Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

+5
ritu
sinizii
Tepa43
turkutuulia
Tantta
9 posters

Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Tammi 15, 2010 1:46 am

No niin, nyt se sitten tapahtui, soin liikaa kalaa tanaan ja tuli mielettoman taysi olo. Piti puolivakisin vahan oksentaa sita kalaa ulos.
Jalkeenpain mielikuvitus alkoi laukata ja nain sieluni silmilla kuinka leikkaussaumat on mahassa kokonaan ratkenneet auki tuon liikasyomisen takia.
Onko muille ohituspotilaille tapahtunut vastaavaa? Itseani saan toki syyttaa, mutta paistoin lohta uunissa ja se oli niin syntisen hyvaa... taisin syoda liian nopeasti ja ehdottomasti liikaa. Hyi hemmetti mika sika! Eiko ihminen koskaan opi?
Kaipaan myotatuntoa.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja turkutuulia Pe Tammi 15, 2010 1:57 am

Hei Tantta! En tiedä olenko syönyt liikaa, mutta useamman kerran olen oksentanut ja vielä on saumat pysyneet kasassa. Aloitin oksentelun n.2 vkoa leikkauksen jälkeen (leikattu 9.12). Ja oksentelen edelleen....
Jos nyt yhtään lohduttaa/rauhoittaa; JOS ne suolisaumat ois ratkennu, sä et varmaankaan kirjottas tota. Eli mullekin Tyksissä sanoivat että kivut ja tuntemukset ois huomattavan voimakkaita ja ikäviä jos jotain tapahtuis. Ja onneks toi kala nyt on kuitenkin suht pehmeetä ruokaa eikä siinä ole mitään mikä voisi suolistossa turvota tai aiheuttaa sen enempää tukosta. Kyllä sitä joskus virheistäänkin oppii, usko pois!! Toiset helpommin, toiset kantapään kautta. Tsemppiä!!

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Tammi 15, 2010 2:53 am

Kiitos kovasti turkutuulia. Sita kun on paivat yksin kotona sairaslomalla ja suht kaukana sielta Suomesta ja sukulaisista ja vanhimmista ystavista niin tulee tammosissa tilanteissa orpo olo.
Pienenkin ongelman saa suurennelluksi suhteettoman isoksi aika nopeasti.
Sun viesti rauhoitti mua kovasti, toivottavasti sun oksentelu lakkaa pian!
Mina luultavasti opin edes vahan tasta kokemuksesta.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Tammi 15, 2010 2:54 am

Oon onneksi vielä onnistunut lopettamaan ajoissa..........on kyl joskus varsinkin makeiden jälkeen ollu vähän höntti olo!

Ja kerran huuhteluaineen ja suolapähkinöiden haju on pistänyt yökkimään, mutta mitään ei oo tullut ylös!

Näin täällä .....huomenna tulee tasan kuukausi leikkauksesta ja painoo on lähtenyt siitä -6,5kg ja yhteensä 30kg (huhtikuu-09)

Tsemppiiiiiiii kaikille!
T: Tepa43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Tammi 15, 2010 3:05 am

Moi Tepa43,
Ma en kovin paljo ole makeita uskaltanut kokeilla, ne kun on mulle kuin alkoholi alkoholistille kay akkia niin, etta jos maistan vahan, niin jaa putki paalle. Sokeritonta suklaata (Brunbergin) olen hiukan syonyt, kun toin sita ihan tarkoituksella Suomesta viime kaynnillani maraskuussa.
Niin tuleekin meilla kuukausi, mulla on nyt pudonnut 11 kg leikkauksen jalkeen, mutta se on kai normaalia kun mun paino oli niin kovin
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Tammi 15, 2010 3:07 am

Olipa ne sormet nokkelat. Piti kirjoittaa, etta paino oli kovin korkea (159 kg leikkaukseen mennessa).Aluksi kai putoaa enemman, kaipa se siita hidastuu pikku hiljaa.
Hyvaa illanjatkoa.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Tammi 15, 2010 10:31 am

Tsemppiiiiiiiiiii TANTTA!

Meillä on siis saman ikäiset UUDET MASUT!
Paljon onnea vaaaaaaaaaaaan! lol!

Tepa43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Tammi 15, 2010 5:38 pm

Kiitti Tepa43, piti kysymani, etta onko toi ihana koira tossa sun kuvassa sun?
Ma olen koira-ihminen, mutta en ole ottanut uutta koiraa sen jalkeen kun mun mussukka-koira kuoli, siita on jo useita vuosia. Ehka sitten kun jaan elakkeelle...
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Tammi 15, 2010 5:51 pm

MOI!

Mulla on kolme saksan kääpiöpystykorvaa! Tuo on yksi niistä Nipsu neiti ......
koitan laittaa niistä kuvia tähän viestii katotaan onnistuuko!

Tämä on tyttöjen äiti Linda!

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? XjE

Tässä Nipsu neiti!

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? XBl

Pipsa neidistä on paha saada hyvää kuvaa kun on musta, muutta tässä tämmönen shokki naama!

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? XBj
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Tammi 15, 2010 6:17 pm

Voi kuinka ihania, elama ei ole koskaan kurjaa kun on koiraseuralaisia. Ihan kateeks kay. Ma en viela viitti koiraa ottaa kun se olis aina yksin kaiket paivat kun mies ja mina ollaan toissa ja nuorempi sukupolvi koulussa.
Eri juttu tietty jos niita koiria olis useampi, sitten niilla olis seuraa toisistaan.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Tammi 15, 2010 8:15 pm

Muakin harmittaa sillon kauan sitten kun meillä oli gorgi..............niin miks ei heti otettu kahta koiraa kun päivisin oltiin pois kotoo!

No nyt ollaan "viisaampii"..........on paljon kivampi lähtee käväsee jossain kun koirulit jää keskenään oottelee!

Tsemppiiiiiiiii
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja sinizii Pe Tammi 15, 2010 11:39 pm

Voi ihania hauvoja sulla Tepa!

Mulla kävi alkuun muutaman kerran, että söin liian nopeasti/paljon ja olo oli sitten sen mukainen. Oli tosi vaikeaa oppia lopettamaan siihen, kun tuntuu et on "normaali" täysi olo (tosin alkuun sei ollut normaali koska tuntui erilaiselta), ku oli tottunut aina syömään niin että napa vinkuu. Rolling Eyes Mut viisastuinpa sitten minäki jopa, ku eihän kukaan nyt halua että sattuu. Joskus ku "vahingossa" syön liikaa nyt, sillai et tulee vähän ähky, tulee taas huono omatunto ku ajattelen että no siinä se rouva taas venyttää vatsalootaansa sitkeästi entisiin mittoihin. Joskus kai sillä syyllisyydelläkin on paikkansa ja olen oppinut löytämään mielihyvää siitä, että syön oikein sen sijaan että syön kaiken minkä löydän.Wink Nii ja oksentelin kans alkuun välillä tahtomatta (voi kiesus yhtä minisipsipussia jonka menin syömään, olin varma et kuolen) ja sitten joskus tahallisesti ku tuli huono olo. Pelkäsin kans alkuun että varmaan jotain siellä repeää, mutta koska oksun jälkee oli hyvä olo ni totesin et kaipa kaikki on ihan kondiksessa.

Voimia sulle turkutuulia oksentelujen kanssa, toivottavasti pian menee ohi!!
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 38
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja ritu La Tammi 16, 2010 3:23 am

Mulla tuo liikasyönti estyy sillä kun otan pienelle lautaselle tietyn ruokamäärän ja syön hitaasti ja jos lautasen tyhjäksi syönnin jälkeen vielä nälkä mitä ei tosin ollut 2kk niin voisin ottaa vähän lisää mutta tuo hitaasti ja hyvin pureskellen syönti estää liian täyteen syömisen kun kerkiää tuntea kun pikku masu täyttyy.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Tantta La Tammi 16, 2010 3:51 am

On tosi kiva kuulla teidan muiden kokemuksia, yksin kun naita asioita pohtii, niin tulee ehka turhaa suurenneltua pieniakin asioita.
Toi ritun tapa syoda pienia annoksia pienelta lautaselta on hyva. Huomenna alan minakin tehda niin. On se vaan hullua, etta 57-vuotiaan naisihmisen pitaa tallaisia asioita opetella.
Kaikesta huolimatta olen 120%-sti onnellinen siita etta leikkaus on tehty.
Oikein hyvaa viikonloppua teille kaikille.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja musti0205 To Tammi 21, 2010 12:32 am

sunny Alku metreillä tuli lanttu laatikkoa syötyä voi kauhea olo vatsa nesteet tuli yökittyä ylös nyt jo mennee hyvin kun ei hotki alkuun tahto olla vaikeeta kaduttikin koko leikkaus nyt olen jo tyytyväinen paino pudonnut
reilu 10kg leikkauksesta 15.12 leikattu
cheers Iloista talvea
musti0205
musti0205

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Harjavalta
Registration date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja luke64 Ke Helmi 03, 2010 12:30 am

Aluks se anto pikemminkin pukluja kuin oikeita laattoja.
Ajan myötä oppii kuinka paljon voi syödä kerralla.
Mulla putoo semmoset 250gr ruokaa kerralla, nesteet pitää tankata erikseen.
luke64
luke64

Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja sirutarleena Ti Helmi 16, 2010 3:46 pm

Moikka=)

Mulla leikkaus tehtiin elokuun lopussa ja pari kertaa syksyllä oksensin mutta ne oli tuoreista jauhoista tehtyjä (pizzapala ja rullakebabpala) mistä en edes tullut täyteen vaan maistoin toiselta henkilöltä. Ilmeisesti mahani ei vain tykännyt niistä. vaikka leipää syön palan (pakastettuna, en tuoreena). Mutta nyt ei pizza tai kebab ole mennyt alas edes makupalana.

sirutarleena

Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ti Helmi 16, 2010 8:58 pm

Mulla on kolme kuukautta leikkauksesta (-25kg) ja kertaakaan en ole oksentanut. Muutaman kerran olen syönyt liikaa, tai itse asiassa enneminkin jounut heti ruokailun perään. Tästä tulee todella paha olo, kuin olisi ruokaa ruokatorvessa asti! Mutta oksenna en, mulla ei oo siihen vissiin refleksiä Wink

Kerran yritin väkisin oksentaa, syötyäni Naan-leipää. Juuri uunista tullut, hiivainen, valkoisista vehnäjauhoista tehty ja rasvalla sivelty herkku sai aikaan sellaisen olon että oikein pyörrytti. Mutta eipä tullut oksua. Parin tunnin päästä olin taas ihan kunnossa.

Uusiin annoskokoihin yleensä tottuu nopeasti. Sitä katsoo muiden lautasia ja ihmettelee, miten kukaan saa tuollaista ruokamäärää alas!

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 06.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN? Empty Vs: OLETTEKO SYONEET LIIKAA LEIKAUKSEN JALKEEN?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa