Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Menossa Kirurgin vastaanotolle

+4
annukka
möhrötti
Emäntä -65
Tikrustiina75
8 posters

Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ma Tammi 12, 2009 4:18 am

Olen maaliskuussa menossa Tyksiin juttelemaan kirurgin kanssa. Voisitteko ystävällisesti kertoa mitä on vastassa kun menen sinne ja voiko sieltä tulla kielteinen päätös laihdutusleikkaukseen. Itse olen aika pelon sekaisissa tunnelmissa koska en oikein tiedä mitä on tuleva. affraid Laihdutusleikkaus olisi ainoa keino itselläni päästä eroon ylipainostani.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 Ma Tammi 12, 2009 4:56 am

HEI
Olen huomenna menossa keuhkokuvaan ja vatsan ultraukseen. Perjantaina menen sitten nielemään sen letkun ja kirurgin vastaanotolle joten en tiedä vielä minäkään mitä tuleman pitää. Mutta ei varmaankaan kannata jännittää pitää vaan olla jämäkkänä siinä asiassa että pääsee sinne leikkuuseen. Voin kirjoitella sitten kun käyn niissä tutkimuksissa mitä siellä sanotaan I love you .

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja möhrötti Ma Tammi 12, 2009 1:24 pm

Moi Tikrustiina onhan se aina jännittävää ku on se eka käynti kirurgilla mut kyll kaikki menee varmaan ihan hyvi.
Mun ekast käynnist on koht jo pari vuotta ja hommat on siitä jonkun verran muuttunu kun tyksissä on nyt käynnissä se tutkimus leikkauksesta mut suunnilleen se varmaan vanhaan malliin menee eli.
Kirurgin kanssa juttelette sun tään hetken terveydestä ja laihdutus historiasta.
Ylensä ekalla kerralla voidaan jo alustavasti suunnitella mahdollista leikkaus aikaa siis ei päivämäärää mut koska mahdollisesti siis kevät, syksy jne.
Nykyään passitetaan myös ravintoterapeutille jutteleen noista ruokailuista.
Jossain vaiheessa tulee sitte kotiin kutsu gastrosgopiaan joka hoidetaan pois ekaks ja jos siinnä tutkimuksessa ei estettä leikkaukselle nii sitte tulee mahdollinen leikkauspäivä.
Ennen ei ollu ku se yks käynti kirurgille mut nykyään niitä voi olla usseempia ennen ku leikkauspäätös tehdään. Mut jos bmi on yli 40 eikä ole syömishäiriötä nii tuskin mitään estettä leikkaukselle on.
Tärkee juttu on kumminkin se et jos lääkäri sanoo et ennen leikkausta on laihdutettava vaiks ny 10 kg nii se kannattaa toteuttaa ja vaiks viell ekstraa. Nykyään lääkärit vaatii sen painonpudotuksen ennen leikkausta ihan jo sen takii et sillä todetaan et potilas on todella motivoitunu ja onhan se pienempi paino ihan leikkauksen kannaltaki turvallisempi. Nykyään lääkärit voi myös peruttaa leikkauksen jos painon pudotusta ei ole tapahtunu.
Mut hei aika menee nopeesti vaiks ei se aina silt tunnukkaan mut enne ku huomaatkaa sun eka käynti on takana päi ja homma lähtee alkuun. Tsemppiä jatkoon Very Happy
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ke Tammi 21, 2009 5:54 pm

No niin oma asiani on nytten edennyt sen verran että Tyksissä käyntejä tuli sisätautiosastolle 16.2 ja Ravitsemusterapeutille käyntejä 11.2. Ja totta kai kasa labrakokeita. Tässä elelen edelleen jännittäviä aikoja ja koitan vaan pysyä rauhallisena vaikka vielä voi tulla kielteinen päätös leikkaukseen. Onneksi on tälläinen palsta.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Menossa kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Tammi 29, 2009 7:49 pm

Tyksistä tuli peruutus sisätautilääkärin vastaanotolle. Päivän piti olla 16.2 mutta siirtyi 26.2. Sad . Nyt saa jännittää verikokeiden tuloksia niin kauan. Toivottavasti kirurgin aika ei siirry, koska se on aina hankalaa järjestää työvuorojaan niin että tapaamisiin pääsee. Itselläni on onneksi ymmärtäväinen pomo. Ja tiedän että näitä käyntejä tulee vielä ja samoin pettymyksiä. Vatsalaukuntähystys on ehkä se pahin joka on edessä. Yökkäilen tosi helposti muutenkin pale . Ja pahimmassa tapauksessa saatan vielä pyörtyäkkin Smile . Mutta katsotaan miten käy
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 Ke Huhti 01, 2009 3:39 pm

Hei!

Kevät tulee keikkuen sunny ja niin myös ajat OYKS:iin 17.4. on ravitsemusterapeutin luento ja heti vapun jälkeen leikkaus. Aloitin jo ENEilyn aikanaan, kun painoa on 129 kg. 4 päivän aikana paino on tippui jo 126 kg eli -3 kg geek . Nyt vaan pitää jaksaa kuukausi ENE:llä. Mulla on käytössä se NUTRILETT QUICK START 5 päivän valmiiksi tehty paketti. Minusta on ihan hyvä ratkaisu, kun valmiiksi useampi päivän ruoat samassa laatikossa niin ei tule muuta mussutettua bom

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja annukka To Huhti 02, 2009 1:09 am

Hei Emäntä65!
Onneksi olkoon leikkausajastasi! cheers Milloin sait lähetteen leikkaukseen? Huomasin,että olit käynyt tammikuussa noissa tutkimuksissa. Itse en ole päässyt vielä Oys:iin tutkimuksiin, joulukuussa tuli ilmoitus,että minut oli laitettu leikkausjonoon. Olis kiva tietää jonon pituus,kuinka kauan kukanenkin on jonottanut Oys:iin tutkimuksiin ja leikkaukseen.
Soitin maaliskuun puolessa välissä jononhoitajalle, joka sanoi, että pääsisin tutkimuksiin enintään vuoden päästä ja leikkaus saattaisi venyä siitä vielä vuoden. affraid Kysyin onko mitään mahdollisuutta nopeuttaa tätä prosessia,niin hän sanoi,että tämä mahalaukuntähystys venyttää jonoa,jos sen voisin käydä teettämässä Odl:ssä niin voisin päästä ehkä jo ensi syksynä leikkaukseen/tutkimuksiin. Laughing Joten nyt 22.4 menen Odl:ään nielemään sen letkun,jospa se sitten tosiaan nopeuttaisi tätä juttua.

annukka

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : oulu
Registration date : 24.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja iso-iita To Huhti 02, 2009 2:54 am

voi ei...onko oulus tosiaan noin pitkät leikkaus ajat... Sad
itse vasta odottelen tk lääkärille aikaa joka ehkä laittaisi sit asiaa eteenpäin. mutta että pari vuotta joutuisi odottaa!!!
kerkeen siis lihoa lisää ja lisää... nyt masensi. Mad

iso-iita

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : h
Registration date : 23.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Jonotusaika

Viesti kirjoittaja hillosilmä To Huhti 02, 2009 1:09 pm

Itse olen menossa leikkaukseen TAYSsiin ja "odotukseni" alkoi viime kesänä (6/08 ), elokuussa pääsin sisätautilääkärin puheille.... mutta seuraavaa käyntiä jouduin odottamaan tämän vuoden helmikuulle (ravitsemuissuunnittelija). Nyt on aika jo vatsalaukuntähystykseen ja kirurgille huhtikuun lopulla.... mutta leikkaus on varmaan vasta syksyllä tai loppuvuodesta, joten odotusta täälläkin.... Shocked Tsemppiä vaan kaikille "odotukseen"!! albino
hillosilmä
hillosilmä

Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 08.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja annukka To Huhti 02, 2009 10:59 pm

ISO-IITA! MEHÄN EI PERIKSI ANNETA!! Evil or Very Mad Oys:in jononhoitaja sanoi, että nyt tulee todella paljon lähetteitä laihdutusleikkaukseen. Laihdutusleikkaukset ovat olleet kovasti esillä tiedotusvälineissä, joten ihmiset ovat saaneet näistä leikkauksista hyvin tietoa ja siten uskaltautuneet näihin tutkimuksiin ja leikkauksiin. Jonot ovat senkin vuoksi venyneet näin pitkiksi. Onkohan se ihan tosi,että syksyyn asti pitää odotella? Odottaako joku muukin nyt tällä hetkellä näihin tutkimuksiin? Milloin olisi edes mahdollista päästä Oys:iin siihen ensimmäiseenkään tutkimukseen,mikä se nyt sitten lieneekään.

annukka

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : oulu
Registration date : 24.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Mun kokemukset...

Viesti kirjoittaja Tinttamari To Huhti 02, 2009 11:53 pm

Vuosi sitten pääsin laihdutusleikkausjonoon. Elokuussa -08 kävin ravitsemusterapeutilla. Helmikuussa kävin keuhkokuvissa ja tähystyksessä. Nyt jänskään sitten sitä kirjettä. Voi että tulisi jo kohta bounce Mutta jonoa taitaa täällä "pohjoisessa" tosiaan olla. Mutta tällä mallilla mulla...

Tinttamari

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 09.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty leikkausjonossa

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Pe Huhti 03, 2009 12:33 am

Itse olen nyt Tyksin leikkausjonossa ja alkusyksyyn menee mulla toi leikkaus. Tietenkin tähystys määrää sen vielä tarkemmin mutta pääsin poikkeuksella leikkaus jonoon jo ennen tähystystä.
Nyt vaan odottelen tähystystä ja sitä lopullista leikkaus päivää. cheers
Odottavan aika on vaan niin pitkä Surprised
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Heinä 02, 2009 11:36 pm

Hei kaikki!

Olen uusi täällä ja olen innoissani lueskellut tarinoitanne. Olen käynyt vasta tk:ssa 11.5.09 (146,6 kg) josta laitettiin lähete Meilahteen. Sieltä tuli jo kutsu. Menen sinne keskustelemaan laihdutusleikkauksesta vasta 8.10.09. Vaikka aika tuntuu menevän niin nopeasti, että kohtahan se jo on.

Muo jännittää kovasti teidän kaikkien muidenkin puolesta. Very Happy Kyllä tää iloksi muuttuu vielä Wink
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 47
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa Kirurgin vastaanotolle Empty Vs: Menossa Kirurgin vastaanotolle

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa