Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuinka pärjäsitte joulun syömisistä ?? !!

+11
Poutapilvi
Lyltsy
eräpena
Gilraen84
hansu
matami
Adele
Laihduttava
heiduska72
ritu
MRA123
15 posters

Siirry alas

Kuinka pärjäsitte joulun syömisistä ?? !! Empty Kuinka pärjäsitte joulun syömisistä ?? !!

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Joulu 27, 2010 1:55 pm

Mun joulu meni oikein mallikkaasti, söin kuin "hevonen" ja ajattelin että vaakaan en mene kun tuntui siltä että olo on niin "turvonnut" koko ajan, eilen illalla sitten uskaltauduin.... ja mikä yllätys se olikaan, paino oli pudonnut pyhien aikana n. kilon. TÄÄ OLI PARAS JOULU IKINÄ!!! En koskaan ole päässyt joulusta yli ilman lihomista! Kaikkea söin, omasta mielestäni tosi paljonkin, mut osoitti sitten kaiketi sen että "normisti" voisi syödä enemmän jos kerran paino putoaa tuohon tahtiin muutamassa päivässä.

Ai niin tässä hehkutuksessa meinas unohtua ett kyl kävin aattona sekä joulupäivän iltana ripuloimassa sekä yökkimässä, liian nopeasti juustoja ja suolakeksejä, mut siitä huolimatta koin et mun joulu meni hyvin! :roll:

Mun syömisiin kuului laatikot, kinkku, rosolli, sienisalaatti, juustot, suolakeksit, viinirypäleet, suklaakonvehdit (vähän tosin), joululeipä ym.

Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa.... :cheers:
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka pärjäsitte joulun syömisistä ?? !! Empty Vs: Kuinka pärjäsitte joulun syömisistä ?? !!

Viesti kirjoittaja ritu Ma Joulu 27, 2010 2:36 pm

Sehän on tosi että syömällä laihtuu ja syömättä ollessa lihoo.
Täälläkin koko joulunaika tuli syötyä pupellettua koko hereillä olo aika yleensä aamu 8-24 välinen aika niin kalaa, kinkkua, juustoja ja laatikoita samoin meni pähkinöitä, joulutorttuja ja kakkua joulukarkkeja ei enää jaksanut syödä mutta punkkua meni pullo samoin konjakkia (lääkkeeksi ruuansulatukselle) ja farkut vaan vyötäröstä isonevat tietty kävinhän joka päivä myös kävelemässä kun pukki toi tosi ihanat ja lämpimät toppahaalarit.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Kuinka pärjäsitte joulun syömisistä ?? !! Empty Vs: Kuinka pärjäsitte joulun syömisistä ?? !!

Viesti kirjoittaja heiduska72 Ma Joulu 27, 2010 3:56 pm

Mulla joulu meni syödessä kaikennäköistä, mun leikkauksesta on vain reilu viikko ja kaikki mitä olen uskaltanut syödä on alas mennyt. Annoskoot vain on desilitran suuruisia. Meni laatikoita, lohta, karajalanpaistia ja kinkkua tosin enemmän lientä sekaan kuin normaalisti laittaisin. Pahan olon sain joulupäivän iltana kun TYHMÄ menin ottamaan suklaata ja sen imeskeltyäni tiesin tehneeni väärin.
Painokin näyttää samaa kuin aattoaamuna. Ulos ei tullut lähdettyä jouluna kun oli sellainen lumipyry ja leikkausesta tosiaan on vasta reilu viikko. bounce
heiduska72
heiduska72

Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 52
Registration date : 12.11.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Joulu 27, 2010 4:09 pm

Mä pärjäsin mielestäni oikein mukavasti, pahaa dumping-kohtausta lukuunottamatta. Söin ihan kaikki jouluruokia, mutta en kerralla. Aattona keskityin lähinnä kaloihin ja alkuruokiin, joulupäivänä sitten enemmän laatikkopuoleen ja kinkkuun.
Leikkauksesta on nyt kaksi kuukautta ja pystyin tosiaan syömään kinkkua ja muuta ihan normaalisti, kun vain muistin pureskella tarpeeksi. Ja syödä hitaasti.
Painon suhteenkin meni mukavasti; kaikesta syöpöttelystä huolimatta painoa putosi kilo viime maanantaista. Eli olen todellakin tyytyväinen!

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Adele Ma Joulu 27, 2010 4:55 pm

Kerrankin joulu, kun voi hyvällä omalla tunnolla syödä...pääasiassa laatikoita, kinkkua vähän ja sienisalaattia, hitaasti nautiskellen Smile
Graavilohtakin söin ja palan äidin tekemä limppua, tietysti muutama konvehtiki piti maistaa, verrattuna entisiin jouluihin aivan mahtava olo ja varsinkin tuolla korvien välissä Wink

Adele

Adele

Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.05.2010

Viesti kirjoittaja matami Ma Joulu 27, 2010 8:58 pm

Hyvin meni joulun syömiset ja ekaa kertaa varmaan koskaan ei ähkyä eikä pahaa oloa ollut missään vaiheessa.
Kinkku, laatikot, suklaa, kaikki maistui ja yrittämällä yritin syödä enemmän kuin normaalisti. Vaaka on viikon vielä lomailemassa ja sen jälkeen kattelen mitä reilummin syöminen on painolle tehnyt.

matami

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009

Viesti kirjoittaja hansu Ma Joulu 27, 2010 11:22 pm

Minulla onnellisesti jo kahden viikon stoppi menossa. Paino seilaa edes takaisin, vähän pois ja seuraavana päivänä kilo lisää... Missä lie vika?

Jouluna söin lähes kaikkea juhlaan kuuluvaa, tosin pienissä määrin. Muutaman suklaakonvehdinkin söin, eikä niistä tullutkaan pahaa oloa kuten aiemmin. Porkkanalaatikko oli parasta.

hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ti Joulu 28, 2010 2:10 am

Hihii mä oon enellä, mut joulu meni hyvin söin kaikkea mutta kohtuudella, mut herkkupuoleen en koskenut, paino tippunut joulusta 1,7kg, JESH!
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010

Viesti kirjoittaja eräpena Ti Joulu 28, 2010 2:28 am

Minun joulu meni kuralle jo aattona. Nyt seuraan sivusta kun poikani (190cm ja 68kg) syö suklaata ,kaakkuja ja pullaa mitä jäi joulusta. Tämä se KOVETTOO LUONTOO. Twisted Evil
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Joulu 28, 2010 3:45 am

Jouluruokien osalta joulu sujui hyvin, söin vähän valikoituja alkupaloja ja kinkkua. Maistoin myös imellettyä perunalaatikkoa. Ihanaa kun ei tullut ähkyä koko jouluna.

Itse en saanut suklaata lainkaan, mikä oli hyvä. Mutta nyt yritän päästä eroon tuosta suklaan syönnistä, eilen söin varmaan 10 konvehtia päivän aikana. Tänään on mennyt neljä. Eli taistelua paluusta normaali-arkeen täällä Espoon suunnalla.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Joulu 28, 2010 9:14 pm

Mä söin kaikkea pienissä erissä ja eri aikaa. Aattona sai oikein miettiä mitä eniten tekee mieli, kun on ei lautaselle uskaltanut ottaa, kun paria lajia. Musta pitää saada kutakin ruokalajia enemmän kuin 1 suupalallinen muuten menee jotenkin "hukkaan" koko syöminen.

Jumia tai painon putoamisen hidastumista. Viikko ennen joulua ei mennyt painoa lainkaan, mutta vastoin päätöstäni kävin viikovaakakäynnilläni 25.12. ja paino oli pudonnut aattoaamusta 200gr. Sinäänsä uskomaton suoritus sen suolaisen ruoka määrän jälkeen. Joulupäivän pudotus oli kanssa 200 gr., joten ei voi olla kuin tyytyväinen. Olisiko ruokamäärän suuruus kuitenkin voittanu suolaisuuden ja saanut elimistön löysäämään säästöliekkiä Very Happy ?

Jädeä tuli parina päivänä syötyä ja tänään meni lounaaksi mäkkärin sundae (hyi mua!), itsetehtyjä konvehteja maistoin pari sekä muutaman kerran itsetehtyjä toffeita. Pähkinät/suolainen ruoka on onneksi tätä nykyään se himo ja nytkin maistelen joulukinkun jämiä koneella istuen.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja bulleriina Ke Joulu 29, 2010 4:00 am

Moi!

Syömisen kanssa ei muuta ongelmaa, kuin että hyvin maistui. Söin pieniä annoksia, joten mitään pahaa oloa ei tullut.

Painoakin tuli kilon verran lisää, mutta luulen, että suurin selitys on sillit ja lohi eli rutkasti suolaa.

Nyt yritän lipittää vettä ja saada pöhon liikkeelle. Eli paluu arkeen on alkanut!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja huanita To Joulu 30, 2010 4:09 am

Kaikkea herkkua tuli syötyä niin paljon kuin mieli teki. Jouluaattona pakettien aukaisun jälkeen koin silti näläntunteen, toista kertaa leikkauksen(1.11) jälkeen. Ja taas söin ainakin 2dl peruna- ja lanttulaatikkoa santa

Se kurjuus tuli huomattua, että ennen niin jumaloimani mäti ei enää maistu. Ja ostin kilon kirjolohen ja 200g siianmätiä. Crying or Very sad

Mutta se hieman lohduttaa, että syömingeistä huolimatta (tai sen ansiosta) paino oli laskenut 2kg viikossa.
huanita
huanita

Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 04.09.2010

Viesti kirjoittaja BLOCCO To Joulu 30, 2010 8:16 pm

Jo joulukuun puolivälissä alkaneen viikon Lapin reissun aikana tuli niitä jouluruokia syötyä ravintoloissa ja sitten kotona ja aattona maalla. Kaikki maistui hyvältä ja varsinkin aattoateria anopin pöydässä koko perheen kanssa yhdessä oli hieno tapahtuma. - ainoa mitkä loppui oli lihapullat, että sellaista se nuoriso (9 - 14 v.) on. Mutta minä nautin pidemmän kaavan mukaan kuten tuolla jossain toisessa topicissa totesin aina livekallaan ja riisipuuroon sekä "sekametelisoppaan" saakka. Annokset pieniä niin hyvin meni. Joulu osui minulla nyt n. 1 kk sen jälkeen kun tuo 6 vko:n "harjoittelu-ENE" oli päättynyt. Ja nyt on menossa normaaliruokavalio 1600 kcal, kun olen leikkausjonossa - leikkaus pitäisi olla keväällä. Vähän pelkäsin, että joulusyömiset näkyy painossa, mutta tänä aamuna kävin vaa´alla ja lukema oli 132,0, kun se 15.12. oli 133,3 ja 23.12. oli 131,5. Että siinä se kiekkuu. Tässä näyn oppineen aika hyvin uuden tavan syödä ja suhtautua ruokaan, joten alan olla henkiseti valmis kohtaamaan myös leikkauksen jälkeisen tilanteen.

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be To Joulu 30, 2010 8:52 pm

JOuluna meni kaikki mahdollinen, määrät oli sopivia yleisesti ottaen, vain kerran oli sellainen olo, et liikaa meni ja paljon - vika lie riisipuuross, joka turpos masussa enemmän, kun olin aatellut.. Suolaa sain yliannoksina ja vaaka pomppas kilon eteenpäin.. tuntuu myös, että vatsa ei ole toiminut ihan kuin pitäisi ja olo on aika tukevahko.. paluu arkeen tapahtuu hitaasti mutta varmasti.. huomenna tietty uusivuosi ja sen jutut... tammikuussa pari päivää nutreja, jotta saan olon normalisoitumaan.. ts. suoliston kaikesta hh mömmöstä tyhjäksi ja nesteet ylimääräiset pois..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa