Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paino jumittaa....!

+8
tigertytto
mammamuumi
Tinttamari
papis73
sinizii
sannikki
Kimby
Nipazu
12 posters

Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Nipazu Ke Tammi 20, 2010 3:04 pm

Mää en kestä! Ensin paino rytisee alas ja nyt sitten jumittaa! Razz Pari kiloa tuli ensin takaisin, mutta se oli ihan ok, nimittäin olin niin nestehukkainen "painajaiseni" jälkeen (join päivässä 5 dl), että olin ihan tyytyväinen tilanteen normalisoitumisesta. No, ne pari kiloa lähtivät myös pois, mutta nyt ei sitten tapahdu MITÄÄN! Tai - toisaalta - mitä ilmeisemmin olen kyllä mennyt kasaan senteistä, kun vaatteet on aina vaan isompia. Mutta kun tämä pikku pää haluaisi niitä kiloja pois. Mites, kokeneemmat - kauanko tämä jumi voi pahimmillaan kestää? Mietin täällä jo Nutriletteihin siirtymistä...
Sain myös eilen itselleni NIIN kamalan olon - minä idiootti vetelin kaalipataa suomatta ajatustakaan sille, ettei kaali ole mitään maailman helpoimmin sulavaa tavaraa. Niinpä! Oksut ja neljän tunnin kärvistely siitä oli seurauksena, kun kaali aloitti jylläämisen "sukassani" (oma nimitys uudelle, sleeve -leikatulle masulleni). Huoh. Oppia ikä kaikki? Embarassed

Nipazu

Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 08.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Tammi 20, 2010 5:17 pm

Vastausta kysymykseesi en osaa antaa, mutta minä olen vaan iloinen kun mullakin nyt (muka) jumittaa pikkasen ekojen viikkojen vapaan syöksykierteen jälkeen. Mulle riittää keskimäärin kilo viikossa ja sen alittumiseen saa jumittaa vielä 10 viikkoa! Hitaasti hyvä tulee, sillä silloin luulen pysyväni itse paremmin kyydissä mukana.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja sannikki Ke Tammi 20, 2010 8:08 pm

Voi, niin jumittaa minullakin.Olen edelleen huolissani, mielestäni en syö liikaa, kun leikkauksen jälkeen annokset ovat minimaaliset entiseen verrattuna.Ja samoin vaatteet tuntuvat löysiltä, paino ei vaan inahdakkaan mihinkään.
Katsotaan sanoi lääkäri, täytyy nyt vaan skarpata ja antaa itselleen lupa olla huolehtimatta, uskon kyllä että tästä selvitään ja painokin alkaa laskea.
Eilen olin verikokeissa ja ensiviikolla menen sis.tauti lääkärin juttusille, saas nähdä mitä hän sitten sanoo.
Tsemppiä kaikille!
T:Sannikki Basketball

sannikki

Viestien lukumäärä : 80
Paikkakunta : vihti
Registration date : 05.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja sinizii Ke Tammi 20, 2010 11:51 pm

Voi älkää miettikö niit jumituksia! Kuuluu asiaan. Ja viimenen teko tässä vaiheessa on olla syömättä tarpeeksi. Enemmän voi keskittyä siihen ruoan laatuun sitten.. Mulla on jumituskaudet keskimääräisesti pidempiä kuin pudotuskaudet, mutta silti kun kokonaiskuvaa katsoo ni hyvin menee ilmeisesti. Joskus on hyvä vaan unohtaa se kilojen kyyläys ja itsetarkkailu ja keskittyä vaan siihen, että voi hyvin! Koska kun kyylää vaan niitä kiloja ja tuloksia helposti unohtaa itsensä ja todellisen päämäärän. Nauttikaa siitä, että ei tarvitse koko ajan tuntea syyllisyyttä! Paino laskee kyllä. Niin ja pisimmillään jumitus on kestänyt 6vkoa. Siinä sitä on aikaa miettiä et mitä kettua ja tulla hysteeriseksi. Ja ihan voin kertoa että ei muuten edistänyt painon pudotusta ollenkaan.Very Happy Mulla auttoi se, että lopetin valmisruoat ja karkin syömisen. Tuli parempi olo ja ajattelin että enempää en voi tehdä kuin syödä oikein ja tadaa, paino hiipii taas alas päin!
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 38
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja papis73 Pe Tammi 22, 2010 6:07 pm

Kirjoitinkin tuonne toisen otsikon alle ko aiheesta kun minulla tässä kuussa ei ole tapahtunut mitään! Alkaa olemaan epätoivoinen olo, kun paino ei tipu ja yritän itselleni jutella että elimistö varmaan yrittää pistää vastaan jotenkin. Tulee vaan tunne, että mä en vaan laihdu sitten millään! Hyvä on kyllä kuulla, että kuuluu asiaan, vaikka pelko lihomisesta (siis niiden jo pudonneiden kilojen) alkaa taas hiipimään korvien väliin Crying or Very sad
papis73
papis73

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Paikkakunta : keuruu
Registration date : 01.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Painon jumittamisesta...

Viesti kirjoittaja Tinttamari Pe Helmi 12, 2010 4:33 am

Minulle tehtiin mahalaukun ohitus-leikkaus syyskuussa. Periaatteessa on syksy hyvin mennyt, mutta nyt on viimeisen kuukauden ajan tökkinyt. En oikein tiedä, mikä mättää. Syöminen menee edelleen aikalailla sen ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan:

*voileipä + margariiniä + kevyt kinkkua (useampi siivu => proteiinia) + kevyt juustoa + tuorekurkkua
* mehua/maitoa
* omena
* lämmin ruoka (esim. jauhelihaperuna-laatikkoa) n. 1,5 dl.
* rasvatonta maitoa
* jugurttia/rahkaa n. puoli kahvikupillista
* Ruispuikulat-voileipä (täytteet samat kuin aamulla)

Tämmöisiä ruokia yleensä syön. Välipalat vaihtelee hedelmien ja jugurttien kanssa... Oon vaan miettinyt proteiinin riittävää saantia ja yleensäkin sitä, paljonko kaloreita pitäisi nykyään osata syödä? Syönköhän siis tarpeeksi...

Liikunnassa olen skarpannut noin kuukauden ajan. Pari kertaa viikossa tuntu vesijuoksua, kerran viikossa tunti kuntosalilla. Siihen sitten kävelystä tulevat hyötyliikunnat.

Joten oisko vinkkejä, mikä mättää?

KIITOKSET kaikille "kollegoille" Very Happy

Tinttamari

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 09.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja mammamuumi Pe Helmi 12, 2010 5:23 am

Mun saamani ohjeistus on seuraavanlainen:

Aamupala: esim. Leipä leikkeleineen, juustoineen ja rasvoineen
nestettä
Välipala: esim. leipä kuten aamulla tai hedelmä
nestettä
Lounas: esim. perunaa+ lihaa/kalaa tms, kasviksia/ keittoa/ laatikkoruokaa
nestettä
Välipala: esim. tuo tuttu leipä
Välipala: hedelmä
nestettä
Päivällinen:Kuten lounas /leipää/puuroa ja marjoja/salaattia ja pieni leipä, kasviksia
nestettä
Välipala: Viili/jogurtti/rahkaa/raejuustoa
Iltapala:leipää kuten aamulla
nestettä

eli ruokahetkiä riittää päivän aikana. Nesteitä päivässä 1,5-2 litraa.
Tämän mukaan pitäisi mennä mutta ainakaan mulla ei riitä aika kaiken tuon syömiseen. Vaapaapäivänä ehkä muttei työpäivänä.

Kaloreita pitäisi kuulemma pyrkiä saamaan vähintään 1000 ja proteiineja minimissään 40g/päivä.

Kalorit tuppaa kyllä jäämään alle jos en juo esim. Nutrilettin hunger Contoleja tai ready-to-drink juomia. Proteiineja pyrin "nauttimaan" 80g-100g.

mammamuumi

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Nipazu Pe Helmi 12, 2010 8:12 pm

Nyt mennään taas alaspäin jumitusten jälkeen - viimeisen kahden viikon aikana on pudonnut kolme kiloa. Luulen, että join aikaisemmin liian vähän, tarkkailen tiukkana nyt, että saan sen 1,5-2 litraa nestettä päivässä. Samoin aloitin proteiinin "syömisen", ts. ostin protskujauhetta jonka sekoitan rasvattomaan maitoon. Pahaahan se on kuin fan - toisaalta saan korvattua sillä yhden välipalan kätsysti. Naurattaa vaan tämä nykyinen elämä - on siis pidettävä huolta siitä, että syö tarpeeksi - ennen kun söi aina liikaa... Laughing
Parasta on se, että lääkkeet on vähentyneet puolella, lopuistakin taidan päästä eroon, paastosokerit kun on jo neljässä. Virtaa on kuin pienessä kylässä, aviomies valittelee naurussa suin saaneensa "vauhdikkaan morsiamensa" takaisin - olen kuulemma huomattavasti energisempi kuin viimeisen kahdeksan vuoden aikana!

Nipazu

Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 08.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Helmi 12, 2010 9:45 pm

Tosi ihanaa kuulla toi että Nipazu olet energisempi..itse ku toivon ja odotan juuri sitä samaa omalle kohdalle Very Happy minä kun olen ollut "laihempina"vuosinani varsinainen hyrrä ja joka paikan höylä ja nyt jo monta vuotta energiat on olleet kadoksissa ihan totaalisesti..ja se harmittaa kamalasti...tahtooo oman itsensä takaisin I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Nipazu Pe Helmi 12, 2010 11:25 pm

Sehän tässä parasta onkin että energiat ovat palanneet! Vaikka minullakin oli kaikkea muuta kuin helppoa kaikkine ongelmineni kyllä tää lopputulos on kaiken arvoista. Olen saanut elämäni takaisin!!

Nipazu

Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 08.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Helmi 13, 2010 12:00 am

Heissan kaikki!

Virtaa on täälläkin yllikyllin, mikä on ihana juttu harmi vaan kun tuo nilkka on sökö se jarruttaa vähän menohaluja!

Muistakaa tuo juominen ja tietysti tarpeeksi syöminen niin hullulta kun kuullostaa jos et syö niin ei painokaan putoa!

Aprillipäivänä -09 painoni oli 115kg ja tänään 81,4kg!
OOON TYYTYVÄINEN ja toivon, että homma toimii muillakin!

TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja tigertytto La Helmi 13, 2010 1:52 am

Hmmmmm...Mietin taas täällä yhtä juttua...Miksi paino putoaa niin nopeasti leikkauksen jälkeen?tarkoitan sitä kun mä en välttämättä syö paljon mitään ja sekin mitä sit syö on terveellistä...ja paino tippuu tosi hitaasti..mikä siinä leikkauksessa mahtaa olla se taika että kilo tolkulla sitten se paino putoaa...äsh...en nyt oikeen osaa pukea sanoiksi tätä mitä tarkoitan Rolling Eyes
Eli sanotaan että syön nyt leikkaamattomana 600cal ja leikattuna saman 600cal niin leikattuna paino putoaa nopeammin????toivottavasti saatte jotain tolkkua tästä Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja mamuska Su Helmi 14, 2010 5:38 pm

Oiskohan vastaus siinä, että jos sulla on leikattu suolta ja mahalaukkua pois, niin ei sitä ravintoa pysty enää millään imeytymään samanlailla kuin ennen..vaikka söisit just samat kalorit!
Leppoisaa ystävänpäivää clown
mamuska
mamuska

Viestien lukumäärä : 37
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 23.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Tirlittan Su Helmi 14, 2010 11:45 pm

Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nimenomaan ohitusleikkauksessa teho perustuu osittain myös siihen, että ruoka imeytyy huonommin. Sleevessa ainoastaan operoidaan mahalaukun kokoa, eli laihtuminen perustuu ainoastaan pienempään ruokamäärään.

Ohitusleikattujen onkin huolehdittava erityisen tarkasti siitä, että saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, koska osa jää imeytymättä.

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ti Helmi 16, 2010 9:09 pm

mullakin jumittaa, mutta säännöllisesti!

Reilu pari viikkoa aina jumittaa, voi paino noustakkin. Ja sitten humps, tippuu 2-4kg lyhyessä ajassa. tällä on jotain tekemistä hormonikierron kanssa sillä joka toisen tippumiskauden aikana mulla on aina menkat...

Mutta ymmärrän tuskan, kahden viikon jumituksen jälkeen alkaa v-käyrä nousta ja pelottaa, ett äpaino ei enää tipukkaan. Järki kyllä sanoo ett äei paino voi mitenkään siihen pysähtyä, syön niin totaalisen vähemmän kuin ennen, mutta joka kerta se pelko iskee.

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 06.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Helmi 16, 2010 11:44 pm

Ymmärrän "pelkonne"vaikka mua ei olla edes vielä leikattu,,mutta mulle varmaan tulis sellanen olo että leikattiinko mut nyt ihan turhaan jos tää paino ei enää tipukkaan Shocked
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Tinttamari To Maalis 25, 2010 2:49 pm

Mulla on paino lähtenyt taas laskemaan:) Olen lähes satavarma siitä, että syynä tökkimiseen oli kalsium-valmisteen vaihto. Vaihdoin nimittäin joulukuussa lääkärin määräämän Ideos-valmisteen toiseen kalsium-valmisteeseen. Lähinnä siksi, ettei tarvitse pureskennella purutablettia. Nyt, - kaksi viikkoa sitten, vaihdoin Ideos-valmisteen takaisin. Paino on pudonnut tuosta 5 kiloa! Ainakin hyvin menee, johtui se tuosta tai ei. Tsemppiä muillekin:D Tänään vaaka pyörähti uudelle kymmenelle:)

Tinttamari

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 09.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Maalis 25, 2010 3:46 pm

Onneeee Tinttamari.......taas menään ja lujaa!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino jumittaa....! Empty Vs: Paino jumittaa....!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa