Näinhän siinä kävi......
+5
Megamisu
Möhköfantti
Ulde
BLOCCO
Nonna123
9 posters
Näinhän siinä kävi......
Aamulla tuli kirje kirurgilta joka suositteli tarkkaa painonhallintaa leikkauksen tilalle ravitsemushäiriövaaran takia kun on tuo 1 tyypin DM Taas matto vedettiin jalkojen alta....Minä niin odotin tätä että viimein pääsisin viettämään normaalia elämää. Ei tiedä mitä ajattelisi, tunteet käy pintaan...ei jaksaisi enää kamppailla painon nousun ja laskun kanssa, masentavaa.
No tasan ei käy onnen lahjat, täytyy hieman käsitellä asiaa ja miettiä..
No tasan ei käy onnen lahjat, täytyy hieman käsitellä asiaa ja miettiä..
Nonna123- Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 05.11.2010
Vs: Näinhän siinä kävi......
Eikös se ole ratkaiseva miten leikkaus auttaisi painonhallinnassa ja vähentäisi sairauksien vaikeusastetta ja uusien sairauksien puhkeamista? Pitäisikö sinun JoJotella ensin seuraavat 25 vuotta ja sitten vasta päästä leikkaukseen. ei siinäkään mitään järkeä ole.
Tuohan on vain kirurgin mielipide ja suosittelu. Miten oma lääkäri tai joku diabeteslääkäri on mieltä asiasta? Ainakin meille 2-tyypin diabeetikoille tämä leikkaus on vain hyväksi - ja pidemmän päälle elinehto.
Luulisi että näitä leikkaushoitoja kannattaisi ennemmin tehdä nuoremmille työikäisille kuin meille eläkkeen kynnnyksellä oleville!
Tsemppiä, ota selvää muilta lääkäreiltä ja diabeteshoitajalta mikä hommassa tökkii. Pää pystyyn, pidä puolesi
Tuohan on vain kirurgin mielipide ja suosittelu. Miten oma lääkäri tai joku diabeteslääkäri on mieltä asiasta? Ainakin meille 2-tyypin diabeetikoille tämä leikkaus on vain hyväksi - ja pidemmän päälle elinehto.
Luulisi että näitä leikkaushoitoja kannattaisi ennemmin tehdä nuoremmille työikäisille kuin meille eläkkeen kynnnyksellä oleville!
Tsemppiä, ota selvää muilta lääkäreiltä ja diabeteshoitajalta mikä hommassa tökkii. Pää pystyyn, pidä puolesi
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Hei BLOCCO!
Leikkaus oli hoitavan dibeteslääkärini ehdotus ja hän laittoi asiaa eteenpäin. Hän oli sitämieltä että se onnistuisi ja olisi hyväksi minulle. Kirurgi on tehnyt paperieni kanssa tutkimusta ilman että on nähnyt ja keskustellut minun kanssa. Olen samaa mieltä kanssasi että riskit sairastua diabeteksen muihin oheis sairauksiin vähenisi ja jarruttaisi niiden syntyä. Insuliinista en leikkauksella pääsisi irti vaan se pysyy kanssani hautaan asti koska sairastuin 4-vuotiaana 1-tyypin diabetekseen (DM) joka ei parane koskaan. Kuitenkin insuliinin määrää saisi reilusti vähentää kun paino putoaisi. Paino-ongelman vuoksi se on aika maksimillaan nyt.
Pyysin hoitavaalääkäriäni keskustelemaan asiasta kanssani mutta yhteydenotto heidän osalta jäi tältäpäivää ottamatta kiireen päivän vuoksi. Ehkä pommitan asialla heitä uudestaan huomenna. Minä en haluaisi antaa nyt periksi.
Kiitos sinulle kannustuksesta jatkaa eteenpäin
Leikkaus oli hoitavan dibeteslääkärini ehdotus ja hän laittoi asiaa eteenpäin. Hän oli sitämieltä että se onnistuisi ja olisi hyväksi minulle. Kirurgi on tehnyt paperieni kanssa tutkimusta ilman että on nähnyt ja keskustellut minun kanssa. Olen samaa mieltä kanssasi että riskit sairastua diabeteksen muihin oheis sairauksiin vähenisi ja jarruttaisi niiden syntyä. Insuliinista en leikkauksella pääsisi irti vaan se pysyy kanssani hautaan asti koska sairastuin 4-vuotiaana 1-tyypin diabetekseen (DM) joka ei parane koskaan. Kuitenkin insuliinin määrää saisi reilusti vähentää kun paino putoaisi. Paino-ongelman vuoksi se on aika maksimillaan nyt.
Pyysin hoitavaalääkäriäni keskustelemaan asiasta kanssani mutta yhteydenotto heidän osalta jäi tältäpäivää ottamatta kiireen päivän vuoksi. Ehkä pommitan asialla heitä uudestaan huomenna. Minä en haluaisi antaa nyt periksi.
Kiitos sinulle kannustuksesta jatkaa eteenpäin
Sain tänään puhelun hoitavalta DM-lääkäriltäni. Hän myös ihmetteli kirurgin kielteistä asennetta leikkaukselle. Lupasi kuitenkin jutella muiden lääkäreiden kanssa vielä asiasta ja ottaisi myöhemmin yhteyttä. Hän oli myös edelleen sitä mieltä että leikkaus olisi hyväksi minulle
Pudottaudunpa maanpinnalle takaisin sillä pessimisti ei pety...
Pudottaudunpa maanpinnalle takaisin sillä pessimisti ei pety...
Oletko kokeillut karppausta?
Itse olen vasta tutustumassa aiheeseen, mutta muutamat jo myös leikatut ovat hehkuttaneet sen nimeen.
Itse olen vasta tutustumassa aiheeseen, mutta muutamat jo myös leikatut ovat hehkuttaneet sen nimeen.
Ulde- Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010
Mie kans tänään just aloittelin karppausta
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
Kerro sitten ihmeessä, miten sinä sitä noudatat? Olen jotenkin kiinnostunut asiasta, mutten vielä itse toteuttanut.
Onko se karppaus sitä lääkettä joka maksaa sen 5e/pv ja 150e/kk?? jos samaa niin en ole kokeillut. Lääkärin kanssa oli siitä puhetta puhelimitse kun eilen soitteli. Hirmu kallista Tuota käytetty 2 tyypin DM kanssa kuulemma paljon. Leikkaus olisi kuitenkin se minun toiveeni...
Ei, katso netistä esim. Antti Heikkilä, niin hän kertoo omilla sivuillaankin siitä.
Se on vähähiilihydrattisen ruokavalion puolestapuhuja täällä Suomessa.
Mä en ole vielä itse oikein sisäistänyt tätä hommaa. Mutta se on kuulemma aika suosittua nykyään. Kävin kirjastossa kysymässä aihetta käsitteleviä kirjoja, mutta kaikki oli sillä hetkellä lainassa.
Se on vähähiilihydrattisen ruokavalion puolestapuhuja täällä Suomessa.
Mä en ole vielä itse oikein sisäistänyt tätä hommaa. Mutta se on kuulemma aika suosittua nykyään. Kävin kirjastossa kysymässä aihetta käsitteleviä kirjoja, mutta kaikki oli sillä hetkellä lainassa.
Ok, täytyypä lukasta mitä siitä kerrotaan. Uteliaisuus ainakin heräsi! Kiitti vinkistä
Eipä kestä! Itse sain naapurilta Montignacin laihdutusmenetelmä -kirjan, joka käsittelee samaa aihetta.
Eli tutustumassa aiheeseen olen itsekin.
Eli tutustumassa aiheeseen olen itsekin.
Olettehan käyneet tutustumassa sivuihin
http://karppaus.info/
Itse 2000 luvun alussa onnistuin pudottamaan karppauksella yli 30kg
Leipä vain on/oli minun kompastuskivi sitten kuitenkin. Ja kun antoi pikkusormen meni koko käsi...
http://karppaus.info/
Itse 2000 luvun alussa onnistuin pudottamaan karppauksella yli 30kg
Leipä vain on/oli minun kompastuskivi sitten kuitenkin. Ja kun antoi pikkusormen meni koko käsi...
Megamisu- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 23.11.2010
Mä kävin siellä joo, tosiaan siis vain kävin. Pitäis oikein keskittymällä keskittyä tuohon hommaan.
No niin sitä tuli toinen kieltävä kirje jossa oli nyt konsultoitu myös sisätautien ylilääkäriä ja vastaus oli ettei leikata 1-tyypin diabeteksen takia Arvatkaa masennuinko ja arvatkaa aloinko syömään mitäsattuu ja joulukin oli nyt on vielä pahempi olo. Et pitää nyt vain kuulemma ottaa niskasta kiinni itteensä ja tiputtaa aluksi 20kg. Mitä menevät ehdottelemaan tuommosia jos eivät kerta aijo lainkaan toimenpidettä tehdä. Tässä tuntee ittensä ihan tennispalloksi jota pompotetaan paikasta toiseen, tässä rumin sana ikinä
Joten haluan toivottaa sydämmestäni tsemppiä teille muille ja oikein ihanaa kevään odotusta, voikaa hyvin, minäkin yritän kaikesta huolimatta !!
-Nonna
Joten haluan toivottaa sydämmestäni tsemppiä teille muille ja oikein ihanaa kevään odotusta, voikaa hyvin, minäkin yritän kaikesta huolimatta !!
-Nonna
Hei Nonna!
Olen pahoillani siitä miten sinun leikkaukseen pääsysi kanssa nyt on! En voi ymmärtää perustelua, varsinkaan kun alunperin sinulle on leikkausta ehdotettu! Ei voi muuta kuin toivoa, että leikkaukseenpääsykriteerit Suomessa muuttuvat ja sinäkin pääset haluamaasi leikkaukseen!! Kaikesta huolimatta valoisaa tulevaisuutta sinulle!!!
Olen pahoillani siitä miten sinun leikkaukseen pääsysi kanssa nyt on! En voi ymmärtää perustelua, varsinkaan kun alunperin sinulle on leikkausta ehdotettu! Ei voi muuta kuin toivoa, että leikkaukseenpääsykriteerit Suomessa muuttuvat ja sinäkin pääset haluamaasi leikkaukseen!! Kaikesta huolimatta valoisaa tulevaisuutta sinulle!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Tsemppiä! Toivottavasti leikkauskriteerit höllentyvät ajan kanssa sinun kohdallasi. Oletko kysynyt yksityiseltä puolelta leikkausmahdollisuutta? Eli onko kysy oikeasti siitä, ettei 1 tyypin takia voi leikata vai onko kyse leikkausjonojen "siistimisestä"?
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Onko muita joita leikattu vaikka on 1-tyypin diabetes?
Minkä takia he ovat laittaneet sulle labrat etc. jos ei 1-tyypin immeisiä leikkaa?
Raivostuttavaa! Tekis mieli ite soittaa sinne ja sanoa pari valittua sanaa...
Toiv. Nonna sinulle löytyy vaihtoehto joka sinulle sopii ja pysyy, Voimia!
Minkä takia he ovat laittaneet sulle labrat etc. jos ei 1-tyypin immeisiä leikkaa?
Raivostuttavaa! Tekis mieli ite soittaa sinne ja sanoa pari valittua sanaa...
Toiv. Nonna sinulle löytyy vaihtoehto joka sinulle sopii ja pysyy, Voimia!
AnnikaK- Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 36
Registration date : 13.04.2010
Tosi surullista kuultavaa, että joku lääkäri jossakin päättää jakaa ihmiset kelpaaviin ja kelpaamattomiin asiassa, joka todellisuudessa kuuluisi jokaisen perusoikeuksiin kunnallisen hoitotakuun muodossa. Samoinhan kävi itselleni hiukan toisenlaisen prosessin jälkeen, jolloin päätin hakeutua leikkaukseen Virossa.
Tyrvää- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.01.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa