Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

+4
ritu
Kimby
Tikrustiina75
tigertytto
8 posters

Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Helmi 24, 2010 4:48 pm

Mitä "pitää"tehdä että tulee leikkauksen jälkeen joskus taas yhtä paksuksi,kuin mitä on ollut ennen leikkausta???
En siis todellakaan aio enää ikinä tulla,mutta ihmetyttää vaan kun jotkut ovat "saaneet"kilot takaisin...mitä he ovat mahtaneet tehdä väärin???tyhmä kysymys mutta tulipahan kysyttyä Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ke Helmi 24, 2010 4:57 pm

Siis yksin kertaisesti vaan syö liikaa kaloreita. Pienellä mahalaukulla se onnistuu siinä kuin isommallakin. Olen kuullut että jotkut syö pelkkää rasvaa suoraan purkista tai toiset sulattavat suklaa levyjä että saavat juotua suklaa. Itse en pysty syömään suklaata kuin palan korkeintaan kaks. Jos koitan syödä enemmän niin tulee todella etova olo ja sydän hakkaa kovaa. Joten ei kiitos mulle.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Helmi 24, 2010 6:36 pm

Syö vaikka ainoastaan Domino-keksejä koko päivän. Sillä taatusti onnistuu kilojen takaisin saanti vaikka vatsalaukku on pieni. Yhdessä keksissä kun on 66 kcal ja 10 kpl ei tunnu missään... Leikkaus ei estä napostelua, ja se onkin mun akillen kantapää. Siinä kysytään oikeasti sitä kanttia vaikka olisi kuinka leikattu. Olen sallinut itselleni yhden herkkupäivän viikossa ja pyrin 1500 kaloriin keskimäärin. Se tarkoittaa että kun herkkupäivänä menee 2000 kcal rikki, ollaan sitten 6 päivää 1400 kalorilla. Terveellisellä järkevällä ruualla on nyt leikkauksen jälkeen paljon helpompaa pysyä järkevissä kaloreissa. Ei tällainen 1400 kalorin päiväannos olisi onnistunut mitenkään ennen leikkausta. Siihen 2500 kcal se meni väkisin järkevälläkin ruualla ennen leikkausta. Nyt tuntuu siltä että tätä tahtia voi jatkaa maailman tappiin asti ja ennen pitkään pääsen tavoitteeseeni tällä tyylillä, jumituksista huolimatta.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja ritu To Helmi 25, 2010 2:58 am

Olen kuullut että jotkut syö pelkkää rasvaa suoraan purkista tai toiset sulattavat suklaa levyjä että saavat juotua suklaa

Kyllä se suklaa sulaa suussa ilman sulattamistakin toi suklaan sulattaminen on kyllä varmaan joku lekenda.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Helmi 25, 2010 2:55 pm

Itseasiassa ei ole legenda vaan lääkärin ilmoittama juttu. Tuli tossa telkkarissa 1.9. 09 juttua lihavuusleikkauksesta. JA siinä lääkäri totesi että jotkut ovat sulattaneet suklaata kattilassa että saavat sen menemään nopeammin alas. Joten siitä voi päätellä jotain. Tuossa tapauksessa voin vain päätellä että leikatulla on ollut jonkun sorttinen syömishäiriö.
Mulle kirurgi ilmoitti ennen leikkausta, että olet dietillä koko loppu elämän koska lihota ei saa.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Helmi 25, 2010 5:54 pm

Heippa kaikki!

Näin alussa leikkauksen jälkeen on syytä unohtaa laihikset..................

Kun sitä ruokaa menee/mahtuu niin vähän niin on syytä syödä täyttä tavaraa!

Siis laittivalmisteet jättäkää kauppaan ja rasvan täytyy olla kunnon rasvaa paras leipä rasva on Keiju70% näkyvää rasvaa täytyy pari lusikallista päivässä mennä suuhun joko leivän päällä tai puuron mukana!
Juomat voi pitää laittijuomina kun ne solahtaa helpommin sinne mahaan!

Eka vuosi paino putoo jokatapauksessa, muuta sitten täytyy jo tarkkailla syömisiään!
Ja on se itsestä kiinni miten alkaa herkuttelemaan kun huomaa, että sinne mahtuu enemmän ja enemmän!

Mut koitetaan pitää tää viimisenä painon pudotuksena pysytään täällä foorumilla pitkään ja tsempataan toisiamme jos rupee lipsuu homma käsistä! Jookosta jooo??????!!!!!!?????? cheers
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja haaho To Helmi 25, 2010 9:42 pm

Mun ainakin voisi olla helppoa saada kaikki kilot takaisin ja laihtuminen pysähtymään. Mulle ei ole leikkauksen jälkeen tullut mitään muutoksia mielitekoihin tai makuaistiin. Kaikki hyvä maistuu edelleen hyvältä. Siinä tuleekin sitten se itsehillinnän ja ruokailujen säännöllisyyden merkitys esiin. Olen syönyt niin makeaa kuin rasvaistakin, eikä dumpingista tietoakaan. Taitaa sekin olla yksilöllistä. Gbp auttaa silti minua, 1. koska minulla ei ole syömishäiriötä, eikä tarvetta sulatella suklaita kattilassa tai syödä jauhoja pussista. 2. Ruokavalion tarkkaileminen on huomattavasti helpompaa maha täynnä kuin ikuisessa nälässä. Pienempi maha tulee vähemmästä täyteen. 3. Kuten Tepakin sanoi kaikki (tai ainakin suurin osa siitä) mitä syö, pitää olla täyttä tavaraa, jotta pystyn varmistumaan tarpeellisten vitamiinien ja ravintoaineiden saannista. Jatkossa hyötyä painon pitämiseen on myös siitä, että ohutsuolta on ohitettu ja ruoan imeytyminen on epätäydellistä. Lisäksi liikunnan harrastaminen on mukavaa kun ei tarvitse varoa niveliään ja läähättää pienenkin rasituksen jälkeen.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Tirlittan Pe Helmi 26, 2010 3:23 am

Sleeven jälkeen on varmasti helpompi lihoa uudestaan, koska "laihduttava vaikutus" perustuu ainoastaan pienempiin ruoka-annoksiin, eikä myös ruuan imeytymiseen, kuten gbp-leikkauksessa. Mahalaukku venyy, jos sitä venyttää. Sleeve-leikattujen on ihan pakko tarkkailla syömiensä ruokien kalorimääriä, koska jos napsii suklaapalan vähän väliä, päivän kalorimäärä on helposti tuplattu!

Meidän sleeve-leikattujen on kyllä yhä turvauduttava osin myös niihin ligt-tuotteisiin, mikäli aikoo pitää kalorimäärän katkuvasti alle tuhannessa. Tämä oli ohjeistus Pulssissa, eli ekojen parin, kolmen viikon jälkeen jukurtit ja mehukeitot lightia, samoin mehut, ja kaikesta ruuasta se vähärasvaisin versio!

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja ritu Pe Helmi 26, 2010 2:28 pm

Täytyy olla tyytyväinen vaikka lääkärit tekivät minulle GBP leikkauksen eikä suostuneet Sleeveen vaikka itse sitä toivoinkin sillä en halua koko loppueläämäni syödä epäterveelisiä lisäaineita ja makeuttajia joita lighit tuotteet ovat täynnä vaan saan syödä oikeata lisäaineetonta ruokaa ja nauttia ruokaaineiden aidosta mausta.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Tirlittan Pe Helmi 26, 2010 5:48 pm

Täytyypä nyt korjata omaa lausuntoaan, eli lightia niin kauan kun pudottaa painoa, painon pitäminen kyllä sallii jo ihan normituotteet, mikäli ei sitten hullaannu syömään jatkuvasti suklaata ja muita herkkuja. Tosin niiden kompensoimiseksi ei taitaisi edes lightuotteet auttaa!

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Helmi 26, 2010 7:08 pm

Mielestäni yleistetään aivan liikaa, ja kun puhutte kaloreista olisi edelleenkin erittäin tärkeätä erotella naiset ja miehet. Useimmat naiset täällä puhuu kuin täällä ei olisi kuin naisia. Ainoa kevyt-tuote mitä käytän on 60% margariini ja silti laihdun. 1500kcal dieetillä ei ole muuta vaihtoehoakaan miehelle. On aivan yhdentekevää käyttääkö light-tuotteita x kcal vaiko normaalituoteitta x kcal. Lopputulos on sama. Kalorit ratkaisee.

Ja muistakaa nyt se että pitkän ajan Sleeve vs. GBP dataa ei ole olemassakaan. Teoriassa GBP pitäisi olla tehokkaampi, mutta koska olemme yksilöitä, ja molemmat leikkaustyypit vaikuttaa yhtälailla mielitekoihin ja ruokahaluun yleensä, niin lopputulos voi olla molemmilla keinoilla joko hyvä tai huono.

Itse pidän omalla kohdallani mun Sleeve-leikkauksen tärkeimpänä ominiasuutena mielitekojen häviäminen. Aikaisemmin oli kaikenlaisia ruokahimoja mutta ei enää. Toivon todellakin etteivät himot palaa enää ikinä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Helmi 26, 2010 8:11 pm

Ma olen naita ruokahimoja mietiskellyt ja tullut siihen tulokseen, etta kylla ne ainakin rajusti on vahentyneet. Ma oli ennen aikamoinen ahmija ja herkkupeppu, kaikki makea katosi salamannopeasti. Kakut, karkit, keksit ja etenkin jaatelo, litratolkulla. Mikaan ei riittanyt.
Nyt on ihan toista. Vaikka olen sokeritonta suklaatakin ostanut, niin vahan sita olen sittenkin syonyt. Ei vaan tee mieli. Toivotaan tosiaan, etta tama on pysyva olotila, muuten meitin perii hukka.
Kevyttuotteita mina en kayta ollenkaan ja jos syon leipaa, niin sen paalle panen voita. Kavi miten kavi. Mina en Kevytkeijuja yms sulata, kaloreista viis, en yksinkertaisesti vaan tykkaa niitten mausta.
Toistaiseksi nama mieltymykset ei ole haitanneet painonpudotusta, mutta jos ne alkaa haitata, niin sitten tietysti taytyy arvioida tilanne uudelleen. Onneksi on sitten mahdollisuus hienosaataa tata syomista. Nyt sen voi kuvitella onnistuvan, ennen leikkausta en olisi voinut esim kuvitellakaan tekevani kakaroille koyhia ritareita, maistamatta itse muruakaan. Nyt tama ei ole mikaan ongelma. Nain se maailma muuttuu. Ihanaa!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja haaho Pe Helmi 26, 2010 8:49 pm

Ohituksen ja sleeven välistä dataa on olemassa. Siihen perustuu mm. käypähoito -suositukset. Seuranta-aika on yleisesti 5 vuotta. Näyttäisi, että molemmilla leikkaustavoilla laihdutus lähtee alkuun suurin piirtein samalla vauhdilla, mutta erot tulevat sitten myöhemmin: "ohitusleikkaus (gastric bypass) aikaansaa paremman painonlaskun (36–39 kg) kuin vertikaalinen (23–33 kg) tai horisontaalinen gastroplastia (24 kg, sisältää reoperoidut) pitkäaikaistutkimuksissa (3–5 vuotta)". Lisäksi chocrane -katsauksessa (1071 potilasta) mahalaukun ohitusleikkaus aikaansai keskimäärin 35–42 %:n suuruisen painonlaskun ja horisontaalinen gastroplastia 16–29 %:n painonlaskun.

Eli kyllä sitä tutkimusta on ja koko ajan tehdään lisää ja kehitetään uutta leikkaustekniikkaakin. Oli miten oli, olemme me leikatut kuitenkin siinä mahtavassa asemassa, että olemme saaneet uuden mahdollisuuden hallita tätä painoamme. Loppujen viimeksi se pitkän aikavaälin pudotus on itsestä kiinni, oli leikkausmuoto sitten kumpi tahansa.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Helmi 26, 2010 9:22 pm

Pitkällä ajalla puhuin 15 vuoden seurannasta jota ei voikaan olla kun ei Sleeveä ole tehty kuin sen 5 vuotta. Juuri sen takia Suomessa tehdään tämä 15 vuoden tutkimus.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Tirlittan Pe Helmi 26, 2010 11:39 pm

Tyksin tutkimus on hyvässä vauhdissa, ja Ovaska sanoi, että ovat yllättyneet, koska näyttäisi, että sleeve tehoaa ihan yhtä hyvin kuin gbp. Ennakko-oletus oli siis päinvastainen. Koska Tyksissa leikkaustapa valitaan arpomalla, molempiin joukkoihin mahtuu monenlaisia ihmisiä, ja antaa aika hyvän kokonaiskuvan. Ovaska, joka siis tekee Tyksissä molempia leikkauksia, uskoi vakaasti, että sleeve yleistyy, ja gbp harvinaistuu, mutta molemmat säilyvät - kunnes taas keksitään uusi, parempi tapa!

Sleevehan syntyi tarpeesta, eli haluttiin vähemmän traumatisoiva leikkaus, josta toipuu nopeasti, ja joka ei kajoa ruuansulatuselimistöön. Tokihan Ovaska sleevea liputtaa siksikin, että tekee ainoastaan niitä Pulssissa, mutta kyllä hän hyvin vilpittömältä vaikutti puhuessaan sleeven eduista. Turhaan ainakin mun kohdalla, koska olin päätökseni sleevesta jo tehnyt!

Omalla kohdallani sleeve oli paras vaihtoehto siksikin, että ylipainoa oli kiloissa "suhteellisisen" vähän, eli en tarvitse dramaattista pudotusta ja tahtikin saa olla rauhallinen. Ja samaa mieltä olen, että just mielitekojen väheneminen/puuttuminen on se, mikä mun kohdalla eniten laihduttaa! Annoskokoni ei varmaan koskaan ole ollut kohtuuton, mutta on pienentynyt entisestään, joten tokihan sekin vaikuttaa.

Ja sori KImby, että sut ja muut miehet aina unohdan! En vaan uskalla kommentoida miesten juttuihin mitään, kun olen oman ohjeistukseni saanut tämmöisen pienen naisen mittojen mukaan.

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 27, 2010 2:34 am

Tirlittan: Mä meinasin vaan että kun puhutaan kalorisuosituksista yleisesti, olisi hyvä mainita kenelle sellaiset on annettu. Lähteistä riippuen tuntuisi kaloritarpeet/suositukset vaihdella riippuen sukupuolesta ja tapauksesta n. 500 kcal mikä on 1/3 kun puhutan näistä meidän leikkauksen jälkeisistä suositusdieeteistä. Se vaan on aika merkittävä ero.

Minä olen ainakin päättänyt näyttää tutkimukselle että Sleeve toimii. Minä koen asian niin että nyt kun himot ovat poissa olen ikäänkuin samalla viivalla "normaali" ihmisten kanssa ja lopputulos on nyt vain ja ainoastaan itsestäni kiinni. Nyt onkin taas hyvä "uhota" kun 5 viikon jumitus näyttäisi irtoavan niin että pääsen alle "maagisen" 150 kg oikein reilusti heittämällä. Sitten onkin enää 50 kg loppuelämään... Wink
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :) Empty Vs: KUULKAAS NYT KAIKKI TIETÄVÄT :)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa