Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

+3
XXXLnytM
Kimby
tigertytto
7 posters

Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja tigertytto To Maalis 04, 2010 6:24 am

Eli hävettää edes kysellä tälläistä kun olen laihduttanut ja laihduttanut monia vuosia elämästäni...eli pitäisihän minun silloin jo tietää..mutta kun nyt olen havahtunut että en taidakkaan tietää...eli mitkä ruuat ovat hiilarittomia?ja mitä ruoka aineita tulisi välttää kokonaan?olen lueskellut nyt viimeisen vuoden oikeen urakalla näitä palstoja ja nyt silmääni osui monenkin ihmisen kirjoitus siitä miten hiilarit lihottaa kamalasti paljon..ajattelin kun tämä mun painon pudotus on niin kamalan vaikeeta,(siis paino ei tunnu tippuvan)näillä perus konsteilla eli ei rasvaa ei makeaa jne..niin jospa kokeilisin tuota mahdollisemman vähä hiilarista diettiä??Toiset sanoo että syön liian vähän ja en siksi laihdu...ym ym..ja mulle on tullut nyt sellanen olo että olenkin vaan niin tyhmä että en osaa edes laihduttaa..

Jos joku kiltti ja viisaampi immeinen voisi uhrata mulle aikaansa sen verran niin olisin enemmän kuin kiitollinen vinkeistä mitä saa syödä ja mitä ei saa syödä...ja kuinka usein pitää syödä...jne...kyllä tämä on niin noloa kun pitää rautalangasta mulle vääntää että saisin kiloja pois Embarassed Sad

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa auttaa I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja Kimby To Maalis 04, 2010 9:17 am

Se että mukamas hiilarit lihottaa sen enempää kuin esim. proteiini on pelkkää puppua. Näin vaikka tässäkin säikessä varmaan joku niin yrittää väittää. Vähähiilarinen dietti perustuu siihen että kaloreissa mitattuna sama määrä proteiinia tekee kylläisemmäksi ja pidemmäksi aikaa kuin hiilarit. Siihen se Atkinsin dieettikin perustuu. Siis näläntunne on vähäisempää samalla kalorimääräällä kun syö vähän hiilareita.

Siis kalorit ratkaisee, riippumatta siitä tuleeko ne hiilareista, kuiduista tai proteiineista. Tän saman sanoo sulle mikä tahanasa ravitsemusterapeutti tai lääkäri. Muuta väittävät perustavat sanomiensa mutu-juttuihin jotka eivät kuulu lääketieteeseen.

Hiilarit ovat esim. pasta, riisi, peruna, vaalea leipä tai esim. sokeri joka on vain ja ainoastaan hiilareita. Kuitua on viljatuotteissa ja proteiinia on lihassa, pavuissa ja maitotuotteissa.

Sekin on pelkkää legendaa että ns. iltasyöminen olisi pahasta laihdutuksen kannalta. Tässäkin ratkaisee vain ja ainoastaan kalorimäärä/päivä. Tärkeätä laihdutuksen kannalta että syö jotakin vähintään 3 tunnin välein ja juo paljon jotta aineenvaihduntaprosessi ei päivän aikana hyydy.

Eli jätetään pasta peruna ja riisi pois ja syödään vähän reilumpi pihvi pelkästään salaatin kera, siinä Atkins yksinkertaisuudessaan. Myös ruisleipä pitää nälän kauan loitolla ja sehän on pelkkää kuitua joka on suoliston toiminnan kannalta hyvä aines. Mutta sitä ei Atkinssi taida hyväksyä, mutta se taitaa johtua siitä että isossa maailmassa ei edes ole olemassa ruisleipää, vaan pelkkää valkoista pulla-leipää. Ruisleipää on saatavana vain pohjoismaissa tavallisesta ruokakaupasta.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja XXXLnytM To Maalis 04, 2010 2:18 pm

Kalori kuin kalori ei ole sama asia. Hiilareita on kahta lajia, nopeita ja hitaita. Mietippä mitä tapahtuu kun syöt muutaman leipäviipaleen ja huuhdot ne alas virvoitusjuomalla (molemissa runsaasti hiilareita ja korkea GI). Vatsassa ruoka pilkkountuu yksinkertaiseksi sokeriksi, glukoosiksi ja kulkeutuu sen jälkeen elimistöön verensokerina.

Lyhykäisyydessään tämä vähentää rasvan palamista ja rasvanpolton sijasta kehomme varastoi rasvaa ja kasvattaa rasvasoluja. Insuliini on anaboolinen rakennushormoni ja sitä kutsutaan joskus myös rasvaa sitovaksi hormoniksi.

Hiilarit vaikuttavat ensisijaisesti verensokeriin ja siten elimistön insuliinieritykseen. Proteiineilla on tässä prosessissa vain marginaalinen vaikutus ja rasvalla ei ollenkaan. Päinvastoin proteiinit ja rasvat edistävät rasvanpolttoa.

Hiilariden laatu on siis A ja O, korkean GI:n tuotettu, kuten valkoinen leipä, puuroutuva riisi, perunasose, sokeri, pilkouttuvat nopeasti ja vaikuttavat voimakkaasti verensokeriin. Täysin päinvastainen vaikutus on matalan GI:n elintarvikkeilla kuten kasvikset, hedelmät, pavut ja tietyt täysjyvätuotteet.

Suosittelen tutustumista tähän foorumiin: http://karppaus.info/forum/index.php

XXXLnytM

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 26.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja XXXLnytM To Maalis 04, 2010 3:48 pm

"Myös ruisleipä pitää nälän kauan loitolla ja sehän on pelkkää kuitua joka on suoliston toiminnan kannalta hyvä aines."

Mitähän sitten leipäpaketin kyljessä tarkoittaa merkintä : sisältää 10% kuitua. Se 90% on sitten varmaan sitä "tavallista" kuitua. Hiilareitahan virallinen leipä ei juurikaan sisällä?

Joku kumma juttu kuitenkin on kun sokeriarvot pomppaa taivaisiin.
Taitaa tuo 10% olla jotain (t)ulostukseen vaikuttava erinomainen lisä. Varmaankin yhtä tärkeä komponentti kuin liimalihan liima-aines.

Joka aamu (T)ulostuksen väsäävä Rami ilman leipäkuitua

XXXLnytM

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 26.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja haaho To Maalis 04, 2010 7:27 pm

Minä sain aikoinani karppaamalla nopeasti painoa pois 8 kg, mutta minun ongelmani oli se, että kuukauden jälkeen näin untakin perunamuusista. Taisin unohtaa ottaa vitamiinivalmisteen ja iho kuivui kovasti. Osa tehokkuudesta perustui minun kohdallani varmaankin siihen, että parin viikon päästä ei enää halunnut syödä mitään. Jos vaihtoehtona oli pekonia ja munia tai ei mitään, niin oli pakko valita ei mitään. Hyvää siinä karppauksessa oli se, että makean himo loppui samalla kun loppui kaiken muunkin ruuan himo.

Taidamme olla yksilöllisiä tässäkin suhteessa, koska ystävä- ja perhepiirissäni on useampikin tyytyväinen karppaaja. Minusta siihen ei vain ollut, kun en erityisemmin edes pidä punaisesta lihasta ja olen niin pahuksen perso hiilareille. Edelleen yritän toki pysytellä pääsääntöisesti hitailla hiilareilla, ja vältellä nopeita, mutta salmiakin edessä olen voimaton.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty hiilareista

Viesti kirjoittaja Tantta To Maalis 04, 2010 7:52 pm

Heippa Tigertytto,
Noi hiilarit on yksi taman paivan riidellyimmista aiheista. Nain muodoin kerron sulle vaan sen mita olen itse kokenut.
Laihdutin vahahiilarisella dieetilla 30v sitten melkein 30 kiloa. Sitten laakari sanoi, etta sellainen on vaarallista ja lopetin. Lihoin lyhyessa ajassa yli 40 kg. Sitten taas laihdutin ja taas lihoin jne.
Viimeinen kerta kun laihdutin vahahiilarisella tyylilla, oli taalla Brysselissa ja silloin mun laakari otti kaikki kokeet, kolesterolit, pitkan verirasituskokeen jne ennen dieetin aloittamista. Laihdutin 35kg ja kokeilla todettiin, etta mun insuliinin eritys oli vahentynyt huomattavasti, noin viidennekseen entisesta, kolesterolit oli pudonneet rajusti, triglyseridi-arvo oli todella romahtanut ja verenpainekin pudonnut tosi paljon. Laakari sanoi, etta mina olen sitten sellainen henkilo, jolle hiilarit ei suuremmassa mittakaavassa sovi.
Han antoi ohjeet, etta jattaisin pois kaikki leivat ja pullat ja sokerit, perunan, riisin ja pastan. Syoda minun pitaisi vihanneksia, salaatteja, lihaa, kalaa, kananmunia, kohtuudella pahkinoita. Eli siis piti korvata peruna, riisi ja pasta vihanneksilla. Ja jattaa kaikki makeat pois.
Jos olisin jatkanut nain, en olisi tarvinnut laihdutusleikkausta. Mutta kun on tyhma paa niin kroppa karsii. Ma kaipasin liikaa leipaa ja pullaa ja makeita hedelmia. Ja siina sita oltiin taas. Ja vielakin lihavampana. Mutta nyt se taitaa olla taaksejaanytta elamaa, ainakin toivon nain.
Ehka sina olet samanlainen kuin mina, kannattaisi varmaan kokeilla pari viikkoa mahdollisimman vahilla hiilareilla. Se aika on varsin riittava, jotta voit todeta onko se sinulle sopiva tapa syoda. Onnea kokeiluun!
Netista loytyy paljon tietoa vahahiilarisista dieeteista, itse uskon Antti Heikkilaan varsin lujasti. Oma kokemukseni kertoo, etta han on oikeassa ainakin minuntyyppiseni ihmisen suhteen.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja Kimby To Maalis 04, 2010 8:44 pm

Tuli tuossa aamun tunteina ihmeellinen sanavalinta sen ruisleivän kohdalle. Eihän se nyt tietenkään ole pelkkiä kuituja vaan hiilareitahan sekin on suurimmaksi osaksi. Ja mitä sen tarpeellisuuteen tulee mun dieetissä, niin jos valinta on syödä ulostuslääkettä tai pari ruisleipää päivässä niin valitsen kyllä ruisleivän. Ilman niitä vatsa on kova kuin kivi.

Muuten nuo mun sanomiset perustuu siihen mitä Suomalainen lääketiede tunnustaa. Absoluuttista totuutta hiilareista ei taida löytyä ainakaan netistä...
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Maalis 04, 2010 9:18 pm

Täällä on myös yksi jo kohta 44v. jolle nyt vasta rupee hahmottuu
hiilarit ja proteiinit.................
parempi myöhään kuin ei milloinkaan.............
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja XXXLnytM To Maalis 04, 2010 11:12 pm

Kahden tahi useamman eri keskustelijan väitteet voivat olla ristiriidassa toistensa kanssa, mutta silti tosia puhujien näkökulmista, tai kaikki totuudet ovat vain totuuksia jostakin näkökulmasta.

Jokatapauksessa Karppifoorumilla on liki 19.000 jäsentä ja sieltä lukemalla löytyy kollektiivista totuutta hiilarirajoitteisuudesta.

XXXLnytM

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 26.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Maalis 05, 2010 12:31 am

KIITOS Paljon kaikille vastanneille Very Happy
Nyt tämä tyttö sitten aloittaa sen vähä hiilarisen dietin ja niinkuin moni täällä on sanonut niin kannattaa koittaa kaksi viikkoa ja katsoa sopiiko se mulle,niin katsn nyt kahden viikon ajan mitä tapahtuu..jotta värähtääkö se vaaka alaspäin Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja terveysmatkailija Pe Huhti 16, 2010 10:06 pm

Itse kuulun niihin, joille nopeat hiilarit (pasta, ruisleipä!, peruna, tärkkelys) eivät sovi. Kärsin ennen hirveistä turvotuksista, ilmavaivoista, väsymyksestä jne. mutta kun jätin kaikki viljat, suurimman osan perunaruuista, riisin ja juurekset pois ja keskityin syömään terveellistä proteiinia ja kasviksia, ilmavaivat katosivat kokonaan, turvotus lähti (varsinkin mahapömppö katosi) ja virkeystila nousi. Oli nkaksi vuotta karppaaja ja samalla laihduin normaalipainoon syömällä hyvää ruokaa (-35 kg).

Sitten menin uusiin naimisiin, sokeriaddiktin miehen kanssa, ja "unohdin" millaista elämä oli sokerien kanssa ja palasin syömään sokeria ja viljoja. Lihoin 40 kg parissa vuodessa, sain orastavan sokeritaudin, olin väsynyt, lihava, turvoksissa ja masentunut. Sairastuin myös kilpirauhasen vajaatoimintaan (lievään). Sokerit koukuttivat takaisin niin että olin koko ajan nälkäinen.

Nyt leikkausta odottaessa ja leikkauksen jälkeen palasin karpille. Tyhmästä päästä kärsi koko ruumis. Vielä on 30 kg normaalipainoon :(

terveysmatkailija

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 26.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :( Empty Vs: MINNUUU OIKEEN HÄVETTÄÄ :(

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa