Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä vitamiineja syötte?

+6
Tantta
mammamuumi
ritu
sinizii
Tepa43
sörkänsalli
10 posters

Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ma Tammi 18, 2010 10:06 pm

Kertokaapa, jo leikatut, mitä vitamiineja (tai muita lisiä) syötte. Mulla pakollisia on kalsium, b-vitamiini ja yleisvitamiini, mutta itselleni on kertynyt sellainen kasa että aamulla saa ihan varata aikaa sen nielemiseen....

Omat pakolliset: Kalsipos-D, Trio-Be, (reseptillä), Multivita
Muuten vaan: Burana 400mg (tähystysreijät kasvattavat arpikudosta ja se vaivaa), CLA-öljykapseli (vanhoja jämiä, pitäis auttaa laihtumisessa), kalaöljykapseli (talveksi)

Mitään lääkitystä en ole vähentänyt kun niitä ei alunperin ollut. Onko teillä pillerien kokonaismäärä kasvanut vai vähentynyt?

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 06.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Tammi 18, 2010 10:12 pm

Calcichew D3 Forte 1pureskeltavanappi ja multitabs 1 per päivä! Ja sit se piikki joka kolmas kuukausi!

omista verenpaine lääkkeistä oon saanu poistettuu yhden lääkkeen ja nyt tarkkaillaan voiko vielä vähentää..............

Tapaan huomenna ravintoterapeutin ja helmikuun lopussa on eka tapaaminen leikkaavan lääkärin kanssa leikkauksen jälkeen.....kai sitä ennen otetaan verikokeita, jotta nähdään onko jotai puutostiloja!

Olo on kyllä mitä mainioin!

Tsemppiiiiiiiiiiii

T: Tepa43


Viimeinen muokkaaja, Tepa43 pvm Ti Tammi 19, 2010 1:03 am, muokattu 1 kertaa
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ma Tammi 18, 2010 10:17 pm

Mitä saat piikkinä? Mulla ei oo muuta kun nuo suun kautta otettavat.

Sain kyllä listan verikokeista jotka pitää pyytää, parin kuukausen päästä aijon mennä työpaikkalekurille ja testauttaa listan mukaan kaiken että näkyy tarvitsenko vielä jotain purkista tai mahdollisesti ravintoterapeuttia.

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 06.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Tammi 18, 2010 10:34 pm

Sairaalassa tuikattiin jo eka persuksiin!
yritän tulkata tota käsin kirjotettuu reseptii

Cohemin depot 1mg/ml inj. 3kk välein on joku B12-vitamiini!

Ja jos oikein ymmärsin tän pitäis olla loppu elämän "riesa"

Jos helmikuussa ymmärtäis kysyy lekurilta onko näin....aina kun tapaa lääkärin menee jotenkin kipsiin ja unohtaa puolet mitä aiko kysyy!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja sinizii Ma Tammi 18, 2010 11:50 pm

Mulla on pakollisena kanssa kalkki (en nyt muista nimeä mutta kaksi niitä kiskaistaa nassuun) 1 multivita+ ja d-vitamiinia 1tbl. Sitten on vielä omasta lisäyksestä omega3 rasvahapot kun ei oikein kala maistu.. Vanhoja lääkkeitä oli verenpaine lääkkeet, mutta niitä oli vaan joku reipas puolivuotta ennen leikkausta, että saatiin syke ja paineet kohdilleen, ne jätettiin leikkauksen jälkeen suoraan pois. Sitten yhä edelleen syön yhden antihistamiinin, mut sitä olen syönyt jo varmaa viisi vuotta. Mun iho reagoi kosketukseen todella voimakkaasti, tulee nokkosihottumaa ja uskomattoman hermoja raastavaa polttavaa kutinaa kämmenistä kantapäähän ja selästä kitalakeen, siis ihan joka paikkaan, mihin joku vaan edes kevyesti koskettaa. On niin epämiellyttävä että voisin murhata jonkun. Lääkkeet poistaa oireet käytännössä kokonaan.Smile

Mutta juu, kyllä on tullut nappulaa nappulan perään..
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja ritu Ma Tammi 18, 2010 11:54 pm

Sörkänsälli: luin tuosta että syöt Burana 400, esm:minulta täysin kielletty kaikkien tulehduskipulääkkeittensyönti kun ohitetuille aiheuttaa haavaumaa vatsalaukun ja ohutsuolen liitokseen kannattaa tarkistaa ammattilaiselta (joka on näitä leikkauksia tekevä yksikkö eikä mikään terveyskeskus jossa ei tiedetä näistä leikkauksista mitään) tuo buranan käyttö sillä sillä saattaa olla hyvinkin vaarallisia komplikaatioita.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Tammi 19, 2010 1:04 am

Korjasin tuollä ylempänä olevaa kalkki valmistetta

Se on siis Calcichew C3 Forte 1pureskelutabletti/ päivä
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja sinizii Ti Tammi 19, 2010 2:41 am

Mulle yks hoitaja antoi pari kertaa buranan sairaalassa ollessani kipuihin ja leikkaava kirurgi sai siitä hepnaadin. Kuulema pitäisi niin kokeneen hoitajan tietää, että miten vaarallista se voi olla. No joo, olen kuitenkin pari kertaa ottanut buranaa päänsärkyyn, kun ei mistään paracetamoleista ole ollut mitään iloa, mutta tuskinpa ne kovin suositeltavia on..
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja mammamuumi Ti Tammi 19, 2010 4:20 am

No mulla on pakolliset: Kalsipos-D, Trio-Be, Multivita. Tai alkavat 3 viikon päästä. Lisäksi tulen jatkamaan Omega-kapseleiden syöntiä sekä silloin tällöin kuuriluontoisena sinkkiä (hiukset ja iho).
Kyllä noista kertyy ihan tarpeeksi jokaiselle päivälle.

mammamuumi

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Tammi 20, 2010 2:12 am

Mulla on monivitamiiniporetabletti Supradyn Forte kerran paivassa ja eilen kun olin kirurgia tapaamassa, han suositteli otettavaksi magnesiumia kun ma olen hiukan viela vasynyt.
Ei muuta ole maaratty. Otan kalaoljya ja erillista vitamiinivalmistetta hiusten lahtoa ehkaisemaan, toivottavasti tepsii.
Varsinaisia laakkeita ei ole kuin mahansuojalaake ja kilpirauhashormoni, joita olen syonyt jo pitkaan ennen leikkausta.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Tammi 20, 2010 3:49 am

Lääkäri määräsi B-vitamiinia ja apteekista tuli mukaan Multivita plus. Ideos Kalsium tabletit myöskin reseptinä. Lisäksi otan 25g proteiinijauhetta päivittäin. Muuten olisi 50g protskuja päivässä työn ja tuskan takana.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Jemima-61 Ke Tammi 20, 2010 5:49 am

Pari kalkkitablettia,multitabs ja B12 piikki(kerran 3kk:ssa) tuli lisää, mutt ilta insuliinipistos, 2 mohloa sokeritauti lääkettä ja 1verenpaine tabu väheni aika pian leikkauksen jälkeen, joten voitonpuolella ollaan.Viel on 2erilaista verenpaine lääkettä jäljellä, mutt toiveita on et nekin sais lopettaa kunhan aikaa kuluu.Olen syönyt verenpaine lääkkeitä vuodesta -95 ja sokeritautiin -97.
Jemima-61
Jemima-61

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : rauma
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Mama XXL To Tammi 21, 2010 3:39 am

Multitabs,pari kalkkitablettia ja itse aloitin tuon Gerimaxin syönnin tuohon kovaan väsymykseen ja on kyllä auttanut.Verenpaine-ja sokeritautia olen sairastanut vuodesta-96 ja verenpainelääkitys on jäänyt historiaan leikkauksen myötä.Toivottavasti.Vielä on insuliini ja tablettilääkitys sokeritautiin,jotka myöskin jäävät pois lähitulevaisuudessa jos vaan kaikki menee hyvin...
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Turku
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Kimby To Tammi 21, 2010 7:09 am

Mikäs tämä Magnesium ja Gerimax juttu on? Minäkin olen aina vaan ollut väsynyt leikkauksen jälkeen vaikka nukun hyvin ja tarpeeksi.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Tammi 21, 2010 5:32 pm

Mulla ei oo vielä väsymys kiusannut, mutta sillon 30 kg taaksepäin olin kyllä väsynyt.............kävin eilen terkkarissa mittauttaa Hb kun se siinä vuodossa tippu 98 niin oli mun mielestä noussu aika hyvi , vaikka leikkauksesta on vain reilu viis viikkoo nyt se HB 149......eli anemia ei pitäis vaivata!
Multakin on verenpaine lääkitystä vähenetty......nyt jaksaa olla saunassa ja oonkin ollu tikkien poiston jälkeen joka ehtoo saunassa!...IHANAA........vuosien tauon jälkeen!

Tsempiiiiiiiiiii
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Mama XXL To Tammi 21, 2010 10:47 pm

Kimby;tuo gerimax on hiven ja monivitamiinivalmiste,joka sisältää myöskin vihreää teetä ja ginseng-juurta jolla on se piristävä ja väsymystä poistava/vähentävä vaikutus.Itsellä on ainakin hyvin auttanut tuohon leikkauksen jälkeiseen väsymykseen.Ja löytyy isoista marketeista ja varmaan myöskin luontaistuotekaupoista.Suosittelen.
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Turku
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja sörkänsalli La Tammi 23, 2010 4:11 pm

Ei mulle oo kukaan sanonut että burana voi aiheuttaa vatsahaavan Shocked en muista mitä sain reseptillä sain ja heitin jo putelinkin pois, mutta muistaakseni sekin oli parasetamolia. Ei mua neuvottu mitä sitten syödään kun ne loppuu. Pitänee kysyä lääkäriltä että mitä tilalle.

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 06.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja turkutuulia La Tammi 23, 2010 5:04 pm

Sörkänsalli! Parasetamolia voit ottaa huoletta (eli esim.Panadol, Pamol) mutta Buranassa on vaikuttavana aineena ibuprofeiini joka ärsyttää vatsaa eri lailla. Itse oon tosi Buranaakin ottanut mutta mulle lääkäri sanoi että saa ottaa kun syön Nexiumia; siis tätä vatsansuojalääkettä.
Vitamiineista syön Multivita poretta 2 tablettia/pvä, D3:a 2 ja 3:n kuukauden välein pitää ottaa Betolvex B12-piikki. Kalkkia toki määrättiin mutta en saa enää syötyä tota omaani imeskeltävä Calcichew D3 Fortea (on niin etovan makeaa ja jauhoista) joten se mun pitää ens kerralla lääkärille mennessä vaihtaa tavalliseen tablettimuotoon. Ehkä pitäis tota Gerimaxia minunkin hankkia, väsymys on nimittäin ihan järkkyä- vaikka liki päivittäin teen kunnon kävelylenkin. Muistelen vaan Gerimaxista että aikasemmin ne ainakin oli niin valtavia tabletteja että oli hankala niellä, eli nyt en todennäköisesti pystyisi ottamaan niitä lainkaan....

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä vitamiineja syötte? Empty Vs: Mitä vitamiineja syötte?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa