Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Auttakaa arkaa immeistä !

5 posters

Siirry alas

Auttakaa arkaa immeistä !  Empty Auttakaa arkaa immeistä !

Viesti kirjoittaja tiina-70 Ke Syys 29, 2010 8:44 pm

Hei,

olen ihan uusi täällä sivustolla ja vasta tänään kirjautunut.

Jospa kertoisin hieman itsestäni näin alkuun, olen 35-vuotis perheellinen pääkaupunkiseudulta. Olen oikeastaan lapsesta asti ollut pullukka ja ylipainoinen. Tällä hetkellä lukemat ovat tähtitieteellisissä lukemissa. Itselläni on kaksi poikaa 3 ja 5 vuotiaat. Ensimmäisen lapsen saadessani painoin noin 110 kg ja tällä hetkellä painan noin 165 kg ja pituutta minulla on 177 cm, joten liikaa painoa on. Olen tässä vuosien varrella jojoillut todella paljon painoni suhteen, mutta niinkuin niin moni muukin täällä on sitä sanonut niin paino on tullut takaisin korkojen kera.

Päivittäin aina mietin että voikun, voikun olisi ihan laihtua, voisi lasten kanssa tehdä niin paljon paremmin kaikkea ja saisi mm. kauniimpia vaatteita eikä tarvitsisi pukeutua telttoihin. Sekä itsekkin jaksaisi paremmin näitä päivän rutiineita, kun olisi keveämpi. Syömisen suhteen olen sellainen, että päivän olen aina todella pienellä ravinnolla ja kun kotiin pääsen, niin nälkäkin on muodostunut aikamoiseksi, joten sitten syön valtavia annoksia.

Mutta nyt kysynkin teiltä rakkaat muut sivustolla kirjoittelevat. Minua hirveästi hävettää mennä lääkärille keskustelmaan tästä leikkausvaihtoehdosta, että miten minut otetaan vastaan, joko kunnallisella tai yksityisellä sektorilla. Ajatteleeko terveydenhoitajat / lääkärit että itsehän olet itsesi tuohon kuntoon saattanut vai miten teidät on otettu vastaan ?? Sekä te jotka on leikattu yksityisellä puolella, leikkaus maksaa valtavasti joten lainaahan siinä pitäisi mennä pankista ottamaan, mutta saako leikkaushinnasta esim. kelalta jotain takaisin ?

Kirjoittakaa minulle kokemuksianne ja ihan muustakin saa kirjoittaa :)

t. Tiina

tiina-70

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Auttakaa arkaa immeistä !  Empty Vs: Auttakaa arkaa immeistä !

Viesti kirjoittaja Maria Ke Syys 29, 2010 8:56 pm

Hei ja tervetuloa tänne foorumille.
Ei siinä ole mitään häpeämistä että pyydät leikkaukseen lääkäriltä.
Muista vaan tiukasti pitää mielessäsi että sinulla on oikeus päästä leikkaukseen etkä siedä mitään huuhaata tohtorilta. Ja jos ensimmäinen ei suhtaudu hyvin, etsit toisen lääkärin, menet vaikka yksityiselle, sieltäkin on mahdollisuus saada lähete julkiselle puolelle.
Tee itsellesi muistilista tuosta painon heilahteluista ja koska ja mitä olet sille tehnyt. Ja kerro lääkärille myös kuinka olet ottanut selvää myös riskeistä tässä operaatiossa ja että tiedät että mitä odottaa leikkauksen jälkeen. Olethan näistä ottanut selvän?
Itse en päässyt leikkaukseen suomessa kun asuin, oli aika rankka ja pitkä tuo minun yritys siihen mutta täällä näet paljon ihmisiä joilla on tuo mennyt paremmin. Se vaan vaatii pitkää pinnaa ja ja tahtoa hirveästi.
Onnea sinun lääkäriin menolle ja tulevaisuudelle.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Auttakaa arkaa immeistä !  Empty Vs: Auttakaa arkaa immeistä !

Viesti kirjoittaja pingu70 To Syys 30, 2010 1:05 am

Hei.

todella hyvin työterveyslääkäri suhtautui leikkaus pyyntööni ja ollen pienenpi kuin sinä.
rohkeasti vaan asia esille.
minulla on mennyt kaikki tosi hienosti ja nopeasti.
missään vaiheessa ei ole tullut mitään negatiivista palautetta.
peijaksessa on ainakin tosi mukavat ja asialliset hoitajat.

tsemppiä.

pingu70

Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Auttakaa arkaa immeistä !  Empty Vs: Auttakaa arkaa immeistä !

Viesti kirjoittaja Laihduttava To Syys 30, 2010 2:31 am

Juu ehdottomasti lääkäriin vaan. Muakin jännitti se eka lääkäri niin, että melkein tärisin odotushuoneessa. Mutta se meni mielettömän hyvin, mä kertoilin oman laihdutushistoriani hänelle, hän selitti mulle leikkauksen kriteereistä ja vähän leikkauksen kulusta. Ja sanoi, että kriteerit mun kohdalla täyttyy ja että leikkauksella on saatu hyviä tuloksia, joten hän laittaa mulle lähetteen eteenpäin.
Ja mä kävin siis työterveyslääkärille, tuolloin bmi oli noin 42.
Seuraavalla viikolla menin muissa asioissa työterveyshoitajalle ja hänelle kerroin leikkauksesta myös (olisihan tuo sen halutessaan koneeltakin nähnyt), niin sain oikein hyvää vastaanottoa myös siellä.
Tähän saakka jokainen käynti terveydenhuollon kanssa, jossa on leikkaus mainittu, on ollut erittäin positiivinen ja kannustava =)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Auttakaa arkaa immeistä !  Empty Vs: Auttakaa arkaa immeistä !

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Syys 30, 2010 9:53 pm

Rohkeesti vaan suu auki ja asia esille omalle lääkärille!
Tsemppii syksyyn!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Auttakaa arkaa immeistä !  Empty Vs: Auttakaa arkaa immeistä !

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa