Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi täällä

+2
Rullukka
paksuleidi
6 posters

Siirry alas

Uusi täällä Empty Uusi täällä

Viesti kirjoittaja paksuleidi Su Marras 14, 2010 4:50 am

Hei Kaikille =)

Vähän hakusessa tämä palsta vielä...Eli olen todella lihava nainen n.150 kg Crying or Very sad Takanani varmaan satoja laihdutuyrityksiä. Sain työpaikkalääkäriltäni lähetteen tyksiin laihdutusleikkaukseen. Olen innoissani mutta samallaa pelottaa...pelottaa se etten jostain syystä pääsekkään leikkaukseen(takana masennusta ja vuosien takana myös masennksesta johtuva ahmimishäiriö, ahmimishäiriö on kyllä ollut jo historiaa monta vuotta. Korkea verenpaine. Erittäin suuri mahdollisuus sairastua 2 tyyp.diabetekseen-molemmilla vanhemmilla on.) Pelottaa jo etukäteen että miten selvitä pettymyksestä jos leikkaukseen en pääse... Voisiko joku kertoa miten tyksissä tapahtuu ensimmäisellä kerralla jne...Kuinka pitkä aika meni lähetteestä leikkaukseen?? Kiitos jo etukäteen jos joku viitsisi kertoa. Tosi mukavaa että on tälläinen palsta jossa on paljon kohtalotovereita Smile

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi täällä Empty Vs: Uusi täällä

Viesti kirjoittaja Rullukka Su Marras 14, 2010 10:30 pm

Tervetuloa mukaan foorumille paksuleidi! sunny

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010

Viesti kirjoittaja paksuleidi Su Marras 14, 2010 11:00 pm

Kiitos paljon Smile
On tosi malttamaton olo mutta toiveikas...
Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville Smile

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja Ulde Ma Marras 15, 2010 8:25 pm

Tervetuloa joukkoon! Toivottavasti asiasi nyt sitten lähtevät rullaamaan haluamallasi tavalla. Täällä Turussa lääkärit ainakin ovat hyviä, mukavia ja päteviä. sunny
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Marras 15, 2010 8:48 pm

Hei Paksuleidi ja tervetuloa mukaan tänne keskustelupalstalle!

Minä olen myös turkulainen ja minua ei ole vielä leikattu. Tuosta mun "allekirjoituksestani" näet, miten asiat ovat edenneet minun kohdallani. Kovin nopeasti nämä asiat eivät siis etene täällä Turussa, itse haaveilen pääseväni leikkaukseen aikaisintaan ensi keväällä, mutta saattaa olla, että se menee ensi syksyynkin, koska eivät leikkaa kesän aikana lainkaan. Uskoisin siis, että lähetteen saamisesta leikkaukseen menee täällä Turussa ainakin noin vuosi.

Ensiksi siis otetaan TYKSin labrassa verikokeita, sitten käydään ravitsemusterapeutin vastaanotolla ja seuraavaksi on vuorossa sisätautilääkärin vastaanotto. Jos em. tahot ovat näyttäneet "vihreää valoa" leikkaukselle, sisätautilääkäri kirjoittaa lähetteen kirurgin haastatteluun. Mulle se kirurgin haastattelu on vajaan kuukauden kuluttua ja oletan, että jos kirurgi näyttää "vihreää valoa", pääsen leikkausjonoon. Sitä odotellessa on sitten lisää tutkimuksia, mm. vatsalaukun tähystys ja ylävatsan ultraus.

Niin se pettymyksen käsittely jos ei todetakaan leikkauskelpoiseksi syystä tai toisesta... olen toki ajatellut sitä asiaa paljonkin, mutta sille ei vaan sitten voi mitään. Olen onneksi vahva ihminen ja tottunut kestämään elämässä erilaisia vastoinkäymisiä ja aina selvinnyt niistä. Kaikkeni olen tehnyt, että tuohon leikkaukseen pääsisin ja jos en pääse, niin sille ei sitten voi mitään, en olisi voinut tehdä mitään toisin. Olen ajatellut, että enpähän sitten ainakaan myöhemmin syyttele itseäni, että miksen edes yrittänyt päästä leikkaukseen.

Tästä prosessista on ollut mulle valtavasti hyötyä painonhallinnan kannalta jo nyt, vaikken siihen leikkaukseen pääsisikään. Olen saanut painoa tasaisesti pois pikkuhiljaa lähetteen kirjoittamisesta 10 kg ja se on paljon mulle, laihduttaminen ei ole ollut koskaan mitenkään helppoa mulle. Olen myös innostunut kuntoilemaan tämän prosessin aikana ja se on parantanut kuntoani ja vointiani huomattavasti. Lisäksi olen saanut paljon kannustusta ja tukea painonpudotukseen eri tahoista ja se motivoi ja rohkaisee jatkamaan. Esim. tää palsta on ollut korvaamaton apu mulle.

Aikuinen ihminen yleensä selviää isostakin pettymyksestä, olemme loppujen lopuksi aika lujaa tekoa. Jokainen naimisiin meneväkin toivoisi liiton kestävän lopun ikää, mutta aika harvoin se kestää ja elämä jatkuu silti eteenpäin, vaikka tuntuisi miten pahalta tahansa. Kannattaa ehkä yrittää psyykata itseään siltä varalta, että jos ei kuitenkaan pääse leikkaukseen, koska tosiasia on, ettei siiihen pääse kaikki halukkaat, vaikka täyttäisikin ne tarvittavat vaatimukset. Niin kauan kuitenkin pidetään toivoa yllä, kunnes on aivan varma, ettei leikkausta voida syystä tai toisesta tehdä, eiks niin!

Tsemppiä sulle, ainakin täällä Turussa kaikki ovat olleet TYKSissä tosi mukavia ja ystävällisiä mulle, ei tarvitse suotta jännittää tai pelätä.

Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Adele Ma Marras 15, 2010 11:40 pm

Tervetuloa Paksuleidi Smile toivottelee Adele.

Adele

Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.05.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Marras 16, 2010 4:25 am

Tervetuloa mukaan:)
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010