Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

+6
Maria
tigertytto
Tantta
Nancy
Kimby
Lyltsy
10 posters

Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 05, 2010 9:42 pm

Inventoin kaappia viikonloppuna, 2 säkillistä lähti isoja vaatteita kaapista. Nyt on se tilanne että työvaatteita, erityisesti hyviä sopivia housuja ei ole juuri olemassa. Paidoissa ei niin haittaa vaikka on vähän isoja. Jakut alkaa myös jäädä isoiksi sekä hartioista että ympärysmitalta.

Rintsikat ja alushousut on jo isoja, mutta ne ei niin ahdista kun eivät näy ulospäin.

Mun koko on siis muuttunut 50-52-koosta 46-48 kokoon. Tässä vaiheessa ei kuitenkaan viitsisi ostaa oikein mitään, koska nekin on kohta taas isoja. Tämä talvi pitäisi malttaa olla tuhlaamatta vaatteisiin, jotka kohta taas jäävät isoiksi, mutta alastikaan ei voi kävellä, ja vaikka kotona voi olla minkänäköisissä roikkuvissa vaatteissa, niin töissä ei voi.

Miten olette selvinneet tän vaiheen yli?

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Kimby Su Syys 05, 2010 10:36 pm

Mulla on ollut viime talvesta lähtien vaiin yhdet housut kerralla joita kehtaa päälle laittaa. Nyt on toukokuussa ostetut housut siinä pisteessä ettei enää kehtaa näyttäytyä niissä. Vyötäröstä on hävinnyt näiden housujen aikana, siis toukokuusta lähtien, 17 cm. Tilasin just Ellokselta uudet housut ja uuden syystakin. Ne saa luvan kelvata jouluun asti. Nyt tosin mahtuu yhdet vanhat puvun housut taas jalkaan joten tää syksy onkin nyt sitten peräti kahdet housut. Paitoja on on vanhoja paljonkin jotka taas sopii päälle.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Nancy Su Syys 05, 2010 10:47 pm

Minä olen ostanut kirppareilta ja kierrätyksestä siistejä pienempiä vaatteita jemmaan aina kun niitä on kohdalle sattunut. Hinta näillä vaatteilla on opiskelijan budjettiin sopiva. Omat isoiksi käyneet vaatteet ajattelin laittaa sitten myöhemmin myös kierrätykseen, jospa niitä joku vaikka tarvitsee. Vielä tässä vaiheessa tarvitsen niitä itse, mutta toivottavasti pystyn niistä luopumaan joskus tulevaisuudessa. Tietenkin, jos olisin oikein näppärä niin pienentäisin joitakin vaatteita, mutta eipä taida taidot siihen riittää :)

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Tantta Su Syys 05, 2010 10:51 pm

Ma olen lahettanyt kolme isoa pakettia vaatteita ystavattarelle Suomeen ja pari sakillista on autotallissa odottamassa lahtoa Kameruniin.
Olen ostanut kylla uusia vaatteita, mutta yrittanyt farkku-teepaita-linjaa soveltaen tulla toimeen seka toissa etta kotona.
Mulla isoimmat vaatteet oli kokoa 58/60, nyt menee 42/44 tai 46/48 riippuen mallista ja valmistajasta.
Harmittaa toi talvitakkitilanne, vanhoja ei millaan enaa voi pitaa ja uusia ei oikein viela viittis ostaa, jos tasta viela pikkusen pienenis.
Ma olen ostanut vaatteita halvimmista kaupoista ja kirpparilta.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Syys 06, 2010 1:33 am

Mua ei olla vielä leikattu mutta mun vaate koko on tippunut koosta 58/60 kokoon 48/50 : ) kyllä nyt on jo kiva ostella vaatteita jopa farkkuja...vieläkin olen tosi lihava mutta olo on silti nyt jo aika kiva : )

Saas nähdä mihin asti mun leikkaus siirtyy..6/9 maanantain..(HUOMENNA).. piti leikata ja mun tuurilla mulle pamahti JUST tänä viikonloppuna flunssa,nyt illalla nousi jo lämpökin...
Ensin ajattelin että tämä tuli siksi kun stressaan ja pelkään aika paljon leikkausta mutta ehkä täää on kuitenkin tätä kausi flunssaa koska meillä on kaksi tyttöäkin samassa räkätaudissa..
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Maria Ma Syys 06, 2010 2:12 am

Hei, mulla tässä oli suunnitelmana nyt kun vaatteet isoiks alkaa käymään, ei vielä kyllä paljoa mutta kuitenkin. Talvitakit menee vielä tän talven, villakangastakeissa/jakuissa yleensä auttaa napin siirtäminen vähäsen, riippuu mallista, joissain saa kavennettua sillä(myös lisättyä;) 5-10cm.
Housuista olen ajatellut että sellaiset joita sopivasti kaventamalla pystyy muokkaan, niin teen sen. Ja aika vahvasti tukeudun trikoohousuihin, ne ei o kalliita ja samoin ihan leggingseihin, se on seuraava suunnitelma, noiden kanssa nätti neule mekko, ostaa aika naftin niin on sopiva pidempään, sitä voi kanssa sit pienentää kun ei vyö vyötäröllä/rinnan alla auta ja senkin kanssa voi ohuita pitkiähousuja käyttää, jos ei tunne oloaan legginseissä mukavaksi tai paksuissa sukkahousuissa. Ja nyt muodissa olevat takkimekot on kanssa aika käteviä kun koko muuttuu :)
Ja jos haluaa noita vanhoja rakkaita vaatteita pitkään käyttää ja ne on hyvässä kunnossa, niin kokeilkaa lähintä ammattikoulua/käsi ja taideteollista, siellä vaatetuspuolella ei noi korjaukset maksa paljoa :)
Toimitus ny ei välttämättä o kovin nopea.
Neule vaatteet on hyviä kun on koko muutoksessa. Mutta nyt suljen suuni, innostun liikaa aina kun näistä puhun .) Seurausta "hukkaan heitetystä" koulutuksesta ja yleisestä rakkaudesta kauniisiin vaatteisiin ja tekstiileihin .)

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja turkutuulia Ma Syys 06, 2010 3:23 am

Hain tänään ullakolta huiveja+hanskoja jo talvea varten ja olinkin unohtanut säilöneeni sinne liian isoja vaatteita 2 jätesäkillistä. Toivottavasti ei enää koskaan tarvi niitä sieltä kaivaa... Mutta pienennyttyäni olen käyttänyt aiemmin pieneksi tulleita vaatteita. Mulla kun ei pahimmillaan samat vaatteet mahtunu ku pari kuukautta. Leikattiin jolulukuussa ja Bmi oli leikkaukseen mennessä muistaakseni 36 tai 37, nyt 25. Eilen ostin eka kerran leikkauksen jälkeen kunnolla vaatteita enkä meinanut millään ymmärtää oikeaa kokoani. Ja samoja kikkoja olen minäkin käyttänyt kuin Maria, nappien siirtelyä ja housuista takasauman "levittämistä"...Tänään uudistin syystakkiani ja sain onneks aika paljon kursia saumoista sisään ;)

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Juuliska Ma Syys 06, 2010 2:15 pm

Mä puolestani olen tehnyt loistavia löytyjä huuto.netistä: siellä myydään vaatepaketteja usein ihan naurettavaan hintaan. Viime viikolla hain postista paketin, jossa tais olla 4 housut, 4 paitaa, talvitakki, 2 hametta ja pari-kolme toppia ja hinta oli jotain parinkympin päälle. Kätevää kun ihmiset myyvät vaatteitaan läjissä niin saa kerralla itselle hyvän valikoiman yhdellä kertaa =) Entiset koon 50 vaatteet aion poistaa samalla tavalla omilta hyllyiltä ja hankkia tilalle pienempiä, nyt mennään koossa 42!
Juuliska
Juuliska

Viestien lukumäärä : 25
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 30.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Syys 06, 2010 2:34 pm

Moikka! Minä olen lihonut niin nopeasti viimeisen kolmen vuoden aikana, että olen onneksi laittanut vintille pahvilaatikoihin kaikki ne vaatteet, joista pidän, mutteivat enää mahdu päälle. Kolmisen vuotta sitten olin kokoa 42, nyt kokoa 54-56. Vaatefriikki kun olen, en ehtinyt edes kaikista vaatteista ottaa kaupan lappuja pois, kun ne olivatkin jo jääneet pieniksi, Silloisessa koossa kun niitä sopivia vaatteita löytyi ihan hyvin, niin ostin niitä myös aika reippaasti. Nyt ne siis ovat laatikoissa vintillä odottamassa aikaa uutta eli laihtumistani...Onneksi minulla on melko klassinen vaatemaku, niitä vaatteita voi käyttää monta vuotta ilman, että ne ois pois muodista.
Samanlaisia vintille jemmaajia siis taidetaan olla useimmat lihavat. Eikös se muuten ole aika positiivista kuitenkin: on kova luotto siihen, että kyllä tästä viellä laihdutaan, periks ei anneta...? Itse ainakin uskon niin ja siksi olen taltioinut kaikki kivat pieniksi jääneet vaatteet. Ajattelin ainakin osan suuristakin jemmata sitten joskus, jos/kun laihdun, sillä ne toimii varmaan hyvänä muistutuksena siitä, mihin ei sais olla paluuta...
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Syys 06, 2010 6:14 pm

Mulla on kanssa jemmattuna ollut iso kasa "jos vielä joskus saisin laihdutettua" vaatteita. Monissa todellakin vielä hintalaput jäljellä. Nyt olen niitä penkonut esiin ja päättänyt, että 90kg mietin seuraavan kerran vaateostoksia(toivottavasti pääsen siihen marraskuun aikana, kun silloin oleilen ulkomailla useamman viikon ja olisi hyvää aikaa ostaa kivoja vaatteita=).

Vuosien varrella olen heittänyt auttamatta "liian nuorekkaiksi" tai ei enää mun makua olevat vaatteet pois ja usein ihan vaan siksi, että olen tajunnut etten mä koskaan enää ole sen kokoinen. HAH! Kyllä varmasti olen, mutta sitten suon itselleni sen, että ostan mitä haluan ja niin paljon kuin haluan enkä vain niitä, jotka päälle menevät.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet? Empty Vs: Vaaterumba, kuinka olette pärjänneet?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa