Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kova pettymys :/

+8
haaho
sateenkaarenpäässä
katka
bulleriina
joku80
kissus nytkö jo
Laihduttava
xxlminä
12 posters

Siirry alas

Kova pettymys :/ Empty Kova pettymys :/

Viesti kirjoittaja xxlminä Ti Loka 12, 2010 5:51 pm

Kyselin laihdutusleikkauksesta yksityislääkäriltä ja hän suurinpiirtein nauroi minut ulos.Ennen lääkärinaikaa kyselin oulun klinikalta sopivuuttani leikkaukseen.Vastasivat sen olevan kohdallani mahdollinen.Lääkärille kerroin seuraavaa:BMI43,verenpaineet luokkaa 150/110 pulssi yli 100,diabetes2 on puhjennut vastikään.Paastoarvot koholla tablettilääkityksestä huolimatta.Masennus joka osiltaan haittaa painonpudotusta(lähinnä liikunnan osalta,ruokavalio kunnossa)Paha kolesteroli viime mittauksessa 6,2.Polvi myös mennyt sijoiltaan 2 kertaa viimeisen 10 vuoden aikana.Normaalipainossa olen ollut ainoastaan 6-vuotiaana ja murrosiässä.

Kokeiltu laihdutuslääkkeet,painonvartijat yms.

Olkaa onnellisia joilla asiallinen lääkäri ollut ottamassa vastaan.Oma kohtalo on ilmeisesti sairastua kaikkiin mahdollisiin liitännäissairauksiin ja syödä dosetillinen lääkkeitä jo alle kolmekymppisenä.

Lääkitykset unettomuuteen,masennukseen,verenpaineeseen ja sokeriin.

Olin jo ihan innoissani mahdollisuudesta leikkaukseen,mutta nyt on kyllä ihan maahan lyöty olo :(

xxlminä

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 12.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kova pettymys :/ Empty Vs: Kova pettymys :/

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ti Loka 12, 2010 6:14 pm

Nyt häntä pystyyn! Surullista että sulle on sattunut kamala lääkäri kohdalle, mutta älä luovuta!
Selvitä kuka sinun alueella leikkauksia tekee ja varaa hänelle aika vaikka yksityisesti. Sulla on mahdollista päästä yksityisen lähetteellä myös julkiselle leikkaukseen. Ja sun tiedoilla ihan takuulla olet leikkaukseen sopiva!
Joten uutta yritystä ehdottomasti kehiin vain!

Ja tervetuloa tänne palstalle keskustelemaan :-)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 12, 2010 7:33 pm

Joo Oulussa on enempi näitä urpoja lääkäreitä kuin luulis yhteen kylään mahtuvan. Älä lannistu! Kyseleppä diabetes neuvolasta apua, soita Kallion Jonnalle on th siellä. Voimia taisteluusi!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja joku80 Ti Loka 12, 2010 9:53 pm

Oulun diakonissalaitoksella ainakin Heikkisen Timo tekee näitä leikkauksia, ollut aiemmin Oysissa. Varaapa hänelle aika ODL:een. Kävin itse hänellä gastroskopiassa, erittäin asiallinen ja ammattitaitoinen tyyppi. Älä luovuta!

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja bulleriina Ti Loka 12, 2010 10:00 pm

Älä anna yhden mäntin masentaa itseäsi. Sinulla on oikeus asialliseen kohteluun eikä kaikkia törppöjä tarvitse uskoa.

Uutta matoa koukkuun ja noudata ylläolevien paikallisten asiantuntevia neuvoja oikeista tyypeistä.

Tsemppiä ja pidä puolesi!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja katka Ke Loka 13, 2010 4:40 am

Minä en edes harkinnu tk-lääkäriä.Menin suoraan yksityiselle.Sain erittäin asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.Lähete irtosi n.5minuutin keskustelun jälkeen,eikä maksanu,kun 68e.Joka pennin arvoista!Todennäköisesti olisin joutunut naurun saattelemana ulos tk-lääkäriltä.
Lähete meni siis kuitenkin julkiselle puolelle.
Olen oppinut,ettei tässä maailmassa saa mitään ilmaiseksi,eli taistele vaan oikeuksiesi puolesta!!
katka
katka

Viestien lukumäärä : 96
Registration date : 05.10.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Loka 13, 2010 4:59 am

Uusi yritys toiselle lääkärille sanon minäkin. Saitkin sen alueen nimiä. Varaa yksityislääkäriaika ja siitä sitten keskussairaalaan lähete.
Minäkin sain ensin päätöstä v 2009, että ei leikata. Aloitin koko homman uudelleen sisuuntuneena 2010 loppukesällä ja taas päätös ei leikata. Sitten laitoinkin jo sähköpostia ja niin minulle tehtiin ohjelmointi. Vielä kerran mailia ja nyt sitten olen nyt menossa kohti labroja ja lääkäriä.
Tässä pohjalaisella sisulla eteenpäin - sinä myös!
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Loka 13, 2010 12:08 pm

Minulle kirjoitti lähetteen TK lääkäri Oulussa Vikström Ville, katsoi koneelta perusteet millä pääsee ja pisti eteenpäin eli taistele. Lähete irtosi useamman pyynnön jälkeen..
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ke Loka 13, 2010 1:02 pm

Mulla on kyllä tainnut käydä tosi hyvä tuuri, kun teitä muita kuuntelee. Kävin työterveydessä ensimmäisen kerran huhtikuussa ja sain sieltä lähetteen sisätautipolille. Polille pääsin kesäkuussa ja siellä lääkäri oli suostuvainen leikkaukseen, mutta hänellä ei ollut oikeutta laittaa lähetettä eteenpäin. Laittoi kuitenkin ajan ravintoterapeutille.
Tuolla käynnillä kuulin, että ylilääkäri oli antanut luvan lähetteelle. Ja sitten mentiinkin jo gastroskopiaan ja tällä viikolla oli ylävatsan ultra ja esikäynti leikkaukseen liittyen. Ensi viikolla jo pöydällä.
Eli mulla mennyt koko hommaan aika tarkkaan sen puoli vuotta.

Näin sen prosessin minusta pitäisi kaikilla sujua ja odotuksenkaan ei tarvitsisi olla yhtään tuota puolta vuotta pitempi. Tosi kurjaa kuulla, että muualla hommat ei toimi yhtä sutjakkaasti ja ihmiset ei saa tasapuolista kohtelua eri puolilla Suomea.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja haaho Ke Loka 13, 2010 5:38 pm

Minä sain TK-lääkäriltä lähetteen, BMI oli tuolloin 37, ei diabetesta, ei verenpainetautia, ei uniapneaa eikä masennusta. Miunun kohdallani riitti nivelvaivat ja lapsettomuus. Ei tarvinnut kättä vääntää eikä itkua tuhristaa. Julkisella myös leikattiin. Lääkäreitä on niin moneen junaan, että eipä sinunkaan auta kuin hakeutua toiselle lääkärille, koska kerran kriteerit täytät.

Viimeinen muokkaaja, haaho pvm To Loka 14, 2010 12:46 am, muokattu 1 kertaa

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja xxlminä Ke Loka 13, 2010 11:53 pm

Oikein paljon kiitos teille vastanneille kannustuksesta! Kuitenkin täällä päässä ollaan sitä mieltä, että näyttöä laihdutusyrityksistä ei ole riittävästi :/ En kyllä ymmärrä mitä tässä enemmän voisi vielä tehdä.En muuten ole oulusta vaan sieltä kyselin leikkauksesta.Olen Keski-suomesta ja täältä kuulemma lähettävät kuopioon.Psykiatri kuitenkin tuumi,että ei se masennus aina ole este leikkaukselle.Kai puntarissa painaa muutkin asiat.ahmimishäiriö on ollut, mutta se jäi kun aloitettiin verensokerilääkitys.

Painonhallintaryhmässä en ole ollut,mutta lääkkeet on kokeiltu ja painonvartijat.Pitää vielä koittaa diabeteshoitajalta lähetettä ravitsemusterapeutille, mutta alkaahan tässä toivo jo mennä.

xxlminä

Viesti kirjoittaja xxlminä Ke Loka 13, 2010 11:58 pm

Ai niin juu.Nimenomaan yksityiseltä tuota lähetettä kyselin.Selväksi tuli kaikin tavoin, että muita keinoja täytyy yrittää.En edes saanut kysymyksiin vastauksia koska ei kuulemma ole ajankohtaista kohdallani.Ei auttanut vaikka sanoin pelkääväni mahdollisia lisäsairauksia.verenpainelääkitys myös aloitettiin ja kontrolli kolesteroliin 6kk päästä.

xxlminä

Viesti kirjoittaja katka To Loka 14, 2010 1:25 am

Jos olet keski-suomesta,kuten minäkin niin varaappa aika Markku Aarniolle.Vaikuttaa jämsän puistoklinikalla.On perehtynyt leikkaus asiaan ja juuri hän kirjoitti minulle lähetteen,suurinpiirtein ennenkun avasin suuni.
On todella asiallinen tyyppi ja aidosti näemmä välittää myös meistä lihavista ihmisistä!
Hänelle ajan sain aika pian ja se tosiaan maksoi n.68e kelakorvauksella.
En millään jaksa uskoa,että hän ei lähetettä sinulle kirjottaisi.
katka
katka

Viestien lukumäärä : 96
Registration date : 05.10.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Loka 14, 2010 5:21 am

No mulle sanoi diabeteslääkäri et "olet lähtenyt soitellen sotaan" kun oys ensin pisti mut pihalle..Älä välitä tulee se kyllä vastaus jostakin!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Loka 18, 2010 3:50 pm

Avasin ja luin nyt tämän keskusteluketjun, ja olin todella hämmentynyt lääkärien suhtautumisesta. Se vaikuttaa suorastaan asiattomalta!
Tuntuu, että osalla heistä on jäänyt päälle hokema siitä, että lihavuus syntyy vain laiskojen ja velttojen ja itsekurittomien ihmisten oman käyttäytymisen seurauksena.
Onhan se myönnettävä, että tunnistan itsessäni noita piirteitä, mutta luulen, että ajoittain nuo piirteet tulevat esiin jokaisessa ihmisessä.
Lihavuuden syyt voi olla paljon syvemmällä, jolloin ihminen kokonaisuutena - psyykkinen ja fyysinen yhdessä - muodostaa sen identiteetin, joka On.

Tämä yhtälö saattaa joiltakin lääkäreiltä puuttua - he ehkä näkevät vain sen läskin kehon eikä "minää" lainkaan. Psykologinen silmä ei näe muuta kuin kliinisen kohteen.

Jossain kohdin luin tasavertaisesta kohtelusta maan eri osissa. Kun olen tutustunut keskusteluketjuihin, näyttää siltä, että epätasa-arvo on tosiasia. THL:n ohjeita tulkitaan hyvin eri tavoin eri sairaanhoitopiireissä ja jopa niiden sisällä. Olen myös varma siitä, että lääkäreillä ei edes ole riittävästi tietoa lihavuusleikkauksien tehokkuudesta. Niiden terveydellinen sekä taloudellinen merkitys huomataan ehkä pidempien seurantatutkimuksien jälkeen. Vaikka nyt on jo todettu, että diab2 saattaa jopa "parantua" leikkauksen johdosta, kun aineenvaihdunta muuttuu.

On tämä Suomenmaa iso ja monta asiaa olisi vielä korjattava...
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009

Kova pettymys :/ Empty Mitkä ominaisuudet painavat vaa'assa

Viesti kirjoittaja rutturuusu Ti Loka 26, 2010 8:00 pm

Mietyttää, että miten suhtaudutaan masennukseen varsinkin kun siihen on määrätty lääkitys. Että joskus on ollut masis niin sitä taakkaa saa kantaa aina? Että jos on työssä väsynyt niin ei voi koskaan kyetä laihtumaan.

Mitä tuollaista luuseria leikkaamaankaan - ettei minusta tuumattais? Ei kiva jos niin käy. Polvikin kun leikattiin siihenkin lausuntoon oli läntätty potilaalla taustalla masennusta. Mitä hittoa!? Tuumasin siihen, en nyt masennuksen takia polveani leikannut vaan liukkaan tien.

Että ymmärtäväistä lääkäriä toivova...........
rutturuusu
rutturuusu

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 57
Registration date : 10.09.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Loka 28, 2010 12:21 pm

Ystävälläni oli ennen GBP leikkausta vaikea masennus, jota vuosia hoidettu ilman tulosta. Lääkäri oli vaan sanonut, että pidä hoitosuhde yllä ja lääkitys kunnossa ja sillä oli asia ollut selvä.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Kova pettymys :/ Empty 1. totuuden hetki takana...

Viesti kirjoittaja rutturuusu Ma Marras 22, 2010 3:55 pm

Olin 1. käynnillä 18.11. peijaksessa. Pääsin siitä ainakin eteenpäin koska sain täyttää ruokatottumus kyselyn ja sain 13.1.2011 mahalaukun tähystys ajan sekä 18.1.2011 ultraäänen. Mielialaani kovin sisätautilääkäri kyseli ja nyt haluaa vielä lukea mitä terveyskeskuksessa on minusta kirjoitettu. Se minua ahdistaa ja pelottaa suorastaa jos tulee väärä käsitys, että olen liian masennukseen taipuvainen ja joku riippuvainen kun olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä vuodesta 1994. Mutta mitä uneeni tulee ilman niitä en tule toimeen - olen yrittänyt, mutta olen niin totaalinen jännittäjä tyyppi mitä nukahtamiseen tulee, että työelämä ei onnistu jos en saa edes joskus yöllä ennen työn alkamista unta. Nytkin 5-6h/yö unta on aivan liian vähän.

Tältä palstalta oli todella apua kun joku oli kirjoittanut, että oli passitettu psykiatrin luokse. Olin siitä viisaampana ottanut työterveys asemalta psykiatrian erikoislääkärin sekä työterveyslääkärin puoltavat lausunnot sekä materiaalia miten paino oli jo laskenut 1.8.2010 lähtien. Sisätautilääkäri oli tyytyväinen, että en ollut lähtenyt "soitellen sotaan" vaan ottanut asiosta selvää.

Mutta pelottaa...
rutturuusu
rutturuusu

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 57
Registration date : 10.09.2010

Viesti kirjoittaja Minttu33 Ma Marras 22, 2010 7:23 pm

Minulle tuli tänään rav. terapeutille aika ja olen käynyt muut vaiheet jo. Varmaan eneily alkaa sitten joulun jälkeen jo. Sitten kai leikkaus. mulla menee kai osaouolin vuosi koko prosessissa.
Minttu33
Minttu33

Viestien lukumäärä : 125
Registration date : 08.06.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa