Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Heippa kaikille!

+4
Poutapilvi
Lyltsy
MRA123
anemo
8 posters

Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja anemo Pe Syys 24, 2010 12:29 am

Hei!

Olen uusi jäsen näillä sivuilla. Olen käynyt tutkimassa kirjoituksia tällä sivulla jo vuoden ajan, mutta vasta nyt päätin itsekin hieman kirjoitella.
7.6.2010 minulle tehtiin ohitusleikkaus Peijaksessa. Päivääkään en ole katunut päätöstäni, mutta viimeiset viikot ovat hieman masentaneet mieltä, kun paino on lähestulkoon jämähtänyt paikoilleen.
Lihavimmillani bmi:ni oli 71,2. Ennen leikkausta eneilin ja sain sen putoamaan lukemiin 61,6. Leikkauksen jälkeen paino tippui nopeasti 16 kg (8 viikossa) ja bmi oli 55,1. Mutta sitten tahti hidastui. 13.9.2010 bmi oli 53,9. Painoa on siis pudonnut 6 viimeisen viikon aikana vain hieman yli 3 kg. Jumittaako teillä muilla? Mitä voin tehdä? Syönkö liikaa vai liian vähän? Kaikenlaiset ajatukset risteilevät mielessä. Kertokaa esimerkkejä ruokamääristänne.
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Syys 24, 2010 2:24 am

Moikka Anemo,

Varmaankin noi leikatut sua pian neuvookin, mua ei vielä ole leikelty.
Mut mitä olen lukenut niin noita jumeja tulee ja menee...
Proteiinipitoista ruokaa kannattais kaiketi syödä, mitä syöt ja kuinka paljon? Muistatko juoda?
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja anemo Su Syys 26, 2010 1:54 am

Heippa!

Esimerkki perjantain syömisistäni:
aamiainen -ruisleipä, jossa margariinia(70%), juustosiivu, kinkkusiivu, 2 kirsikkatomaattia
lounas - Söin töissä pienen perunan, kanakastiketta (n. 1-1,5 dl), salaattia (n. 3 rkl) ja lurauksen salaattikastiketta
päivällinen -lohikeitto (Kokkikartanon valmistama)
välipala -2 kpl ruis crakeria + tuorejuustoa
iltapala - mansikka ja mustikkarahka (n. 1,5 dl)

Lisäksi join n. 1,5 l vettä sekä mehua ja teetä

Syönkö siis liikaa, liian vähän vai muuten vain väärin? Auttakaa ja kommentoikaa....

Nälkää en tunne ollenkaan ja ruokailla voin tosi nopeasti. Ruokailun yhteydessä koen harvoin ns. täyttymisen tunteen. Se taas tarkoittaa sitä, että minun täytyy siis jatkossakin olla tarkkana ruoka-annosten koon kanssa. Makean syömistä vältän, sillä saan siitä herkästi ns. dumping-oireita. Se ei minua kyllä haittaa, sillä olenkin aina ollut enemmän suolaisen ystävä.
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Syys 26, 2010 1:58 am

Moikka,

Hyvältähän tuo näyttää, mun mielestä kuitenkin vieläkin enemmän proteiiniä pitäis syödä, mitäs ovat viisaammat leikatut mieltä puolta?
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 26, 2010 2:14 am

Ihan hyvältä mustakin näyttää, ennemminkin vähäiseltä tuo syömisnen kuin liialta. Ja vielä on varaa siis vaihtaa hiilareita proteiiniksi.

Sun tahti on reilussa 3 kuukaudessa -19 kg, mikä on tosi hyvä, mulla on saman verran pudonnut, mutta aikaa on mennyt vajaa kuukausi enemmän. Kuudessa viikossa 3 kilon pudotus on hyvä, ihannepudotustahtihan on 0.5 kg- 1 kg. Että ei sulla ole edes jumi päällä :).



Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 26, 2010 2:20 am

Ja tuosta täydestä olosta piti sanomani että ei sitä tule sellaisena kuin entisessä elämässä, tai jos ehtii tulla niin sitten on jo tosi paha olo. Että sillä määrällä mitä ottaa lautaselle kontrollloi että ei syö liikaa. Mulla kyllä usein siitäkin jää syömättä, ei siksi että tulisi täysi olo vaan ei vaan tee mieli syödä enempää.

Mulle vasta perjantaina kävi kalpaten, söin kai vähän liikaa kalaa ruokalassa, sitten puolen tunnin päästä vähän vettä, sitten siitä reilun puolen tunnin päästä huomaamatta nopeasti kahvia ja pikkupullan, ja johon piti olon vuoksi käydä oksentamassa. Näin on käynyt viimeksi liian nopeasta syömisestä pari kuukautta sitten... mutta ei nää syömisjutut siis ole vieläkään selkärangassa, opeteltavaa on.



Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja anemo Su Syys 26, 2010 2:40 am

Kiitos teille, kun vastasitte. Hieman tuli rauhallisempi mieli. Onhan tuo 19 kg pudotus tosi hyvä juttu, mutta kun viime aikoina se paino on pudonnut niin hitaasti...

En omista itse vaakaa. Käyn terveyskeskuksessa tutulla hoitajalla vaaálla n. 3 viikon välein. Hieman se viimeksi masensi kun painoa olikin mennyt niin vähän. Vaakaa en aio ihan vielä ostaa, sillä malttamattomana hyppisin siinä liian usein. Tämä mittaustapa sopii minulle, sillä mittausten välillä en pysty itse punnitsemaan itseäni ja voin keskittyä "elämiseen". Viikon kuluttua olen menossa seuraavaan punnitukseen. Toivottavasti "jumi" olisi silloin jo historiaa.
Olen lukemattomia kertoja pudottanut älyttömän paljon kiloja. Painonvartijoissakin paino putosi tosi hyvin. Siksi ehkä odotin, että nytkin paino putoisi tosi nopeasti. Taidan vain olla liian malttamaton...
Painon pudottaminenhan ei ole minulle ennen ollut se ongelma, vaan se, että aina olen lihonut kilot takaisin ja vielä korkojen kanssa. Nyt toivon, että paino myös pysyy poissa. Tutkimusten mukaanhan suurimmalla osalla meistä leikatuista kilot myös pysyvät poissa. Toivoa siis on.


anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja anemo Su Syys 26, 2010 2:52 am

Niin ja tuosta täydestä olosta.
Olen samaa mieltä Lyltsyn kanssa siinä, että minäkin otan joskus ruokaa liikaa ja jätän sitä lautaselle, vaikka olo ei olekaan ns. täynnä. Ei vain tee mieli syödä enempää. Inhoan oksentamista yli kaiken, joten alitajunnassa se kai toimii jonkinlaisena sisäisenä vartijointi-systeeminä, että ei tule syötyä liikaa. Onneksi olen vain kerran leikkauksen jälkeen joutunut ruokailun jälkeen käymään tyhjennyksellä. Tosin ylös tuli vain n. pari ruokalusikallista tavaraa.

anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Syys 26, 2010 6:20 pm

Hyvinhän sulla on paino pudonnut=) Toki myös kuukautiskierto vaikuttaa tulokseen sekä suolan syöminen. Eli kun kuitenkin vaan käyt 3vk välein, niin et ehkä silloin aina ole "alimmassa" mahdollisessa painossasi. Mulla paino heittelee jopa +2kg ihan suolasta ja siihen vielä kilo päälle kuukautisten alkupuolella.

Proteiinia lisäisin sinuna vähäsen. Välipalaksi cracereiden sijaan hapankorppua/ tummaleipä, tilkka tuorejuustoa ja vähärasvaista kinkkua/broileria tms.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja anemo Ti Loka 05, 2010 10:00 pm

Seurasin neuvojanne, ja lisäsin proteiinin määrää. Samalla karsin hieman hiilihydraatteja. Homma auttoi, sillä "jumini" lähti liikkeelle ja nyt oli kolmessa viikossa pudonnut hieman yli viisi kiloa. Jes!
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Maria Ke Loka 06, 2010 3:44 pm

Anemo, onnea pudotuksesta ja pudotukseen, kyllä noi aina liikkeelle lähtee vaikka välillä hitaamminkin. Itselläni oli vaihe missä meni 300-400 grammaa vk ja nyt taas on tipahdellut kiloissa. Tsemppiä vaan jatkoon.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Loka 06, 2010 11:04 pm

Kiva kuulla, tsemppiä jatkoon myös!

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja anemo Ke Loka 06, 2010 11:44 pm

Kiitti Maria.
Onnea sinullekin! Painosi putoaa tasaiseen tahtiin ja nopeassa tahdissa. Tsemiä sinullekin.
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja allu Ke Loka 20, 2010 7:11 pm

hei vaan.olen 44.v. nainen päijät-hämeestä.minulle lähetteen phks laittoi työterveyslääkäri tammikuussa 2010.näytteen otto oli 27.8 .01. sit ekg-filmi ja sisätautilääkärin vastaanotto 1.9.01.ravitsemusterapeutti oli 23.9.01. nyt tuli aika kirurgian polille lääkärille 20.01.11. bmi 62.5. en oikein vielä tiedä missä ajatukset on.

allu

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 58
Paikkakunta : hartola
Registration date : 16.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Paloma Ke Loka 20, 2010 7:15 pm

Allu, tervetuloa joukkoon!

Meitä on Päijät-Hämeestä muitakin. Anette muistaakseni myös Hartolasta...

Ajatusten kanssa on hyvä oleskella ja tunnustella tuntojansa...on tämä sen verran ios juttu - kuten mekin ennen leikkausta :)
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja allu To Tammi 06, 2011 9:02 pm

olin joulukuun puoli välissä phkssa,juttelin leikkaavan lääkärin kanssa.sit oli ravintoterapeutin jutustelu joulua ennen. eneily pitäis alkaa 26.1 2011. alustava leikkaus aika 8.3.2011,että nyt jännittää ja paljon.

allu

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 58
Paikkakunta : hartola
Registration date : 16.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Pe Tammi 07, 2011 12:22 am

onnea allu leikkausajasta!
Mulla leikkaus on kuuden päivän päästä ja voin sanoa, että nyt kyllä jo jännittää Rolling Eyes
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Heippa kaikille! Empty Vs: Heippa kaikille!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa