Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paineen tuntu keuhkoissa

+2
joku80
MRA123
6 posters

Siirry alas

Paineen tuntu keuhkoissa Empty Paineen tuntu keuhkoissa

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 10, 2010 1:22 am

Moikka,

Yritin tuolta aiemmista viestiketjuista etsiä tietoa tälläisestä tuntemuksesta; keuhkojen päällä sellainen painon tunne, syvään hengittäessä ei erityisesti satu enempää, tuntuu vaan inhottavammalta. On vähän niinkuin ei sais kunnolla happea.

Mut leikattu viime keskiviikkona ja heti leikkauksen jälkeen oli sellaista kirvelyä keuhkoissa joka kyllä meni ohi mut tätä painontunnetta ollu enempi ja vähempi näiden päivien aikana, nyt vaan selkeästi tuntuu pahemmalta. Ai niin leikkausmuoto oli ohitus eli GBP

Auttakee te jotka tiedätte !!! Tässä alkaa nopeasti skitsoilemaan vaikka ymmärrän ett ei kait mulla NIIIIN hätää tässä ole??
Keuhkoveritulppa?, kuumeeton keuhkokuume? Nyt taitaa mennä ihan hysterian puolelle....
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paineen tuntu keuhkoissa Empty Vs: Paineen tuntu keuhkoissa

Viesti kirjoittaja joku80 Su Loka 10, 2010 3:16 am

Mulla oli samaa tunnetta erityisesti noin viikon parin ajan leikkauksesta. Tunne oli myös sairaalassa, ja kysyin lekurilta asiasta. Hän sanoi, että johtuu liian nopeasta syömisestä tai juomisesta.

Tunne on huomattavasti helpottanut ja "kohtaukset" vähentyneet ja itselläni selkeästi johtuu syömisestä, kun olen tarkkaillut asiaa. Mutta seurailepa tilannetta, ainakin kuulostaa samalle kuin mulla. Painon tunne saattoi olla myös ylävatsalla.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 10, 2010 3:35 am

Thanks joku80 tiedosta, täytyy tarkkailla tilannetta, nesteet tuntuvat menevän mulla hyvin alas, taitaa siis johtua siitä, tarkoitan et taidan juoda liian isoja määriä kerralla, täytynee palata yhteen kulaukseen : )

Mutta kyllä helpotti tämä tieto. Kiitos!
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja ritu Su Loka 10, 2010 1:27 pm

Suhtautuisin tosi vakavasti tuohon paineene tunteeseen keuhkojen ja selän tai ylävatsan alueella koska mulla viimme Marraskuisen leikkauksen jälkeeiset komplikaatiot alkoivat samallalailla ja pahenivat vaan ja siinähän oli mennä sitten henki onneksi kirurkit olivat nopeampia kuin pyhä pietari.
Kannattaa ottaa yhteyttä leikanneeseen sairaalaan yhteyttä mieluummin liian hätäisesti kuin liian myöhään kyllä ne siellä tietävät ja osaavat opastaa mitä tehdään.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja joku80 Su Loka 10, 2010 3:05 pm

Olet oikeassa Ritu! Tarkkana pitää olla, minäkin kysyin heti sairaalassa ollessani asiasta lääkäriltä (oireet olivat siellä voimakkaimmillaan ja tulivat aina ruokailun yhteydessä), koska huolestuin asiasta. Nyt tunnetta ei oikeastaan ole ollenkaan ollut pariin viikkoon, muuta kuin ihan satunnaisina kertoina ja ihan lievänä liian nopean syömisen jälkeen.

Ja näin netissä on kuitenkin vaikea tietää, mitä toinen tarkkaan ottaen tarkoittaa. Jos asiat huolestuttavat, ongelmat jatkuvat tai pahenevat, kannattaa ottaa yhteys lääkäriin, mieluummin "liian pienestä asiasta" kuin odotella voimakkaita kipuja tai pahenemista. Vaikka toisaalta täytyy muistaa sekin, että monenlaista pientä vaivaa voi alkuun ilmetä leikkauksen jälkeen. Nämä vaivat pitäisi kuitenkin pikkuhiljaa olla katoamassa tai ainakin vähentyä.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Loka 10, 2010 4:50 pm

Mulla oli kanssa keuhkot "lytyssä", kirurgi sanoi, että ahdistus on siitä, kun keuhkot on runnottu niin ahtaalle leikkuussa ja kipupotilaat harrastavat pintahengitystä, joka rasittaa lisää jo kasassa olevia keuhkoja. Mutta mielummin liikaa huolehtia kun katua.

Keuhkoveritulpassa hengitys ahdistaa ilmeisen voimakkaasti ja vaikka ei mitään tekisikään ei happi kulje kunnolla ja on sellainen olo, kun hukkuisi. Näin minulle kuvailtu..

Toivottavasti menee ohi.
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 10, 2010 9:24 pm

Huolestuin kuitenkin itsekin niin että soitin aamusella osastolle josta ohjasivat minut ensiapuun.

Siellä kyllä sain hyvää palvelua ja tutkimukset tehtiin vaikka päivystävä lääkäri ensimmäiseksi sanoi ettei sinulla voi olla keuhkoveritulppaa.... Tuli onneksi toisiin ajatuksiin kuitenkin ja sanoi että tutkitaan nyt kunnolla, varmuuden vuoksi; verta otettiin suoraan valtimosta sekä perinteisesti, kävin ct-kuvauksessa varjoaineen kera sekä sydänfilmikin otettiin. Lopputulos oli että mulla on alkava keuhkokuume. kuumeeton sellainen.

Tulehdusarvot ei vielä kovin korkeat mutta keuhkoissa jotain tulehduksenpoikasta ja antibioottokuuri aloitettiin, varmistin vielä osastolta että onhan tämä kuuri mun uudelle vatsalle sopiva, sanoivat olevan.

Kontrolli verikokeet tiistaina jotta nähdään lähteekö crp laskuun sekä alkavatko oireet helpottaa, hoitaja osastolla nimittäin mainitsi juuri siitä että sitten nähdään imeytyykö antibiootit hyvin eli saadaan toipuminen alkuun.

Huokaus ja helpotus, kyllä tässä tuli jo tirautettua kyynel jos toinenkin kun ihan vallan huolestuin kun olo meni aika huonoksi. Mulla on tänään huono päivä, tuntuu siltä kuin kaikki kaatuis niskaan, itseä pitäis saada toipumaan leikkauksesta ja opetella uutta elämää, nyt tämä keuhko-ongelma, molemmat lapset taas kipeinä ja tietää sitä että hoitoon ei nuorimmalla asiaa joten hyvästi rauhallinen toipuminen....

Vali vali, nari nari, anteeks nyt mut nyt on vaan tälläinen fiilis, kyllä tämä tästä : ) : (
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Loka 10, 2010 9:31 pm

Voi kurjuus mitä uutisia! Mutta onneksi menit lääkärissä käymään, niin sait heti kunnon hoidon. Johtuuko tuo keuhkokuume leikkauksesta vai onko se jokin jälkitauti siitä sun aiemmasta flunssasta? Vai osasko ne sanoa mitään?

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 10, 2010 10:40 pm

Ei ollu siitä mitään puhetta sen paremmin, oletan että on jälkitautia mun flunssasta. Sanoi kyllä että voipi olla kun ilmaa laitettu mahaonteloon leikkauksessa että jotain on päässy muuallekin ????
Mitä ikinä tuo sitten tarkoittikaan, en jaksanu kauheesti kysellä, olin vaan niin huojentunut ettei ollu veritulppaa...
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Loka 10, 2010 11:48 pm

Joo takuulla on huojentunu olo. Vaikka ei se keuhkokuumekaan leikin asia ole, mutta josko ajoissa saatiin se kuriin, niin eiköhän siitä selviä melko nopsaan. Toivotaan ainakin näin :-)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja anemo Ma Loka 11, 2010 1:54 am

Tsemppiä sulle MRA123!
Harmi, että pitää tulla komplikaatioita. Onneksi kävit lääkärissä ja asia saadaan pois päiväjärjestyksestä ja sinäkin saat keskittyä kunnolla uuteen elämääsi. Kiva juttu, että leikkauksesi jälkeen olet taas täällä kirjoittelemassa. Voimahali!
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 24.09.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa