Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi?

+4
Riski_iita
heiduska72
hansu
Poutapilvi
8 posters

Siirry alas

Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi? Empty Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Marras 22, 2010 12:53 pm

Blocco kirjoitteli toivovansa, että joulun/ talven aikana ei painoa tulisi paljoakaan takaisin. Siitä mieleeni tuli mieheni kanssa käymä keskustelu joulusyömingien pituudesta. Meillä on joulun vietto alkanut aina joulukuun alusta ja kestänyt loppiaiseen ja sinä aikana on herkuteltu mielin määrin. Ei niin, että olisi muuhunkaan vuoden aikaan paljoa aikaisemmin katsottu mitä suuhun laitamme Embarassed

Aikaisemmin on joulun vietosta tullut pari kiloa lisätaakkaa, joka vuosittain keskimääräiseen 5-10kg lihomiseen verrattuna on ollut tietysti ihan iso osa. Tammikuussa olen aina aloittanut paaston/laihiksen/enen saaden painoa alaspäin muutaman kilon ja sitten se puuha on jäänyt siihen.

Mitäpä te ei vielä leikatut? Miten koette joulun "vaarat"?

Entäpä leikatut?

Itse sokerihiirenä tiedän, että se sokerinhimo on kaiken kattava ja, jos sille pikkusormensa antaa, niin se on menoa. Mietin vaan, että miten saisin miestä motivoitua olemaan syömättä niin kovin paljon joulun aikaan. Hänen motivaationsa oman painonhallintaan on valunut hiekkaan sitä myötä, kun minulla paino pudonnut. Ei hänen ekstrat minua haittaa, päinvastoin onpahan enemmän syliin otettavaa, mutta terveysriskien ja hänen oman jaksamisensa takia olisi 10-20kg pudotus paikallaan. Yritystä on, mutta makea ja ruoka maistuu.

Itse en usko joulun olevan ongelma muuta kuin siinä mielessä, että miten ihmeessä joulupyödän kaikkia herkkuja osaa ottaa niin pienet määrät, että kaikkea saa maistettua lol!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi? Empty Vs: Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi?

Viesti kirjoittaja hansu Ma Marras 22, 2010 3:37 pm

Minä taidan joulusyömiset jättää suosiolla muille. Ruokaa menee se 1,5dl-2dl. Liian tiheään tapahtuvat syömiset tuovat pahan olon tullessaan. Makea ei enää maistu hyvälle, jotain pientä joskus tosin olen maistanut. Se lienee minun pelastukseni. Eilinen joulupipari tosin maistui ihanalle!
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi? Empty [b]Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi?[/b]

Viesti kirjoittaja heiduska72 Ma Marras 22, 2010 4:43 pm

Olen menossa jouluviikon maanantaina Peijakseen leikkaukseen, joulun vietän nestemäisellä ravinnolla.
Mieheni kanssa olemme käyneet läpi tätä asiaa ja tulleet siihen tulokseen, että hyvä näin. Miehelleni riittää kun on kinkkua ja sinappia, ONNEKSI. Ei tarvitse laittaa kaiken maailman ruokia tänä jouluna eikä lähteä kyläilemään ja yrittää olla syömättä liian paljon kaikkea hyvälle tuoksuvaa. ENEn aloitin 12.11 ja tänään paino oli 112,3 BMI 45.5 tippunut 2,7kg. Pitää saada vaaka näyttämään 106kg leikkausaamuna. Tietysti jos tippuu enemmän sitä parempi.

Viimeinen muokkaaja, heiduska72 pvm Ti Marras 23, 2010 5:21 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Allekirjoitus)
heiduska72
heiduska72

Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 52
Registration date : 12.11.2010

Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi? Empty Vs: Onko joulu laihdutuksen kompastuskivi?

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ma Marras 22, 2010 5:18 pm

Samaa olen pohtinut itsekkin, varsinkin kun 10 viikon eneni loppuu 20.12.... eli ei kovin kiva....

Oikeastaan perinteiset jouluruoat eivät kovin pahoja ole, lanttulaatikko perunalaatikko porkkanalaatikko kinkku. Nämä ovat minun herkkujani, meillä ei onneksi ole juuri rasvaisia kaloja ollut tarjolla enkä esim. rosollista pidä ( tai siis se kastikehan siinä on kaloripitoista!! ) Suurin kompastukseni kuitenkin on joulutortut!!! Sad Niitä voisin lämpimänä vetää pellillisen!!!

Suklaa ei ole ongelma, ja jos sellaisia meille sattuu ilmestymään, herkkupeppu-mieheni vetäisee konvehtirasian yhdellä istumisella.... minä en ehdi siihen mukaan Smile tai jos ehdin, otan aina sen yhden ja parhaimman, niitä "ei niin hyviä" en enää suostu syömään, ne ovat musta turhia kaloreita Smile

Mutta kaikkiaan tästä joulusta saattaa tulla aika kova nakki, mutta jos me siitä kuitenkin kunnialla selviäisimme toisiamme tukien, ja hyviä vinkkejä jaellen Smile ??
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Marras 22, 2010 6:38 pm

Mitenpä se olisi Poutapilvi jos siirtäisi koko perheen perusterveelliselle ruoalle ja vain aattona olisi pöydät täynnä herkkuja? Minä toimin näin v2002 kun diabetes todettiin ja siitä saakka täällä on kaikki muut olleet hoikkia ja laihoja paitsi minä plösö joka en ole riittävästi saanut painoa alas, itselläni ketuttaa lähinnä se että joudun opettelemaan syömään nyt myös niitä tuotteita joita en ole enää vuosiin suuhuni laittanut, vaan kun maha antaa periksi niin tyyli muuttuu äkkiä takaisin entiseen malliin osaltani. Shocked
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Marras 22, 2010 7:43 pm

Luulenpa että tämä pikkumassu luonnostaan asettaa rajat jouluherkuttelulle. En kanna huolta herkuista, sillä leikkauksesta on sen verran vähän aikaa.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ma Marras 22, 2010 8:21 pm

Joulu on juhlan ja syömisen aikaa ja itse aion herkutella samallalailla kuin aiemminkin mitään en rajoita vaan kaikki herkut hankin tietty vähän jokaista mutta mitään ei puutu tietysti kerralla ei voi syödä jokaista herkkua vaan yhtä herkkuruokaa kerralla ja seuraavaa sitten toisella syöntikerralla, ei se haittaa mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä kun muistaa katsoa mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja musti0205 Ke Marras 24, 2010 2:04 am

Laughing Moi vaan kaikille minut leikattiin 15.12.2009 viikkoa ennen joulua
eikä siinä mitään namuja syöty liemi ruokaa soseutettua ruokaa 1kk
eikä makeaa voi vieläkään tyhjään pussiin ottaa tulee tosi paha olo
niinkuin olis juovuksis pystys ei kärsi olla huimaa
tsemppiä teille kaikille Musti
musti0205
musti0205

Viestien lukumäärä : 44
Registration date : 25.08.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa