Rasva maksan ympärillä
5 posters
Rasva maksan ympärillä
Hei!
Olin maanantaina ylävatsan ultrassa ja muuten kaikki ok, paitsi maksan ympärillä rasvaa...Lääkäri sanoi olevan normaalia ylipainoisilla. Mutta mutta nyt mua huolestuttaa, että lähteekö se rasva pois sieltä eneilemällä? Ettei sitten leikkauksessa todetakin, ettei voikaan tehdä mitään...Tällainen pelko tänään!
Olin maanantaina ylävatsan ultrassa ja muuten kaikki ok, paitsi maksan ympärillä rasvaa...Lääkäri sanoi olevan normaalia ylipainoisilla. Mutta mutta nyt mua huolestuttaa, että lähteekö se rasva pois sieltä eneilemällä? Ettei sitten leikkauksessa todetakin, ettei voikaan tehdä mitään...Tällainen pelko tänään!
Adele- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.05.2010
Vs: Rasva maksan ympärillä
Lähtee se sieltä, kun vaan noudatat ENEDiä ja saat painoa putoamaan. Minullekin sanottiin ultrassa, että maksan ympärillä on rasvaa. Leikkauksen jälkeen kysyin kirurgilta, että miltä se maksa näytti niin normaalin kokoinen oli ollut eikä rasvaa haitoilla.
Nancy- Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010
Kiitos sulle vastauksesta Nancy, hyvä tietää etten turhaan murehdi.
Mullakin on rasvaa maksan ympärillä. Tosin mulla on DM ja se on silloin kai normaalia että maksa rasvoittuu näin ainakin sanoi sisätautilääkäri ultran jälkeen.
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Mikä on DM? Kyselee tyhmä?
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Adele, kuten sinulle jo vastattu, niin eneilemällä lähtee se rasva maksasta, siis eneilyn tarkoitus on nimenomaan poistaa liika rasva maksasta ja täten leikkaus helpottuu teknisesti.
Maksan reunat ovat pyöreät, kun on rasvaa siinä, mutta eneilyn jälkeen sen reunat ovat terävät ja siten helpommin käsiteltävät leikkauksen aikana.
Leikkaus suoritetaan juuri nimenomaan maksan alla ja siksi sen koon ( siis maksan) pieneneminen on erityisen tärkeää.
Tämän maksan pieneneminen lähtee hyvin nopeasti, joten jo muutaman viikon jälkeen se on eneilyn aikana muuttunut paremmaksi, mutta suositus on tuo noin 4 viikkoa, jotta se olisi riittävä kaikille.
Maksan reunat ovat pyöreät, kun on rasvaa siinä, mutta eneilyn jälkeen sen reunat ovat terävät ja siten helpommin käsiteltävät leikkauksen aikana.
Leikkaus suoritetaan juuri nimenomaan maksan alla ja siksi sen koon ( siis maksan) pieneneminen on erityisen tärkeää.
Tämän maksan pieneneminen lähtee hyvin nopeasti, joten jo muutaman viikon jälkeen se on eneilyn aikana muuttunut paremmaksi, mutta suositus on tuo noin 4 viikkoa, jotta se olisi riittävä kaikille.
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta...Nyt voin sitten ruveta murehtimaan jotain muuta asiaa
Adele, ei kannata murehtia kysele, kun on kysyttävää, täällä varmasti moni pystyy vastaamaan.
Se DM= Diabetes Mellitus, piikittämällä insuliini, sokeritauti.
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Okke, Matias meillä on samat taudit sitten kehissä!
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa