Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Närästää!! Help me!

+7
Poutapilvi
bulleriina
Omppupomppu80
Tikrustiina75
MRA123
ritu
Sanna77
11 posters

Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Sanna77 Pe Loka 01, 2010 12:41 am

Heippa vaan kaikille.
Osaako kukaan kertoa mistä johtuu tai onko ollu muilla vastaavaa.
Kävin 17.6 sleeve leikkauksessa ja kaikki meni hyvin.
Painoa on lähtenyt 13,4kg leikkauksen jälkeen.
Lääkityksen yhteydessä söin somac lääkettä vatsahappoja tasoittamaan.
Nyt kuuri on loppunut ja tilalle tuli kova närästys.
Tuntuu että on ihan sama mitä syön tai olen syömättä närästää silti.
Närästys on tosi kova ja alkaa jo aamupäivän aikana. Tuntuu kuin koko rintakehä olisi tulessa ja renniet ym on kokeiltu tuloksettomina.

Siis onko muilla ollut vastaavaa? Onko tämä ohimenevää vai onko minun syytä mennä lääkäriin?

Kaikesta huolimatta värikästä syksyä kaikille

Sanna77

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Raasepori
Registration date : 27.11.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja ritu Pe Loka 01, 2010 1:43 am

Heti lääkäriin ja uudestaan syömään mahansuoja lääkettä ettei tule ongelmia, sleeve saattaa aiheuttaa närästystä mutta ohitus vie sen pois.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Loka 01, 2010 1:45 am

Mun tietääkseni monilla leikatuilla voi olla tuota oiretta, kannattaa varmaankin pikimmiten pyytää lääkettä jottei tarvitse kärvistellä, närästys on oikeesti ihan HIRVEETÄ. Mä syön (ei ole leikattu vielä) Nexium 20mg/päivä niin pysyy närästys loitolla.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Pe Loka 01, 2010 2:27 am

itselleni on tehty Gbp ja mua närästää niin paljon että oksennan. Siihen auttaa somac 20mg ja mua ennen leikkausta närästänyt joten on tullut leikkauksen jälkeen. Joten siitä voin päätellä että GBP EI poista närästystä.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Pe Loka 01, 2010 2:35 am

Oiei :( Mulla on ongelmaa ruokatorven läpän kanssa ja mulle sanottiin nyt sit kirurgisella ettei sitä operoida erikseen vaan voidaan olettaa että ongelma poistuu GBP leikkauksella ja laihtumisella... Oireita ollu mulla jo 15vuotta ja useemman vuodenkin jo pahemmin mut nyt viimeinen 6kk ihan kaameeta polttoa koko ajan ja joka asiasta... Nyt jos ei näin tapahdukaan niin voi pa**a :(

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kanta-Häme
Registration date : 01.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja bulleriina Pe Loka 01, 2010 7:36 pm

Minua närästeli ennen leikkausta (GBP) ja leikkauksessa löytyikin pieni palleatyrä. Närästykset jäivät kyllä sinne pöydälle.

En ole edes syönyt mitään suojalääkettä (ei sitä edes PHKS:ssa tarjottu).

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 09.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Sanna77 Su Loka 03, 2010 12:24 am

Soittelin Peijakseen omalle lääkärille ja sain somacit takaisin. Närästykset loppuivat heti :D
Mulla ilmeisesti ei ole kroppa vielä tajunnut että vatsalaukku on huomattavasti pienempi kuin aikaisemmin ja vatsahappoja tuotetaan kuten ennen.
Nyt sitten syön 2-3kk suojalääkkeitä ja jos sitten vielä närästykset tulee takaisin joudutaan tähystämään :(
Toivottavasti ei siihen tarttis mennä kun en millään haluis uudestaan niellä sitä kamalaa letkua!

Sanna77

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Raasepori
Registration date : 27.11.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Loka 03, 2010 4:00 am

Mulla kanssa edelleenkin aika ajoin tarve Somacille, muuten närästää ja pahasti. Ihan nousee vatsahapot kurkkuun. Mulle tosin riittää 2 tabl/vk ja etenkin, jos on syömingit /rasvaisempaa ruokaa tiedossa otan jo ennalta. Renniestä ei ole apua mihinkään enää tätä nykyä.

Mulla kanssa todettiin tyrä, mutta sleeven halusin silti vaikka GBP ois ollut lääkärin suosittelema.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Niinuli Ti Helmi 08, 2011 11:34 pm

En tahdo pelotella mutta tiedän tapauksen jossa ei yhtäkkiä -pitkä aika leikkauksesta, ei pystyny syömään ja juomaan ja lääkäri sanoi olevan närästyksestä johtuvaa niin nyt selvisi suolitukokseksi ja alkava tyrä ja puukon alle joutu, vaatikaa kunnon tutkimus jos närästysoireet ei helpota.
Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Helmi 08, 2011 11:49 pm

Mulle kanssa lääkäri kyllä sanoi että närästykset jää GBP:ssä leikkauspöydälle, joka onkin pitänyt paikkansa, kertaakaan ei ole ollut mitään siihen viittaavaakaan, vaikka aiemmin sitä esiintyi silloin tällöin.

Tosin mulla sappikivien poisto jostain syystä myös vaikutti närästykseen, että väheni selvästi, tämä siis oli 3 vuotta ennen lihavuusleikkausta.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Pienimuttapyöreä Ti Maalis 01, 2011 1:00 am

Mua alkoi närästää raskauksien aikana (eka 2002) - sitten meni suht´koht pois, mutta sleevauksen jälkeen jälleen pahentunut... Ei jokapäiväistä, mutta kuitenkin erittäin epämiellyttävää. Mä juon aika paljon maitoa, kun sanottiin, että se helpottaa... En tosin oo varma tehosta, mutta tuleepahan kalsiumit kuntoon Very Happy

Pienimuttapyöreä

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Länsi-Suomi
Registration date : 15.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Sun Ti Maalis 01, 2011 1:35 am

Maidon juonti auttaa hieman jos ei ole voimakas närästys. Myös vissyvesi helppaa lievään närästykseen. Hyvä vinkki, jos on esim. reissussa.

Minuahan ei ole vielä leikattu, mutta olen jo reilun viisi vuotta syönyt joka päivä 40mg somacin. Auttoi leikkaus sitten vaivaan tai ei, niin ei sen niin väliä. Somac kun auttaa kuitenkin. Ei se nyt maata kaada, että joutuu lääkettä siihen syömään. Ennen pienellä masulla närästyksen kanssa (tai siis ilman närästystä, kun vaan syö lääkkeen) kuin suurella ilman.

Joka tapauksessa, jos närästystä on, niin hakekaa ihmeessä lääkkeet siihen. Ihan turha sitä on kärsiä edes ennen leikkausta!

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästää!! Help me! Empty Vs: Närästää!! Help me!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa