Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mikä vuotaa???

4 posters

Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja tigertytto La Tammi 16, 2010 3:49 pm

Aloin tässä miettimään tälläistä juttua kuin,,,muutamalle teistä on tullut jotain vuotoja minkä takia on pitänyt leikatakkin uudelleen...niin...mitä se niinkuin tarkoittaa??
Tuleeko se vuoto sinne masun sisälle?vai vuotaako ne leikkaus haavat?vai massu laukku?Mistä ne vuodot mahtaa sittn johtua?

Nämä saattaa olla taas sarjassamme tyhmiä kysymyksiä Shocked mutta pakko kysyä kun mietityttää Laughing
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Vs: Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja Nipazu La Tammi 16, 2010 6:17 pm

Ei mitenkään tyhmä kysymys - sellaisia ei muuten olekaan! Very Happy
Minullahan oli saumassa reikä mistä vuoto johtui. Itselleni tehtiin sleeve ja kun sairaalassa kysyin miten VOI saumaan reikä jäädä, vastauksena oli, että "joku hakasista naulattu hieman väärässä asennossa". Joops. Onneksi itse kuulin vasta myöhemmin, miten vaarallista ruokamassan meno vatsalaukun väärälle puolelle on - tyhmyyksissäni en ymmärtänyt että lopullinen lähtökin olisi voinut olla lähellä. Mutta pääsin hoitoon ajoissa ja "leikkausrumbaan" niin tässä nyt mennään kuin kaikki olisi ollut pahaa unta vaan. Mutta siis missään tapauksessa tämäkään leikkaus ei ole riskitön - mutta niinhän niissä kaikissa on omat riskinsä.
Se, että itse mielestäni olin ennen leikkausta harvemmn nähnyt juttuja siitä, että mitä sitten kun kaikki menee pieleen. Ehkä se olisi saanut miettimään leikkausta vielä kerran ja motivoinut laihtumaan "luomusti" - mene ja tiedä. Nyt olen kuitenkin onnellinen, että kaikesta huolimatta leikkaus tehtiin - varsinkin kun diabetes- ja verenpainelääkkeet on jo puolitettu. Kyllä tää tästä!

Nipazu

Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 08.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Vs: Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Tammi 16, 2010 9:22 pm

Moi!

Mulla aluksi "tihkutti" tuli siis treenipussiin päivän mittaa verta yö meni ja aamulla 7aikaan labrat otettiin ja lääkärinkierrolla lääkäri tuumas kun Hb oli laskenut 98, vaikka se oli ollut ennen leikkausta 159, että katsotaan uudestaan mahaan onko vuotoja....ja niimpä lähettiin leikkaussaliin ja samoista reijistä menivät ja löysivät ohutsulen saumasta syvän vuodon....en ole vielä nähnyt leikkaus selostuksia kun pyysin ne selkokielellä itselleni..he lupasivat lähettää kotiin ne .....ei oo vielä tullut! Joten en ihan tarkkaan tiedä mitä on tehty..Joku lyhyt lausunto oli jossain paperissa mistä sain ainoastaan selvää ,että syvä vuoto on ollut! NO kerron sit kun tiedän itse!

Olo on ollut toisen leikkauksen jälkeen tosi mainio......kaiki menee jo pureskellen ja juomat kaikki menee jopa sidukka eilen ei tökkiny!
Niin ja se sappirakko poistettiin samalla!

tsemppiiiiiiiiii
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Vs: Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Tammi 17, 2010 12:48 am

Kiitos vastauksista Smile
Huomaako sen selvästi että saumat vuotaa?Tuleeko siis jotain niin selviä oireita?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Vs: Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Tammi 17, 2010 3:28 am

Mulla eka leikkauksen jälkeen oli vähän paineen tunnetta tai sanoisinko että ylävattalla tuntu semmonen tukalaolo! Ei niinkää kipuja kun oli hyvät lääkkeet!

Ja sit kun toka leikkauksesta heräsin niin huomasin selvästi, että nyt on hyvä olo! Että tämmöset tuntemukset!

Kipuja tosiaankaan ei tartte kärsii saa kyl hyvät kipulääkkeet ainakin Porissa sai!

Hyvin menee join jopa sidukkaakin eilen enkä sekottanut hiilihappoja pois!
hyvin laski.........en ottanut kännii.....sillai tissuttelin pari pulloo ja yhden plissatun paukun!

Ja leikkauksesta on vasta 1kk!

Näin täällä!

T: Tepa43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Vs: Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja sinizii Su Tammi 17, 2010 5:06 am

Niin ja jos sitä ruokamassaa menee väärälle puolelle haavasta ni sen ilmeisesti kyllä todellakin huomaa, sattuu ja kovasti. Täälläki on joku muistaakseni siitä kertonut.Smile
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Vs: Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja sinizii Su Tammi 17, 2010 5:07 am

Niin ja tietenkin suolessa olevasta haavasta, ei ihossa.Wink
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä vuotaa??? Empty Vs: Mikä vuotaa???

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa