Proteiinin saanti?
+4
huanita
Lyltsy
Paloma
tiikos
8 posters
Sivu 1 / 1
Proteiinin saanti?
Millä keinoin olette turvanneet proteiinin saannin leikkauksen jälkeen?
En millään pysty nauttimaan maitotuotteita 8 dl päivässä, ainakaan vielä, kun annoskoot ovat hyvin pieniä?
Proteiinijuomaa olen nautiskellut, mutta olisi ihanteellista, jos olisi jokin tabletti?
En millään pysty nauttimaan maitotuotteita 8 dl päivässä, ainakaan vielä, kun annoskoot ovat hyvin pieniä?
Proteiinijuomaa olen nautiskellut, mutta olisi ihanteellista, jos olisi jokin tabletti?
tiikos- Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 09.06.2010
Vs: Proteiinin saanti?
Tuttu asia. Olin eilen rav.suunnittelijan luona. Leikkauksestani on reilu kuukausi aikaa. Laskettiin proteiinit ja liian vähän niitä edelleen on. Sanoi, että ateroiden välissä voisi veden sijasta juoda maitoa. En pidä maidon mausta, joten laitoin sen mikroon ja kuuman maidon sekaan "oikeaa" tummaa kaakaota ja ihan vähän intiaanisokeria. Johan meni alas ja kepeästi.
Joku kertoi sekoittavansa kuumaan maitoon pikakahvia ja proteiinijauhetta.
Laitan myös joskus aamujugurttiin pari teelusikallista protskujauhetta.
Rav.suunnittelija suositteli myös papuja, soijajauhoa ja -rouhetta ja pähkinöitä, mutta sinulla on sen verran vähän aikaa leikkauksesta, että ainakaan pähkinöitä ei vielä kannata syödä.
Olen koettanut nauttia rahkaa tai jugurttia jokaisella välipalalla. Nyt lisään tuon maitokaakaon juomalistalle.
Proteiini on tärkeä aine...nyt sen oikein ymmärtää.
Joku kertoi sekoittavansa kuumaan maitoon pikakahvia ja proteiinijauhetta.
Laitan myös joskus aamujugurttiin pari teelusikallista protskujauhetta.
Rav.suunnittelija suositteli myös papuja, soijajauhoa ja -rouhetta ja pähkinöitä, mutta sinulla on sen verran vähän aikaa leikkauksesta, että ainakaan pähkinöitä ei vielä kannata syödä.
Olen koettanut nauttia rahkaa tai jugurttia jokaisella välipalalla. Nyt lisään tuon maitokaakaon juomalistalle.
Proteiini on tärkeä aine...nyt sen oikein ymmärtää.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Esim. Hera 80-jauhe jogurttiin, piimään tai rahkaan sekoitettuna, proteiinipatukat ( jos niitä pystyy syömään), proteiinijuomat ( Protein 40 tai 30, löytyy urheilujuomien osastolta esim. Prismasta, kuten Hera80) ovat hyviä vaihtoehtoja.
Ruoka-aineistahan kananmuna, liha, leikkeleet, juustot(feta, homejuustot, tuorejuustot), pavut, rahkat ja tietty raejuusto on hyviä proteiinin lähteitä.
Ruoka-aineistahan kananmuna, liha, leikkeleet, juustot(feta, homejuustot, tuorejuustot), pavut, rahkat ja tietty raejuusto on hyviä proteiinin lähteitä.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Minä ostin Valion Maito Plussaa http://www.valio.fi/maitoplus/
Tiä sitten, onko sitä mitä mainostetaan, mutta eikait noi kehtais mainostaa jos ei pitäis paikkaansa. Väittävät, että sis. 12,5g normaalin 8,5g:n sijaan / 2,5dl lasillinen.
Ja homejuustohan käy kaiken kanssa. Vaikka mansikoiden =)
Tiä sitten, onko sitä mitä mainostetaan, mutta eikait noi kehtais mainostaa jos ei pitäis paikkaansa. Väittävät, että sis. 12,5g normaalin 8,5g:n sijaan / 2,5dl lasillinen.
Ja homejuustohan käy kaiken kanssa. Vaikka mansikoiden =)
huanita- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 04.09.2010
Mulle sairaalassa ravintoterapeutti suositteli tuota maito plussaa, joten sitä menee täälläkin
Suosittelen kokeilemaan tuoretta TOFUA (löytyy juustotiskiltä), sitä voi marinoida makunsa mukaanesim valkosipulilla tai chilikastikkeella, pestolla ja siinä on RUNSAASTI PROTEIINIA ja olematon määrä hiilihydraatteja. Se on myös maidoton, gluteeniton ja kolestroliton!
Myös maustamaton Alpron TUORE soijamaito (löytyy kylmästä maitohyllystä) ja maustamattomat Alpron soija-jogurtit ovat hyviä. Jogurteista suosittelen pieniä 125g purkkeja (myydään 4 pakkauksessa), ne maistuvat jostain syystä täyteläisemmiltä, kuin 500g purkissa myytävä vetisempi versio (jonka pitäisi olla samaa lajia).
Makeuttamattomat soijatuotteet pitävät hyvin nälkää ja ovat vähäkalorisia.
Myös maustamaton Alpron TUORE soijamaito (löytyy kylmästä maitohyllystä) ja maustamattomat Alpron soija-jogurtit ovat hyviä. Jogurteista suosittelen pieniä 125g purkkeja (myydään 4 pakkauksessa), ne maistuvat jostain syystä täyteläisemmiltä, kuin 500g purkissa myytävä vetisempi versio (jonka pitäisi olla samaa lajia).
Makeuttamattomat soijatuotteet pitävät hyvin nälkää ja ovat vähäkalorisia.
Tatti- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 15.10.2010
Olipa ruokaaine mikä tahansa missä proteneita niin syö niitä eläkä suostu syömään synteettistä proteeneita pussista, miten kiinalaisille lapsille kävi kun proteeneiksi oli maitojauheeseen lisätty melamiiniä.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Siis mikä on hyvä määrä proteiinia? Maidossa tarkoitan
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa