitty.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Mulla oli kanssa ongelmia ensimmäiset 6kk syömismäärien kanssa. Kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut pähkinöillä sain kcal määrää nostettua 800/vrk, mutta usein jäi silti reippaasti alle.
Joulun tienoilla helpotti ja nyt saan jopa laskea etten syö "liikaa". Kaloreja menisi helposti (aika pitkälti kiitos pähkinähimoni) jopa yli 1500/vrk. Olen silti muutamaan herkkupäivää lukuunottamatta pidättäytynyt 1200-1500 kcal välissä ja proteiinit olen laskenut väh. 60 g/vrk.
Tänään pääsin alle bmi 28 ja enää on 900 gr. matkaa alle 80 kg haamurajaan. Kyllä todella kannattaa tiedostaa nämä syömisongelmat ja se, että todella voi heittää ihan laidasta laitaan ongelmat ruuan kanssa, kun vertaa elämää ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen.
Itse tunnistin anoreksian oireet n. 4-5kk leikkauksesta ja jouduin päivittäin päättämään, etten sitä reisaa ota lihavuuden jälkeen itselleni vaan pakotan itseni syömään vaikka sitten pikkupaloja koko ajan. Nutrilettin patukat kulki käsilaukussa aina mukana ja pala silloin tällöin oli helppo ja hyvä välipala.
Joulun tienoilla helpotti ja nyt saan jopa laskea etten syö "liikaa". Kaloreja menisi helposti (aika pitkälti kiitos pähkinähimoni) jopa yli 1500/vrk. Olen silti muutamaan herkkupäivää lukuunottamatta pidättäytynyt 1200-1500 kcal välissä ja proteiinit olen laskenut väh. 60 g/vrk.
Tänään pääsin alle bmi 28 ja enää on 900 gr. matkaa alle 80 kg haamurajaan. Kyllä todella kannattaa tiedostaa nämä syömisongelmat ja se, että todella voi heittää ihan laidasta laitaan ongelmat ruuan kanssa, kun vertaa elämää ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen.
Itse tunnistin anoreksian oireet n. 4-5kk leikkauksesta ja jouduin päivittäin päättämään, etten sitä reisaa ota lihavuuden jälkeen itselleni vaan pakotan itseni syömään vaikka sitten pikkupaloja koko ajan. Nutrilettin patukat kulki käsilaukussa aina mukana ja pala silloin tällöin oli helppo ja hyvä välipala.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Joo, kaikki ei leikkauksen jälkeen suju ongelmitta, se on selvää. Osalla ongelma on että voi syödä "liikaa" siksi että maha vetää eikä tule esim. huonoa oloa liiasta/makeasta/rasvaisesta syömisestä, ja joutuu kontrolloimaan syömisiään miltei kuten ennen leikkaustakin. Osalla taas ei mikään maistu. Silloin kannattaa yrittää läpi hereilläoloajan tasaisesti kahden tunnin välein syödä jotain pientä, minkä saa alas. Ruokapäivä pitää sen mitä syö realistisena, usein syömisiä voi liioitella suuntaan tai toiseen.
Eräs leikattu tuttavani kommentoi 2 viikkoa leikkauksesta että kaikki ilo syömisestä on kadonnut ja mikään ei maistu miltään, syöminen on pakkopullaa. Siksi syöminen vaatiikin ponnisteluja aiempaan elämään verrattuna.
Uskoisin että meillä kaikilla on tavoitteena normaali elämä syömisen osalta, terveenä. Tämä tarkoittaa pitkin päivää pieniä annoksia. Parhaiten tähän tavoitteeseen pääsee syömällä, kuin syömättömyydellä.
Tosi hyvä Nancy että toit tämänkin ongelman keskusteluun :)
Kaikkea hyvää!
Eräs leikattu tuttavani kommentoi 2 viikkoa leikkauksesta että kaikki ilo syömisestä on kadonnut ja mikään ei maistu miltään, syöminen on pakkopullaa. Siksi syöminen vaatiikin ponnisteluja aiempaan elämään verrattuna.
Uskoisin että meillä kaikilla on tavoitteena normaali elämä syömisen osalta, terveenä. Tämä tarkoittaa pitkin päivää pieniä annoksia. Parhaiten tähän tavoitteeseen pääsee syömällä, kuin syömättömyydellä.
Tosi hyvä Nancy että toit tämänkin ongelman keskusteluun :)
Kaikkea hyvää!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Kiitos kommenteista ja kannustuksesta.
Kimby olen kanssasi täysin samaa mieltä tyhjään sitä leikkuun jälkeen murehtii että syö liian vähän, eihän sitä laihdu jos syö samanlailla kuin ennen.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Ritu sano tuolla edellä osuvasti.....ainakin osu minuun,eli nyt elämä on yhtä syömistä...........siis aina kun mietin että mitäs tekis niin AHAA syö siis elo on vähän nyt niinku kokoajan naposteluu kun kerran sitä menee niin vähän kerrallaan!
Mun ravintoterapeutti sano, että nyt täytyy syödä 6tl näkyvää rasvaa (vähintään 60%)päivässä ja kaikki kevyt tuotteet on KIELLETTYJÄ! Ja sehän passaa mulle hyvin kastikkeetkin tulee nykyään ehdassa kermassa!
Proteiinit tärkeitä ja se VESI koittakaa saada juotuu se 2litraa VÄHINTÄÄN!
Oon huomannu että ihokin on parempi nyt!
Mä syön nyt kaikkee mitä ennenkin mutta lilliputin annoksia vanhaan! Ja se on tehonnut nautin siis nykyisetä elosta tyhjin rinnoin!
(ennen liivikoko 125DD nykyään 80B)
Huumorilla pääsee pitkälle......nauttikaa uudesta vuodesta!
Mun ravintoterapeutti sano, että nyt täytyy syödä 6tl näkyvää rasvaa (vähintään 60%)päivässä ja kaikki kevyt tuotteet on KIELLETTYJÄ! Ja sehän passaa mulle hyvin kastikkeetkin tulee nykyään ehdassa kermassa!
Proteiinit tärkeitä ja se VESI koittakaa saada juotuu se 2litraa VÄHINTÄÄN!
Oon huomannu että ihokin on parempi nyt!
Mä syön nyt kaikkee mitä ennenkin mutta lilliputin annoksia vanhaan! Ja se on tehonnut nautin siis nykyisetä elosta tyhjin rinnoin!
(ennen liivikoko 125DD nykyään 80B)
Huumorilla pääsee pitkälle......nauttikaa uudesta vuodesta!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
No nyt on hyvä mieli, vaikka syöminen on edelleenkin vaikeaa. Kahden viikon pakkosyönti on tuottanut tuloksia ja veriarvot menossa parempaan suuntaan. Painokin näyttää menevän pikkuhiljaa alaspäin
Hyvä Nancy!
Hienoa Nancy
Kyllä se syömättömyys on ihan todellinen ongelma. En voi tehdä perheelleni entisiä ruokia, koska niiden haju oksettaa. Itselläni menee parhaiten alas keitot tai oikeastaan keittojen liemet. Joten meillä syödään vuorotellen kanakeittoa,borskeittoa,kesäkeittoa,kalakeittoa,kaalikeittoa,hernekeittoa ja lihasoppoo. Kiinteä ruoka jää jumiin jo ruokatorveen, eikä saa edes juoda ruoan kanssa.Menen torstaina verikokeisiin ja pahoin pelkään, että ei se tohtori ainakaan kehumaan pääse arvojani. Ei kukaan meistä leikatuista voi syödä kuin ennen, ei sinnepäinkään. Jos kalorimäärä jää kolmeen-kuuteensataan päivässä, se tarkoittaa jo ongelmia.
.tuisku.- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 03.01.2011
Mä kyllä voin sanoa syöväni ihan mitä vaan nykyään (leikkauksesta 8 kuukautta). Olen aloiittanut normaalin syömisen hyvin varhaisessa vaiheessa hyvin pureskellen(ekalla viikolla jo possunpihviä). Määrät vaan on pienemmät ja pyrin toki valitsemaan proteiinipitoisia ruokia, mutta en hiilareita vältä. Tietysti määrät on mitä on. Esim. eilen meillä oli kotona poikkeuksellisesti "pikaruuokaa", söin n. 10 ranskanperunaa ja 3 lihapullaa. Ennen esim. viikonlopun aamupalalla saattoi mennä neljä paahtoleipää, nykyään menee se yksi.
Eli määrät on kyllä muuttuneet mutta ei se mitä syö, ainakaan pakosta. Että en kyllä pitäisi tuota sun tilannetta Tuisku ihan normaalina.
Eli määrät on kyllä muuttuneet mutta ei se mitä syö, ainakaan pakosta. Että en kyllä pitäisi tuota sun tilannetta Tuisku ihan normaalina.
Mulla meni vielä syksyllä n. 4-5 kk leikkauksesta päivät 400-600 kcal. Tosin valitsin itse terveellisesti vihanneskeittoja, vähärasvaisia jugurtteja yms., mutta ruokamäärät pienet ja sen myötä kalorimäärätkin aivan liian pienet.
Nyt saan helposti menemään "liiankin" kanssa. Söin juuri reilun tunnin kestäneellä ruokailulla 185 gr. pihvin. Jaoin pihvin 4 osaan ja söin aina pari palaa kerrallaan ja pidin 20min. tauon välissä. Liian paljon tuli kyllä syötyä määrällisesti yhdellä kertaa. Tosin päivän kalorit ovat taas kaikesta huolimatta vain reilussa 900 kcal, joka turhan vähän. Vaan muuta ei nyt enää mene.
Sulla Lyltsy on todella pienet ruokailut muhun verrattuna. Miten usein syöt? Mä syön n. 3 krt kunnon ruokaa/ vrk + jokunen napostelu juuston/leikkeleen palanen/hedelmä tai lasi maitoa päälle.
Nyt saan helposti menemään "liiankin" kanssa. Söin juuri reilun tunnin kestäneellä ruokailulla 185 gr. pihvin. Jaoin pihvin 4 osaan ja söin aina pari palaa kerrallaan ja pidin 20min. tauon välissä. Liian paljon tuli kyllä syötyä määrällisesti yhdellä kertaa. Tosin päivän kalorit ovat taas kaikesta huolimatta vain reilussa 900 kcal, joka turhan vähän. Vaan muuta ei nyt enää mene.
Sulla Lyltsy on todella pienet ruokailut muhun verrattuna. Miten usein syöt? Mä syön n. 3 krt kunnon ruokaa/ vrk + jokunen napostelu juuston/leikkeleen palanen/hedelmä tai lasi maitoa päälle.
Poutapilvi.On sulla mahtava kans tuo pudotus kaikkiaan ja noin lyhyessä ajassa.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Musta mä kyllä syön ihan reilusti leikatuksi, tänään esim. aika peruspäivä
Heldelmärahkaa 1 dl
Kuppi kahvia maidolla
Nizzan salaattia ( mm. tonnikalaa, 1 kanamuna, oliivia), salaatinkastiketta
Lassijuoma
Maitokahvi ja puolikas banaani
Vähän riisiä, pieni kanan filepihvi, raejuustoa, herneitä/pikkuporkkanaa, bearnaise-kastiketta
Maitokahvi ja omaleipoma kierrepulla
Ruispala, 2 siivua juustoa, oivariinia, maksamakkaraviipale, tomaatti + suolaa + pippuria.
Ja siis kaloreita en oo laskenut leikkauksen jälkeen, mutta syön kyllä tasaisesti 2-3 tunnin välein.
Heldelmärahkaa 1 dl
Kuppi kahvia maidolla
Nizzan salaattia ( mm. tonnikalaa, 1 kanamuna, oliivia), salaatinkastiketta
Lassijuoma
Maitokahvi ja puolikas banaani
Vähän riisiä, pieni kanan filepihvi, raejuustoa, herneitä/pikkuporkkanaa, bearnaise-kastiketta
Maitokahvi ja omaleipoma kierrepulla
Ruispala, 2 siivua juustoa, oivariinia, maksamakkaraviipale, tomaatti + suolaa + pippuria.
Ja siis kaloreita en oo laskenut leikkauksen jälkeen, mutta syön kyllä tasaisesti 2-3 tunnin välein.
Tuntuu että noi syömiset on jokaisella aika yksilöllisiä. Itse taidan nyt 6kk leikauksen jälkeen syödä melkein liian hyvin leikatuksi. Mutta kai määrät on oikein kun lääkärit vaan kehuu mun painon tippumista, kirurgi näki ekan kerran aatonaattona ja oli yllättynyt kun painoin 139, odotus hänellä oli 155-160 välillä Ja juuri viime viikolla näin ravitsemusterapeutin joka oli kanssa tyytyväinen minun tuloksiin, 137. Ainoa mikä ei ole hyvällä tasolla vitamiineissa on D.
Noi mun annokset on nyt suunilleen täysi Teema lautanen jos lihaa+vihanneksia syö, keitot ja wokit menee 3-4dl kerralla. Mutta tuota annosta sitten syön sen tunnin, puoltoista, noin kolme neljä kertaa pv. Ja joskus jos tökkii niin jaan annoksen kahtia eli silloin saattaa tulla 8 kertaa.
Hiilihydraatit tökkii vieläkin, ainoa mikä ei protestia aiheuta on riisinuudelit ja riisi. Joskus olen kaloreita laskenut, niin päivän kalorit vaihtelee 1000-2000 välillä jälkimmäinen on päivinä jolloin urheilen.
Noi mun annokset on nyt suunilleen täysi Teema lautanen jos lihaa+vihanneksia syö, keitot ja wokit menee 3-4dl kerralla. Mutta tuota annosta sitten syön sen tunnin, puoltoista, noin kolme neljä kertaa pv. Ja joskus jos tökkii niin jaan annoksen kahtia eli silloin saattaa tulla 8 kertaa.
Hiilihydraatit tökkii vieläkin, ainoa mikä ei protestia aiheuta on riisinuudelit ja riisi. Joskus olen kaloreita laskenut, niin päivän kalorit vaihtelee 1000-2000 välillä jälkimmäinen on päivinä jolloin urheilen.
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa