Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Normaalipainosta unelmoiminen

+3
Rullukka
Lyltsy
Helka
7 posters

Siirry alas

Normaalipainosta unelmoiminen Empty Normaalipainosta unelmoiminen

Viesti kirjoittaja Helka Ti Loka 12, 2010 8:57 pm

Kävin tänään sisätautilääkärilla keskustelemassa laihdutusleikkauksesta ja samalla tuli puhetta myös tavoitepainostani. Ilmoitin tavoitepainoni olevan noin 80kg, joka on juuri ja juuri normaalin BMI:n ylärajoilla. Lääkäri totesi tähän että sen saavuttaminen tuskin on mahdollista, kunhan nyt edes alle 100kg pääsisin. Tuo kommentti on tässä alkanut vähän harmittamaan, sillä kyllä kai mielestäni jopa minulla, sairaalloisesti ylipainoisella, on oikeus haaveilla normaalipainosta!? En siis haaveile mistään missin mitoista tai laihuudesta vaan normaalista ihmisen painosta, jonka painoisena voi ostaa vaatteita normaali-ihmisten osastolta, harrastaa mitä tahtoo, tuntea olevansa ok painoinen jne. Onko tämän nyt sitten liikaa vaadittu?! Toki ymmärrän että ensin olisi tavoitteena päästä sen alle sadan kilon mutta pitkällä tähtäimellä tavoitteeni on kyllä normaalipainon saavuttaminen. Olen ollut aikuisikäisenä myös normaalipainon rajoissa, eli teoriassa sen saavuttaminen olisi mielestäni täysin mahdollista. Masentaa vaan kun joku lääkäri sanoo ykskantaan että normaalipainoisuudesta on suunnilleen turha edes haaveilla!:-(

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Normaalipainosta unelmoiminen Empty Vs: Normaalipainosta unelmoiminen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 12, 2010 9:03 pm

Unohda mitä lääkäri sanoi, se on sinusta kiinni mihin lukemiin pääset, eli älä anna hänen masentaa! Esim. Tepa tällä palstalla on hyvä esimerkki.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Rullukka Ti Loka 12, 2010 9:41 pm

Lääkäri oli kohdallani sitä mieltä, että minulla on mahdollisuus päästä 90-85 kiloon leikkauksen avulla (silloin painoa oli 115 kg). Minulla tavoitepainona oli n. 70 kg, mutta lääkäri käski olla realistinen tavoitteessa, ettei tule pettymyksiä.

Toisaalta on ihan hyvä, että ei tule liikaa odotuksia lääkäriltä, niin voi rauhassa keskittyä siihen ihan omaan tavoitteeseensa. :)
Ei meidän tarvitse luopua haaveistamme.

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010

Viesti kirjoittaja bulleriina Ti Loka 12, 2010 10:02 pm

Minulle ravitsemusterapeutti sanoi mielestäni viisaasti: ne numerot siinä vaa´assa eivät ole se tärkein, vaan se, että itse kokee voivansa hyvin saavuttamassaan painossa. Tavoitellaan hyvää oloa, paino asettuu sitten johonkin...

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ke Loka 13, 2010 12:06 am

Ei kannata laittaa tavoitetta liian alas ettei tosissaan pety koska ei 150-200 kiloinen pääse ehkä koskaan 70-80 kiloiseksi mihin joku 120kg tai pienempi helpostikkin pääsee, mutta eihän se paino saa olla pääasia vaan parantunut terveys.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Loka 13, 2010 1:24 am

Minä olen laihduttanut ja muuttanut elintapojani nyt jo vuosia aloitus paino oli 140kg - 145kg ja silleen. Jokainen tippunut kilo on työn tulos, mutta nyt jopa itsekkin uskon, että joku päivä puen ylleni koon 40-42 vaatteita.. On se mahdollista vaan täyttä kovaa työtä eikä se lopu leikkaukseen vaan se jatkuu läpi elämän,,, Olen ottanut aina 5-8kg tavoitteita ja välillä kun on väsyttänyt olen huilinut,, Tsemppiä kyllä se normaalipaino on saavutettavissa!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Loka 14, 2010 3:38 pm

Painoin 115,2 kg leikkausaamuna ja tavoitteeni oli "90kg tai vaikka olisi se 80kg kiva, mikä jottei alempikin". Nyt 5 kk leikkauksesta olen liki tavoitteessani 90kg osalta ja siihen ei meinaa tyytyä. Toki leikkaus vain auttaa ja itse on töitä tehtävä, mutta nyt teen niitä töitä 40kg keveämpänä kuin mitä vuoden alussa. Ei hullumpi saavutus!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Helka To Loka 14, 2010 6:08 pm

Mahtavaa Poutapilvi! Kannustaa todella paljon tuollaiset tarinat!:-)

Mä alan koko ajan olla enemmän sitä mieltä, että laihtumisessa juuri se korvien väli on se tärkein paikka. Olen viimeiset pari kuukautta käynyt 2-3 viikon välein juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa lihomiseeni liittyvistä asioista, eli mitä elämässäni tapahtui silloin kun paino-asiat lähtivät käsistä, mitkä asiat ovat laukaisseet syömistä jne. Nuo keskustelut ovat jo nyt lyhyessä ajassa auttaneet minua tosi paljon ja olen oppinut tunnistamaan aika montakin syytä, miksi homma on lähtenyt lapasesta. Olin siis suht normaalipainoinen vielä 25-vuotiaaksi asti ja siitä lähtikin sitten melko tramaattinenkin painonnousu ja tässä siis nyt ollaan sairaalloisen ylipainoisena, n. 70-80kg lihavampana kuin 25-vuotiaana. Mielenkiintoista ja välillä tuskallistakin on ollut alkaa penkomaan vanhoja asioita, jotka edelleen ovat tiedostamatta ja osin tiedostaenkin kummitelleet taustalla monellakin elämäni osa-alueella. Aion siis edelleenkin jatkaa näitä "istuntoja" ja toivottavasti saan tässä kuukausien aikana vielä monta solmua selvitettyä!:-)

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa